Helaasquote:Op donderdag 16 april 2009 15:07 schreef Aline1 het volgende:
Ik probeer het kort en overzichtelijk te houden ;-)
[heel veel tekst]
En wat vind je omgeving ervan?quote:Op donderdag 16 april 2009 15:19 schreef DrD00m het volgende:
ik heb altijd al last gehad dat ik met mijn vingers moet tikken, of met mijn voeten enz.
Maar sinds ik rond mijn 16e met muziek begon is het tikken wel ritmisch geworden
Hey Howl, jij ook hier! hoe komt het dat je nog niet klaar bent voor moeilijke stempels?quote:Op woensdag 15 april 2009 23:23 schreef Howl het volgende:
Ik meld me hier ook maar even. Ik heb heel sterke vermoedens van AD(H)D. Er zit een heel verhaal achter, wat ik nu niet ga vertellen. En de typische AD(H)D probleempjes zijn op dit moment ook niet de grootste problemen in mijn leven. Maar het verklaart wel heel veel voor mij.
Ik ben nu in behandeling voor sociale angst. Maar door wat opmerkingen van de psycholoog over "achterliggende problematiek" een tijdje geleden was ik weer volop in de "wat is er mis met me?" mode geschoten. En dat blijft eigenlijk maar in mijn gedachten doorrazen, ondanks dat ik met de psych afgesproken heb dat ik helemaal nog niet klaar ben voor zulke moeilijke stempels.
Dat heb ik ook, alleen dan niet met m'n voeten alleen met m'n vingers.quote:Op donderdag 16 april 2009 15:19 schreef DrD00m het volgende:
ik heb altijd al last gehad dat ik met mijn vingers moet tikken, of met mijn voeten enz.
Maar sinds ik rond mijn 16e met muziek begon is het tikken wel ritmisch geworden
ja, dank je!quote:Op donderdag 16 april 2009 16:33 schreef Krentenbol. het volgende:
Inderdaad gewoon bij je huisarts en/of PsyQ hiervoor aankloppen.![]()
kan je daar een score zien? waar dan? heb ik niet gezien. er stond iets van je klachten kunnen verband houden met adhd.quote:Op donderdag 16 april 2009 16:37 schreef Maanvis het volgende:
Murmeli, welke score had je bij de online test voor ADHD van PSYQ?
Ja ik heb er wel een en ander aan gehad. maar het gaat erg langzaam. het is ook vaak zo dat het alleen over de anderen gaat en niet over mij. dat kan soms op zich ook wel leerzaam zijn. Maar ik vind het niet erg gericht. En dat irriteert me. Maargoed, op zich ben ik er wel mee opgeschoten, alleen wil ik nu wel wat gerichters doen aan mijn werkproblemen. de andere problemen die ik had zijn zo'n beetje op het moment niet aanwezigquote:Op donderdag 16 april 2009 16:40 schreef Rikketik het volgende:
Heb je het idee dat die groepstherapie je helpt eigenlijk? Het is ook aan mij voorgesteld, maar ik zie dat niet zo zitten.
Hoi Murmeli.quote:Op donderdag 16 april 2009 16:25 schreef Murmeli het volgende:
Hey Howl, jij ook hier! hoe komt het dat je nog niet klaar bent voor moeilijke stempels?
Misschien kan je (op termijn) aan de psych vragen om uitgebreid te onderzoeken wat je eventueel hebt voor problemen (dat schijnt te kunnen, wist ik ook niet,vertelde een vriendin).
Als het toch in je gedachten blijft spoken is het misschien handig om het toch al uit te zoeken. Je behandelaar kan er dan voor kiezen om het je gedoseerd te vertellen. (niet meteen alles tegelijk maar stapje voor stapje, of alleen de behandeling aanpassen maar niet de etiketjes erbij vertellen)
sterkte!
Valt mij ook op dat ik dingen sneller zie.quote:Op donderdag 16 april 2009 10:17 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen problemen met rijden, en krijg vaak complimenten over mijn soepele rijstijl. Vaak als ik bij iemand in de auto zit merk ik juist dat ik dingen veel eerder zie dan anderen, maar dat ik ook meer zie. Ik merk elke voetganger en fietser op ook al heb ik er verder niet mee van doen, gek genoeg leid dit allemaal me niet af en kan ik bij rijden mijn aandacht heel lang vast houden.
Het enige dat niet goed is is mijn richting gevoel, ik ben heel slecht in wegen en de weg vinden, ik verdwaal nog als ik iets al 5 keer gereden heb met iemand anders die me de weg wijst.
Hier ook 55.. Er zijn veel dingen die ik opzich wel herken maar (inmiddels) niet (meer) doe. Maar dat komt ook wel doordat ik mezelf de hele dag door loop te corrigeren, heb ik 't gevoel. Continue strijd tussen verstand en gevoel. Niemand zal mij bijvoorbeeld als impulsief/flapuit omschrijven omdat ik elke stap/uitspraak/handeling die ik doe van tevoren zorgvuldig overweeg, uit angst iets verkeerd te doen.quote:Op donderdag 16 april 2009 21:06 schreef Murmeli het volgende:
howl ik had 55 op jouw add test.... valt dus wel mee. er staan veel dingen tussen die ik mezelf heb afgeleerd omdat ik er last van had.
ik ga nu eens zoeken naar punten in die PsyQ lijst
quote:Op donderdag 16 april 2009 21:19 schreef Maartel het volgende:
[..]
Hier ook 55.. Er zijn veel dingen die ik opzich wel herken maar (inmiddels) niet (meer) doe. Maar dat komt ook wel doordat ik mezelf de hele dag door loop te corrigeren, heb ik 't gevoel. Continue strijd tussen verstand en gevoel. Niemand zal mij bijvoorbeeld als impulsief/flapuit omschrijven omdat ik elke stap/uitspraak/handeling die ik doe van tevoren zorgvuldig overweeg, uit angst iets verkeerd te doen.
Ben benieuwd naar de 'echte' test donderdag.
quote:Op donderdag 16 april 2009 21:23 schreef Murmeli het volgende:
[..]
puntencollega's
ja precies, vroeger kreeg ik altijd te horen van mn moeder dat ik eerst moest nadenken en dan pas wat doen/zeggen, maar ja als je dat heel je leven hoort leer je dat wel af he. net als druk zijn, rondrennen, aandachttrekken
en drugs mag ik ook al niet meer gebruiken wegens de antidepressiva en drinken heb ik ook al geminderd omdat dat niet zo goed voor me is (te makkelijk om in te vluchten)....
haha zal ik de test eens invullen zonder al die afgeleerde dingen weg te laten?
edit: dan kom ik op 68
Ik merk dat dit er bij mij nog niet altijd goed inzit. Een voorbeeldje. De ober zet een bord eten voor mijn neus. Ik denk lekker. Ik pak mijn vork, en prik hem in een klein stuk vlees. En dan realiseer ik me opeens dat beginnen met eten heel onbeleefd is als de anderen nog geen eten hebben. En dan ben ik nog net op tijd..quote:Op donderdag 16 april 2009 21:19 schreef Maartel het volgende:
Hier ook 55.. Er zijn veel dingen die ik opzich wel herken maar (inmiddels) niet (meer) doe. Maar dat komt ook wel doordat ik mezelf de hele dag door loop te corrigeren, heb ik 't gevoel. Continue strijd tussen verstand en gevoel. Niemand zal mij bijvoorbeeld als impulsief/flapuit omschrijven omdat ik elke stap/uitspraak/handeling die ik doe van tevoren zorgvuldig overweeg, uit angst iets verkeerd te doen.
-knipje-quote:Op donderdag 16 april 2009 21:12 schreef Murmeli het volgende:
nou ik kan ze echt niet vinden hoor. er staat alleen dit
Op basis van de door u gegeven antwoorden houden uw klachten mogelijk verband met ADHD.
grappig.... ik kan altijd wel goed blijven zitten aan tafel. vroeger niet geloof ik maar ik vind het wel gezellig om een beetje na te tafelen. maar ik moet dan niet het idee hebben dat ik iets moet doen want als ik eenmaal dingen ga doen dan blijf ik opstaan, opruimen, zenuwachtig doen enzo.quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:56 schreef Lychee_ het volgende:
Wat ook wel grappig was, toen ik vorige week weer voor de zoveelste keer van tafel liep terwijl mijn vriend nog aan het eten was.. En zei nu mag je van tafel, maar als we later kinderen hebben moet je wel aan tafel blijven zitten om het goede voorbeeld te geven..
Vond ik op 1 of andere manier wel heel lief dat hij dat zei.
quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:55 schreef Murmeli het volgende:
[..]
grappig.... ik kan altijd wel goed blijven zitten aan tafel. vroeger niet geloof ik maar ik vind het wel gezellig om een beetje na te tafelen. maar ik moet dan niet het idee hebben dat ik iets moet doen want als ik eenmaal dingen ga doen dan blijf ik opstaan, opruimen, zenuwachtig doen enzo.
ohhh net weer zo'n genante actie bij mn manager.
we hadden overleg over hoe het gaat met mijn werk, en ik had wat telefoontjes gepleegd. zegt ie: heb je notities gemaakt en in het dossier gestopt? ik: ehhh weet ik eigenlijk niet. ik denk het wel, zal zo es kijken. had ik dus niet gedaan. heb het achteraf maar even gedaan. Echt zo stom.,...werk hier nu al bijna 6 jaar en al die tijd wordt me al verteld dat ik notities moet maken, maar ik blijf het vergeten![]()
Dossierwerk is zo niet goed voor mij. en sindsdien ben ik weer helemaal druk en rusteloos aan het rondrennen.
over 5 minuten een overleg tot 5 uurik neem mn kladblok mee en mn pen, kan ik tekenen want anders lig ik weer te slapen ;-)
maar ik heb verder geen adhd hoor ;-) ik denk het alleen maar,
edit: lychee, sorry ik begin weer alleen over mezelf. maar het is idd wel lief dat je vriend dat zegt. Kinderen het goede voorbeeld geven als je zelf adhd of add hebt lijkt me best pittig. willen jullie al snel aan kinderen beginnen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |