Nouja in die gesprekken die volgden hebben ze natuurlijk allerlei zaken voorgelegd, bekeken of en in welke mate ik er last van had en dat waren nogal wat dingen waar ik 'ja' op had te antwoorden.quote:Op woensdag 15 april 2009 16:12 schreef Re het volgende:
[..]
Medicatie is natuurlijk alleen te overwegen als je zoveel last hebt van je ADHD dat het je dagelijkse functioneren negatief aantast. en volgens mij vind jij je huidige dagelijkse functioneren prima
Wat je niet hebt, kun je ook niet missen is hier denk ik het motto voor. Als je de pilletjes niet probeert, zul je het effect ook niet kennen.quote:Op woensdag 15 april 2009 16:17 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Nouja in die gesprekken die volgden hebben ze natuurlijk allerlei zaken voorgelegd, bekeken of en in welke mate ik er last van had en dat waren nogal wat dingen waar ik 'ja' op had te antwoorden.
Van een boel dingen heb ik inderdaad geen last, hooguit op bepaalde momenten en van andere dingen zit er nog teveel ingebakken dat het gewoon iets 'eigen' is wat erin is geslopen en om zoiets dan medicinaal te onderdrukken voelt gewoon vreemd.
Ik heb bijvoorbeeld ook al sinds m'n geboorte de afwijking staar, waardoor ik dus amper/niets zie met een van beiden ogen en dit kan inmiddels verholpen worden, ook daarbij heb ik dat vreemde gevoel omdat ik het altijd al had.
Nee, ik ga het vanavond ook nog even bij mn groepstherapie ter sprake brengen en ik heb me nu al via internet aangemeld, dus ik wacht netjes af tot vrijdag. heb er nou ook weer niet zoveel haast mee dat het hangt op 2 dagen en op zich ben i khet ook pas een paar weken aan het uitstellen dus dat mag ik nog even van mezelfquote:
Okay, vooruit dan maar.quote:Op woensdag 15 april 2009 17:44 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Nee, ik ga het vanavond ook nog even bij mn groepstherapie ter sprake brengen en ik heb me nu al via internet aangemeld, dus ik wacht netjes af tot vrijdag. heb er nou ook weer niet zoveel haast mee dat het hangt op 2 dagen en op zich ben i khet ook pas een paar weken aan het uitstellen dus dat mag ik nog even van mezelf
Wat voor mij helpt is jezelf realiseren dat er niet iets mis is met je, je steekt hooguit iets anders in elkaar. Vervolgens is het zaak om uit te zoeken hoe je er mee kom kan gaan.quote:Op woensdag 15 april 2009 23:23 schreef Howl het volgende:
Ik meld me hier ook maar even. Ik heb heel sterke vermoedens van AD(H)D. Er zit een heel verhaal achter, wat ik nu niet ga vertellen. En de typische AD(H)D probleempjes zijn op dit moment ook niet de grootste problemen in mijn leven. Maar het verklaart wel heel veel voor mij.
Ik ben nu in behandeling voor sociale angst. Maar door wat opmerkingen van de psycholoog over "achterliggende problematiek" een tijdje geleden was ik weer volop in de "wat is er mis met me?" mode geschoten. En dat blijft eigenlijk maar in mijn gedachten doorrazen, ondanks dat ik met de psych afgesproken heb dat ik helemaal nog niet klaar ben voor zulke moeilijke stempels.
Ik ben gestopt met de medicatie.quote:Op woensdag 15 april 2009 09:09 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Slik jij medicatie, of doe je het helemaal zelf?
Zeer herkenbaar dit en zwaar irritant !quote:Op woensdag 15 april 2009 12:24 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Initiatief als in: ergens aan beginnen. Dat kan huiswerk maken zijn, maar ook klusjes in het huis of zelfs ontspanning. Het is een soort laksheid, ik heb bij alles het idee: 'ach, dat kan later ook nog wel.' Maar medicatie kan dat niet wegnemen, het kan alleen de drempel lager maken wellicht.
De tweede soort initiatief die je noemt herken ik ook veel van mezelf in. Ik vind het bijvoorbeeld leuk om verhalen te schrijven en zo nu en dan ruim ik een hele avond in om er mee bezig te gaan. Het lukt me dan wel om er aan te beginnen, maar verder dan een paar regeltjes kom ik echter niet. Het is dan geen gebrek aan ideeën, maar een overvloed! Alsof mijn vingers de gedachtenstroom in mijn hoofd niet bij kunnen houden. Heel frustrerend, want aan het eind van de rit heb ik toch het idee dat ik mijn tijd vergooid heb omdat niets op papier staat.
Pff het is gewoon eng om te zien de dingen die jij beschrijft zo ben ik ook precies.quote:Op woensdag 15 april 2009 13:23 schreef DrD00m het volgende:
Waar ik nu last van heb waardoor ik ben gaan zoeken naar een mogelijke oorzaak is bijv :
-ik heb last met mijzelf te ontspannen. Zoals iemand hierboven al beschreef is het een soort storm in mijn hoofd. Het is lastig te omschrijven wat je nou precies bedoeld, maar ik ben altijd bezig in mijn gedachten. Daardoor kan ik soms afwezig lijken en op het moment dat ik iets volg of in mij opneem kan ik als iemand wat tegen mij zegt de eerste paar woorden wel in mij opnemen, maar de rest van de zin komt niet tot mij aan.
-gevolg van dat van hierboven is dat ik mij snel verveel. Ik MOET bezig zijn. Als is het met iets kleins. Film kijken heb ik bijvoorbeeld geen last van. Maar wanneer bijvoorbeeld ik 's avonds rustig op de bank zit met mijn vriendin en er niets op de tv is, dan kan ik niet meer gewoon gezellig op de bank blijven zitten, maar dan gaat mijn drang om iets anders te doen overnemen. Erg vervelend. Merk dit nu vooral sinds ik per september ben gaan samenwonen en ook met nog iemand rekening moet houden. Als je op jezelf bent, heb je er niet zo'n last van omdat je het gewoon kan doen.
Maar als ik op vakantie ben, kan ik mij wel weer op een handdoekje positioneren in de zon en lekker liggen. Raar..
-verder heb ik een discussie-drang. Ik denk heel erg in logica en in oplossingen en neem aan de hand daarvan een standpunt waaraan ik vasthou. Ik ga vervolgens redelijk snel een discussie aan als dit nodig is en blijf net zo lang doorgaan met het weerleggen van andermans argumenten totdat de ander of overtuigd is van mijn gelijk of dat ze mijn standpunt hebben kunnen weerleggen. Heeft zo een + en een - puntje. Ben daar al wel mee bezig om mij te beheersen en dat het niet altijd nodig is om mijn gelijk te krijgen.
-Ik ben erg goed in het maken van een rotzooi thuis. Bureau, huiskamer, 'rommel'kamer (ironisch) maakt niet uit. Als ik ergens klaar mee ben, kan ik het gewoon zo laten liggen of het zo opzij leggen dat het voor mij in ieder geval niet meer in de weg ligt. Zo ga ik ook om met mijn rekeningen. Dat stel ik altijd uit tot het laatste moment en soms zelfs dat ik er herinneringen over krijg.. , sinds ik samenwoon en nog iemand heb die hierop let, is dat probleem wel verholpen. Maar ik voel mij soms af en toe wel schuldig omdat ik soms het idee krijg dat ze meer doet in het huishouden dan mij, terwijl ik toch wel goed mijn best doe en het in mijn opzicht op dat moment toch echt wel opgeruimd is. Mijn moeder noemde dat gewoon de rommel zo verschuiven dat het een ge-ordend rotzooitje is.
Zo kan ik nog even doorgaan.
Nu is het echter zo dat mocht ik een diagnose willen, ik naar een psychiater/huisarts/arts moet gaan. En om voor dit probleem naar zoiemand te gaan, is voor mij een erg grote stap die ik misschien nu zou nemen, maar als het erop aankomt toch liever niet zou nemen..
Ik weet niet of het een beetje duidelijk verwoord is, of dat het bekend klinkt.
Toen ik net mn B papiertje had was ik extreem netjes. Handjes op 10 voor 2, netjes aan de snelheid houden (op de teller). Extreem balen als ik per ongeluk een regel overtrad. Tot grote irritatie van mn vriendin. Dit is later bijgetrokken en dreigde om dezelfde kant op te gaan als dat jij beschrijft.quote:Op donderdag 16 april 2009 02:23 schreef NLvice het volgende:
Ik heb trouwens een vraag aan de AD(H)D'ers met een auto.
Ik kan nergens normaal rijden. ik vind auto rijden hardstikke leuk en laat me er helemaal in op gaan.
Ik rij overal me eigen snelheid waardoor ik in 2 jaar tijd al meer dan 2000 euro aan boetes heb ontvangen.
+ politie al een keer voor de deur gehad vanwege me rijstijl
Ik rij alsof ik op het circuit ben. ik neem bochten altijd van buiten naar binnen en probeer er zo hard mogelijk doorheen te gaan.
Ik maak acties mee waarvan ik daarna denkt van kanker debiel waar ben je mee bezig. Dit had je dood kunnen zijn.
En de volgende dag stap je weer vrolijk in je auto en doe je hetzelfde![]()
Door dit weggedrag heb ik mijn auto anderhalve week geleden total los gereden op een parkeerplaats waar ik aan het stunten was. Ik nam een domme beslissing en dacht niet na over de gevolgen.
Ik heb hier wel van geleerd maar ik weet zeker over een half jaar ben ik weer net zo dom bezig.![]()
Hoe zijn jullie in je weggedrag ??
Ik heb helemaal geen problemen met rijden, en krijg vaak complimenten over mijn soepele rijstijl. Vaak als ik bij iemand in de auto zit merk ik juist dat ik dingen veel eerder zie dan anderen, maar dat ik ook meer zie. Ik merk elke voetganger en fietser op ook al heb ik er verder niet mee van doen, gek genoeg leid dit allemaal me niet af en kan ik bij rijden mijn aandacht heel lang vast houden.quote:Op donderdag 16 april 2009 02:23 schreef NLvice het volgende:
Ik heb trouwens een vraag aan de AD(H)D'ers met een auto.
Het gaat bij ADHD dan ook niet om kunnen rijden en richtingsgevoel...quote:Op donderdag 16 april 2009 10:24 schreef Maanvis het volgende:
Weggedrag heeft dus niets met ADHD te maken.
Een vriend van mij met ADHD rijdt altijd erg vlot door en heeft een perfect richtingsgevoel.
Ik zie dat PSYQ daar een leuk artikeltje over heeft...quote:Op donderdag 16 april 2009 10:25 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Het gaat bij ADHD dan ook niet om kunnen rijden en richtingsgevoel...
Het gaat om het (eventueel) nemen van onverantwoorde risico's\ negeren van verkeersregels.
natuurlijk, maar hij heeft ADHD en gebruikt geen medicatie daarvoor.quote:Op donderdag 16 april 2009 10:49 schreef DrD00m het volgende:
ook niet-ADHD'ertjes kunnen snelheidsduivels en wegpiraten zijn
Dat klopt, want volgens ons lieve CBR is een ADHD'er pas een gevaar op de weg als hij medicatie gebruikt, zonder is geen enkel probleemquote:Op donderdag 16 april 2009 10:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
natuurlijk, maar hij heeft ADHD en gebruikt geen medicatie daarvoor.
Vraag de rijinstructeur of ie mee een banoffee ijsje gaat eten voor de rijles. Da's goed voor de concentratie!quote:Op donderdag 16 april 2009 11:08 schreef melanie_the_miss het volgende:
Ik heb nu rijles en heb wel heeeel erg moeten leren concetreren op het kijken en de zaken binnen de auto filteren.
Nu gaat dat eigenlijk best wel goed
Maar ben ook wel een tijd bezig
Nee dan stuiter ik de auto uitquote:Op donderdag 16 april 2009 11:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Vraag de rijinstructeur of ie mee een banoffee ijsje gaat eten voor de rijles. Da's goed voor de concentratie!
En ik maar denken dat ijs rustgevend was!quote:Op donderdag 16 april 2009 11:13 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
Nee dan stuiter ik de auto uit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |