abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 april 2009 @ 14:08:23 #26
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_67895451
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:48 schreef MaJo het volgende:
Ik kom er steeds meer achter dat in paniek raken door een verandering van plannen ook een ADD kenmerk is.

ik had gisteren besloten om 's avonds naar mijn ouders te gaan en daar vandaag lekker tot rust te komen. Toen ik hoorde dat het vandaag lekker weer zou worden en mijn vriendinnen lekker in het park wilde chillen raakte ik helemaal in paniek. Dat paste niet in de planning die ik bedacht had

Dit is zóóó herkenbaar. En ergens een beetje paradoxaal voor mij. Ik ben slecht in plannen, laat alles tot op het laatst aankomen, maar ondertussen maak ik wel elke dag een planning van dingen die ik wil doen. En niet lekker losjes of zo. Nee, echt op de minuut precies zo ongeveer. Ik kan daar ook slecht van afwijken. Ik werk bij de Appie Heijn en soms kom het wel eens voor dat ik 's middags moet werken en ze me vragen of ik de avond (die ik oorspronkelijk niet hoefde) ook erbij wil doen. Dan word ik helemaal panisch, want dan moet ik afwijken van mijn planning. En als ik dan 'ja' heb gezegd, heb ik minstens een uur nodig om me erop in te stellen.

Merk ook dat ik niet de hele dag bezig kan zijn, hebben jullie dat ook? Ik _moet_ gewoon een aantal uur op de dag vrije tijd hebben, anders wordt het heel druk in mijn hoofd. Heb het er ook met mijn therapeut over gehad, misschien dat het een rustpunt is dat mijn geest gewoon nodig heeft.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  vrijdag 10 april 2009 @ 14:09:50 #27
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67895501
Ik merk wel dat veel issues die normale mensen ook hebben op AD(H)D geschoven kunnen worden . Ikzelf zie ook niet zo gauw dat iets schoongemaakt moet worden, het interesseert me gewoon niet zo. Daar ben ik vast man voor . Onverwachte veranderingen vind ik daarentegen geweldig. Daar kick ik op! Dat soort dingen maken het leven juist leuk .
O en verder kan ik me nooit langer dan 15 minuten met iets bezig houden .. dan moet ik m'n aandacht weer FF verleggen . Ook gecompliceerde vraagstukken los ik op door even m'n aandacht op iets anders te focussen en dan er weer met een frisse blik naar te kijken .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 10 april 2009 @ 14:27:34 #28
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_67895947
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:08 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Dit is zóóó herkenbaar. En ergens een beetje paradoxaal voor mij. Ik ben slecht in plannen, laat alles tot op het laatst aankomen, maar ondertussen maak ik wel elke dag een planning van dingen die ik wil doen. En niet lekker losjes of zo. Nee, echt op de minuut precies zo ongeveer. Ik kan daar ook slecht van afwijken. Ik werk bij de Appie Heijn en soms kom het wel eens voor dat ik 's middags moet werken en ze me vragen of ik de avond (die ik oorspronkelijk niet hoefde) ook erbij wil doen. Dan word ik helemaal panisch, want dan moet ik afwijken van mijn planning. En als ik dan 'ja' heb gezegd, heb ik minstens een uur nodig om me erop in te stellen.

Merk ook dat ik niet de hele dag bezig kan zijn, hebben jullie dat ook? Ik _moet_ gewoon een aantal uur op de dag vrije tijd hebben, anders wordt het heel druk in mijn hoofd. Heb het er ook met mijn therapeut over gehad, misschien dat het een rustpunt is dat mijn geest gewoon nodig heeft.
Dat is inderdaad wel heel herkenbaar.
Diep in mijn hart daar zit mijn club, het hoort bij mij 't is mijn geluk, het rode shirt, het Twentse Ros.. JE BENT MIJN TROTS.
  vrijdag 10 april 2009 @ 15:59:31 #29
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67898488
quote:

[..]

ja vrije tijd tussendoor moet ik ook hebben ja. al is het maar een half uurtje afentoe. beetje relaxen. hoewel ik dan wel vaak ga zitten fokken hahaha...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_67902194
quote:

[..]

Zéér herkenbaar, ik word vaak sowieso al chagrijnig van mooi weer als ik gepland had om binnen te zitten omdat ik dan om moet schakelen.. als 't op een rustige werkdag ineens druk wordt schiet ik zwaar in de stress (een dag die in z'n geheel druk is kan ik dan in zekere zin beter hebben) en wanneer vrienden met een verrassing aankomen zetten, of huisgenoten 's avonds (al met de jas aan) komen vragen of ik mee de stad in ga, zeg ik vrijwel altijd 'nee' omdat ik moeite/geen zin heb om m'n plannen aan te passen.. t is nog ff afwachten of dat ADD is, of gewoon een weinig flexibel karakter...
quote:
In zekere zin merk ik dat ook bij mezelf.. ik heb op m'n werk tussen 1 en 6 nooit pauze, en ben dan zo tegen 3/4en vaak mentaal total-loss omdat ik continu zo op scherp sta dat ik mezelf binnen een paar uur uitblus. Nu het wat rustiger is en ik vaak wat kortere dagen draai gaat 't gelijk een stuk beter met me omdat ik niet meer continu tegen m'n grenzen aanzit.. Maarja, da's nu de mazzel met 't mooie weer, vroeg of laat wordt 't wel weer drukker en krijg ik toch weer dat ik er dagelijks doorheen zit.. Kleine breaks tussendoor (en aandacht/verstand ff op nul zetten) helpen overigens ook goed, al ben ik daarvoor wel weer aan 't roken geslagen
pi_67918432
Gisteren vrij en vanavond feestje hierzo. Moest een hoop gebeuren en mbv Concerta is het meeste al gedaan. De rest begin ik zo aan.

Pilletjes
  zaterdag 11 april 2009 @ 11:14:28 #32
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67919544
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 09:52 schreef RvLaak het volgende:
Gisteren vrij en vanavond feestje hierzo. Moest een hoop gebeuren en mbv Concerta is het meeste al gedaan. De rest begin ik zo aan.

Pilletjes
Hahaha... je klinkt als een junkie
  Moderator zaterdag 11 april 2009 @ 12:31:34 #33
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67921269
Ik heb ook af en toe wat rustpunten nodig soms wel lastig met twee studies, baan en vrijwilligerswerk maar merk snel als ik teveel doe dat ik helemaal uitput. Uitrusten moet soms gewoon!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zaterdag 11 april 2009 @ 20:05:01 #34
171357 Rikketik
pi_67932249
De hele middag gewerkt vandaag, ging lekker met de medicijnen. Het was verschrikkelijk druk vanwege Pasen maar ik het werd me op geen enkel moment teveel. Ben nu ook lichamelijk moe en geestelijk nog topfit, waar ik anders geestelijk ook helemaal afgemat was. Normaal gesproken ben ik dan op de werkvloer ook constant aan het nadenken, als een soort van middel om me af te sluiten van alle chaos in de winkel. Vanmiddag was ik voor het eerst vooral bezig met mijn werk, niet met mijn gedachten.
pi_67936039
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 11:14 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Hahaha... je klinkt als een junkie
voor de mensen die het effect niet kennen, zal ik ongetwijfeld als een junkie klinken... Ik hoop dat het her wat genuanceerder overkomt .

Maar goed, het ging redelijk goed vandaag. Alleen wat problemen gehad met "en wat doe ik nu" momenten. Blij dat mn vriendin op een gegeven moment terug kwam van het boodschappen doen
pi_67937012
Kan iemand me iets meer vertellen over zo'n intake bij PsyQ?
Ben niet van plan om alvast antwoorden in te gaan studeren op spiekbriefjes te schrijven , maar ben wel benieuwd hoe diep/ver de vragen gaan (in drie uur valt nogal wat te bespreken), of het er een beetje vriendelijk aan toe gaat of dat je aan een soort verhoor wordt onderworpen, of je veel voorbeelden van situaties moet noemen (da's wel handig om een beetje voor te bereiden, want terplekke krijg ik bij dat soort vragen altijd blackouts), etc...
pi_67937467
Even TVP hier zetten.
Mensen die thee drinken plassen zittend.
pi_67937536
Het diagnostisch interview dat je hier vind is de basis van het gesprek. Het is geen probleem als je de lijst van te voren al gezien\ doorgenomen hebt, ze zetten hem ook niet voor niets online.
Voorbeelden worden inderdaad gevraagd en het is best handig om daar van te voren vast over na te denken. En je kunt de lijst natuurlijk ook al naar de ouder en partner\ vriend die meegaan sturen, dan kunnen zij zich ook een beetje voorbereiden. Ik vond het verder een gezellig, informeel gesprek zeker geen kruisverhoor.
  zondag 12 april 2009 @ 12:37:49 #39
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67946034
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 22:14 schreef RvLaak het volgende:

[..]

voor de mensen die het effect niet kennen, zal ik ongetwijfeld als een junkie klinken... Ik hoop dat het her wat genuanceerder overkomt .

Maar goed, het ging redelijk goed vandaag. Alleen wat problemen gehad met "en wat doe ik nu" momenten. Blij dat mn vriendin op een gegeven moment terug kwam van het boodschappen doen
Haha, nou ja ik zit zelf niet aan ahdh medicatie dus ik weet niet zo goed wat het doet. maar vond het verder gewoon vooral grappig hoe je het schreef no worries!!
Wat bedoel je met je en wat doe ik nu momenten?
pi_67995725
quote:
Op zondag 12 april 2009 12:37 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Haha, nou ja ik zit zelf niet aan ahdh medicatie dus ik weet niet zo goed wat het doet. maar vond het verder gewoon vooral grappig hoe je het schreef no worries!!
Wat bedoel je met je en wat doe ik nu momenten?
Je bent klaar met, zeg, stofzuigen. Kijkt rond de kamer.... "en, wat doe ik nu??? ".

Op zo'n moment is het heel prettig als je iemand hebt die je aan kan sturen.
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_68003063
FF een ander vraagje... Ik heb ooit een stuk gelezen uit het boek "The Da Vinci Method". Dit boek beweerd dat Da Vinci "last" had van ADHD. Nu vroeg ik me af van welke andere bekende mensen het bekend (al dan niet bevestigd) is dat ze dezelfde bedrading in de bovenkamer hebben als wij?

Freddie Mercury en Marilyn Manson kan ik zo wel verzinnen . Axl Rose vind ik ook wel een goede kandidaat.
pi_68003144
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:04 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
FF een ander vraagje... Ik heb ooit een stuk gelezen uit het boek "The Da Vinci Method". Dit boek beweerd dat Da Vinci "last" had van ADHD. Nu vroeg ik me af van welke andere bekende mensen het bekend (al dan niet bevestigd) is dat ze dezelfde bedrading in de bovenkamer hebben als wij?

Freddie Mercury en Marilyn Manson kan ik zo wel verzinnen . Axl Rose vind ik ook wel een goede kandidaat.
Jochem Myer uiteraard. En verder:

http://www10.antenna.nl/hersenstorm/Beroemd.html
I HATE MUSIC
pi_68003378
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:07 schreef FictionalFenna het volgende:

[..]

Jochem Myer uiteraard. En verder:

http://www10.antenna.nl/hersenstorm/Beroemd.html
En natuurlijk Bertje Visch...

Moet zeggen dat ik lang niet iedereen op dat lijstje zie als ADHD'er. Het bewijs is voor sommigen wel heel erg dun. Hans Christian Anderson bijvoorbeeld.
pi_68003506
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:04 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

Ja mensen met AD(H)D zijn echt speciaal man.
pi_68003597
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:18 schreef cesareborgia het volgende:

[..]

Ja mensen met AD(H)D zijn echt speciaal man.
Dat sowieso, maar dat komt meer doordat wij tot een minderheid behoren . Afgezien van een iets andere bedrading in de bovenkamer, zijn wij niet anders dan anderen hoor .

Vroeg het me gewoon af.
  dinsdag 14 april 2009 @ 13:22:19 #46
171357 Rikketik
pi_68003628
't Is denk ik meer een bevestiging dat je als AD(H)D'er niet per definitie een faler bent.
pi_68003675
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:14 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

En natuurlijk Bertje Visch...

Moet zeggen dat ik lang niet iedereen op dat lijstje zie als ADHD'er. Het bewijs is voor sommigen wel heel erg dun. Hans Christian Anderson bijvoorbeeld.
Het bewijs voor iemands AD(H)D-zijn is nogal te verwaarlozen ja...
I HATE MUSIC
pi_68003680
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:22 schreef Rikketik het volgende:
't Is denk ik meer een bevestiging dat je als AD(H)D'er niet per definitie een faler bent.
Nee hoor, in mijn geval. Ben alleen benieuwd naar iets anders. Maar daar voor wil ik eerst weten welke bekende ADHD'ers we kennen.

All will be clear soon
  dinsdag 14 april 2009 @ 14:11:03 #49
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_68005005
quote:
Op basis van de door u gegeven antwoorden hebben wij niet kunnen vaststellen dat de klachten verband houden met ADHD.
Gelukkig!
PS: Welke klachten heeft PSYQ het over? Ik heb geen klachten!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:11:41 #50
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68011652
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:11 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Gelukkig!
PS: Welke klachten heeft PSYQ het over? Ik heb geen klachten!
he maanvis, niet teveel gallen he!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')