quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:59 schreef huuphuup het volgende:[..]
Mja ik weet niet, aan de ene kant denk ik dat ik de overgang ook redelijk snel zou vinden, maar aan de andere kant. Er zijn ook zat vrouwen die zich nou prima voelen die laatste vier weken (denk aan licht administratief werk of bijvoorbeeld kassawerk ofzo) en die het helemaal niet erg zouden vinden om zelf te kiezen wanneer het verlof ingaat.
Ik heb vaak de indruk dat vrouwen in Belgie hun keus eerder baseren op het aantal weken verlof wat je dan na de bevalling nog overhebt zeg maar. (zie ik mezelf ook wel doen

)

Maar duh, neem je me het kwalijk?

We hebben maar 15 weken en als je overtijd gaat, krijg je die verloren dagen/weken er niet bij aan geplakt. (tenzij je al 6 weken op voorhand thuis was, dan wel want je moet verplicht 9 weken thuis zijn)
Ik doe inderdaad “maar” administratief werk, ik moet een half uurtje pendelen (enkel) per dag, ik voel me echt prima, dus hoe meer tijd ik na de bevalling heb, hoe beter. Ik heb het er nu al moeilijk mee dat hij maar 15 weken oud zal zijn als hij naar de opvang gaat. (Liande was een pak ouder toen ze voor het eerst naar de echte opvang ging, daarvoor sprong mijn vader bij en kon ik aansluitend nog verlof nemen)
En ik ga er ook van uit dat ik weer te laat ga bevallen

Ik leef heus wel naar de bevalling toe (ben echt nieuwsgierig naar hoe die zal verlopen- ben vorige keer ingeleid geweest en hoop nu op een natuurlijke start, ben benieuwd naar wie dat kleine wezentje is in mijn buik, of hij op z’n zusje zal lijken, wat voor karaktertje hij zal hebben…)
Maar 4 weken thuis zijn, daar zou ik helemaal dol van worden denk ik…je kan je wel nestelen maar om daar nou weken mee te vullen…en elke dag denken ‘ja, het komt nu dichterbij, zou ik vandaag gaan bevallen’, da’s ook niks voor mij.
Bumba, gefeliciteerd!
Nummer_zoveel…spannend!
Dat vloeien na de bevalling, ben je inderdaad net maanden vrijgesteld en dan ben je weken aan een stuk met verbandjes aan de slag. Gelukkig niet even hevig als die eerste dagen/week, maar toch. Bij mij duurde het toch ook best lang eer het volledig opgehouden was. En nee, ik wist er ook niet van bij mijn eerste, maar een voorbereide vrouw is er twee waard

Stiemie, Liande gaat inderdaad niet mee naar het ziekenhuis. We wonen wel in hetzelfde stadje als haar grootvader, haar grootmoeder en haar oom. Dus dat zijn al 3 adressen waar we haar (zelfs midden in de nacht) naartoe mogen brengen. En haar andere grootvader woont op 20 minuutjes rijden, die heeft zich ook al bereid getoond om op haar te komen passen.
Ik zou ook niet weten hoe je het anders moet doen met zo’n kleine kindjes.