Kat dood door eigen hond, omdat de kat/poes rond loopt in de tuin van TS.quote:
Of vanavond een extra stukje vlees op tafelquote:Op donderdag 9 april 2009 16:32 schreef Nobu het volgende:
Dan stop je dat beest in de grond, hoef je ook niet bij de deuren langs.
Als de hond de goede delen tenminste niet al opgevreten heeft.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:33 schreef Pieter-utd het volgende:
[..]
Of vanavond een extra stukje vlees op tafel
OMG, richt die agressieve kuthond van je af zegquote:Op donderdag 9 april 2009 16:30 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Kat dood door eigen hond, omdat de kat/poes rond loopt in de tuin van TS.
TS wou dat hij rationeler na kon denken, maar weet nu al dat het weer lekker kut wordt om de eigenaar op te sporen en hem/haar het slechte nieuws te vertellen. Met een schuldgevoel terwijl dat nergens voor nodig is.
1 keer gehad dat het gezin van de kat op vakantie was. Zie je dus 2 weken later op alle lantaarnpalen in de buurt een "Kat Vermist"-briefje hangen. Met een handschrift van een klein kind.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:32 schreef Nobu het volgende:
Maar dit lijkt een regelmatig terugkomend probleem.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:30 schreef Kabolter het volgende:
[..]
TS wou dat hij rationeler na kon denken, maar weet nu al dat het weer lekker kut wordt om de eigenaar op te sporen en hem/haar het slechte nieuws te vertellen. Met een schuldgevoel terwijl dat nergens voor nodig is.
Ik zou zeggen, laat em in TS tuin los en gooi et filmpje maar op Youtube.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:35 schreef L0t.. het volgende:
[..]
OMG, richt die agressieve kuthond van je af zeg![]()
Een hond die al 9 keer een kat heeft doodgebeten, wtf. Voel je maar flink schuldig.
Mijn kater zou je hond helemaal in elkaar slaan trouwens
Moet je dat beest maar niet bij TS door de tuin laten lopen.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:35 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Een hond die al 9 keer een kat heeft doodgebeten, wtf. Voel je maar flink schuldig.
Daar zou ik dus geen fuck om geven, hadden ze hun kat maar onder moeten brengen in een pension en die beesten gewoon in huis moeten houden.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:36 schreef Kabolter het volgende:
[..]
1 keer gehad dat het gezin van de kat op vakantie was. Zie je dus 2 weken later op alle lantaarnpalen in de buurt een "Kat Vermist"-briefje hangen. Met een handschrift van een klein kind.
Hij moet z'n hond eens af richten, nu is het een kat, volgende keer een klein kind "nee hoor, dat doet 'ie nooooooit". Rot toch op manquote:Op donderdag 9 april 2009 16:41 schreef Nobu het volgende:
[..]
Moet je dat beest maar niet bij TS door de tuin laten lopen.
Moet je je kind maar aanlijnenquote:Op donderdag 9 april 2009 16:48 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Hij moet z'n hond eens af richten, nu is het een kat, volgende keer een klein kind "nee hoor, dat doet 'ie nooooooit". Rot toch op man
Ach, zolang er een bordje ' Hier waak ik hangt' heeft het kind ook maar uit andermans tuinen te blijven en is de hond onschuldig. Hij waakt immers.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:48 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Hij moet z'n hond eens af richten, nu is het een kat, volgende keer een klein kind "nee hoor, dat doet 'ie nooooooit". Rot toch op man
Ik bestel vanavond wel wat anders...quote:Op donderdag 9 april 2009 16:34 schreef -Techno- het volgende:
Je kan ze nog altijd aan de lokale chinees verkopen
Dan moet je je kind maar niet door de tuin van TS laten lopen.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:48 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ja, want buiten de tuin is die hond ineens zooo goed afgerichtquote:Op donderdag 9 april 2009 16:51 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Ach, zolang er een bordje ' Hier waak ik hangt' heeft het kind ook maar uit andermans tuinen te blijven en is de hond onschuldig. Hij waakt immers.
Kinderen zo opvoeden uit andermans tuinen te blijven is nog veel makkelijker dan een hond af te leren zijn gezin te bewaken.
Onze hond weet tenminste zijn plaats, kan je helaas van die katten niet zeggen.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:35 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ha, je hebt verstand van honden zie ik alquote:Op donderdag 9 april 2009 16:54 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ja, want buiten de tuin is die hond ineens zooo goed afgericht. Neem maar nooit kinderen TS, je kunt een hond nog niet opvoeden.
Nou dat weten ze dus duidelijk niet.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:55 schreef Kabolter het volgende:
De Rottweiler is deels zoals de Duitse Staande daardoor, omdat die jonger is. En die Duitse Staande is weer afgericht als jachthond en heeft dus ook ervaring met wilde katten. Alsof je het er dan nog uit krijgt.
En ja, ze weet echt wel het verschil tussen op jacht mogen en ('vrij') thuis zijn.
Dat maakt van die hond nog niet meteen een ongeleid projectiel. Al is de kans wel een stuk groter natuurlijk.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:03 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Nou dat weten ze dus duidelijk niet.
Ik heb echt nog nooit een hond meegemaakt die ZO aggressief is, de hond van m'n moeder blaft er hooguit wat tegen als er katten in de tuin komen, dat is echt genoeg om ze weg te jagen.
Buiten de tuin heb je hem misschien wel aangelijnd?!quote:Op donderdag 9 april 2009 16:54 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ja, want buiten de tuin is die hond ineens zooo goed afgericht. Neem maar nooit kinderen TS, je kunt een hond nog niet opvoeden.
Op jacht knalt die Duitse Staande echt niet zomaar op een kat af. Zou wat wezen, dan zou ze nooit meer mee mogen.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:57 schreef jack4ya het volgende:
AAARG... die hond van de buren was ook een duitse staander.... serieus! Is de staander de boosdoener?
(en kennelijk weten je honden dus niet het verschil tussen "thuis" en "werk")
GAST2!@!@12@! WTF@!2!@!@!@!@quote:Op donderdag 9 april 2009 16:55 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Onze hond weet tenminste zijn plaats, kan je helaas van die katten niet zeggen.![]()
Sowieso heeft africhten geen zin. Bij honden gaat dat al lastig, of je moet zelf katten hebben.
We hebben ook nog eens 2 honden, een Duitse Staande en een Rottweiler.
De Rottweiler is deels zoals de Duitse Staande daardoor, omdat die jonger is. En die Duitse Staande is weer afgericht als jachthond en heeft dus ook ervaring met wilde katten. Alsof je het er dan nog uit krijgt.
En ja, ze weet echt wel het verschil tussen op jacht mogen en ('vrij') thuis zijn.
Op de Rottweiler na gebeurd het ook nog eens zo snel dat je nooit op tijd bent, of de Rottweiler moet er als eerste zijn. Die schud alleen maar, terwijl die Duitse Staande hem lichtjes omhoog gooit en in dezelfde beweging zijn nekje breekt op de grond. Langer dan 2 seconden duurt dat echt niet.
Een goede waakse hond!quote:Op donderdag 9 april 2009 17:06 schreef gabberklaas het volgende:
Wat voor klote hond heb je als ie al 9 keer een kat heeft doodgebeten?
nu zielig doen, maar op Animal planet vind je het natuurlijk allemaal leuk gefilmd als een leeuw een zebra tackelt...quote:
Wát een vergelijkingquote:Op donderdag 9 april 2009 17:09 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
nu zielig doen, maar op Animal planet vind je het natuurlijk allemaal leuk gefilmd als een leeuw een zebra tackelt...
als dat zo is: ga met je hond eens op training om dat soort achterlijk gedrag af te leren...quote:Op donderdag 9 april 2009 16:30 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Maar als je kat met een vogel aan komt zetten is het liefff natuurlijk.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:11 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Wát een vergelijkingDie leeuw zal wel moeten,anders heeft 'ie geen eten. Die hond vreet die kat niet op hoor, die eet gewoon 3x per dag z'n Pedigree
Het effect is zeker niet leuk. Maar het gebeurd best sierlijk en dekt daardoor de lading van het gevolg alles behalve. Geen gegrom vooraf of na. Gewoon, floep omhoog, naar beneden en klaar. Dat is ook zo irritant.quote:
Vind dit een beetje raar zeg. Ik hoop voor jou dat je een vriendelijke eigenaar tegenkomt.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:30 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Neequote:Op donderdag 9 april 2009 17:12 schreef Nobu het volgende:
[..]
Maar als je kat met een vogel aan komt zetten is het liefff natuurlijk.
Dat kan dus niet, want daar stikt het van de mensen die op kittencursus gaan.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:12 schreef mschol het volgende:
[..]
als dat zo is: ga met je hond eens op training om dat soort achterlijk gedrag af te leren...
quote:Op donderdag 9 april 2009 17:14 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Dat kan dus niet, want daar stikt het van de mensen die op kittencursus gaan.
quote:Op donderdag 9 april 2009 17:14 schreef Kabolter het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 9 april 2009 17:11 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Wát een vergelijkingDie leeuw zal wel moeten,anders heeft 'ie geen eten. Die hond vreet die kat niet op hoor, die eet gewoon 3x per dag z'n Pedigree
dit dus....quote:Op donderdag 9 april 2009 17:12 schreef Nobu het volgende:
[..]
Maar als je kat met een vogel aan komt zetten is het liefff natuurlijk.
je moet dan ook niet naar een katten training gaan, maar naar een honden training (ja het is kennelijk lastig voor je maar google helpt je er vast wel mee..)quote:Op donderdag 9 april 2009 17:14 schreef Kabolter het volgende:
[..]
wat een hypocriete lui hier allemaal zeg!quote:Op donderdag 9 april 2009 17:14 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Vind dit een beetje raar zeg. Ik hoop voor jou dat je een vriendelijke eigenaar tegenkomt.
Als je mij kwam vertellen dat jou hond mijn kat had doodgebeten, zou ik beleefd vragen of ik dan even jou hond zijn slaap mocht aaien met een breekijzer.
Waarom? Houdt je kat gewoon binnen. Het is 'n huisdier, geen wijkdierquote:Op donderdag 9 april 2009 17:14 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Vind dit een beetje raar zeg. Ik hoop voor jou dat je een vriendelijke eigenaar tegenkomt.
Als je mij kwam vertellen dat jou hond mijn kat had doodgebeten, zou ik beleefd vragen of ik dan even jou hond zijn slaap mocht aaien met een breekijzer.
Een inbreker heeft meestal kwaad in de zin, die kat loopt daar alleen maar, die is zich echt niet bewust dat 'ie daar niet mag komen hoorquote:Op donderdag 9 april 2009 17:19 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
wat een hypocriete lui hier allemaal zeg!
Jullie vinden natuurlijk dat je wel een inbreker met een knuppel knock-out mag slaan. Maar als een kat op een afgesloten terrein door hond wordt gegrepen, dan is het hek van de dam.
Nee, dit vind ik niet liefffquote:
Onduidelijk stukje OP, TSquote:
Klopt, als een kat geen honger heeft martelt hij zijn slachtoffer dood. Loslaten, twee stappen laten zetten, weer neerslaan. Doe dan de techniek van TS' hond maar.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:34 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Nee, dit vind ik niet liefffHet is één keer voorgekomen en toen was ik boos, heb de vogel afgepakt en zo goed mogelijk proberen op te lappen. Vogel heeft het nog overleefd ook, omdat mijn kat niet een of andere superkiller-tactiek heeft waarmee 'ie zo'n vogel in 2 seconden omlegt
Moet die kat maar niet in de tuin van TS komen.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:43 schreef Uro het volgende:
Als TS mijn kat zou doodbijten zou ik de hond vergiftigen. Kutmongool, laat die hond inslapen. En ook meteen jezelf erbij als het even kan.
Lekker logisch. Ik zou ook opzettelijk kleine kinderen over het hek gooien. Moeten die kinderen maar niet in zijn tuin komen.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:52 schreef tralalala het volgende:
[..]
Moet die kat maar niet in de tuin van TS komen.
Ook typisch, mensen die elk gevoel voor redelijkheid verliezen als het om katten gaat. Best leuk hoor zo'n kat, maar overdrijf het niet.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:43 schreef Uro het volgende:
Als TS mijn kat zou doodbijten zou ik de hond vergiftigen. Kutmongool, laat die hond inslapen. En ook meteen jezelf erbij als het even kan.
Het is ook een levend wezen. En trouwens: je doet er ook mensen mee pijn. Sommige mensen houden verschrikkelijk veel van zo'n beestje. Dus indirect is TS een hufter die ervan geniet om andere mensen pijn te doen.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:53 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ook typisch, mensen die elk gevoel voor redelijkheid verliezen als het om katten gaat. Best leuk hoor zo'n kat, maar overdrijf het niet.
Nou, dat kun je dan andersom ook stellen. Best leuk hoor zo'n hond, maar overdrijf het niet. Een hond die gewoon niet af te richten is en al minstens 9 katten dood heeft gebeten is niet leuk meerquote:Op donderdag 9 april 2009 17:53 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ook typisch, mensen die elk gevoel voor redelijkheid verliezen als het om katten gaat. Best leuk hoor zo'n kat, maar overdrijf het niet.
Ik vind het verwonderlijk dat er geen aangifte is gedaan tegen TS. Want dat beest had allang dood gemaakt moeten worden. Hopelijk helpt iemand in de buurt dat beest een handje.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:56 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Nou, dat kun je dan andersom ook stellen. Best leuk hoor zo'n hond, maar overdrijf het niet. Een hond die gewoon niet af te richten is en al minstens 9 katten dood heeft gebeten is niet leuk meer
Dat is nou precies wat ik bedoel, het is een kat. Dat betekent niet dat je die maar te pas en te onpas wat aan moet doen, maar als een dolle beginnen te brullen in een topic over een onbekende kat is wat overdreven.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:55 schreef Uro het volgende:
[..]
Het is ook een levend wezen. En trouwens: je doet er ook mensen mee pijn. Sommige mensen houden verschrikkelijk veel van zo'n beestje. Dus indirect is TS een hufter die ervan geniet om andere mensen pijn te doen.
Wat vind je ervan als ik je kat ondersteboven schiet omdat hij mijn kip gepakt heeft? Dat is natuurlijk geheel onterecht in jouw optiek.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:57 schreef Uro het volgende:
[..]
Ik vind het verwonderlijk dat er geen aangifte is gedaan tegen TS. Want dat beest had allang dood gemaakt moeten worden. Hopelijk helpt iemand in de buurt dat beest een handje.
Een kwestie van een stuk vlees met daarin pure chocolade over schutting gooien.
Whehe en dat een kat het dan per ongeluk op eet.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:57 schreef Uro het volgende:
[..]
Ik vind het verwonderlijk dat er geen aangifte is gedaan tegen TS. Want dat beest had allang dood gemaakt moeten worden. Hopelijk helpt iemand in de buurt dat beest een handje.
Een kwestie van een stuk vlees met daarin pure chocolade over schutting gooien.
Achjah, ik ben al geïrriteerd.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:58 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat is nou precies wat ik bedoel, het is een kat. Dat betekent niet dat je die maar te pas en te onpas wat aan moet doen, maar als een dolle beginnen te brullen in een topic over een onbekende kat is wat overdreven.
Nouja, knappe kat die een kip doodbijt. En onderstebovenschieten is wat anders dan flink hard wegjagen. Die hond heeft al negen katten doodgebeten. Die had allang dood moeten zijn.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:00 schreef Nobu het volgende:
[..]
Wat vind je ervan als ik je kat ondersteboven schiet omdat hij mijn kip gepakt heeft? Dat is natuurlijk geheel onterecht in jouw optiek.
Kindertjes lopen niet in de tuin van TS, dat geeft 'ie zelf al aan, totaal nonargument dus. Probleem is meer dat katteneigenaren dat beest als hun kind zien.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:00 schreef FictionalFenna het volgende:
Als de hond van TS een kind bijt, dan is het een gevalletje 'als 't kalf verdronken is, dempt men den put'.
Dat doen hondeneigenaren ook.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:03 schreef Nobu het volgende:
[..]
Kindertjes lopen niet in de tuin van TS, dat geeft 'ie zelf al aan, totaal nonargument dus. Probleem is meer dat katteneigenaren dat beest als hun kind zien.
Ben bang dat dat de volgende stap is na de katten!quote:Op donderdag 9 april 2009 18:00 schreef FictionalFenna het volgende:
Een hond hoort afgericht te zijn. Het gedrag van de hond van TS is gewoonweg onaanvaardbaar. En dit is, als ik het goed begrijp, (erg heldere OP heeft TS niet geschreven) niet de eerste keer. Inslapen is nog de beste optie, zowel voor de hond, voor het baasje, als omgeving.
Als de hond van TS een kind bijt, dan is het een gevalletje 'als 't kalf verdronken is, dempt men den put'.
Als ik mijn kip nou eens in je tuin zet, en vervolgens pakt je kat hem. Dan klim ik in de boom tegenover je huis met een geweer en schiet je kat omver als hij door de achterdeur de tuin instapt. Misschien is dat een betere vergelijking.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:03 schreef Uro het volgende:
[..]
Nouja, knappe kat die een kip doodbijt. En onderstebovenschieten is wat anders dan flink hard wegjagen. Die hond heeft al negen katten doodgebeten. Die had allang dood moeten zijn.
Juist. Mag ik jouw dan uit de boom schieten?quote:Op donderdag 9 april 2009 18:05 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als ik mijn kip nou eens in je tuin zet, en vervolgens pakt je kat hem. Dan klim ik in de boom tegenover je huis met een geweer en schiet je kat omver als hij door de achterdeur de tuin instapt. Misschien is dat een betere vergelijking.
Hopelijk, dan bijt hij tenminste geen katten meer dood.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:04 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
Ben bang dat dat de volgende stap is na de katten!
De hond van TS loopt nooit buiten? Geen familieleden met kinderen of vrienden met kinders? Kom op zeg.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:03 schreef Nobu het volgende:
[..]
Kindertjes lopen niet in de tuin van TS, dat geeft 'ie zelf al aan, totaal nonargument dus. Probleem is meer dat katteneigenaren dat beest als hun kind zien.
Mag ik jou een beker rattengif in je keel gieten als je mijn hond vergiftigd in mijn eigen achtertuin?quote:Op donderdag 9 april 2009 18:05 schreef Uro het volgende:
[..]
Juist. Mag ik jouw dan uit de boom schieten?
quote:Op donderdag 9 april 2009 18:07 schreef Nobu het volgende:
[..]
Mag ik jou een beker rattengif in je keel gieten als je mijn hond vergiftigd in mijn eigen achtertuin?
Honden verdedigen altijd hun territorium, dat is gewoon natuurlijk gedrag. Onze honden vliegen katten ook altijd aan als ze in de tuin zitten. Ze krijgen ze nooit te pakken maar ik weet zeker dat ze ervoor gaan. Moeten die honden van ons dan ook maar ingeslapen worden?quote:Op donderdag 9 april 2009 18:00 schreef FictionalFenna het volgende:
Een hond hoort afgericht te zijn. Het gedrag van de hond van TS is gewoonweg onaanvaardbaar. En dit is, als ik het goed begrijp, (erg heldere OP heeft TS niet geschreven) niet de eerste keer. Inslapen is nog de beste optie, zowel voor de hond, voor het baasje, als omgeving.
Ligt eraan. Als ze katten doodbijten wel.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:13 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Honden verdedigen altijd hun territorium, dat is gewoon natuurlijk gedrag. Onze honden vliegen katten ook altijd aan als ze in de tuin zitten. Ze krijgen ze nooit te pakken maar ik weet zeker dat ze ervoor gaan. Moeten die honden van ons dan ook maar ingeslapen worden?
Als ze zo agressief zijn: ja.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:13 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Honden verdedigen altijd hun territorium, dat is gewoon natuurlijk gedrag. Onze honden vliegen katten ook altijd aan als ze in de tuin zitten. Ze krijgen ze nooit te pakken maar ik weet zeker dat ze ervoor gaan. Moeten die honden van ons dan ook maar ingeslapen worden?
quote:Op donderdag 9 april 2009 18:06 schreef Uro het volgende:
[..]
Hopelijk, dan bijt hij tenminste geen katten meer dood.
Hier in de buurt zijn er genoeg die ik niet kan uitstaan.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:18 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
Hopelijk? Wil je daar een kind voor opgeven?
Gewoon bij de rechtmatige eigenaar over de schutting slingerenquote:Op donderdag 9 april 2009 16:32 schreef Nobu het volgende:
Vind ik ook niet tof (Ik heb liever dat zo klojo optyft dan dat ie op mijn vloer ligt te bloeden.) maar goed in jouw vergelijking: knock-out of bijna systematisch 9 katten doden... Mwoah.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:19 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
wat een hypocriete lui hier allemaal zeg!
Jullie vinden natuurlijk dat je wel een inbreker met een knuppel knock-out mag slaan. Maar als een kat op een afgesloten terrein door hond wordt gegrepen, dan is het hek van de dam.
Wat een onzin....quote:Op donderdag 9 april 2009 18:13 schreef Uro het volgende:
[..]
Ligt eraan. Als ze katten doodbijten wel.
Juist welquote:Op donderdag 9 april 2009 18:24 schreef jack4ya het volgende:
- De hond weet NIET wat jachtterrein is en wat niet
Dus omdat mijn hondjes katten aanvliegen zijn ze agressief en ongemanierdquote:Op donderdag 9 april 2009 18:16 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Als ze zo agressief zijn: ja.
En dat gedrag valt af te leren. Het ligt aan jou, als baas, dat ze zo ongemanierd zijn.
Doe geen moeite, katteneigenaren zijn niet gevoelig voor rationele argumenten.quote:Op donderdag 9 april 2009 19:03 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Dus omdat mijn hondjes katten aanvliegen zijn ze agressief
Als dat in zijn tuin gebeurd, waar verder geen kinderen in komen? Jammer dan, houd je kat maar binnen. Overigens, je kat heeft waarschijnlijk al een veelvoud daarvan op zijn naam.quote:Op donderdag 9 april 2009 19:15 schreef jack4ya het volgende:
Jawel hoor. Ik ben voor rationele argumenten vatbaar. Alleen kijk ook eens in de spiegel als dat lukt.
Katteneigenaren hebben niet altijd gelijk, gelijk aan dat hondeneigenaren niet altijd gelijk hebben.
Tuurlijk die katten horen niet in andermans tuin. Geen discussie mogelijk wmb.
Maar:
We hebben het wel over een hond, die niet 1, niet 2, niet 3, nee wel 9 keer een dier doodbijt. Vinden 'jullie' (hondeneigenaren) dan nog écht de normaalste zaak van de wereld?
Dode dieren, lijkt me duidelijk.quote:Op donderdag 9 april 2009 19:20 schreef jack4ya het volgende:
Wat heeft mijn kat op zijn naam staan? en welke veelvoud?
Interessant dat je dat zegt, dat is namelijk een intrinsieke eigenschap van elke kat, en africhten is er ook niet bij.quote:Op donderdag 9 april 2009 19:20 schreef Jawzz het volgende:
TS, als ik wist dat er iemand was met een hond die al 9 katten heeft doodgebeten dichtbij mij woonde, zou ik persoonlijk die hond even af komen schieten. Richt dat beest gewoon af zodat het niet elk bewegend dier probeert dood te bijten, ja?
Ah, sorry, ik wist niet dat je kat nooit buiten kwam.quote:Op donderdag 9 april 2009 19:21 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Nou nee... compleet foute veronderstelling. Hoe kom je daar bij?
ik heb 2 honden gehad. en ik zou serieus overwegen het beest weg te doen mocht hij al 1 kat verwonden en het er niet (met harde hand) uit te trainen zijn..quote:Op donderdag 9 april 2009 19:15 schreef jack4ya het volgende:
Jawel hoor. Ik ben voor rationele argumenten vatbaar. Alleen kijk ook eens in de spiegel als dat lukt.
Katteneigenaren hebben niet altijd gelijk, gelijk aan dat hondeneigenaren niet altijd gelijk hebben.
Maar:
We hebben het wel over een hond, die niet 1, niet 2, niet 3, nee wel 9 keer een dier doodbijt. Vinden 'jullie' (hondeneigenaren) dan nog écht de normaalste zaak van de wereld?
Ik dacht even dat TS al 9x over een kat was gereden met zijn auto, maar godver, al 9x een kat doodgebeten door je hond?! Ik zou dat beest ècht niet meer vertrouwen in de buurt van bijv kinderen oid. Wat een agressief beest!quote:Op donderdag 9 april 2009 16:35 schreef L0t.. het volgende:
Dat was af te leiden uit het feit dat ik vind dat katten niet in andermans tuin dienen te komen.quote:Op donderdag 9 april 2009 19:22 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ah, sorry, ik wist niet dat je kat nooit buiten kwam.
Zucht... Ik voel me soms net een roepende in de woestijn.quote:Op donderdag 9 april 2009 19:27 schreef The_Dean het volgende:
Kan TS met zijn hond mijn tuin ook even ontdoen van die rotkatten?
Ja, dat is niet echt normaal gedrag. Als hij dat beest echter achter een flink hek heeft zitten waar er verder niemand bij kan lijkt me dat geen probleem. Volgens mij heeft TS ook niet gezegd dat zijn honden agressief zijn naar alles, maar vooral naar katten.quote:Op donderdag 9 april 2009 19:26 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Dat was af te leiden uit het feit dat ik vind dat katten niet in andermans tuin dienen te komen.
Ik ben ook van mening dat dat niet hoort. Ik ben ook van mening dat een kat nauwelijks af te richten is en derhalve, nogmaals mijn mening, niet buiten moet ronddwalen.
Maar nogmaals, ik vind het óók niet kloppen dat een hond dan maar systematisch iedere kat doodt. Dat is, mijn inziens, niet een volstrekt normaal gedrag in een huiselijke omgeving. Mede omdat TS ook al aangeeft dat de hond(en) niet te vertrouwen met kinderen zijn.
Dan is er toch ergens een kink in de kabel/kop?
En ik heb over mijn 2 honden die katten aanvliegen zodra ze in mijn tuin komen.quote:Op donderdag 9 april 2009 19:15 schreef jack4ya het volgende:
Maar:
Of is de 'haat' jegens katten zo groot dat 'jullie' het eigenlijk graag zo zien gebeuren?
D'r mist een streepjequote:Op donderdag 9 april 2009 19:31 schreef -Techno- het volgende:
Onderstaande bordjes bestaan niet voor niks, ze zijn zelfs in allerlei variaties verkrijgbaar![]()
[ afbeelding ]
Ik ga toch niet deze hele discussie doorlezen voor een verdwaalde tip om katten te weren? Als je ze hebt mag je ze gerust PM'en.quote:Op donderdag 9 april 2009 19:29 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Zucht... Ik voel me soms net een roepende in de woestijn.
Is het nou zoveel moeilijker om even na te denken ipv wat anoniem te blaten?
Katten die los lopen, mis poes.quote:Op donderdag 9 april 2009 19:31 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ja, dat is niet echt normaal gedrag. Als hij dat beest echter achter een flink hek heeft zitten waar er verder niemand bij kan lijkt me dat geen probleem. Volgens mij heeft TS ook niet gezegd dat zijn honden agressief zijn naar alles, maar vooral naar katten.
Je mag best katten weren, mijn zegen heb je, en als je de ultieme tip hebt, dan wil ik 'm ook.quote:Op donderdag 9 april 2009 19:33 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik ga toch niet deze hele discussie doorlezen voor een verdwaalde tip om katten te weren? Als je ze hebt mag je ze gerust PM'en.
We hebben het over een hond he? Niet over een weldenkend mens.quote:Op donderdag 9 april 2009 19:37 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Maar een kat doden,... is letterlijk wat "overkill" als de enige zonde die ze begaan is dat ze in je tuin komen.
Ik doelde er dus op, dat je eigen terrein niet een vrijbrief is om álles maar te doen wat je wilt.
Waar danquote:
Grapjes uitleggen *zucht* Nou, TS zijn hond heeft negen katten doodgebeten, op het bord staan 8 streepjes achter het woord Katten. Er mist 1 streepje.quote:
quote:Op donderdag 9 april 2009 19:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Grapjes uitleggen *zucht* Nou, TS zijn hond heeft negen katten doodgebeten, op het bord staan 8 streepjes achter het woord Katten. Er mist 1 streepje.
WTF waarom nietquote:Op donderdag 9 april 2009 19:23 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb 2 honden gehad. en ik zou serieus overwegen het beest weg te doen mocht hij al 1 kat verwonden en het er niet (met harde hand) uit te trainen zijn..
mocht het zo zijn dat b.v. al 2 katten van mij dood zijn gebeten door dezelfde hond dan zal ik zeer snel zorgen dat ik dat aangeef @ politie (uiteraard nadat ik gepraat heb met de eigenaar) dat valt namelijk gewoon onder gevaarlijk gedrag imho...
en een kat niet in andermans tuin?![]()
alsof je een kat kan vertellen niet in andere tuinen te komen... (nee tuigje is geen optie en binnen houden ook niet)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mag ie dan evt. vermoord worden?quote:Op donderdag 9 april 2009 19:51 schreef Bastiaan.V het volgende:
[..]
WTF waarom niet![]()
vind je het dan ook goed als ik de hond ff over jouw schutting gooi ipv uitlaat ?
Als ie dan aangevallen zou worden door een ander dier (bijv een andere hond) dan accepteer ik dat IK verantwoordelijk ben ja...quote:Op donderdag 9 april 2009 20:03 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Mag ie dan evt. vermoord worden?
Nee natuurlijk niet.
Je snapt dan toch wel dat als een waakhond hem dan inderdaad doodmaakt, dat ik weinig te zeuren heb.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:03 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Mag ie dan evt. vermoord worden?
Nee natuurlijk niet.
Maar als je dan toch een hekel aan die katten hebt, gewoon een paar vogeltjes loslaten en zodra die gepakt worden door een kat kan je de eigenaar verantwoordelijk houden. Als het goed wordt het poesje dan ook afgemaakt.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:18 schreef Bastiaan.V het volgende:
Wi hebben een voliere achter het huis staan... moet je eens zien hoe de katten in de buurt daar op reageren.... Ze kunnen ze niets maken, omdat de vogels in t kooitje blijven....
Zie je de overeenkomst EN het verschil ?
quote:Op donderdag 9 april 2009 19:20 schreef Jawzz het volgende:
TS, als ik wist dat er iemand was met een hond die al 9 katten heeft doodgebeten dichtbij mij woonde, zou ik persoonlijk die hond even af komen schieten. Richt dat beest gewoon af zodat het niet elk bewegend dier probeert dood te bijten, ja?
Geen geweld door mensen. Als dieren hun instinct volgen, soit.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:20 schreef jack4ya het volgende:
Zijstraatje:
A) Een levend wezen dat moedwillig in iemands tuin staat, die mag geen geweld worden aangedaan omdat men wil/vind dat voorgenoemde niet in de tuin mag staan.
B) Een levend wezen dat niet moedwillig in iemands tuin staat, die mag wel geweld worden aangedaan omdat men wil/vind dat voorgenoemde niet in de tuin mag staan.
Dit is nog wel het trieste wat ik hier lees. Je veroordeelt het geweld van een dier, maar zelf zou je het ook doen.quote:
Half soit, want de hond is opgevoed door en verantwoordelijkheid van... jaja.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:23 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Geen geweld door mensen. Als dieren hun instinct volgen, soit.
Net zoals een eigenaar van een kat verantwoordelijk is voor het beestje. Ik weet het, katten zijn buiten dieren maar besef wel dat het gevaarlijk kan voor het beestje. bv auto'squote:Op donderdag 9 april 2009 20:15 schreef jack4ya het volgende:
De eigenaar van de waakhond is en blijft verantwoordelijk voor het gedrag van zijn hond.
In een incidenteel geval zou men nog kunnen denken, soit. Maar de eigenaar is wél aansprakelijk,
enkel door de vette text ben ik het hier met je eens.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:27 schreef jack4ya het volgende:
De kat eigenaar is dan inderdaad verantwoordelijk. Klopt. Vogeltje zal vergoed moeten worden.
Maar de poes wordt niet na 1 vogel afgemaakt. Net zomin dat iedere hond afgemaakt wordt na 1 kat. Als het er echter veel en veel meer worden, en hond niet te vertrouwen is met kinderen, dan klopt er iets niet. Ik zeg niet en heb nergens gezegd dat de hond afgemaakt moet worden.
Wel dat de baas aansprakelijk is, en dat ik het wonderlijk vind dat hij er mee wegkomt en dat ik het onverantwoord vind.
Dat dus. Wat voor randdebiel kun je zijn als je na de eerste keer nog niet zelf stappen neemt, alsof die katten denken 'ow laat ik daar maar niet over de schutting klimmen'.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:14 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Een kat zou ook echt niet maar 1 keer een vogel of muis of wat dan ook doodmaken. Instinct van het beest. De kat van familie komt geregeld met vanalles aanzetten van mollen tot kanariepietjes.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:27 schreef jack4ya het volgende:
De kat eigenaar is dan inderdaad verantwoordelijk. Klopt. Vogeltje zal vergoed moeten worden.
Maar de poes wordt niet na 1 vogel afgemaakt. Net zomin dat iedere hond afgemaakt wordt na 1 kat. Als het er echter veel en veel meer worden, en hond niet te vertrouwen is met kinderen, dan klopt er iets niet. Ik zeg niet en heb nergens gezegd dat de hond afgemaakt moet worden.
Wel dat de baas aansprakelijk is, en dat ik het wonderlijk vind dat hij er mee wegkomt en dat ik het onverantwoord vind.
Als je je hond toch juist heb getraind om het erf te bewaken, geef je hem juist een dikke kluif ofzo.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:29 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Dat dus. Wat voor randdebiel kun je zijn als je na de eerste keer nog niet zelf stappen neemt, alsof die katten denken 'ow laat ik daar maar niet over de schutting klimmen'.
Hoeft ook niet, baasje moet bedenken: 'ow buiten is t gevaarlijk voor mijn huisdiertje, hij komt niet los buiten'quote:Op donderdag 9 april 2009 20:29 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Dat dus. Wat voor randdebiel kun je zijn als je na de eerste keer nog niet zelf stappen neemt, alsof die katten denken 'ow laat ik daar maar niet over de schutting klimmen'.
Een kat buiten is de normaalste zaak van de wereld. Dat hij daar niet in de tuin hoort te zijn klopt, maar als iets zo vaak gebeurd is het walgelijk dat je er zelf niets aan doet om actie te ondernemenquote:Op donderdag 9 april 2009 20:34 schreef Bastiaan.V het volgende:
[..]
Hoeft ook niet, baasje moet bedenken: 'ow buiten is t gevaarlijk voor mijn huisdiertje, hij komt niet los buiten'
En honden zijn niet de enige reden dat het gevaarlijk is, onderweg naar mijn werk kom ik er genoeg in de vorm van een pannekoek tegen.... (En daar naast is t niet erg sociaal)
Eens, maar hoe kan een hond die alleen op zijn erf komt overlast veroorzaken aan derden?quote:Op donderdag 9 april 2009 20:38 schreef jack4ya het volgende:
Mee eens.
Maar waar ik zo moe van wordt (bij kat en hondeigenaren) is dat veel zo niet alles wordt getolereerd onder het mom van instinct, "ik kan er niets aan doen", zus-zo, bla bla blaaa.
Als je je dier niet zo kan 'houden' dat het geen overlast veroorzaakt, dan moet je het niet doen!
Krijg ik vast allerlei mensen op mijn nek, maar ik ben van mening dat je geen overlast moet veroorzaken.
Ik had het al ergens aangehaald, staat op pag 2 en later nog een reply van TS.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:29 schreef Bastiaan.V het volgende:
[..]
enkel door de vette text ben ik het hier met je eens.
Probleem is echter, dat dit hier helemaal niet op gaat, ik lees het namelijk niet in een reply van de TS
Daarom vroeg ik ook of TS zijn hond buiten houdt. Maar nog geen respons gehad, dus daar kan ik niet over oordelen.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:40 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Eens, maar hoe kan een hond die alleen op zijn erf komt overlast veroorzaken aan derden?
En dat is nou precies de foutquote:Op donderdag 9 april 2009 20:36 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Een kat buiten is de normaalste zaak van de wereld. Dat hij daar niet in de tuin hoort te zijn klopt, maar als iets zo vaak gebeurd is het walgelijk dat je er zelf niets aan doet om actie te ondernemensick
quote:Op donderdag 9 april 2009 20:43 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Maar hond blaft ook nog al eensen dat geluid komt ook verder dan een schutting.
Hierachter blaft een hond een paar keer per dag. Iedere keer schrik ik me wild. Rotgeluid.
Maar ja, zijn baas vind het kennelijk normaal. Instinct en zo.
Een binnenruimte is te klein voor een kat, en ja ik kan het weten. Zelf laat ik mijn kat niet buiten maar eigenlijk hebben ze dan te weinig ruimte.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:45 schreef Bastiaan.V het volgende:
[..]
En dat is nou precies de fout
En wat moet IK er aan doe om JOUW kat uit mijn tuin te houden ???
Wijze uitspraak, kinderen kunnen trouwens ook overlast veroorzakenquote:Op donderdag 9 april 2009 20:48 schreef jack4ya het volgende:
Waar het op neer komt is tolerantie. Waar tuinen zijn, zijn dieren/overlast. Niet altijd geoorloofd, leuk of charmant. Het zij zo.
Maakt het dat uit? Serieus... wel of geen instinct om te blaffen, wel of niet nodeloos.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:46 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Wil je beweren dat het geen instinct is ofzo?
Breek me de bek niet open.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:49 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Wijze uitspraak, kinderen kunnen trouwens ook overlast veroorzaken
Omdat zomers de meeste mensen hun achterdeur open hebben staan vanwege lekker weerquote:Op donderdag 9 april 2009 20:52 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Maakt het dat uit? Serieus... wel of geen instinct om te blaffen, wel of niet nodeloos.
Is blaffen dan wel of niet vervelend.
Ik zie geen reden om een hond, die 's winters kennelijk wél binnen kan blijven, waarom ie 's zomers wel buiten moet. Alleen om de buurt bij elkaar te blaffen? Is dat dan nodig?
neem dan geen kat :/quote:Op donderdag 9 april 2009 20:48 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Een binnenruimte is te klein voor een kat, en ja ik kan het weten. Zelf laat ik mijn kat niet buiten maar eigenlijk hebben ze dan te weinig ruimte.
Ik weiger mijn hond binnen op te sluiten als het buiten 30 graden isquote:Op donderdag 9 april 2009 20:56 schreef jack4ya het volgende:
trouwens... helemaal niet! Ik doe het toch ook!
quote:Op donderdag 9 april 2009 20:48 schreef jack4ya het volgende:
Waar het op neer komt is tolerantie. Waar tuinen zijn, zijn dieren/overlast. Niet altijd geoorloofd, leuk of charmant. Het zij zo.
quote:Op donderdag 9 april 2009 21:02 schreef Empje het volgende:
Moet eerlijk bekennen dat ik het niet zo met honden heb en ik echt een kattenliefhebber ben. Ik vind het echt verschrikkelijk dat de hond katten doodbijt. Katten maken ook wel eens andere dieren dood, maar jullie moeten je wel beseffen dat dit vaak vogels en muizen zijn. Niemand die dat opmerkt. En niet alle katten doen dat, je kan ze wel degelijk wat leren!
Okee verder: ik vind niet dat TS moet opdraaien voor de dood van de katten op zijn terrein. Hij heeft er namelijk al heel veel aan gedaan ervoor te zorgen dat de honden alleen binnen het erf blijven dmv hekken e.d.
Overigens vind ik het wel een beetje en nonargument dat katten zogenaamd niet binnen het erf kunnen blijven. Oud buren van mij hadden van die lelijke raskatten. Die konden buiten zijn zonder het erf te verlaten doordat de buren een hoge schutting hadden met daarop een speciaal draad zodat de katten er niet overheen konden komen. Misschien is dat een oplossing? Want je kat naar buiten laten en dan pissed worden omdat ie wordt aangereden of aangevallen door een ander beest is dan wel je eigen risico. Het is niet de wereld van jou en je kat.
zowel met een tuigje als binnenhouden kan een kat zijn energie niet kwijt..quote:Op donderdag 9 april 2009 19:51 schreef Bastiaan.V het volgende:
[..]
WTF waarom niet![]()
vind je het dan ook goed als ik de hond ff over jouw schutting gooi ipv uitlaat ?
dus je moet je maar gaan isoleren van de buiten wereld zodra je een kat hebt? kom op zegquote:Op donderdag 9 april 2009 21:02 schreef Empje het volgende:
Moet eerlijk bekennen dat ik het niet zo met honden heb en ik echt een kattenliefhebber ben. Ik vind het echt verschrikkelijk dat de hond katten doodbijt. Katten maken ook wel eens andere dieren dood, maar jullie moeten je wel beseffen dat dit vaak vogels en muizen zijn. Niemand die dat opmerkt. En niet alle katten doen dat, je kan ze wel degelijk wat leren!
Okee verder: ik vind niet dat TS moet opdraaien voor de dood van de katten op zijn terrein. Hij heeft er namelijk al heel veel aan gedaan ervoor te zorgen dat de honden alleen binnen het erf blijven dmv hekken e.d.
Overigens vind ik het wel een beetje en nonargument dat katten zogenaamd niet binnen het erf kunnen blijven. Oud buren van mij hadden van die lelijke raskatten. Die konden buiten zijn zonder het erf te verlaten doordat de buren een hoge schutting hadden met daarop een speciaal draad zodat de katten er niet overheen konden komen. Misschien is dat een oplossing? Want je kat naar buiten laten en dan pissed worden omdat ie wordt aangereden of aangevallen door een ander beest is dan wel je eigen risico. Het is niet de wereld van jou en je kat.
je snapt het echt niet he...quote:Op donderdag 9 april 2009 21:09 schreef mschol het volgende:
[..]
zowel met een tuigje als binnenhouden kan een kat zijn energie niet kwijt..
netzoals je met een hond naar het bos gaat...
een kat aan een tuigje is gewoon echt te zielig voor worden..
maar als jij dat vind: leg je een hond dan ook maar vast aan een riem in de tuin?
Jij hoeft je niet te isoleren hoor. Je kat kun je best isoleren. Ik vind het trouwens behoorlijk hypocriet dat je verwacht dat hondeneigenaren wel hun beesten in hun tuin houden terwijl jij dat niet hoeft te doen met die van jou.quote:Op donderdag 9 april 2009 21:10 schreef mschol het volgende:
[..]
dus je moet je maar gaan isoleren van de buiten wereld zodra je een kat hebt? kom op zeg
Ja er zijn genoeg incidenten op te noemen waarbij een hond of een kind om het leven kwamquote:Op donderdag 9 april 2009 21:20 schreef Empje het volgende:
[..]
Jij hoeft je niet te isoleren hoor. Je kat kun je best isoleren. Ik vind het trouwens behoorlijk hypocriet dat je verwacht dat hondeneigenaren wel hun beesten in hun tuin houden terwijl jij dat niet hoeft te doen met die van jou.Je hebt ook genoeg katten die om het minste geringste mensen en dieren in de haren vliegen.
Wat voor honden heb jij gehad dan? labrador of golden retriever ofzo?quote:Op donderdag 9 april 2009 21:19 schreef bluuf het volgende:
Als mijn buren een hond zouden hebben welke regelmatig katten doodbijt en mijn kat zou daardoor dood gaan dan zouden die honden de volgende zijn (want zulke honden zijn gewoon wandelende tijdbommen).
Ik heb zowel honden als katten gehad (en ik heb nu een kat) en het is echt niet zo moeilijk om je hond dusdanig op te voeden dat hij andere dieren zoveel mogelijk negeert zonder minder waaks te zijn.
TS : ik hoop dat jouw honden jou een keer goed te pakken nemen.
Het blijft een dier. Je hebt nooit zekerheid, helemaal niet bij een kat. Je kunt een kat niet trainen binnen je erf te blijven.quote:Op donderdag 9 april 2009 21:24 schreef Empje het volgende:
Overigens heeft mijn broer een kat op het moment. Dat beest is afgericht op binnenblijven. Heeft dat dier totaal geen moeite mee: het is echt zo'n schootzitter. Ook katten kun je best trainen, zoals ik eerder al zei. Daarmee wil ik die 9 dode katten niet goedpraten, maar dat gepraat van 'ik vergiftig die hond van je' een beetje hypocriet. Jij laat je dier overal en nergens buiten rondlopen, dan moet je ook de risico's van bijvoorbeeld verkeer en andere dieren accepteren. Anders liet je 'm wel binnen je erf.
Nee, maar in principe komt het toch op hetzelfde neer? Zowel honden als katten kunnen gevaarlijk zijn. En in de meeste gevallen zijn het de katteneigenaren die dan denken 'ik doe hem wel even naar buiten *hatseflats*' en dan zit de buurt ermee. En dan wel van andere partijen eisen dat ze binnen het erf precies zo zijn zoals het jou het beste uitkomt.quote:Op donderdag 9 april 2009 21:24 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Ja er zijn genoeg incidenten op te noemen waarbij een hond of een kind om het leven kwam![]()
Dat zijn tenminste echte vriendelijke beestenquote:Op donderdag 9 april 2009 21:24 schreef Queque het volgende:
[..]
Wat voor honden heb jij gehad dan? labrador of golden retriever ofzo?
Dit ook weer zo'n kansloze opmerking. De een neemt een hond omdat dat zo leuk is voor de koters, de ander om een erf te bewaken en beschermen.quote:Op donderdag 9 april 2009 21:27 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Dat zijn tenminste echte vriendelijke beestende keuze van een hond zegt veel over eigenaar. Rotweilers zijn gemanipuleerde tyfusbeesten
Dat is waar, honden zijn beter te trainen. Maar goed met bepaalde middelen is het echt niet onmogelijk. En met een beetje een ruim, net huis kun je katten prima binnenblijvers maken. Ik zeg niet dat het moet, zeg alleen: kijk ook eens in de spiegel. Niet alleen de andere partij moet altijd maar naar oplossingen zoeken.quote:Op donderdag 9 april 2009 21:26 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Het blijft een dier. Je hebt nooit zekerheid, helemaal niet bij een kat. Je kunt een kat niet trainen binnen je erf te blijven.
Ik ben het ermee eens dat die kat niet zomaar op het erf van een ander hoort te komen/zijn. Maar ik denk dat je het wel met me eens bent dat je een kat moeilijk als 'gevaarlijk' kunt bestempelen.quote:Op donderdag 9 april 2009 21:27 schreef Empje het volgende:
[..]
Nee, maar in principe komt het toch op hetzelfde neer? Zowel honden als katten kunnen gevaarlijk zijn. En in de meeste gevallen zijn het de katteneigenaren die dan denken 'ik doe hem wel even naar buiten *hatseflats*' en dan zit de buurt ermee. En dan wel van andere partijen eisen dat ze binnen het erf precies zo zijn zoals het jou het beste uitkomt.
Overigens heb ik juist vernomen dat Golden Retrievers het vaakst een hap richting kinderen doenquote:Op donderdag 9 april 2009 21:27 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Dat zijn tenminste echte vriendelijke beestende keuze van een hond zegt veel over eigenaar. Rotweilers zijn gemanipuleerde tyfusbeesten
Dat zeker niet, maar in dit geval gaat het om verschillende katten eigenaren (ik neem aan dat de katten niet allemaal van dezelfde eigenaar waren?), dus het leed is dan al geschied. TS is nu de enige die hiervan dan op de hoogte is en er wat aan kan doen. Zoals ik al in mijn vorige post zei, het maakt niet uit wie fout is maar dit is gewoon ziek.quote:Op donderdag 9 april 2009 21:29 schreef Empje het volgende:
[..]
Dat is waar, honden zijn beter te trainen. Maar goed met bepaalde middelen is het echt niet onmogelijk. En met een beetje een ruim, net huis kun je katten prima binnenblijvers maken. Ik zeg niet dat het moet, zeg alleen: kijk ook eens in de spiegel. Niet alleen de andere partij moet altijd maar naar oplossingen zoeken.
Bron?quote:Op donderdag 9 april 2009 21:30 schreef Empje het volgende:
[..]
Overigens heb ik juist vernomen dat Golden Retrievers het vaakst een hap richting kinderen doen
Nee ik ben het ook wel met je eens, alhoewel ik mijn broer wel eens gezien heb nadat hij zo'n geflipte kat had behandeld (hij is dier- en veearts). Ik vind het ook hartstikke erg. Misschien kan TS toch op zijn minst eens proberen naar zo'n training te gaan (als hij het tenminste echt vervelend vind die dode katten, en niet stiekum heel leukquote:Op donderdag 9 april 2009 21:29 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Ik ben het ermee eens dat die kat niet zomaar op het erf van een ander hoort te komen/zijn. Maar ik denk dat je het wel met me eens bent dat je een kat moeilijk als 'gevaarlijk' kunt bestempelen.
En mijn punt hierin is gewoon dat als iets al 9 keer is voorgekomen TS misschien toch even moet gaan kijken of er niet meer aan gedaan kan worden om katten te weren e.d. Om dit zo door te laten gaan is gewoon ziek, het maakt niet uit wie fout is.
Daar heb je mequote:
quote:Op donderdag 9 april 2009 21:37 schreef Empje het volgende:
[..]
Daar heb je meIk dácht dat het in de Quest stond een keer. Maakt ook niet uit, elke hond kan bijten.
kat gevaarlijk?quote:Op donderdag 9 april 2009 21:27 schreef Empje het volgende:
[..]
Nee, maar in principe komt het toch op hetzelfde neer? Zowel honden als katten kunnen gevaarlijk zijn. En in de meeste gevallen zijn het de katteneigenaren die dan denken 'ik doe hem wel even naar buiten *hatseflats*' en dan zit de buurt ermee. En dan wel van andere partijen eisen dat ze binnen het erf precies zo zijn zoals het jou het beste uitkomt.
veel honden zijn van nature helemaal niet lief hoor, hoe vaak ik wel niet een gefipte hond tegenover me heb gehad (zonder ook maar iets te doen, volgens hebben ze niets met mijquote:Op donderdag 9 april 2009 21:53 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Kleine kinderen treiteren honden vaak onwetend. Niet zo gek dat honden zo nu en dan uitvallen naar kinderen. Kwestie van opvoeding, een verantwoordelijkheid die bij de ouders van de kinderen ligt.
Ik zal zo even het hele topic doorlezen, of morgen.quote:Op donderdag 9 april 2009 19:35 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Katten die los lopen, mis poes.
Hier wordt door TS aangegeven dat de honden gescheiden gehouden worden van kinderen omdat ze er niet van uit kunnen gaan dat ze goed met kinderen kunnen omgaan.
1) de baas kan kennelijk de hond niet vertrouwen,
2) de baas heeft kennelijk de hond niet onder controle.
Lijkt me geen gezonde situatie.
Hebben jullie er wel eens gered?quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:40 schreef Coccinella het volgende:
Ik heb 2 jachthonden & waar ik ooit woonde hadden de buren veel katten. En het is ook wel eens gebeurd dat een kat werd doodgemaakt in onze tuin (&dat gebeurd inderdaad snel). Maar als we thuis waren probeerden we de katten altijd te redden. Onze honden konden uit de tuin, dus niet bij de katten komen, maar als de katten in onze tuin kwamen, ja dan moeten ze oppassen. Maar dat is niet mijn verantwoordelijkheid als "hondeneigenaar".
En ik wil zeggen dat ik ouders zeer waardeer die hun kinderen leren om te vragen of ze een hond mogen aaien (&dat zijn heel weinig ouders!)
dat vind jij... imho moet een hondeneigenaar die weet dat z'n hond getraind is als jachthond maar gewoon uit z'n doppen kijken voor andermans beesten...quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:40 schreef Coccinella het volgende:
Maar dat is niet mijn verantwoordelijkheid als "hondeneigenaar".
Ja en voor honden moet je belasting betalen en voor katten niet.quote:Op vrijdag 10 april 2009 01:18 schreef Coccinella het volgende:
Ja dat is wel gelukt. De kat sprong de boom in. Ladder gehaald & kat uit boom getrokken & weer bij buren gezet.
Vind wel dat er veel vreemde reacties in dit topic zijn, als hondeneigenaar zorg je wel ervoor dat je hond niet de tuin uitkomt maar als katteneigenaar hoeft dat niet? (en ik had een kat voordat ik een hond had)
omdat een hond "overlast" veroorzaakt in de vorm van hondenpoep en er moeten uitren gebieden zijn/bij komen...quote:Op vrijdag 10 april 2009 13:49 schreef N.icka het volgende:
Dat is ook zo debiel , dat je voor een hond belasting moet betalen en voor andere huisdieren niet
En een kat poept bloemetjes?quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:06 schreef mschol het volgende:
[..]
omdat een hond "overlast" veroorzaakt in de vorm van hondenpoep en er moeten uitren gebieden zijn/bij komen...
kattenschijt is veel smeriger en dat ligt dus overal...quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:06 schreef mschol het volgende:
[..]
omdat een hond "overlast" veroorzaakt in de vorm van hondenpoep en er moeten uitren gebieden zijn/bij komen...
Ja en van de hondenbelasting sturen ze mannetjes op poep af om het op te ruimenquote:Op vrijdag 10 april 2009 14:06 schreef mschol het volgende:
[..]
Fout, je kunt de reden hiervoor gaan onderzoeken, echter zul je nooit een antwoord vinden. Honden zijn de enige dieren die op dit moment belast mogen worden door de gemeentes. Waarom tijdens deze beslissing niet verder gekeken is naar andere dieren, zoals katten en paarden (dat zijn pas schijtbeesten in de letterlijke zin van het woord), is bij niemand duidelijk.quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:06 schreef mschol het volgende:
[..]
En als je het niet doet kun je nog 75 euro betalen ook met wat pech.quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:39 schreef N.icka het volgende:
Ik ruim altijd de poep netjes op maar ik moet wel betalen
Hondenbelasting stamt nog uit de tijd dat honden nog puur als werkdier werden gehouden.quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:25 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Fout, je kunt de reden hiervoor gaan onderzoeken, echter zul je nooit een antwoord vinden. Honden zijn de enige dieren die op dit moment belast mogen worden door de gemeentes. Waarom tijdens deze beslissing niet verder gekeken is naar andere dieren, zoals katten en paarden (dat zijn pas schijtbeesten in de letterlijke zin van het woord), is bij niemand duidelijk.
Ahh... het gaat dus echt om een aanzienlijk erf. Genoeg ruimte en mogelijkheden voor de kat om te vluchten dus. Je geeft later ook al aan dat het om een verwilderde kat ging die er niet al te fris meer uitzag. Dat maakt het natuurlijk wel wat logischer dat de honden hem te pakken hebben gekregen. Een kat kan prima op zichzelf letten en hoort er maar voor te zorgen niet door de hond gegrepen te worden.quote:Op donderdag 9 april 2009 19:43 schreef Kabolter het volgende:
...
Ik heb nog even rondgelopen door de tuin en er zijn genoeg mogelijkheden om te vluchten qua bomen, struiken, sloot en gietijzerenhekwerk. Het lijkt wel een soort van survival of the fittest. De kat die dit keer het slachtoffer is is overigens al een paar keer weg gejaagd.
...
quote:Hoi,
ik schrijf dit namens mijn hond brasje.
brasje leeft in onze tuin, valt geen mensen lastig en poept ook alleen in onze tuin.
brasje moet belasting betalen om aanwezig te zijn in deze wereld...
de kat van de buren die de hele buurt vol schijt, de vogels pakt en snachts jankt hoeft geen belasting te betalen.
de duiven van een buurman achter poepen de daken en alles vol in de buurt en ook die moeten geen belasting betalen.
het paard van het buurmeisje laat zulke grote bolussen achter dat je een kruiwagen mag mee nemen om de schijt op te ruimen. ook geen belasting plicht....
waarom moet ik brasje wel belasting betaling.
dit is discriminatie naar ras ...
mvg Brasje
quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:24 schreef Pwoekie het volgende:
[..]
kattenschijt is veel smeriger en dat ligt dus overal...
dat is dus een verkeerde instelling.. alles is eruit te krijgen..... kwestie van de juiste training starten...quote:kun je er niet uit krijgen...
Beetje slordige mail maarja ben benieuwdquote:Op vrijdag 10 april 2009 14:50 schreef Pwoekie het volgende:
commissie gelijke behandeling gemailed
[..]
Ja dat deed mijn kat ook. Heb het idee dat alleen katten die echt het overgrote deel van de dag buiten rondzwerven dat doen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:43 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Ik heb een kat die netjes in een kattenbak poept.
Vertel jij eens hoe je een kat wou afleren om in mijn tuin te schijten.quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:05 schreef mschol het volgende:
dat is dus een verkeerde instelling.. alles is eruit te krijgen..... kwestie van de juiste training starten...
quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:24 schreef Pwoekie het volgende:
[..]
kattenschijt is veel smeriger en dat ligt dus overal...
een keer heeft het klotebeest van de buren bij ons in de huiskamer gepoept omdat het mooi weer was hadden we een paar ramen los...
zeker onze schuld dan of niet.
vind katteneigenaren vaak asociaal. kopen zo'n beest zodat ze iets hebben als ze thuis komen maar verder maakt het weinig uit, kijken er de hele dag verder niet naar om.
katten vreten vogeltjes weg en al zijn die klein en vaak geen huisdier...ze worden wel gemist als opeens je tuin helemaal stil is.
en als een hond katten jaagt dan bijt die kinderen![]()
kennis van mij had een doberman. de buurt daar werd geteisterd door jankende katten snachts op een braakliggend stuk grond.
op een avond dus wandelen met de eigenaar en die hond.
begonnen die katten weer...hond las gemaakt en pak ze...
2 helemaal aan stukken gescheurd, gejank was voorbij en de buurt dankbaar op 2 mensen na![]()
![]()
en thuis hadden ze een baby, en ja de hond was agressief tegen ieder die in de buurt van de baby kwam en die hij niet kende. kind kon alles bij die hond doen maar dat beest deed net of het haar eigen kind was![]()
ts heeft een ideale hond.
onze hond pakt ook konijnen en duiven maar is normaliter ook gewoon lief.
kun je er niet uit krijgen...
Welke fokker sneed er ook alweer in katten?quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:12 schreef -Techno- het volgende:
Vertel jij eens hoe je een kat wou afleren om in mijn tuin te schijten.
Hier een katteneigenaar die zijn katten binnen houdt. A-sociaal om naar buiten te doen mits je op een boerderij woont natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:33 schreef B1nulnul het volgende:
Katteneigenaren zijn volgens mij een stuk gevaarlijker dan honden.
Afmaken zou ik zeggen.
we hebben het over honden schatquote:Op vrijdag 10 april 2009 15:12 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Vertel jij eens hoe je een kat wou afleren om in mijn tuin te schijten.
Aaah, een argument waar je niets tegenin te brengen weet dus gooi je het maar over die boeg? topquote:
Ook honden kan je niet alles afleren, probeer een dingo zijn jachtinstinct maar eens af te leren. Succes Martin Gausquote:
En daarom hou je een hond aangelijnd of in je eigen tuin. De eigenaar van de kat zou dat ook moeten doen. Doet hij dit niet, dan neemt de natuur het over en kan de kat in een tuin komen als die van TS.quote:Op vrijdag 10 april 2009 16:11 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Ook honden kan je niet alles afleren, probeer een dingo zijn jachtinstinct maar eens af te leren. Succes Martin Gaus
Of vaseline.quote:Op vrijdag 10 april 2009 16:30 schreef Pwoekie het volgende:
een tip om katteneigenaren te pakken zonder de kat te schaden.
koop een plastic buis van 2 meter en leg in het midden wat vlees.
smeer de binnenkant van de bus in met grafiet poeder;
als de kat dan weer bij de baas op de bank springt kan de baas een nieuwe bank kopen
Een oom van me heeft de hele tuin afgezet met driedubbel stroomdraad. Erg effectief in zijn gevalquote:Op vrijdag 10 april 2009 16:30 schreef Pwoekie het volgende:
een tip om katteneigenaren te pakken zonder de kat te schaden.
koop een plastic buis van 2 meter en leg in het midden wat vlees.
smeer de binnenkant van de bus in met grafiet poeder;
als de kat dan weer bij de baas op de bank springt kan de baas een nieuwe bank kopen
Omgekeerde wereld toch?quote:Op vrijdag 10 april 2009 16:41 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Een oom van me heeft de hele tuin afgezet met driedubbel stroomdraad. Erg effectief in zijn gevalDie buurtkatten daar haalde al zijn vissen uit de vijver.
laat me raden wat er gezegd werd als je oom verhaal ging halen bij de katteneigenaren: "tsja dat doet een kat nu eenmaal he...quote:Op vrijdag 10 april 2009 16:41 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Een oom van me heeft de hele tuin afgezet met driedubbel stroomdraad. Erg effectief in zijn gevalDie buurtkatten daar haalde al zijn vissen uit de vijver.
Ja idd.... maar dat zien de katten liefhebbers hier waarschijnlijk niet in. Die roepen liever dat een hond ingeslapen moet worden als ie een kat doodbijt in eigen tuin.quote:
Wat de vorige persoon voorstelt is al iets waar ik niet kapot van ben, maar met jouw manieren vermoord je de kat gewoon...quote:Op vrijdag 10 april 2009 16:32 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Of vaseline.
Of de poten van de kat met zwart schoen smeer insmeren. Ff lokken met wat brokjes. En als hij eet, ff insmeren.
Nog een tip:
pak een spuitbus met een leuke kleur. Blauw of oranje. Vang de kat en spuit hem in een leuke kleur. Verrassing!
Mijn honden zijn niet getraind als jachthond, mijn honden zijn jachthonden, van nature, begrijp je.quote:Op vrijdag 10 april 2009 07:45 schreef mschol het volgende:
[..]
dat vind jij... imho moet een hondeneigenaar die weet dat z'n hond getraind is als jachthond maar gewoon uit z'n doppen kijken voor andermans beesten...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |