Herkenbaar.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:31 schreef 2NutZ het volgende:
Extra klacht: Oude vrouwen die met hun smoel op het stuur hangen en echt serieus alleen maar oog hebben voor de 5M weg voor hun en verder helemaal NIETS!
Normaal rijden mensen toch ook altijd 85 waar je 80 mag, 55-60 waar je 50 mag en 40 waar je 30 mag. Alleen op de snelweg is het altijd een probleem, mensen die 100-110 rijden.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:39 schreef karr-1 het volgende:
Dus jij rijd 130 en gaat dan zeuren over andere mensen?
quote:Op donderdag 9 april 2009 14:45 schreef Lundegaard het volgende:
Van die mensen die 10 km harder willen rijden en denken dat ze dan veel eerder thuis zijn.
+1quote:Op donderdag 9 april 2009 14:45 schreef Lundegaard het volgende:
Van die mensen die 10 km harder willen rijden en denken dat ze dan veel eerder thuis zijn.
daarom rij ik ook 40km harderquote:Op donderdag 9 april 2009 14:45 schreef Lundegaard het volgende:
Dat jouw auto nu niet harder dan 110 km/h kan.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:45 schreef Lundegaard het volgende:
huh..?quote:Op donderdag 9 april 2009 14:51 schreef DrD00m het volgende:
[..]
daarom rij ik ook 40km harder![]()
Dat gezeik op : 'ohhoh, hij rijdt te hard' zijn zeker dezelfde mensen die heel hard roepen : 'GADVER... MCDONALDS!' en vervolgens 's avonds hun big-mac zonder te morren naar binnen schuiven.
Wat een vergelijkingquote:Op donderdag 9 april 2009 14:51 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Dat gezeik op : 'ohhoh, hij rijdt te hard' zijn zeker dezelfde mensen die heel hard roepen : 'GADVER... MCDONALDS!' en vervolgens 's avonds hun big-mac zonder te morren naar binnen schuiven.
Ik snap de vergelijking niet.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:51 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Opzich wel allemaal verwachtte opmerkingen.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:46 schreef karr-1 het volgende:
[..]
![]()
Terwijl ze ondertussen alleen maar meer problemen veroorzaken.
120 is te zacht, maar 130 is wel hard genoeg?quote:Op donderdag 9 april 2009 15:00 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Opzich wel allemaal verwachtte opmerkingen.
Doch spijtig al die moraalridders.
Wat betreft de opmerking van hierboven. Het gaat mij helemaaaal niet om eerder thuis te zijn ofso, maar gevoelsmatig is 120km/h gewoon te traag.
Gevoelskwestie dus.
Ook rare capriolen als over vluchtstrook voor een gedeelte of dat andere lapje rijstrook aan de linker kant van de weg doe ik zeker niet aan. Ik rijd voor mijn gevoel wel verantwoord. Duw ook geen mensen weg of wat dan ook.
Mensen die 120- km/h op de snelweg rijden![]()
Hippies
quote:Op donderdag 9 april 2009 15:00 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Hippies
Opzich wel allemaal verwachtte opmerkingen.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:46 schreef karr-1 het volgende:
[..]
![]()
Terwijl ze ondertussen alleen maar meer problemen veroorzaken.
Helemaaal verkeerd beeld, maar ik begrijp wat je bedoeld. Maar persoonlijk ik niet dus.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:50 schreef Lundegaard het volgende:
Zoeff..Zoeeeffff... Van de linker naar de rechterbaan....zooeefff. beetje gas erbij...harder dan de rest....zoeeefff..daar weer een gaatje...zoeeefff...inhalen...inhalen...sneller zijn dan de rest..zoeeefff...
En dan bij het eerst volgende stoplicht bij de afslag samen in de rij bij het stoplicht staan..
Zoef.. Tuut Tuuut..
Iemand die begrijpt wat mijn frustratie is. Dat proberen op te voeden van andere mensen.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:51 schreef kikoooooo het volgende:
Het ergste soort mensen inderdaad, mensen die anderen willen opvoeden in het verkeer "als ik het niet doe, dan mag jij het ook niet" mentaliteit
Als ik je in wil halen met 180, dan doe ik dat. Als jij gewoon mooi op je rechterbaan blijft is er niets aan de hand. Toch heb je regelmatig mensen die je inderdaad expres langzamer laten rijden door in t midden te gaan rijden op een lege snelweg. Kanslozen
Ok, ok eigenlijk 140.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
120 is te zacht, maar 130 is wel hard genoeg?
Oh, op die manier.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:04 schreef DrD00m het volgende:
Met die vergelijking doelde ik op dat iedereen roept : schandalig, dat hard rijden!! en vervolgens in zijn auto stapt en even flink op zijn gaspendaal trapt.
Als ik op de weg zit zie ik OF mensen die te langzaam rijden OF mensen die te hard rijden (meerderheid)
Jij verwacht eist van anderen dat ze rekening moeten houden met jou, maar wil zelf geen rekening houden met anderenquote:Op donderdag 9 april 2009 15:00 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Opzich wel allemaal verwachtte opmerkingen.
Doch spijtig al die moraalridders.
Wat betreft de opmerking van hierboven. Het gaat mij helemaaaal niet om eerder thuis te zijn ofso, maar gevoelsmatig is 120km/h gewoon te traag.
Gevoelskwestie dus.
Ook rare capriolen als over vluchtstrook voor een gedeelte of dat andere lapje rijstrook aan de linker kant van de weg doe ik zeker niet aan. Ik rijd voor mijn gevoel wel verantwoord. Duw ook geen mensen weg of wat dan ook.
Hippies
Ja, jij bent natuurlijk wel een topchauffeurquote:Op donderdag 9 april 2009 15:02 schreef 2NutZ het volgende:
Nee, auto. Maar wel de wettelijk toegestane snelheid.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:04 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ok, ok eigenlijk 140.
Jij rijd bakfiets?
quote:Op donderdag 9 april 2009 15:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee, auto. Maar wel de wettelijk toegestane snelheid.
Ja, zo kun je wel honderden manieren verzinnen om je eigen gedrag goed te praten. Wat dacht je ervan eens gewoon lekker 110 te gaan rijden. Misschien dat je 5 tot 10 minuten later thuis bent. Maar je komt wel een stuk relaxter aan dan wanneer je zo opgefokt je aan andere weggebruikers zit te ergeren omdat je perse de maximale snelheid wil halen.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:18 schreef DrD00m het volgende:
Het ligt ook altijd aan de mensen die wat harder rijden![]()
Ok.. we gaan even uit van een 3-baans weg.
Rechterbaan : aantal vrachtwagens (80km/u) en ongev. 300 meter ruimte tussen elkaar
Middelste baan : de 100km/u rijders, want 120 is te snel![]()
(ze vergeten even dat hun teller niet geijkt is, dus dat ze in feite dus maar 92km/u rijden). De ruimte tussen de vrachtwagens vullen ze niet op, want ja, dalijk wordt je dichtgereden en zit je vast tussen die vrachtwagens
En daar heb je dan ook nog redelijk vaak ruimtes tussen de auto's
Linkerbaan : een aantal 110km/u moraalridders die gaan inhalen en links blijven rijden vanwege hetzelfde 'stel je voor dat ik naar rechts ga en niet meer naar links kan' mentaliteit, met daarachter iemand die zit te wachten tot hij opzij gaat zodat hij er voorbij kan. Daarachter nog iemand die aan het wachten is enz enz. en het is vervolgens een drukke spits
![]()
Maar nee, te hard rijden...
Yep en ik ben er trots op ook.quote:
quote:Op donderdag 9 april 2009 15:28 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ja, zo kun je wel honderden manieren verzinnen om je eigen gedrag goed te praten. Wat dacht je ervan eens gewoon lekker 110 te gaan rijden. Misschien dat je 5 tot 10 minuten later thuis bent. Maar je komt wel een stuk relaxter aan dan wanneer je zo opgefokt je aan andere weggebruikers zit te ergeren omdat je perse de maximale snelheid wil halen.
Moeilijk he, je eens gewoon aan de regeltjes houden.quote:
Voor sommigen wel.....quote:Op donderdag 9 april 2009 15:29 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Moeilijk he, je eens gewoon aan de regeltjes houden.
En dan vervolgens janken als anderen het een keer niet doen.quote:
Tsja het is altijd makkelijk schelden op een ander, dan hoef je je eigen fouten niet toe te geven.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:33 schreef BobbyB het volgende:
[..]
En dan vervolgens janken als anderen het een keer niet doen.![]()
quote:Op donderdag 9 april 2009 15:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tsja het is altijd makkelijk schelden op een ander, dan hoef je je eigen fouten niet toe te geven.
Erg henkenbaar.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:25 schreef bluebit het volgende:
ah TS heeft zeker wel een punt.
er zijn van die mensen die inderdaad 110 km per uur rijden en de auto gewoon naar links gooien uit angst dat ze er niet meer tussen kunnen komen.
Aan de andere kant heb je ook van die lamzakken waarvoor ik even naar rechts schuif, en vervolgens gaan ze zo langzaam mogelijk inhalen in plaats van even door te rijden zodat ik ook weer naar links kan en niet in de ankers moet voor die vrachtauto.
die lui mogen ze ook afschieten
Wat ook een oorzaak van files is, zijn al die lui die maar links blijven plakken en wachten tot de "slak" aan de voorkant naar rechts gaat. Want "je zou maar je plaats in de rij verliezen en 30 seconden later voorbij rijden". Daar irriteer ik me mateloos aan. Ga gewoon rechts rijden als er ruimte is. Ongeacht je snelheid.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:39 schreef DrD00m het volgende:
[..]
![]()
Ik geef toch toe dat ik te hard rij? Maar ik hou niemand op. Die lutsers die 100 rijden, en niet naar rechts durven gaan omdat ze anders niet meteen weer naar links kunnen wel.
En het voorbeeld wat ik gaf is niet zomaar verzonnen, maar 9 van de 10 keer de oorzaak van een drukke spits. Je ziet links een enorme sliert aan mensen die allen wachten tot ze harder kunnen. slome middenbaan hangers met veel ruimte af en toe en rechts vrachtwagens waar veel mensen zich niet tussen willen zetten.
Dat is precies wat ik zegquote:Op donderdag 9 april 2009 15:41 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Wat ook een oorzaak van files is, zijn al die lui die maar links blijven plakken en wachten tot de "slak" aan de voorkant naar rechts gaat. Want "je zou maar je plaats in de rij verliezen en 30 seconden later voorbij rijden". Daar irriteer ik me mateloos aan. Ga gewoon rechts rijden als er ruimte is. Ongeacht je snelheid.
Ik weet niet waar jij zoal rijdt, maar als ik met 90 km/h naar rechts ga als ik achter een inhalende vrachtwagen zit kan ik daarna gegarandeerd 5 minuten wachten voordat ik weer kan invoegen.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:41 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Wat ook een oorzaak van files is, zijn al die lui die maar links blijven plakken en wachten tot de "slak" aan de voorkant naar rechts gaat. Want "je zou maar je plaats in de rij verliezen en 30 seconden later voorbij rijden". Daar irriteer ik me mateloos aan. Ga gewoon rechts rijden als er ruimte is. Ongeacht je snelheid.
ja, we weten nu wel dat je braaf bentquote:Op donderdag 9 april 2009 15:44 schreef karr-1 het volgende:
Ik rij daarentegen wel weer zo veel mogelijk aan de rechterkant, ik zal nooit zinloos links rijden.
Doe je uberhaupt wel ooit iets verkeerd op het van de verkeerde kant zijn na ?quote:Op donderdag 9 april 2009 15:44 schreef karr-1 het volgende:
Ik rij daarentegen wel weer zo veel mogelijk aan de rechterkant, ik zal nooit zinloos links rijden.
Gewoon een tip om misschien je leven wat uitdagender te maken.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tsja het is altijd makkelijk schelden op een ander, dan hoef je je eigen fouten niet toe te geven.
In de spits rij ik sowieso nooit links. Die rij staat constant op de rem door mensen die hem ertussen proppen. Laatst zelfs zo'n randdebiel die met alle macht naar links wilde terwijl die rij dus helemaal stil stond maar rechts gewoon normaal doorreed.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:39 schreef DrD00m het volgende:
[..]
![]()
Ik geef toch toe dat ik te hard rij? Maar ik hou niemand op. Die lutsers die 100 rijden, en niet naar rechts durven gaan omdat ze anders niet meteen weer naar links kunnen wel.
En het voorbeeld wat ik gaf is niet zomaar verzonnen, maar 9 van de 10 keer de oorzaak van een drukke spits. Je ziet links een enorme sliert aan mensen die allen wachten tot ze harder kunnen. slome middenbaan hangers met veel ruimte af en toe en rechts vrachtwagens waar veel mensen zich niet tussen willen zetten.
quote:Op donderdag 9 april 2009 15:43 schreef tong_poh het volgende:
Wat een stel huilies hier. Precies de mensen waar TS op doelt, volgens mij.
quote:Op donderdag 9 april 2009 15:46 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Doe je uberhaupt wel ooit iets verkeerd op het van de verkeerde kant zijn na ?
Man.. man, wat een schijnheiligheid.
Dit is op mijn weg ook het geval.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:45 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij zoal rijdt, maar als ik met 90 km/h naar rechts ga als ik achter een inhalende vrachtwagen zit kan ik daarna gegarandeerd 5 minuten wachten voordat ik weer kan invoegen.
Ik zal in mijn leven genoeg dingen verkeerd doen net zoals ieder ander.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:46 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Doe je uberhaupt wel ooit iets verkeerd op het van de verkeerde kant zijn na ?
Man.. man, wat een schijnheiligheid.
Jij vind dat regels overtreden mogen worden, ik vind dat niet. Ieder zijn eigen mening.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:46 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Gewoon een tip om misschien je leven wat uitdagender te maken.
Soms zijn de regeltjes er ook gewoon om eens even overtreden te worden. Mits gezond verstand erbij en geen hinder voor anderen.
Mijn inziens slaat dit erg op mijn rijgedrag.
1. Ik zorg er wel voor dat snellere lui direct mij in kunnen halen door naar rechts te gaan.
2. Ik druk/bumperkleef zeker niet
3. Ik rij te snel, JA, maar niet overdreven snel waardoor het verschil met het andere verkeer zo groot is dat dit echt gevaar oplevert.
Daarbij naar mijn mening is het gevaarlijker om 100/110 te rijden op de snelweg dan 130/140 MITS nogmaals gezond verstand!
A50<->A12 en regelmatig A50<->A1(<->A35)quote:Op donderdag 9 april 2009 15:45 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij zoal rijdt, maar als ik met 90 km/h naar rechts ga als ik achter een inhalende vrachtwagen zit kan ik daarna gegarandeerd 5 minuten wachten voordat ik weer kan invoegen.
quote:Op donderdag 9 april 2009 15:46 schreef DrD00m het volgende:
[..]
ja, we weten nu wel dat je braaf bent
helemaal mee eens, je schiet er niets mee op, het stress niveau op de linkerbaan is 10 keer hoger, net als de kans dat je bij je voorligger er in rijdt of je achterligger bij jou.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:47 schreef BobbyB het volgende:
[..]
In de spits rij ik sowieso nooit links. Die rij staat constant op de rem door mensen die hem ertussen proppen. Laatst zelfs zo'n randdebiel die met alle macht naar links wilde terwijl die rij dus helemaal stil stond maar rechts gewoon normaal doorreed.![]()
Euhm, dus alle vrachtwagens, caravan lui etc rijden gevaarlijk? Nee, die groep gebruikers worden gevaarlijk doordat jij de snelheid voor jezelf verhoogd. Helaas is het namelijk zo dat er figuren rond rijden die niet kijken of inschattingsvermogen hebben waardoor zij dus geen rekening houden met een eventuele hogere snelheid van andere weggebruikers.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:46 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Soms zijn de regeltjes er ook gewoon om eens even overtreden te worden. Mits gezond verstand erbij en geen hinder voor anderen.
1. Ik zorg er wel voor dat snellere lui direct mij in kunnen halen door naar rechts te gaan.
3. Ik rij te snel, JA, maar niet overdreven snel waardoor het verschil met het andere verkeer zo groot is dat dit echt gevaar oplevert.
Daarbij naar mijn mening is het gevaarlijker om 100/110 te rijden op de snelweg dan 130/140 MITS nogmaals gezond verstand!
Blablabla, jij bent natuurlijk een GE-WEL-DI-GE chauffeur. Hou toch op mafketel en rijd gewoon met het verkeer mee.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:46 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook wel mee eens, dat is gewoon irritant.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:53 schreef bluebit het volgende:
[..]
Maar, als het niet spits is, en je hebt de ruimte dan rij ik ook 120 - 130. en ook dan kom je idioten tegen die denken dat 2.5 kilometer voor de vrachtwagen een goed moment is om met 100 de linkerbaan op te komen terwijl ze je aan zien komen en dan vooral niet versnellen tot 120...
voor die mensen heb ik weinig goeie woordjes over, en ik denk dat dit topic over dat soort tuig gaat.
Bij caravans en vrachtwagens is het algemeen bekend toch dat die niet harder mogen.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:56 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Euhm, dus alle vrachtwagens, caravan lui etc rijden gevaarlijk? Nee, die groep gebruikers worden gevaarlijk doordat jij de snelheid voor jezelf verhoogd. Helaas is het namelijk zo dat er figuren rond rijden die niet kijken of inschattingsvermogen hebben waardoor zij dus geen rekening houden met een eventuele hogere snelheid van andere weggebruikers.
Los daarvan snap ik echt niet waarom er perse 130/140 gereden moet worden.Dan heb ik het niet over even iemand inhalen, maar constant die snelheid rijden.
Zo, dus je snapt mijn punt ook wel degelijk zo te zienquote:Op donderdag 9 april 2009 15:58 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook wel mee eens, dat is gewoon irritant.
Of van die mensen die al een hele tijd achter een vrachtwagen rijden en dus al 20 keer de mogelijkheid hebben gehad om naar links te gaan, maar dan op het moment dat jij ze nadert gooien ze hem er ineens voor terwijl er achter je niks rijdt.![]()
Wow, gefrustreerd jongen? Ben jij iemand uit mijn vriendenkring en/of familie?quote:Op donderdag 9 april 2009 15:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Blablabla, jij bent natuurlijk een GE-WEL-DI-GE chauffeur. Hou toch op mafketel en rijd gewoon met het verkeer mee.
quote:Op donderdag 9 april 2009 16:11 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Wow, gefrustreerd jongen? Ben jij iemand uit mijn vriendenkring en/of familie?
je kent me erg goed blijkbaar.
Maar ik denk tegen de tijd dat je je rijbewijs hebt gehaald dat je dan wel een beetje begrijpt waarom ik dit topic heb geopent.
Ik zei ook niet dat ik je punt snapte, ik zei dat het een beetje hypocriet was om te klagen over andermans gedrag terwijl je jezelf ook niet aan de regels houdt. Als je namelijk gewoon 120 zou rijden, zou je een stuk minder last hebben van die figuren die je in de OP beschrijft.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:11 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Zo, dus je snapt mijn punt ook wel degelijk zo te zien
Ik denk dat jij dit op die manier interpreteerd. Geen probleem verder. je bent alleen onjuist.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:13 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Je doet voorkomen alsof jij geweldig kan rijden en dat alles en iedereen daar maar voor moet wijken. Dat is natuurlijk gelul. Zo werkt het niet. 130 rijden heeft geen enkele nut in Nederland, je wint er niets mee.
En dat ik al meer dan 5 jaar mijn rijbewijs heb en meer dan 1000 km in een week rijd is niet belangrijk.
Prima. Met je eens, zo zou het ook kunnen.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:16 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ik zei ook niet dat ik je punt snapte, ik zei dat het een beetje hypocriet was om te klagen over andermans gedrag terwijl je jezelf ook niet aan de regels houdt. Als je namelijk gewoon 120 zou rijden, zou je een stuk minder last hebben van die figuren die je in de OP beschrijft.
Maar dat is ook zeker irritant en zoals ik eerder zei gaan zij ook in de fout, maar ach, wat dat betreft ben ik er ook wel wachter dat 75% niet kan rijden dan wel gebrek aan inzicht heeft. Niet dat ik nooit fouten maak, maar een groot deel neemt auto rijden gewoon niet serieus, heeft haast om thuis te komen, is asociaal naar andere weggebruikers toe en/of heeft gewoon geen benul waar ze mee bezig zijn.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:18 schreef 2NutZ het volgende:
Prima. Met je eens, zo zou het ook kunnen.![]()
Alleen dan ben ik het nog niet met je eens dat dit het probleem/mijn klacht oplost.
Want die mensen waar ik het over hebt rijden dan ook 100/110 op de rechterbaan en gaan alsnog naar links terwijl ik ze net in wil halen met 120.
Waarschijnlijk onoplosbaar omdat er toch altijd mensen verschillende snelheden hebben.
Toch had ik even zin om hier over te klagen.
Ik haal dat aan omdat jij beweert dat ik geen rijbewijs zou hebben. Daarbij hoor je mij niet beweren dat ik geweldig kan rijden, nooit bumperkleef etc.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:18 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ik denk dat jij dit op die manier interpreteerd. Geen probleem verder. je bent alleen onjuist.
Je haalt nu zelf aan dat je AL 5 jaar je rijbewijs hebt en meer dan 1000km in een week rijd, betekend dit dat je jezelf wel een goeie/ervaren of in jouw woorden GE-WEL-DI-GE rijder vind?
Of plaats je dat hier alleen even ter info?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |