quote:

Ik ben dus Feyenoord:
06/07Het eerste seizoen begon rustig op de transfermarkt. Ik verkocht alleen Bahia en ik trok Nigel de Jong, Sander van Gessel en een paar talentjes voor het 2e aan. De doelstelling was de CL-playoffs bereiken en een prijs pakken. Het seizoen begon moeizaam met veel gelijke spelen en meedraaien lukte nog niet echt. In de beker ging het ook niet bepaald naar behoren, wedstrijden tegen teams als Top Oss werden pas in verlening beslist.
Naarmate het seizoen vorderde ging het echter steeds beter. Een kleine taktische aanpassing (een VMC werd een AMC) wierp zijn vruchten af. Ik klom steeds dichter naar de eerste plaats toe, maar echt moeilijk maakte ik het ze helaas niet. Uiteindelijk eindigde ik 3e en de eerste doelstelling was dus bereikt.
In de beker ging het nog steeds kut. Tegen matige ploegjes als FC Zwolle kwam het er maar niet uit. Toch won ik wel steeds en zo kwam ik uiteindelijk in de halve finale tegen NEC. Daar begon het eindelijk te draaien en ik won vrij simpel met 1-0, waar het minstens 5-0 had moeten zijn. De finale was tegen PSV, die ik vlak daarvoor in de competitie met 1-5 had vernederd in eigen huis. Ik was dan ook vol vertrouwen, maar het leek uit te draaien op een 0-0 en dus verlenging. In de 80e minuut scoorde echter de debuterende jeugdspeler Joel Bijlow en zo ging de beker naar Rotterdam!
In de playoffs moest ik in de eerste ronde tegen AZ. Deze confrontatie werd moeizaam op uitdoelpunten gewonnen. In de finale mocht in aantreden tegen Ajax. In de competitie had ik 4 punten gehaald tegen Ajax (2-2 uit, 4-1 thuis) en ook hier was het vertrouwen van mijn kant groot. Uiteindelijk werd het ook hier een gelijkspel in de arena en een overwinning voor mij in de kuip en zo ga ik de CL in!
In de UEFA-cup gaat het ook naar behoren. De eerste ronde tegen Dunferlime word simpel gewonnen en de groepsfase bereikt. Hierin loot ik Sevilla, Shaktar Donetsk, Hearts en Brondby. Het begin is slecht, een 1-1 tegen Brondby in de Kuip. Daarna moet ik naar Sevilla, waar ik ook een puntje weghaal: 0-0. Vervolgens volgt Hearts. In de Kuip wordt het 3-1 voor mij. Een puntje tegen het al geplaatste Shaktar volstaat en tegen die ploeg wordt het dan ook - zeer voorspelbaar - 0-0 na een saaie wedstrijd.
In de 1e KO-ronde loot ik Spartak Moskou. Het lijkt me een zware loting, maar ik win simpel 8-3 over 2 wedstrijden (4-2 thuis, 1-4 uit). Daarna volgt Palermo, die een maatje te groot zijn (1-1 thuis, 2-1 verlies uit).
07-08Voor dit seizoen kocht ik een aantal leuke spelers in. Santiago Solari kwam van Inter, Christian Vieri van Atalanta, Orlando Engelaar van FC Twente en last but not least Joris Mathijssen van HSV. Verder ook nog back-ups als Ellery Cairo en wat gratis talentjes. Van de spelers die veel speelden ging alleen Castelen en Huysegems weg. Verder werd Yohann Gourcuff van AC Milan gehuurd om de vertrokken Castelen te doen vergeten.
De eerste belangrijke wedstrijd - de JC-schaal - word met 1-0 verloren van PSV, maar veel maakt dat me niet uit. Dit seizoen zijn er belangrijkere dingen: de Coolsingel moet weer eens vol voor een kampioenschap!
Als eerste moet ik in de voorronde van de CL tegen een of andere ploeg die ik niet ken, genaamd Neftchi Baku. 2 keer wordt er met 2-0 gewonnen en zo ga ik de CL in. Tot mijn grote spijt kom ik in een zeer zware poule met Werder Bremen, Olympique Lyon en Valencia. Toch weet ik op doelsaldo 2e te worden en zo door te stoten naar de KO-rondes! Daarin loot ik Chelsea, waardoor ik helemaal afgedroogd word (6-2 verlies uit, 1-3 verlies thuis).
In de competitie en beker gaat alles voortvarend. Gesteund door de goede resultaten in de CL-groep win ik wedstrijd na wedstrijd en ik sta dan ook bovenaan in de winterstop. Ook in de beker overwinter ik. Na de winterstop gaat het ietsje minder: de concurrentie komt dichterbij en ik verlies de halve finale van de beker van Heerenveen. Toch sta ik aan het einde van het seizoen nog steeds bovenaan en zo ben ik dus kampioen!
Wat ook mooi is: ergens in april zie ik dat Jozy Altidore zonder club zit. Meteen een contract aangeboden en zo speelt het grootste talent van Amerika in de Kuip!
Leuk detail: Ajax wint de UEFA-cup en volgend seizoen zullen er 3 Nederlandse ploegen in de CL spelen
08-09Ook in dit seizoen begin ik met het op orde brengen van de selectie. Het contract van Timmer wordt niet verlengd en de Guzman vertrekt voor 14mln naar Italie. Verder geen noemenswaardige verkopen. Aankopen zijn er wel genoeg. Tal Ben Haim komt van Bolton om de verdediging te versterken (14mln), Fulham ontvangt 6mln voor Clint Dempsey die de Guzman op moet volgen en Gourcuff wordt nog een jaartje gehuurd. Ook komt er een nieuwe doelman. De keuze valt op Stipe Pletikosa.
Verder komen er nog een aantal gratis spelers die als back-up moeten dienen, zoals Eljero Elia die niet verlengd bij Twente.
De JC-schaal gaat weer verloren, dit keer van bekerwinnaar Heerenveen. De voorronde CL hoeft nu niet, ik zit er immers direct in! Er volgt echter wederom een zware loting. Manchester United, Valencia en Trabzonspor zijn de tegenstanders. Ik open met een overwinning in de Kuip op de Turken, 2-0. Daarna ga ik echter 2 keer de boot in. 4-0 in Valencia (na een rode kaart van Vieri) en 3-1 in Manchester. Omdat Trabzonspor nog 0 punten heeft, sta ik in ieder geval nog 3e.
Wedstrijd 4 zal een zeer memorabele overwinning worden. In de Kuip treed ik aan tegen Manchester United. Na in de 8e minuut al op voorsprong te zijn gekomen door Clint Dempsey komt United al snel terug tot 1-1. Als dan in de 20e minuut Ekramy (Pletikosa is geblesseerd) rood krijgt en een penalty tegen lijkt de wedstrijd beslist. 3e keeper Vorm heeft geen antwoord op de penalty en het staat 1-2. Als vlak voor rust de 1-3 gemaakt wordt, lijkt het met 10 man helemaal over.
Na rust is ManUtd echter nergens meer. Spits Angelos Charisteas scoort maar liefst 4 keer en de 5-3 overwinning is een feit! De wedstrijd daarna win ik met 0-2 bij Trabzonspor en toen stond ik ineens zomaar 2e. Een puntje in de Kuip tegen Valencia is genoeg om te overwinteren. Ook die wedstrijd zal nog lang worden herinnerd in Rotterdam. De Spanjaarden komen in de 28e minuut echter op voorsprong door Baraja. Bij deze stand is het UEFA-cup voor mij en CL voor Valencia. Ik blijf aanvallen maar scoor niet. Tot de 94e minuut. Gourcuff breekt door, geeft voor en in de allerlaatste seconde bezorgt Vieri mij het broodnodige punt! De volgende clash is tegen Real Madrid, maar die moet ik nog spelen.
Leuk detail: Feyenoord, Ajax en PSV overwinteren alle 3 in de CL
In de competitie gaat het echter minder. Na 20 wedstrijden sta ik op een teleurstellende 4e plaats. Er wordt weinig verloren, maar des te meer gelijk gespeeld. Toch sta ik maar 4 puntjes achter de nummer 1, dus er is nog alle kans op een nieuw kampioenschap. Ook in de beker gaat het prima, maar dat kon niet anders. Na een 2-8 overwinning bij Genemuiden moet ik in ronde 4 tegen Top Oss. Ook die wedstrijd heb ik nog niet gespeeld.