Eensch.quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:41 schreef LXIV het volgende:
Tja, de huizen op de foto's van Capricia getuigen niet altijd van een even goede smaak. Maar toch vind ik het min of meer een grondrecht dat mensen op hun eigen (duurbetaalde) grond zelf wel mogen uitmaken wat ze er bouwen. Wie is beleidsambtenaar schaal 3 X om te bepalen wat wel en neit mooi is en wel of niet gebouwd zou mogen worden? Als het nu om een bijzonder gebied gaat, zoals een historische binnenstad of de Meijerij, dan wordt het anders. Maar die polder in de Randstad mogen ze wat mij betreft gerust volplempen met dit soort gebouwen. Als de mensen dat nou mooi vinden...
En sommige woningen lijken mij wel zeker fijn om te wonen. Alleen jammer dat ze het allemaal zo dicht op elkaar bouwen. Ik vind dat geen gezicht, zo'n groot huis op zo'n klein kavel. Zet dan een kleiner huis neer.
Eens.quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:41 schreef LXIV het volgende:
Tja, de huizen op de foto's van Capricia getuigen niet altijd van een even goede smaak. Maar toch vind ik het min of meer een grondrecht dat mensen op hun eigen (duurbetaalde) grond zelf wel mogen uitmaken wat ze er bouwen. Wie is beleidsambtenaar schaal 3 X om te bepalen wat wel en neit mooi is en wel of niet gebouwd zou mogen worden? Als het nu om een bijzonder gebied gaat, zoals een historische binnenstad of de Meijerij, dan wordt het anders. Maar die polder in de Randstad mogen ze wat mij betreft gerust volplempen met dit soort gebouwen. Als de mensen dat nou mooi vinden...
En sommige woningen lijken mij wel zeker fijn om te wonen. Alleen jammer dat ze het allemaal zo dicht op elkaar bouwen. Ik vind dat geen gezicht, zo'n groot huis op zo'n klein kavel. Zet dan een kleiner huis neer.
Wij hebben vorig jaar nog gekeken naar zo'n kavel en er uiteindelijk vanaf gezien.quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:56 schreef Ad_rem het volgende:
De kavels zijn aan de kleine kant maar verder mooie huizen. Ik zou ervoor tekenen zeg. Zijn niet allemaal mooi maar zo zien moderne huizen er nou eenmaal uit. Wat vind jij een mooi (nieuw!) huis dan?
Maar als je 600k hebt kun je inderdaad ook een oud boerderijtje kopen met iets meer grond buiten de randstad. Zou persoonlijk liever zelf een mooi nieuw huis naar eigen smaak en voorzien van alle moderne gemakken bouwen.
klik in funda eens op de kaart. Ligt naast een distributiecentrum. Drieklomp werkt samen met erg goede fotografenquote:Op vrijdag 10 april 2009 14:13 schreef Lemmeb het volgende:
Het doet me allemaal erg Amerikaans aan. Erg vrolijk word ik er inderdaad niet van, zelfs als het betreffende huis wel mooi is woon je toch tussen de lelijkheid.
Aan de andere kant is het natuurlijk ook wel iets van jaloezie. Hoe lelijk het ook is, ik kan het niet betalen.
Dan heb ik meer met zoiets, en volstrekt niet duur. Maar dan wel weer in een omgeving waar bijzonder weinig te beleven valt.
Hmmm, da's wel minder inderdaad.quote:Op vrijdag 10 april 2009 16:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
klik in funda eens op de kaart. Ligt naast een distributiecentrum. Drieklomp werkt samen met erg goede fotografen
Uhhh, ik was de fotograaf...en Drieklomp ken ik niet...quote:Op vrijdag 10 april 2009 16:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
klik in funda eens op de kaart. Ligt naast een distributiecentrum. Drieklomp werkt samen met erg goede fotografen
Hij doelt op die foto's op funda van dat huis waar ik mee kwam.quote:Op vrijdag 10 april 2009 16:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Uhhh, ik was de fotograaf...en Drieklomp ken ik niet...
Okay, wijn he...quote:Op vrijdag 10 april 2009 16:22 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Hij doelt op die foto's op funda van dat huis waar ik mee kwam.
Vond ik vooral bij deze..quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:41 schreef LXIV het volgende:
Wat jij mooi vindt, en ik complimenteer je smaak!, is volledig natuursteen aan de buitenkant...men...wat moet dat wel niet kosten?quote:Op vrijdag 10 april 2009 17:21 schreef Doc het volgende:
[..]
Vond ik vooral bij deze..
Ik vond die houten met die wonderlijke vormen wel bijzonder. Ik was er nog niet uit of-ie mooi of lelijk was - maar tenminste anders.
Is dat steen? Het lijken een soort houten latten! Ik vind die woning van lef getuigen en apart. Dat mag ik wel. Of het "mooi" is dat is een tweede, maar het is tenminste geen standaard.quote:Op vrijdag 10 april 2009 17:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat jij mooi vindt, en ik complimenteer je smaak!, is volledig natuursteen aan de buitenkant...men...wat moet dat wel niet kosten?
Volgens mij vond hij die juist "geen gezicht, zo'n huis op zo'n klein kavel".quote:Op vrijdag 10 april 2009 17:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat jij mooi vindt, en ik complimenteer je smaak!, is volledig natuursteen aan de buitenkant...men...wat moet dat wel niet kosten?
Die eerste is natuursteen, die tweede volledig van hout...(wie gaat dat bijhouden/schilderen?).quote:Op vrijdag 10 april 2009 17:21 schreef Doc het volgende:
[..]
Vond ik vooral bij deze..
Ik vond die houten met die wonderlijke vormen wel bijzonder. Ik was er nog niet uit of-ie mooi of lelijk was - maar tenminste anders.
quote:Op vrijdag 10 april 2009 17:26 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Volgens mij vond hij die juist "geen gezicht, zo'n huis op zo'n klein kavel".
Ik gelukkig nietquote:Op vrijdag 10 april 2009 17:28 schreef capricia het volgende:
[..]
(wie gaat dat bijhouden/schilderen?).
Ah, jij bent geen pool of zo..quote:
quote:Op vrijdag 10 april 2009 13:53 schreef capricia het volgende:
Nou, foto's gemaakt: Hoe duurder hoe lelijker!
Dit is allemaal de afgelopen paar maanden uit de grond gestampt hier in Terwijde - Leidsche rijn.
Er is gewoon nog geld zat...dit zijn de nieuwe haves... Maar zeg eens eerlijk, vind jij het mooi?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waar heb je het over man? Dit soort wijken zijn in bijna elk middelgroot dorp en stad te vinden?quote:Op vrijdag 10 april 2009 18:57 schreef dutch_renter het volgende:
[..]
Wow ik wist niet dat dit bestond in NL. Moet meteen aan de McMansions uit de VS denken.
Dit is niet uniek, wanneer je richting Almere rijdt over de dijk (langs het randmeer), dan zie je op een zeker moment een wijk waar ook zoiets is gedaan. Dan zie je ook allerlei woningen die hierop lijken. Mooi of lelijk is een persoonlijk iets, wat mij vooral opviel was dat het zo onnatuurlijk overkomt. Op een klein oppervlak is een stel van dit soort huizen neergekwakt die erg tegen elkaar afsteken.quote:Op vrijdag 10 april 2009 18:57 schreef dutch_renter het volgende:
[..]
Wow ik wist niet dat dit bestond in NL. Moet meteen aan de McMansions uit de VS denken.
ja zulke kan ik hier ook wel vindenquote:Op vrijdag 10 april 2009 18:59 schreef Ad_rem het volgende:
[..]
Waar heb je het over man? Dit soort wijken zijn in bijna elk middelgroot dorp en stad te vinden?
Of in Bloemendaal.quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:32 schreef henkway het volgende:
i sniet bijzonder of zo., moet je eens in belgie kijken
Ja, in Amsterdam, daar zeg je me ook wat. Daar is een nieuwe wijk al een getto voordat die af is.quote:Op vrijdag 10 april 2009 23:18 schreef dutch_renter het volgende:
Moet toch eens wat vaker de stad uit uit. Maar in de nieuwe wijken hier (Amsterdam) heb ik dit niet gezien, of niet goed gekeken natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |