abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 april 2009 @ 14:49:22 #151
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67896523
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:41 schreef LXIV het volgende:
Tja, de huizen op de foto's van Capricia getuigen niet altijd van een even goede smaak. Maar toch vind ik het min of meer een grondrecht dat mensen op hun eigen (duurbetaalde) grond zelf wel mogen uitmaken wat ze er bouwen. Wie is beleidsambtenaar schaal 3 X om te bepalen wat wel en neit mooi is en wel of niet gebouwd zou mogen worden? Als het nu om een bijzonder gebied gaat, zoals een historische binnenstad of de Meijerij, dan wordt het anders. Maar die polder in de Randstad mogen ze wat mij betreft gerust volplempen met dit soort gebouwen. Als de mensen dat nou mooi vinden...
En sommige woningen lijken mij wel zeker fijn om te wonen. Alleen jammer dat ze het allemaal zo dicht op elkaar bouwen. Ik vind dat geen gezicht, zo'n groot huis op zo'n klein kavel. Zet dan een kleiner huis neer.
Eensch.

Een oom en tante van mij hebben ook zo'n groot vrijstaand huis midden in een nieuwe wijk. Het is een mooi huis (wel gewoon één van de vijf ofzo, dus niet zelf gebouwd), maar met een vrij kleine tuin en helemaal ingebouwd tussen de andere (overwegend kleinere) huizen. Er is niet eens een fatsoenlijke parkeergelegenheid. Maar zij wonen er zeer prettig meen ik.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 14:53:16 #152
236264 crew  capricia
pi_67896618
quote:
Tja, de huizen op de foto's van Capricia getuigen niet altijd van een even goede smaak. Maar toch vind ik het min of meer een grondrecht dat mensen op hun eigen (duurbetaalde) grond zelf wel mogen uitmaken wat ze er bouwen. Wie is beleidsambtenaar schaal 3 X om te bepalen wat wel en neit mooi is en wel of niet gebouwd zou mogen worden? Als het nu om een bijzonder gebied gaat, zoals een historische binnenstad of de Meijerij, dan wordt het anders. Maar die polder in de Randstad mogen ze wat mij betreft gerust volplempen met dit soort gebouwen. Als de mensen dat nou mooi vinden...
En sommige woningen lijken mij wel zeker fijn om te wonen. Alleen jammer dat ze het allemaal zo dicht op elkaar bouwen. Ik vind dat geen gezicht, zo'n groot huis op zo'n klein kavel. Zet dan een kleiner huis neer.
Eens.
De grootte van het huis is een keuze die de koper zelf maakt natuurlijk. Er zijn wel richtlijnen. Bijv. dat je max. 60% van je kavel mag gebruiken voor bebouwing.
Zelf zou ik, als ik 600K+ zou besteden aan een woning, liever de randstad uit gaan. En wat meer de ruimte en rust op willen zoeken.
Maar de randstad heeft natuurlijk ook voordelen qua werkgelegenheid.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 10 april 2009 @ 14:56:39 #153
240358 Ad_rem
bij de zaak
pi_67896732
De kavels zijn aan de kleine kant maar verder mooie huizen. Ik zou ervoor tekenen zeg. Zijn niet allemaal mooi maar zo zien moderne huizen er nou eenmaal uit. Wat vind jij een mooi (nieuw!) huis dan?

Maar als je 600k hebt kun je inderdaad ook een oud boerderijtje kopen met iets meer grond buiten de randstad. Zou persoonlijk liever zelf een mooi nieuw huis naar eigen smaak en voorzien van alle moderne gemakken bouwen.
People demand freedom of speech as a compensation
for the freedom of thought which they seldom use.
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 15:07:30 #154
236264 crew  capricia
pi_67897001
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:56 schreef Ad_rem het volgende:
De kavels zijn aan de kleine kant maar verder mooie huizen. Ik zou ervoor tekenen zeg. Zijn niet allemaal mooi maar zo zien moderne huizen er nou eenmaal uit. Wat vind jij een mooi (nieuw!) huis dan?

Maar als je 600k hebt kun je inderdaad ook een oud boerderijtje kopen met iets meer grond buiten de randstad. Zou persoonlijk liever zelf een mooi nieuw huis naar eigen smaak en voorzien van alle moderne gemakken bouwen.
Wij hebben vorig jaar nog gekeken naar zo'n kavel en er uiteindelijk vanaf gezien.
Het type huis wat je erop wilt zetten, daar is ook nog een hele markt in.
Je kunt natuurlijk samen met een architect de hele woning van top tot teen bedenken, maar veel is ook mogelijk in 'serie' produktie. Dus dan kun je uit bijv. uit 20 voorbeeld woningen kiezen...bij 1 aannemer. En zo zijn er nog wel 100 aannemers / projectontwikkelaars.
Het is maar net hoeveel geld je er aan wilt uitgeven.

De reden trouwens, dat het bij ons niets geworden is, is dat we voor een grote som meer geld, we eigenlijk maar weinig extra woonkamer kregen. En dat vonden wij het belangrijkst. Geen kinderen, dus het aantal slaapkamers boeide ons niet zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 10-04-2009 15:14:53 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67898619
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:13 schreef Lemmeb het volgende:
Het doet me allemaal erg Amerikaans aan. Erg vrolijk word ik er inderdaad niet van, zelfs als het betreffende huis wel mooi is woon je toch tussen de lelijkheid.

Aan de andere kant is het natuurlijk ook wel iets van jaloezie. Hoe lelijk het ook is, ik kan het niet betalen.

Dan heb ik meer met zoiets, en volstrekt niet duur. Maar dan wel weer in een omgeving waar bijzonder weinig te beleven valt.
klik in funda eens op de kaart. Ligt naast een distributiecentrum. Drieklomp werkt samen met erg goede fotografen
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:11:37 #156
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67898850
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

klik in funda eens op de kaart. Ligt naast een distributiecentrum. Drieklomp werkt samen met erg goede fotografen
Hmmm, da's wel minder inderdaad.
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 16:16:00 #157
236264 crew  capricia
pi_67898982
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Uhhh, ik was de fotograaf...en Drieklomp ken ik niet...
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:22:03 #158
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67899155
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Uhhh, ik was de fotograaf...en Drieklomp ken ik niet...
Hij doelt op die foto's op funda van dat huis waar ik mee kwam.
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 16:25:53 #159
236264 crew  capricia
pi_67899254
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:22 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Hij doelt op die foto's op funda van dat huis waar ik mee kwam.
Okay, wijn he...
There is a name for it:
We call them Poor"
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 april 2009 @ 17:21:47 #160
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_67900989
quote:
Vond ik vooral bij deze..

Ik vond die houten met die wonderlijke vormen wel bijzonder. Ik was er nog niet uit of-ie mooi of lelijk was - maar tenminste anders.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 17:23:24 #161
236264 crew  capricia
pi_67901043
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:21 schreef Doc het volgende:

[..]

Ik vond die houten met die wonderlijke vormen wel bijzonder. Ik was er nog niet uit of-ie mooi of lelijk was - maar tenminste anders.
Wat jij mooi vindt, en ik complimenteer je smaak!, is volledig natuursteen aan de buitenkant...men...wat moet dat wel niet kosten?
There is a name for it:
We call them Poor"
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 april 2009 @ 17:26:31 #162
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_67901132
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:23 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat jij mooi vindt, en ik complimenteer je smaak!, is volledig natuursteen aan de buitenkant...men...wat moet dat wel niet kosten?
Is dat steen? Het lijken een soort houten latten! Ik vind die woning van lef getuigen en apart. Dat mag ik wel. Of het "mooi" is dat is een tweede, maar het is tenminste geen standaard.
  vrijdag 10 april 2009 @ 17:26:35 #163
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67901136
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:23 schreef capricia het volgende:

[..]

Volgens mij vond hij die juist "geen gezicht, zo'n huis op zo'n klein kavel".

Of zijn die lange houten latten stiekem van natuursteen gemaakt?
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 17:28:59 #164
236264 crew  capricia
pi_67901206
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:21 schreef Doc het volgende:

[..]

Die eerste is natuursteen, die tweede volledig van hout...(wie gaat dat bijhouden/schilderen?).
There is a name for it:
We call them Poor"
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 april 2009 @ 17:28:59 #165
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_67901208
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:26 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Volgens mij vond hij die juist "geen gezicht, zo'n huis op zo'n klein kavel".

Yep, dat was die onder " deze" gelinkt was. Dat huis wat er slechts deel op stond, stond echt in de slagschaduw van dat andere geval. Dat leek me weer niets.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 april 2009 @ 17:29:45 #166
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_67901229
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:28 schreef capricia het volgende:

[..]
(wie gaat dat bijhouden/schilderen?).
Ik gelukkig niet
  vrijdag 10 april 2009 @ 17:39:15 #167
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67901498
Ik vind dat natuursteen ook niet verkeerd, al denk ik dat het op de lange duur weleens lelijk zou kunnen worden. Maar het huis zelf is me wat te 'modern' ofzo. Ik word er niet echt vrolijk van.
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 17:45:19 #168
236264 crew  capricia
pi_67901627
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:29 schreef Doc het volgende:

[..]

Ik gelukkig niet
Ah, jij bent geen pool of zo..
Want als ik een keer wat later, zeg om 9.15 mijn uber blanke wijk verlaat 's ochtends, dan zie ik de Mocro dames binnen fietsen (en soms met een heel klein autotootje binnen rijden) om het huishouden te doen hier...
Zelf wil ik wel zo'n dame...maar mijn vriend wil geen kopie van de sleutel laten maken...hij is bang dat alles over 6 maanden dan leeggestolen is hier...

[ Bericht 15% gewijzigd door capricia op 10-04-2009 17:53:33 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67903385
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:53 schreef capricia het volgende:
Nou, foto's gemaakt: Hoe duurder hoe lelijker!
Dit is allemaal de afgelopen paar maanden uit de grond gestampt hier in Terwijde - Leidsche rijn.
Er is gewoon nog geld zat...dit zijn de nieuwe haves... Maar zeg eens eerlijk, vind jij het mooi?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wow ik wist niet dat dit bestond in NL. Moet meteen aan de McMansions uit de VS denken.
  vrijdag 10 april 2009 @ 18:59:21 #170
240358 Ad_rem
bij de zaak
pi_67903440
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 18:57 schreef dutch_renter het volgende:

[..]

Wow ik wist niet dat dit bestond in NL. Moet meteen aan de McMansions uit de VS denken.
Waar heb je het over man? Dit soort wijken zijn in bijna elk middelgroot dorp en stad te vinden?
People demand freedom of speech as a compensation
for the freedom of thought which they seldom use.
pi_67903916
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 18:57 schreef dutch_renter het volgende:

[..]

Dit is niet uniek, wanneer je richting Almere rijdt over de dijk (langs het randmeer), dan zie je op een zeker moment een wijk waar ook zoiets is gedaan. Dan zie je ook allerlei woningen die hierop lijken. Mooi of lelijk is een persoonlijk iets, wat mij vooral opviel was dat het zo onnatuurlijk overkomt. Op een klein oppervlak is een stel van dit soort huizen neergekwakt die erg tegen elkaar afsteken.
pi_67904433
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 18:59 schreef Ad_rem het volgende:

[..]

Waar heb je het over man? Dit soort wijken zijn in bijna elk middelgroot dorp en stad te vinden?
ja zulke kan ik hier ook wel vinden
i sniet bijzonder of zo., moet je eens in belgie kijken
  vrijdag 10 april 2009 @ 19:53:48 #173
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67905018
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 19:32 schreef henkway het volgende:
i sniet bijzonder of zo., moet je eens in belgie kijken
Of in Bloemendaal.
pi_67913093
Moet toch eens wat vaker de stad uit uit. Maar in de nieuwe wijken hier (Amsterdam) heb ik dit niet gezien, of niet goed gekeken natuurlijk.
  vrijdag 10 april 2009 @ 23:30:15 #175
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67913567
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 23:18 schreef dutch_renter het volgende:
Moet toch eens wat vaker de stad uit uit. Maar in de nieuwe wijken hier (Amsterdam) heb ik dit niet gezien, of niet goed gekeken natuurlijk.
Ja, in Amsterdam, daar zeg je me ook wat. Daar is een nieuwe wijk al een getto voordat die af is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')