quote:
Dat Mrs. Selena ook wat radicaal uit de hoek komt, moet ik met je eens zijn, en vind ik persoonlijk ook niet erg passen bij een Mrs. Maar goed, recent weduwe geworden, en veel mensen zien Haar nu als loslopend wild, dus dat Ze in een verdedigende positie schiet en van daar af en toe fel uithaalt, kan ik me ergens ook wel voorstellen. Niet dat ik het er mee eens ben, maar ik kan er begrip voor opbrengen.
quote:
Negative, ik weet al erg lang wat BDSM is, alleen ben ik van mening dat er
een steekje bij je los moet zitten wil je dat nou echt leuk en lekker vinden. Tevens heeft
Wikipedia ook een duidelijke uitleg voor wie het nog een onbekend terrein is.
En inderdaad, dit is ONZ, dus verwacht hier geen serieuze reacties.
Ah, dus jij hebt nooit eens een keer seks gehad met je partner waarbij een van de twee een blinddoek om had? Of waarbij de ene heel duidelijk aangaf wat hij/zij wilde dat er gebeurde, en de andere dat maar had te doen? Kinky sex? Beetje ruig? Nagels erbij, in tepels geknepen?
En afgezien van seks, je hebt ook nooit een klusje of uitje gedaan, ook al had je er zelf heulemaal geen zin in, maar je deed het toch, alleen omdat je wist dat de ander het nou eenmaal heel graag wilde? En je de ander wilde plezieren?
Dat soort dingen vallen ook al onder BDSM.
De afkorting BDSM bestaat in feite uit drie "paren": Bondage/Discipline; Dominance/Submission; Sadism/Masochism. Bondage: vastbinden; discipline: regels; dominantie en overgave: machtsverschil: een partij gehoorzaamt de andere; en tot slot dus nog de sado/maso kant. Dat stukje sado/maso, de pijn dus, is maar een heel klein gedeelte van het hele spectrum
Ik kan ook nog doorgaan over vooraf afgesproken grenzen, stopwoorden, zeer veel aandacht voor veiligheid, een grote mate van wederzijds respect en vertrouwen; maar goed...
En ik geef het ruiterlijk toe: dit alles wilde ik een jaar geleden zelf ook nog niet geloven. Een jaar geleden dacht ik ook dat BDSM-ers malloten en psychopaten waren. Maar goed. Inmiddels weet ik beter. Niet dat er tussen BDSM-ers geen malloten of psychopaten zitten, maar die zitten ook op een gemiddeld kantoor of je komt ze zonder het te weten tegen op een ouderavond van de basisschool. Laat staan in de supermarkt...
En ik vind persoonlijk dat er een flinke steek aan iemand los moet zitten als je een marathon of triathlon doet. Laat staan de Tour de France; dat kán toch niet gezond zijn voor je lijf!
Ik zou dat zelf ook niet kunnen of willen; zie daar het nut sowieso absoluut al niet van in; en dan heb ik ook nog mijn twijfels over de gevolgen voor de gezondheid. Maar dat wil niet zeggen dat mensen dat dan dus maar niet moeten doen. Zolang ze maar niet verwachten dat ik mee ga doen en ik er niet al te veel last van heb.
O enne... bij een marathon of triathlon, laat staan de Tour de France, komen dezelfde stoffen in het lichaam vrij als tijdens een flinke pijn-gerelateerde BDSM-sessie... Het gaat om de roes. De kick. Zowel de fysieke kick door de verdovende stoffen die je lijf losmaakt, als de psychische kick die je krijgt omdat je jezelf hebt overwonnen. Wat dat betreft verschilt BDSM maar heeeeel weinig van extreme sporten. Maar ja, dát is maatschappelijk aanvaard...
* Pandora73 weet stiekem best dat dit soort inhoudelijke reacties eigenlijk niet thuishoren in ONZ... maar kan het niet laten![ Bericht 10% gewijzigd door Pandora73 op 21-04-2009 10:46:09 ]