abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 20 april 2009 @ 11:59:39 #226
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_68197743
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:56 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ja, dat zou ik wel doen. ik heb dat bij riagg toen ook opgevraagd. is niet leuk om te lezen maar dan weet je iig wat er aan de hand is.
welke stickers heb je nog meer MaJo? of hou je dat prive? (dat zou ik wel snappen hoor)
Nee hoor mag je gewoon vragen depressie (wellicht manisch), angststoornissen, lichte eetstoornis

vanmiddag nog een crisisafspraak met de psych. Zou met de studie op reis gaan maar is me even teveel op het moment. Ik baal flink
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 20 april 2009 @ 12:06:06 #227
132867 Oproerkraaier
Oproer kraait.
pi_68197979
ADHD is gewoon de officiele term. ADHD-I is geloof ik ADD (I voor inattentive)

Over twee weken begin ik met cognitieve gedragstherapie. Ik ben al benieuwd, wil eigenlijk het boek dat ik heb meegekregen al helemaal lezen, maar ik zal me maar inhouden, anders raak ik mijn motivatie kwijt
Mensen die thee drinken plassen zittend.
  maandag 20 april 2009 @ 12:09:41 #228
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68198110
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:59 schreef MaJo het volgende:

[..]

Nee hoor mag je gewoon vragen depressie (wellicht manisch), angststoornissen, lichte eetstoornis

vanmiddag nog een crisisafspraak met de psych. Zou met de studie op reis gaan maar is me even teveel op het moment. Ik baal flink
Oh shit, ga je nu niet mee op reis? wanneer zou je vertrekken dan? ikhoop dat je psych je over de streep kan trekken meissie! jij slikt ook AD toch? die helpen ook tegen angst toch? (althans bij mij wel). Ik hoop echt voor je dat je toch mee kan. Sterkte vanmiddag, als je wilt laat maar ff horen hoe het ging
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 20 april 2009 @ 12:15:48 #229
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_68198309
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:54 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ah ok jij loopt toch ook bij psy-Q? Maar eens naar vragen dan, ben wel benieuwd
Nee, ik loop bij Mediant, de lokale geestelijke gezondheidszorg. Maar ik zou er inderdaad eens naar vragen of je bij PsyQ ook een uitdraai kunt meekrijgen. Ik vond het wel fijn om al mijn rotzooi duidelijk op een rijtje te zien staan, 't schept duidelijkheid.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  Moderator maandag 20 april 2009 @ 12:18:36 #230
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_68198412
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:09 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Oh shit, ga je nu niet mee op reis? wanneer zou je vertrekken dan? ikhoop dat je psych je over de streep kan trekken meissie! jij slikt ook AD toch? die helpen ook tegen angst toch? (althans bij mij wel). Ik hoop echt voor je dat je toch mee kan. Sterkte vanmiddag, als je wilt laat maar ff horen hoe het ging
Ik heb besloten om niet te gaan, mede omdat ik allemaal dingen voor mijn studie moet doen die ik niet af zou krijgen als ik meega
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 20 april 2009 @ 12:31:24 #231
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68198864
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:18 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb besloten om niet te gaan, mede omdat ik allemaal dingen voor mijn studie moet doen die ik niet af zou krijgen als ik meega
balen zeg!!! weet je zeker dat dat de goede oplossing is? ben je niet te hard voor jezelf? (je iets leuks ontzeggen omdat je vindt dat je andere dingen moet). ik heb er natuurlijk helemaal geen verstand van en ik kan niet in jouw hoofd kijken, maar je was eerst zo blij dat je kon gaan dus vandaar dat ik het vraag.
Maar ik wil je niet in de war brengen dus als je je keuze zo hebt gemaakt dan is het ook goed hoor ;-)
  maandag 20 april 2009 @ 13:11:49 #232
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_68200104
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:15 schreef Murmeli het volgende:
hoihoi, ik meld me weer even!
heb vanmorgen PsyQ gebeld en as vrijdag de telefonische intake. brrr ik zie er zo tegenop. ze waren net aan de telefoon wel aardig, ook gezegd dat ik al bij riagg loop maar dat ik vind dat die niet echt open staan voor herzien van diagnose. en dat ik daarom bij hun heb aangeklopt en dat was geen probleem.
maar ik twijfel nu weer heel erg ofzo. maargoed, ik moet me maar een beetje voorbereiden op vrijdag, dan gaat het misschien wat beter.

Over de discussie hierboven over druk zijn: ik ben soms heel druk en soms heel stil. m'n vriend is nogal druk en extravert en hij vindt mij redelijk introvert. mijn collega's zijn allemaal redelijk introvert en die vinden mij wel druk en ik ben hier ook wel de gangmaker. Ook bij hele overheersende types trek ik me meer terug. maargoed, ik twijfel dan ook heel erg of ik ADD of juist ADHD zou hebben. afgelopen vrijdag was ik echt een stuiterbal (moest stilzitten bij een overleg en tussendoor was ik echt megadruk aan het doen) en zaterdag was ik weer superlui en relaxed. zat bij een v riendin en die kon echt niet stilzitten en ze vond mij echt zo relaxed en rustig.
vreemd....
woensdag moet ik weer naar riagg...ben benieuwd of de psych nou nog van plan is om mij helemaal te gaan uitpluizen of niet. maargoed, van mij hoeft het ff niet bij hun, ik vertrouw ze toch niet....

Oh het ging over autorijden hier laatst toch? ik rij geloof ik wel vrij rustig hoor. (zaterdag voor t eerst in een half jaar gereden) alleen ik let niet zo goed op dus ik was blij dat er niemand naast me zat. reed zowat bovenop iemand met een aanhanger dus ik snel nog inhalen, half iemand afgesneden maar het ging nog wel ruim goed, ze gingen niet toeteren ofzo ;-) nog een keer een afslag gemist omdat ik wat anders aan het doen was. (geen idee wat) erg ben ik wel. en savonds wat ik moe, en na 2 blikjes redbull was ik nog steeds moe. die drukke vriendin had me helemaal uitgeput ofzo ;-)
Jij hebt gebeld nu ik nog . Zie er tegenop om te bellen. Moet ik vertellen wat voor intake ik wil of enkel vertellen waar ik last van heb etc etc? .. lastig

Over het druk zijn : over het algemeen ben ik nadrukkelijk aanwezig. Als ik bijvoorbeeld een verjaardag neem waarbij ik in een groep zit, heb ik moeite (of het lukt mij niet) om gewoon rustig te zitten en mijn mond te houden. Heb een tijdje bij een servicedesk gewerkt. Bij sommige collega's merk je het niet wanneer ze er zijn.. , kreeg te horen dat ze het bij mij vooral merkte wanneer ik er niet was..

Qua autorijden gaat het wel goed. Toen ik net mijn rijbewijs had, heb ik in een aantal maanden mijn eigen stukje snelweg gesponsord. Betalen van het op tijd betalen van de boete's is niet echt gelukt. Vaak kwamen er nog enkele herhalingen..
Laatste half jaar pas 1x een boete gehad wel meteen rond de 105 euro
Langzaam rijdende file's zijn voor mij een uitdaging. Ben regelmatig afgeleid en gelukkig tot nu toe is het allemaal nog goed afgelopen omdat ik nog net op tijd op de rem kon springen.
  maandag 20 april 2009 @ 13:47:23 #233
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68201350
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:11 schreef DrD00m het volgende:

Jij hebt gebeld nu ik nog . Zie er tegenop om te bellen. Moet ik vertellen wat voor intake ik wil of enkel vertellen waar ik last van heb etc etc? .. lastig
Ik had me aangemeld via de site en toen hadden ze me niet te pakken gekregen en toen kreeg ik een brief dat ik ze moest bellen. en dat heb ik dus gedaan en toen kon ik mooi verwijzen naar die brief. Ze vroeg mij niks inhoudelijks. uiteindelijk heb ik zelf wel wat verteld (dat ik nu al bij riagg loop bijv) maar als ik dat niet had gedaan was het ook goed geweest.
Ze was ontzettend aardig en amicaal aan de telefoon en dat vond ik heel fijn. Ze zei ook je tegen me, en dat waardeer ik altijd nogal. Er is een afspraak gemaakt voor een telefonisch interview, van 20 a 30 minuten, voor aanstaande vrijdag al, dus dat gaat heel snel.
heb jij een doorverwijzing van je huisarts? die moet je uiteindelijk wel hebben, maar pas na de telefonische intake (dat gesprek dus dat ik vrijdag heb). als je al een doorverwijzing hebt van de huisarts kan je ze bellen en zeggen dat je doorverwezen bent door de HA.

maargoed. om een lang chaotisch murmeli verhaal kort te maken: je kunt ze rustig bellen, ze zijn ontzettend aardig, en ze stellen geen lastige vragen!! En dan heb je maar vast een stap gezet!!! good luck!! ga ervoor! (en het is voor jezelf he)
  maandag 20 april 2009 @ 14:01:17 #234
247632 Waag-hals
Op het randje
pi_68201807
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:46 schreef MaJo het volgende:

[..]

Yep, Ritalin krijg je ook bij ADD aangezien je in beide gevallen dopemine mist en dat ondervangt Ritalin

en ach, ik heb naast mijn ADD sticker nog 3 andere stickers, dus dat zegt helemaal niets
Hum, Ritalin doet dus precies het tegenovergestelde. Bovendien blijft dopamine in het lichaam en word het door recycling weer actief gemaakt. Ritalin stimuleert bepaalde hersencellen, dat is waarom bij hoge doses 'gewone' mensen actiever worden. Waarom dit bij ADHD patienten anders werkt, is men nog niet helemaal uit.
Er zijn ziekten waarbij dopamine tekort is, maar dan moet je aan Parkinson denken.

[ Bericht 12% gewijzigd door Waag-hals op 20-04-2009 14:04:20 (Aanvulleh!) ]
Kamina, manlier than you could ever hope to be
  maandag 20 april 2009 @ 14:12:46 #235
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_68202178
hm, ben nog niet langs de huisarts geweest hiervoor. Is het verstandiger om dat dan eerst te doen?
Probleem is wel dat mijn huidige huisarts voor een paar maanden naar Australië was (maar die paar maanden is ook alweer een half jaar ongev.) en degene die tijdelijk hem vervangt is helemaal niet fijn.
Ging laatst lang die huisarts en ik was nog niet eens binnen of ze zei : waar komen we nu weer voor?

... ... , alsof ik daar dagelijks sta . ga bijna nooit naar de dok. Voor veel dingen kan ik zelf ook wel verzinnen hoe het verholpen kan worden.

Ik dwaal af

Het hele gebeuren heeft nu gewoon mijn aandacht getrokken omdat ik een oorzaak zocht voor mijn drang altijd bezig te moeten zijn en mijn gedachtenrush. Ik kwam toen hierlangs en tijdens het lezen herkende ik gewoon een heleboel dingen. Vergeten van dingen, moeite met aanwijzingen volgen, snel afgeleid, slechte concentratie, overal nadrukkelijk aanwezig, dagdromer, impulsief gedrag, moeite om een 1 op 1 gesprek te hebben wanneer het mijn aandacht en interesse heeft verloren, huishoudelijk chaoot, financieel chaoot, discussie drang, dingen uitstellen om ze vervolgens te vergeten, alles op het laatste moment, details in documentatie verslonzen op werk.., soms juist overgeconcentreerd wat uiteindelijk zorgt dat het je soms teveel wordt, als er iets tegen je gezegd/gevraagd wordt het binnen no time weer vergeten enz enz

En ik vraag mij zelf ook af wat er zou veranderen wanneer er dan inderdaad een diagnose gesteld zou zijn. Moet ik dan heel de tijd met iemand een praatje houden enzo? Het zijn wel dingen waar ik tegenop zou zien.
pi_68202388
Hallo Lieve Mensen,
Daar ben ik dan weer eens, na maaaaaanden. Ik heb in december dextro-amfetamine gebruikt, maar ben er echt helemaal van uitgeflipt. Het was echt vreselijk, dacht dat ik dood zou gaan. Ritalin deed nauwelijks tot niks en dit leek het te zijn. Ben echt door een hel gegaan. Werd helemaal opgefokt en lijp ervan en toen ik ermee stopte (na pas 1,5 week!!) ben ik helemaal onderuit gegaan, alsof ik ervan moest afkicken: opvliegers, zweetaanvallen, hartkloppingen, helemaal depressief en mijn hoofd draaide compleet dol. Elke gedachte was er een te veel. Het leek wel een 2 weken durende paniekaanval. Het ging maar door, dag en nacht. Zelfs een kalmerend middeltje hielp niet. Mijn advies: begin er in Godsnaam nooit aan. We zijn nu maanden verder en ik ben nog steeds niet helemaal de oude.
Nu heb ik al een tijdje coaching en ik baal dat ik er weinig tot niks mee opschiet. Heb een lieve coach, maar mijn problemen blijven maar. Wat is ADD toch " leuk" ..........zucht
  Moderator maandag 20 april 2009 @ 14:19:11 #237
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_68202393
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:31 schreef Murmeli het volgende:

[..]

balen zeg!!! weet je zeker dat dat de goede oplossing is? ben je niet te hard voor jezelf? (je iets leuks ontzeggen omdat je vindt dat je andere dingen moet). ik heb er natuurlijk helemaal geen verstand van en ik kan niet in jouw hoofd kijken, maar je was eerst zo blij dat je kon gaan dus vandaar dat ik het vraag.
Maar ik wil je niet in de war brengen dus als je je keuze zo hebt gemaakt dan is het ook goed hoor ;-)
Het valt nu niet meer terug te draaien. Een van de redenen dat ik niet ga is omdat ik alle studiedingen niet op tijd af kon krijgen. En ik wil mijn studie dit jaar echt afronden dus dat gaat even voor plezier

en het klopt dat de reis me in eerste instantie vrolijker maakte maar daarna zag ik er juist enorm tegenop. Deze beslissing geeft me rust, hoe jammer het ook is
  maandag 20 april 2009 @ 14:21:41 #238
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_68202483
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:12 schreef DrD00m het volgende:
En ik vraag mij zelf ook af wat er zou veranderen wanneer er dan inderdaad een diagnose gesteld zou zijn. Moet ik dan heel de tijd met iemand een praatje houden enzo? Het zijn wel dingen waar ik tegenop zou zien.
Als je het niet wil dan hoeft het niet. Het is jouw keuze. Als je tijd nodig hebt om dingen eerst op een rijtje te zetten, dan mogen ze daar naar mijn mening niet moeilijk over doen. Maar toch... ik zou het in elk geval een kans geven. Jezelf blootgeven, je eigen angsten en problemen onder ogen zien is verschrikkelijk moeilijk. Uiteindelijk ben ik me er wel alleen maar beter door gaan voelen, ik hoop dat dat bij jou ook het geval is.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  maandag 20 april 2009 @ 14:25:34 #239
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68202618
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:12 schreef DrD00m het volgende:
hm, ben nog niet langs de huisarts geweest hiervoor. Is het verstandiger om dat dan eerst te doen?
Probleem is wel dat mijn huidige huisarts voor een paar maanden naar Australië was (maar die paar maanden is ook alweer een half jaar ongev.) en degene die tijdelijk hem vervangt is helemaal niet fijn.
Ging laatst lang die huisarts en ik was nog niet eens binnen of ze zei : waar komen we nu weer voor?

... ... , alsof ik daar dagelijks sta . ga bijna nooit naar de dok. Voor veel dingen kan ik zelf ook wel verzinnen hoe het verholpen kan worden.

Ik dwaal af

Het hele gebeuren heeft nu gewoon mijn aandacht getrokken omdat ik een oorzaak zocht voor mijn drang altijd bezig te moeten zijn en mijn gedachtenrush. Ik kwam toen hierlangs en tijdens het lezen herkende ik gewoon een heleboel dingen. Vergeten van dingen, moeite met aanwijzingen volgen, snel afgeleid, slechte concentratie, overal nadrukkelijk aanwezig, dagdromer, impulsief gedrag, moeite om een 1 op 1 gesprek te hebben wanneer het mijn aandacht en interesse heeft verloren, huishoudelijk chaoot, financieel chaoot, discussie drang, dingen uitstellen om ze vervolgens te vergeten, alles op het laatste moment, details in documentatie verslonzen op werk.., soms juist overgeconcentreerd wat uiteindelijk zorgt dat het je soms teveel wordt, als er iets tegen je gezegd/gevraagd wordt het binnen no time weer vergeten enz enz

nee je hoeft tm de telefonische intake geen doorverwijzing te hebben. ik zou ze rustig bellen, of evt via internet aanmelden (via die adhd test die op hun site staat) dat is helemaal laagdrempelig.
maar wat je zegt aan eigenschappen herken ik wel en dat heeft me ook het denken gezet. Alleen hoef ik niet altijd bezig te zijn geloof ik (ik ben aartslui, alleen als ik niet lui ben dan stop ik niet meer met dingen doen tot ik heel moe ben) ;-)

dus ga maar gewoon ff rustig bellen ;-) dan horen we zo even hoe het ging, ok? succes!!!
  maandag 20 april 2009 @ 14:26:37 #240
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68202661
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het valt nu niet meer terug te draaien. Een van de redenen dat ik niet ga is omdat ik alle studiedingen niet op tijd af kon krijgen. En ik wil mijn studie dit jaar echt afronden dus dat gaat even voor plezier

en het klopt dat de reis me in eerste instantie vrolijker maakte maar daarna zag ik er juist enorm tegenop. Deze beslissing geeft me rust, hoe jammer het ook is
OK! als je je er goed bij voelt, dan is het goed zo! dan kan je jezelf misschien in de zomer een vakantie kado geven of iets anders leuks
  maandag 20 april 2009 @ 14:40:26 #241
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_68203138
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:19 schreef oceanpony het volgende:
Hallo Lieve Mensen,
Daar ben ik dan weer eens, na maaaaaanden. Ik heb in december dextro-amfetamine gebruikt, maar ben er echt helemaal van uitgeflipt. Het was echt vreselijk, dacht dat ik dood zou gaan. Ritalin deed nauwelijks tot niks en dit leek het te zijn. Ben echt door een hel gegaan. Werd helemaal opgefokt en lijp ervan en toen ik ermee stopte (na pas 1,5 week!!) ben ik helemaal onderuit gegaan, alsof ik ervan moest afkicken: opvliegers, zweetaanvallen, hartkloppingen, helemaal depressief en mijn hoofd draaide compleet dol. Elke gedachte was er een te veel. Het leek wel een 2 weken durende paniekaanval. Het ging maar door, dag en nacht. Zelfs een kalmerend middeltje hielp niet. Mijn advies: begin er in Godsnaam nooit aan. We zijn nu maanden verder en ik ben nog steeds niet helemaal de oude.
Nu heb ik al een tijdje coaching en ik baal dat ik er weinig tot niks mee opschiet. Heb een lieve coach, maar mijn problemen blijven maar. Wat is ADD toch " leuk" ..........zucht
Nou ja, jouw advies, aangezien het bij iedereen anders kan uitpakken kun je zo'n advies niet geven.
Wel balen dat het niet werkt, ga je nu nog iets anders proberen, of laat je de medicijnen voor wat ze zijn?
  maandag 20 april 2009 @ 14:49:13 #242
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_68203401
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:40 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

Nou ja, jouw advies, aangezien het bij iedereen anders kan uitpakken kun je zo'n advies niet geven.
Een beetje vreemd, als het bij iedereen anders uitpakt kan niemand geen enkel advies geven .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_68204257
Het advies is geen verbod . Het is gewoon om jullie te behoeden of in elk geval voor te bereiden op wat mij is overkomen. Mij werd namelijk ook verteld dat afkicken niet kon etc, nou mijn huisarts denkt daar heel anders over. Sowieso was het een hel die ik niemand gun. Ik dacht echt dat mijn einde genaderd was. Ik laat de medicatie maar even voor wat het is. Ik durf er gewoon simpelweg niet meer aan te beginnen.....al kriebelt het af en toe nog wel eens om nog eens een halfje ritalin te proberen. Ik heb hier nog een paar losse pilletjes liggen. Gewoon om te kijken hoe het nu, maanden later, bevalt, maar ik moet er niet aan denken om weer in die situatie terecht te komen.
  maandag 20 april 2009 @ 15:15:20 #244
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_68204315
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Een beetje vreemd, als het bij iedereen anders uitpakt kan niemand geen enkel advies geven .
Wat is er vreemd aan dat het bij verschillende mensen verschillend aankomt? Iemand die gek wordt van bijv. Ritalin zegt, nooit doen! Iemand waarbij het goed werkt zegt, geweldig zeker doen!

Nou en dan?
  maandag 20 april 2009 @ 15:24:01 #245
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68204625
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:15 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

Wat is er vreemd aan dat het bij verschillende mensen verschillend aankomt? Iemand die gek wordt van bijv. Ritalin zegt, nooit doen! Iemand waarbij het goed werkt zegt, geweldig zeker doen!

Nou en dan?
en dat geldt voor alle medicatie AD zijn ook veel mensen tegen, maar ik heb er toch wel veel baat bij
(om maar even een voorbeeld te noemen)
maargoed, voordelen en nadelen/risico's afwegen voor je eraan begint is altijd wel zinvol!
  maandag 20 april 2009 @ 15:27:07 #246
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_68204734
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:15 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

Nou en dan?
En dan mag dus niemand meer adviezen geven???
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 20 april 2009 @ 15:37:52 #247
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_68205093
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En dan mag dus niemand meer adviezen geven???
Mag zeker, alleen zeg ik dat ik vind dat je het dus niet zo kunt zeggen omdat het voor iedereen anders is.
  Moderator maandag 20 april 2009 @ 15:46:35 #248
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_68205394
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:13 schreef oceanpony het volgende:
Het advies is geen verbod . Het is gewoon om jullie te behoeden of in elk geval voor te bereiden op wat mij is overkomen. Mij werd namelijk ook verteld dat afkicken niet kon etc, nou mijn huisarts denkt daar heel anders over. Sowieso was het een hel die ik niemand gun. Ik dacht echt dat mijn einde genaderd was. Ik laat de medicatie maar even voor wat het is. Ik durf er gewoon simpelweg niet meer aan te beginnen.....al kriebelt het af en toe nog wel eens om nog eens een halfje ritalin te proberen. Ik heb hier nog een paar losse pilletjes liggen. Gewoon om te kijken hoe het nu, maanden later, bevalt, maar ik moet er niet aan denken om weer in die situatie terecht te komen.
Kreeg je die heftige reactie van Ritalin dan of van een ander medicijn?
pi_68205471
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:46 schreef MaJo het volgende:

[..]

Kreeg je die heftige reactie van Ritalin dan of van een ander medicijn?
Van dextro-amfetamine. Ritalin leek te werken in het begin, maar uiteindelijk werd ik daar ook opgefokt van, gewoon boos en sjacho enzo. Toen ik daarmee stopte was er niks aan de hand. Met dextro leek alles ge-wel-dig te gaan totdat ik ook ineens zo opgefokt werd. Toen ik ermee stopte begon de ellende pas écht.
  Moderator maandag 20 april 2009 @ 15:55:29 #250
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_68205673
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:49 schreef oceanpony het volgende:

[..]

Van dextro-amfetamine. Ritalin leek te werken in het begin, maar uiteindelijk werd ik daar ook opgefokt van, gewoon boos en sjacho enzo. Toen ik daarmee stopte was er niks aan de hand. Met dextro leek alles ge-wel-dig te gaan totdat ik ook ineens zo opgefokt werd. Toen ik ermee stopte begon de ellende pas écht.
Jeetje wat heftig zeg ik heb zelf helemaal geen opgefokt gevoel met Ritalin. Is het wel zeker dat je ADHD hebt? Aangezien dat opgefokte gevoel wel een bijwerking is als iemand zonder ADHD Ritalin slikt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')