quote:Op vrijdag 10 april 2009 13:48 schreef MaJo het volgende:
Ik kom er steeds meer achter dat in paniek raken door een verandering van plannen ook een ADD kenmerk is.
ik had gisteren besloten om 's avonds naar mijn ouders te gaan en daar vandaag lekker tot rust te komen. Toen ik hoorde dat het vandaag lekker weer zou worden en mijn vriendinnen lekker in het park wilde chillen raakte ik helemaal in paniek. Dat paste niet in de planning die ik bedacht had![]()
Dat is inderdaad wel heel herkenbaar.quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:08 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Dit is zóóó herkenbaar. En ergens een beetje paradoxaal voor mij. Ik ben slecht in plannen, laat alles tot op het laatst aankomen, maar ondertussen maak ik wel elke dag een planning van dingen die ik wil doen. En niet lekker losjes of zo. Nee, echt op de minuut precies zo ongeveer. Ik kan daar ook slecht van afwijken. Ik werk bij de Appie Heijn en soms kom het wel eens voor dat ik 's middags moet werken en ze me vragen of ik de avond (die ik oorspronkelijk niet hoefde) ook erbij wil doen. Dan word ik helemaal panisch, want dan moet ik afwijken van mijn planning. En als ik dan 'ja' heb gezegd, heb ik minstens een uur nodig om me erop in te stellen.
Merk ook dat ik niet de hele dag bezig kan zijn, hebben jullie dat ook? Ik _moet_ gewoon een aantal uur op de dag vrije tijd hebben, anders wordt het heel druk in mijn hoofd. Heb het er ook met mijn therapeut over gehad, misschien dat het een rustpunt is dat mijn geest gewoon nodig heeft.
ja vrije tijd tussendoor moet ik ook hebben ja. al is het maar een half uurtje afentoe. beetje relaxen. hoewel ik dan wel vaak ga zitten fokken hahaha...quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:08 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Dit is zóóó herkenbaar. En ergens een beetje paradoxaal voor mij. Ik ben slecht in plannen, laat alles tot op het laatst aankomen, maar ondertussen maak ik wel elke dag een planning van dingen die ik wil doen. En niet lekker losjes of zo. Nee, echt op de minuut precies zo ongeveer. Ik kan daar ook slecht van afwijken. Ik werk bij de Appie Heijn en soms kom het wel eens voor dat ik 's middags moet werken en ze me vragen of ik de avond (die ik oorspronkelijk niet hoefde) ook erbij wil doen. Dan word ik helemaal panisch, want dan moet ik afwijken van mijn planning. En als ik dan 'ja' heb gezegd, heb ik minstens een uur nodig om me erop in te stellen.
Merk ook dat ik niet de hele dag bezig kan zijn, hebben jullie dat ook? Ik _moet_ gewoon een aantal uur op de dag vrije tijd hebben, anders wordt het heel druk in mijn hoofd. Heb het er ook met mijn therapeut over gehad, misschien dat het een rustpunt is dat mijn geest gewoon nodig heeft.
Zéér herkenbaar, ik word vaak sowieso al chagrijnig van mooi weer als ik gepland had om binnen te zitten omdat ik dan om moet schakelen.. als 't op een rustige werkdag ineens druk wordt schiet ik zwaar in de stress (een dag die in z'n geheel druk is kan ik dan in zekere zin beter hebben) en wanneer vrienden met een verrassing aankomen zetten, of huisgenoten 's avonds (al met de jas aan) komen vragen of ik mee de stad in ga, zeg ik vrijwel altijd 'nee' omdat ik moeite/geen zin heb om m'n plannen aan te passen.. t is nog ff afwachten of dat ADD is, of gewoon een weinig flexibel karakter...quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:08 schreef Rikketik het volgende:
[..]
In zekere zin merk ik dat ook bij mezelf.. ik heb op m'n werk tussen 1 en 6 nooit pauze, en ben dan zo tegen 3/4en vaak mentaal total-loss omdat ik continu zo op scherp sta dat ik mezelf binnen een paar uur uitblus. Nu het wat rustiger is en ik vaak wat kortere dagen draai gaat 't gelijk een stuk beter met me omdat ik niet meer continu tegen m'n grenzen aanzit.. Maarja, da's nu de mazzel met 't mooie weer, vroeg of laat wordt 't wel weer drukker en krijg ik toch weer dat ik er dagelijks doorheen zit.. Kleine breaks tussendoor (en aandacht/verstand ff op nul zetten) helpen overigens ook goed, al ben ik daarvoor wel weer aan 't roken geslagenquote:Merk ook dat ik niet de hele dag bezig kan zijn, hebben jullie dat ook? Ik _moet_ gewoon een aantal uur op de dag vrije tijd hebben, anders wordt het heel druk in mijn hoofd. Heb het er ook met mijn therapeut over gehad, misschien dat het een rustpunt is dat mijn geest gewoon nodig heeft.
Hahaha... je klinkt als een junkiequote:Op zaterdag 11 april 2009 09:52 schreef RvLaak het volgende:
Gisteren vrij en vanavond feestje hierzo. Moest een hoop gebeuren en mbv Concerta is het meeste al gedaan. De rest begin ik zo aan.
Pilletjes
voor de mensen die het effect niet kennen, zal ik ongetwijfeld als een junkie klinken... Ik hoop dat het her wat genuanceerder overkomtquote:
Haha, nou ja ik zit zelf niet aan ahdh medicatie dus ik weet niet zo goed wat het doet. maar vond het verder gewoon vooral grappig hoe je het schreefquote:Op zaterdag 11 april 2009 22:14 schreef RvLaak het volgende:
[..]
voor de mensen die het effect niet kennen, zal ik ongetwijfeld als een junkie klinken... Ik hoop dat het her wat genuanceerder overkomt.
Maar goed, het ging redelijk goed vandaag. Alleen wat problemen gehad met "en wat doe ik nu" momenten. Blij dat mn vriendin op een gegeven moment terug kwam van het boodschappen doen
Je bent klaar met, zeg, stofzuigen. Kijkt rond de kamer.... "en, wat doe ik nu???quote:Op zondag 12 april 2009 12:37 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Haha, nou ja ik zit zelf niet aan ahdh medicatie dus ik weet niet zo goed wat het doet. maar vond het verder gewoon vooral grappig hoe je het schreefno worries!!
Wat bedoel je met je en wat doe ik nu momenten?
Jochem Myer uiteraard.quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:04 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
FF een ander vraagje... Ik heb ooit een stuk gelezen uit het boek "The Da Vinci Method". Dit boek beweerd dat Da Vinci "last" had van ADHD. Nu vroeg ik me af van welke andere bekende mensen het bekend (al dan niet bevestigd) is dat ze dezelfde bedrading in de bovenkamer hebben als wij?
Freddie Mercury en Marilyn Manson kan ik zo wel verzinnen. Axl Rose vind ik ook wel een goede kandidaat.
En natuurlijk Bertje Visch...quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:07 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Jochem Myer uiteraard.En verder:
http://www10.antenna.nl/hersenstorm/Beroemd.html
Ja mensen met AD(H)D zijn echt speciaal man.quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:04 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
FF een ander vraagje... Ik heb ooit een stuk gelezen uit het boek "The Da Vinci Method". Dit boek beweerd dat Da Vinci "last" had van ADHD. Nu vroeg ik me af van welke andere bekende mensen het bekend (al dan niet bevestigd) is dat ze dezelfde bedrading in de bovenkamer hebben als wij?
Freddie Mercury en Marilyn Manson kan ik zo wel verzinnen. Axl Rose vind ik ook wel een goede kandidaat.
Dat sowieso, maar dat komt meer doordat wij tot een minderheid behorenquote:Op dinsdag 14 april 2009 13:18 schreef cesareborgia het volgende:
[..]
Ja mensen met AD(H)D zijn echt speciaal man.
Het bewijs voor iemands AD(H)D-zijn is nogal te verwaarlozen ja...quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:14 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
En natuurlijk Bertje Visch...
Moet zeggen dat ik lang niet iedereen op dat lijstje zie als ADHD'er. Het bewijs is voor sommigen wel heel erg dun. Hans Christian Anderson bijvoorbeeld.
Nee hoor, in mijn geval. Ben alleen benieuwd naar iets anders. Maar daar voor wil ik eerst weten welke bekende ADHD'ers we kennen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:22 schreef Rikketik het volgende:
't Is denk ik meer een bevestiging dat je als AD(H)D'er niet per definitie een faler bent.
Gelukkig!quote:Op basis van de door u gegeven antwoorden hebben wij niet kunnen vaststellen dat de klachten verband houden met ADHD.
he maanvis, niet teveel gallen he!quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Gelukkig!
PS: Welke klachten heeft PSYQ het over? Ik heb geen klachten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |