Regendansquote:
Leuk filmpje!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 02:51 schreef glashalfvol het volgende:
Timor van "So you think you can dance" is gekozen als een van de dancers die met Michael Jackson zal gaan optreden in Engeland.
Check dit filmpje :
[ afbeelding ]
Iddquote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:46 schreef Rnnz het volgende:
Leuk filmpje, jammer dat je Michael niet wat moves ziet doen.
ik ga 14 juli ! zet me maar op de lijst:dquote:Op donderdag 9 april 2009 13:37 schreef Rnnz het volgende:
MICHAEL JACKSON zal in juli, augustus, september (2009), januari en februari (2010) vijftig concerten geven in Londen in de O2 Arena. Voor die tijd zal er een nieuwe single uitkomen, met natuurlijk ook een nieuw album.
[ afbeelding ]
------------------------------------------------------
Michael Joseph Jackson (Gary (Indiana), 29 augustus 1958) is een Amerikaanse popzanger. Hij geldt als een van de meest succesvolle artiesten van de 20e eeuw, zo niet de succesvolste. Jackson onderscheidt zich door zijn herkenbare castraatachtige zangstem, zijn typische dansbewegingen en zijn grote muzikale diversiteit.
In zijn topperiode, het begin van de jaren '80, was Michael Jackson één van de grootste popsterren. Hij bereikte zijn grootste succes met het album Thriller, dat met bijna 108 miljoen verkochte exemplaren al meer dan 25 jaar geldt als het best verkochte album aller tijden. Jackson heeft wereldwijd meer dan 750 miljoen albums verkocht[1].
Jackson versterkt zijn muziek en imago met opvallende videoclips, waarin zijn ritmische dansstijl duidelijk tot uitdrukking komt. Een van de bekendste videoclips, die van Thriller, duurt maar liefst 18 minuten. Hij houdt sinds 1995 het record voor duurste muziekvideo. De clip voor zijn hitsingle Scream, een duet met zus Janet Jackson, kostte maar liefst 7 miljoen dollar. De video, geregiseerd door Mark Romanek, kreeg een MTV Video Music Award in de categorie dance en een Grammy Award voor beste korte video. Karakteristiek voor de muziek van Michael Jackson is de stem en de in bijna alle nummers aanwezige sterke baslijn.
Naarmate de ster van Jackson rees, begon zijn populariteit echter te dalen. Mede als gevolg daarvan verschoof de aandacht in de media van zijn muziek naar het nogal excentrieke karakter van Jackson en zijn privé-leven. Hij werd dikwijls afgeschilderd als iemand die totaal afgezonderd leefde van de 'grote-mensenwereld' en zijn tijd liever met kinderen en dieren doorbracht (het Peter Pan-syndroom).
Wie gaan er allemaal de concerten toe?
Telates - 8 juli 2009 / 24 augustus 2009 (vip)
matthijst - 10 juli 2009
Janena - 14 juli 2009/16 juli 2009
Rnnz - 22 juli 2009
Sideshowbobbie - 22 juli 2009
KELDER - 26 juli 2009
Koploperkopper - 26 juli 2009
Stevengerrard - 27 juli 2009
Denthemen - 28 Juli 2009
N1ck - 15 augustus 2009/17 augustus 2009
RSie - 17 Augustus
Zapato - 1 september 2009
super-gabber - 3 september 2009
Nicksanders - 6 september 2009
KingOfPop - 8 september 2009/12 januari 2010
AgeEll - 23 September 2009
Sjimmie - 29 september 2009
Hulkio - 12 jan 2010
Alexis - 16 jan 2010
Muziek!
De eerste single en nummer 1-hit van de Jackson 5 op het Motown label:
De Jackson 5 en de Jacksons hadden in de jaren '70 nog tig hits
Maar Michael wilde meer en bracht in 1979 de soul/disco/pop klassieker Off The Wall uit, zijn eerste echte solo-album
Michael Jackson ontsteeg alles en iedereen met het bestverkochte album ooit: Thriller.
In 1987 bracht hij BAD uit. Vijf nummer 1-hits, 35 miljoen platen verkocht.
Het succes zette zich voort in 1992 met de release van 'Dangerous'. Wederom tig hits, dit keer zonder Quincy Jones. Het laat een totaal andere, experimentele Jackson zien maar nog steeds met hits waar jetegen zegt
Michael Jackson schreef geschiedenis met zijn album HIStory. Natuurlijk weer vele records gebroken zoals o.a. de bestverkochte dubbel-CD ooit enzovoorts. Het album laat een agressieve kant zien van Jackson en mag wel zijn persoonlijkste album genoemd worden. Het album werd uitgebracht na de eerste aantijgingen van kindermisbruik.
Invincible (2001) was het langverwachte vervolg op Blood On The Dancefloor (een 'tussen'-album). Het bracht weinig hits voort mede door het ontbreken van promotie door Sony, toch wist het een kleine 15 miljoen keer de toonbanken over te gaan.
2001 zei je? Wat heeft hij de laatste jaren uitgevreten dan, muzikaal gezien? Niet veel is het antwoord, of beter gezegd: bar weinig, al zijn er wel wat nummers uitgebracht en gelekt waaronder sommige in samenwerking met anderen.
En hier weer verder!
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:05 schreef kevootzz het volgende:
[..]
ik ga 14 juli ! zet me maar op de lijst:d
Er zal vast niet in de krant hebben gestaan dat het huidkanker verhaal al weer ontkend is? Mocht hij het toch hebben, dan zou het ook geen probleem zijn omdat het in de beginfase zou zitten (volgens de tabloids).quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:28 schreef MyIllusion het volgende:
Er stond onlangs in de krant dat MJ huidkanker heeft, dus ik denk dat jullie naar jullie spetterend optreden van hem kunnen fluiten of de optredens zouden gedaan worden met lookalikes volgens geruchten.
Mocht dit niet het geval zijn dan hoop ik dat hij een prachtige show geeft met al of bijna alle nummers van hem , maar zeker geen nieuwe, want die kunnen toch alleen maar slechter zijn. En ik hoop dat hij nog altijd de moonwalk kan doen , het schijnt dat hij de laatste tijd veel achteruitgaat dus hij zal het nog kunnen![]()
En voor degenen die een ticket hebben : Vergeet het alsjeblieft niet de optredens te filmen en op FOK te zetten.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 17:59 schreef Rnnz het volgende:
Helaas kan ik het bericht niet wijzigen, dus doen we het zo:
Telates - 8 juli 2009 / 24 augustus 2009 (vip)
matthijst - 10 juli 2009
kevootzz = 14 juli
Janena - 14 juli 2009/16 juli 2009
Rnnz - 22 juli 2009
Sideshowbobbie - 22 juli 2009
KELDER - 26 juli 2009
Koploperkopper - 26 juli 2009
Stevengerrard - 27 juli 2009
Denthemen - 28 Juli 2009
N1ck - 15 augustus 2009/17 augustus 2009
RSie - 17 Augustus
Zapato - 1 september 2009
super-gabber - 3 september 2009
Nicksanders - 6 september 2009
KingOfPop - 8 september 2009/12 januari 2010
AgeEll - 23 September 2009
Sjimmie - 29 september 2009
Hulkio - 12 jan 2010
Alexis - 16 jan 2010
Karrel_Laaglawaai - 8 februari 2010
Ik ga Sideshowbobbie zien, whoa!
Maar.., die vier data wat scheelt dat nu? Een week?? Dat gaat niet veel helpen ben ik bang, zal me nu ook niet meer verbazen als er spoedig nog meer gaan volgen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 18:18 schreef DrDentz het volgende:
Begint het 'rescheduling' nu al joh. De eerste vier shows liggen er dus sowieso uit. (naar 2010 verplaatst)
Maar het schijnt met verbouwingen aan de Tube te maken te hebben, de Jubilee rijdt niet die eerste week? Daardoor zouden er opstoppingen komen. Heeft niks met MJ persoonlijk te maken.quote:Op woensdag 20 mei 2009 18:48 schreef MarkoA. het volgende:
[..]
Maar.., die vier data wat scheelt dat nu? Een week?? Dat gaat niet veel helpen ben ik bang, zal me nu ook niet meer verbazen als er spoedig nog meer gaan volgen.
Oh.. tja, dan hebben ze het ook niet echt goed gepland, de concerten dan wel de verbouwing.quote:Op woensdag 20 mei 2009 18:50 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar het schijnt met verbouwingen aan de Tube te maken te hebben, de Jubilee rijdt niet die eerste week? Daardoor zouden er opstoppingen komen. Heeft niks met MJ persoonlijk te maken.
Inderdaad, schooiers zijn hetquote:Op woensdag 20 mei 2009 18:58 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Ook zo lekker wanneer je al je vliegtickets hebt geboekt, die kun je niet even annuleren...
Best lullig, aangezien je nu meer "schade" oploopt dan alleen je concertkaartje die nutteloos is geworden voor die dag (goed, je kan het geld eventueel terugkrijgen of de alternatieve datum kiezen) Je vliegticket is vrijwel waardeloos geworden voor die dag, die je toch heb gekocht om bij het concert te zijn... Hotels kun je meestal nog vrij kort voor het verblijf annuleren.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |