abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67926480
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 11:38 schreef SeLang het volgende:

Ook dat kan ik bevestigen. Als ik kijk naar mijn eigen omgeving, dan zijn er grofweg twee typen mensen die het uiteindelijk halen: de echt briljante mensen en de harde werkers. Ik heb mensen ten onder zien gaan die op de middelbare school altijd achten en negens hadden voor exacte vakken, en mensen die met moeite een zesje haalden op het VWO die toch de TU afrondden door heel consistent en gediciplineerd te werken.

Dit is zeker waar, heb het zelf na 3 jaar voor gezien gehouden bij Elektro nadat ik met weinig doen cum laude VWO had gehaald. Als je je er niet in vastbijt en de sommetjes blijft maken, ben je bij de tentamens gewoon te langzaam, al zijn je antwoorden nog zo goed...

Inmiddels bijna afgestudeerd bij TB, makkelijker, maar aan de andere kant heb ik er ook 2x zoveel tijd aan besteed, dus lastig te vergelijken.
  maandag 13 april 2009 @ 10:22:48 #52
212492 Jarzwork
'ave we got a video??
pi_67970017
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 11:38 schreef SeLang het volgende:

Zelf heb ik ook Electro gedaan [..]

Helemaal mee eens. Zes jaar geleden ben ik begonnen aan de studie Lucht en Ruimtevaarttechniek aan de TUDelft, met ongeveer dezelfde insteek als op het VWO: niet teveel leren, op het tentamen de formules nog eens gaan afleiden en dan weer een 7 scoren. Dit werkt dus niet in Delft en ben na het eerste jaar opgehouden: had toen 10 EC's te pakken

Het jaar erna ben ik HTS-Werktuigbouw gaan doen. Hier kon ik wél dezelfde levenstijl er op na houden als op het VWO. Maar vergis je niet, ook bij deze opleiding moet je er af en toe flink aan trekken. HTS-Wtb is nu niet de meest makkelijke HBO opleiding.

Enfin, na 3,5 jaar afgestudeerd (mocht stage overslaan) en toen 1,5 jaar gewerkt. Na die 1,5 jaar had ik het wel een beetje gezien en kreeg ik ineens ZIN om weer te gaan leren.

Dit jaar ben ik begonnen aan het HBO-schakeljaar van de TU Delft. In dit jaar krijg je de moeilijkste vakken uit de eerste 3 jaar van de bachelor. En guess what? Tot nu toe alles gehaald met 7's, 8-en en 9's. Analyse was een van de moeilijkste vakken voor mij 6 jaar geleden en nu sta ik er gemiddeld een 9 op.

Dit heeft ECHT met motivatie te maken. Als je er echt voor gaat kun je jezelf afsluiten voor alle flauwekul naast je studie en kun je zonder problemen uur na uur, dag na dag en week na week aan je sommetjes zitten. Het verschil in motivatie is ook erg duidelijk vergeleken met de VWO instromers waar we soms tentamen mee hebben: bij de HBO-ers vallen erg weinig onvoldoendes, terwijl het gemiddelde cijfer over alle kandidaten soms zelfs onvoldoende is.

Kortom: als je na je VWO geen zin hebt om te studeren, doe het dan ook niet! Twee jaar hamburgers bakken bij de Mac en je hebt genoeg motivatie om je studie in een ruk nominaal af te ronden. Dit maakt studeren ook meteen leuk en scheelt je veel geld*!

*(Gemiddeld wordt er 7 jaar over een studie aan de TU Delft gedaan. Dat zijn 2 verloren jaren á ongeveer 10.000 eu per jaar = 20.000eu!!!)
pi_68024105
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 11:52 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik vond die instemmingen altijd maar een vernederende ervaring. Inderdaad 50 mensen ofzo die allemaal proberen populair en interessant over te komen , en dan de nerds die al in het huis wonen die gaan je dan als een soort ubermenschen beoordelen of je wel goed genoeg bent voor hun

Over het algemeen staat de uitkomst toch al bij voorbaat vast, want tussen die 50 kandidaten zit één meisje en die wordt dan natuurlijk gekozen. Delft

Ik ben dus 2x naar zo'n instemming geweest en heb toen besloten dat ik daar toch teveel eigenwaarde voor had.
Hoe heb jij dan een kamer geregeld of helemaal niet? Ik heb nu één waarbij ik toevallig als eerste reageerde, maar ja dat is een 6m2 en stelt niks voor. Morgen weer even een instemming proberen te lopen. Even kijken of het deze keer wat wordt en anders ga ik daar gewoon lekker een biertje drinken.

Ik ben overigens ook met mijn eerstejaar L&R bezig en doe het net zo goed als Jarzwork het deed... Heb tot nu toe nog maar 6 EC of zo. Ik hoop de afgelopen tentamenperiode wat meer gehaald te hebben, maar ik zit met precies hetzelfde motivatieprobleem. Ik wil echt wel graag mijn studie in 5 jaar afronden, maar de stap om een boek te openen blijft moeilijk op de een of andere manier voor mij.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_68027609
quote:
Op maandag 13 april 2009 10:22 schreef Jarzwork het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Zes jaar geleden ben ik begonnen aan de studie Lucht en Ruimtevaarttechniek aan de TUDelft, met ongeveer dezelfde insteek als op het VWO: niet teveel leren, op het tentamen de formules nog eens gaan afleiden en dan weer een 7 scoren. Dit werkt dus niet in Delft en ben na het eerste jaar opgehouden: had toen 10 EC's te pakken

Het jaar erna ben ik HTS-Werktuigbouw gaan doen. Hier kon ik wél dezelfde levenstijl er op na houden als op het VWO. Maar vergis je niet, ook bij deze opleiding moet je er af en toe flink aan trekken. HTS-Wtb is nu niet de meest makkelijke HBO opleiding.

Enfin, na 3,5 jaar afgestudeerd (mocht stage overslaan) en toen 1,5 jaar gewerkt. Na die 1,5 jaar had ik het wel een beetje gezien en kreeg ik ineens ZIN om weer te gaan leren.

Dit jaar ben ik begonnen aan het HBO-schakeljaar van de TU Delft. In dit jaar krijg je de moeilijkste vakken uit de eerste 3 jaar van de bachelor. En guess what? Tot nu toe alles gehaald met 7's, 8-en en 9's. Analyse was een van de moeilijkste vakken voor mij 6 jaar geleden en nu sta ik er gemiddeld een 9 op.

Dit heeft ECHT met motivatie te maken. Als je er echt voor gaat kun je jezelf afsluiten voor alle flauwekul naast je studie en kun je zonder problemen uur na uur, dag na dag en week na week aan je sommetjes zitten. Het verschil in motivatie is ook erg duidelijk vergeleken met de VWO instromers waar we soms tentamen mee hebben: bij de HBO-ers vallen erg weinig onvoldoendes, terwijl het gemiddelde cijfer over alle kandidaten soms zelfs onvoldoende is.

Kortom: als je na je VWO geen zin hebt om te studeren, doe het dan ook niet! Twee jaar hamburgers bakken bij de Mac en je hebt genoeg motivatie om je studie in een ruk nominaal af te ronden. Dit maakt studeren ook meteen leuk en scheelt je veel geld*!

*(Gemiddeld wordt er 7 jaar over een studie aan de TU Delft gedaan. Dat zijn 2 verloren jaren á ongeveer 10.000 eu per jaar = 20.000eu!!!)
7 jaar over een studie van 3 jaar?
pi_68028200
quote:
Op woensdag 15 april 2009 00:27 schreef jongegast het volgende:

[..]

7 jaar over een studie van 3 jaar?
5 jaar natuurlijk noob,

Het gaat om een studie, niet een verkapte LOI cursus.
  zaterdag 18 april 2009 @ 09:23:57 #56
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_68133513
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:43 schreef Schadenfreude het volgende:
@TS

Ik ken zelf wel mensen die in Amsterdam wonen en in Delft studeren. De reistijd is toch al gauw anderhalf uur. Rotterdam is een betere optie, zeker als je bouwkunde wilt gaan doen. Wonen veel TU-ers en het is dichtbij. En er is nog Den Haag. Delft raad ik persoonlijk af. Het is echt een dooie, burgelijke stad. De studentenflats staan ook vooral op de campus, die 's avond geheel uitgestorven is en (ver) buiten het centrum ligt, en achter het spoor. In het centrum zijn vooral verenigingshuizen.
Nee, het centrum van Rotterdam is zo druk op een doordeweekse avond.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  woensdag 22 april 2009 @ 09:57:15 #57
212492 Jarzwork
'ave we got a video??
pi_68262533
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 22:50 schreef Waffle het volgende:

[..]
Ik ben overigens ook met mijn eerstejaar L&R bezig en doe het net zo goed als Jarzwork het deed... Heb tot nu toe nog maar 6 EC of zo. Ik hoop de afgelopen tentamenperiode wat meer gehaald te hebben, maar ik zit met precies hetzelfde motivatieprobleem. Ik wil echt wel graag mijn studie in 5 jaar afronden, maar de stap om een boek te openen blijft moeilijk op de een of andere manier voor mij.
Eigenlijk heb je twee keuzes:

óf je ploetert door en je haalt per jaar 6EC, misschien wordt dat na verloop van tijd meer, maar ook al zou je elk jaar de helft halen van de punten halen, dan ben je nog steeds 10 jaar bezig met je studie..

óf je kapt en 'scratcht' je 'itch': als je niet kunt doen wat moet, dan moet je maar doen wat je kunt. Na een jaartje werken of een makkelijkere studie krijg je vanzelf wel zin om weer wat te doen. Met één of twee jaar werken of een HBO opleiding ben je echt wel op dat punt, wedden dat je dan alsnog binnen de 10 jaar LR hebt afgerond?
pi_68263161
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:57 schreef Jarzwork het volgende:

[..]

Eigenlijk heb je twee keuzes:

óf je ploetert door en je haalt per jaar 6EC, misschien wordt dat na verloop van tijd meer, maar ook al zou je elk jaar de helft halen van de punten halen, dan ben je nog steeds 10 jaar bezig met je studie..

óf je kapt en 'scratcht' je 'itch': als je niet kunt doen wat moet, dan moet je maar doen wat je kunt. Na een jaartje werken of een makkelijkere studie krijg je vanzelf wel zin om weer wat te doen. Met één of twee jaar werken of een HBO opleiding ben je echt wel op dat punt, wedden dat je dan alsnog binnen de 10 jaar LR hebt afgerond?
Tenzij je natuurlijk echt gewoon niet slim genoeg bent.
  woensdag 22 april 2009 @ 22:24:09 #59
220480 Dingess
PeeVeeDeeAaa
pi_68286380
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 10:12 schreef sheonlydreams86 het volgende:
@Dingess: Waarom wil je eigenlijk naar een TU als je geen zin hebt om echt te studeren? Er zijn ook zat WO studies in Amsterdam waar je waarschijnlijk minder contacturen etc hebt.

Tuurlijk heb ik wel 'zin' om te studeren, maar 45+ uur vind ik toch echt teveel van het goeie.
pi_68290039
Bij veel TU studies is dat anders toch echt wel het geval (wil je een beetje fatsoenlijke hoeveelheid studiepunten halen).
  vrijdag 24 april 2009 @ 22:36:20 #61
220480 Dingess
PeeVeeDeeAaa
pi_68353202
Hoeveel uur per week krijg je eigenlijk les op de TU als je bijv. Bouwkunde studeert?
pi_99818638
Dit is misschien een kick, maar heb deze topic doorgenomen... ben er ook mee gestopt.

TU Delft is verschrikkelijk, ken mensen die 4 jaar (!) over hun master doen, wel in de moeilijkere richtingen als L&R en Elektro, das niet normaal!

Mensen zijn depressief geworden, mensen hebben als autisten moeten leven (velen waren het al), ik herkende velen niet eens meer. Ze hebben een papier uiteindelijk, maar met alleen maar zesjes, de slimme buitenlanders, die al sowieso tot de beteren horen uit India, China en Bangladesh, halen negens en tienen. TU Delft interesseert zich niet voor de Nederlander, de buitenlander brengt meer geld op, en tja... als mensen tienen halen, dan schroeven we toch het niveau wat op? :r

Zelf ken ik mensen die geswitcht zijn naar makkelijkere opleidingen, op de TBM. Die zijn cum laude geslaagd, en hebben ook de ir. voor hun naam EN zijn sneller weg van Delft. Wat heeft het voor zin om een superniche branche te voltooien met zesjes als je summa cum laude kan doen met dezelfde moeite elders?

Over promoveren zal ik het niet eens hebben... de eerste Nederlander die promoveert in TU Delft moet ik nog tegenkomen ;(

Heeft het werkelijk zin om 8-9 jaar over je studie te doen? Mij lijkt het van niet... de bachelor is nog te doen, de master is om van te janken en martelend!

Wat krijg je ervoor terug? Veel verder dan werken bij ASML en Philips? Ik denk het niet, terwijl je met een relatief simpele economie-studie werkelijk overal terecht kan... veelal zelfs met een hoger salaris.

Nou dan vraagt men waarom TUDelft dan het niveau niet omlaag brengt? Er is toch een tekort aan bèta's? Nou, blijkbaar niet dus, en heerst er een conspiracy om te liegen dat de vraag hoog is en aanbod laag, zodat dit kunstmatig in werkelijkheid omgekeerd is. Plus, zolang TUDelft een goed researchinstituut is, want eerlijk is eerlijk dat is het ook, en er enkel de beste studenten uit het buitenland komen, boeit het hen niet.

Zelfs in Harvard studeer je makkelijker af. Misschien overdrijf ik omdat ik zelf dropout ben maar goed, hoeveel topposities worden bezet door diehard techniekstudenten die van TU delft zijn afgestudeerd? Precies.

[ Bericht 10% gewijzigd door ElleboogVanMij op 22-07-2011 22:50:39 ]
  vrijdag 22 juli 2011 @ 23:04:45 #63
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_99820135
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 22:41 schreef ElleboogVanMij het volgende:
Dit is misschien een kick, maar heb deze topic doorgenomen... ben er ook mee gestopt.

TU Delft is verschrikkelijk, ken mensen die 4 jaar (!) over hun master doen, wel in de moeilijkere richtingen als L&R en Elektro, das niet normaal!

Mensen zijn depressief geworden, mensen hebben als autisten moeten leven (velen waren het al), ik herkende velen niet eens meer. Ze hebben een papier uiteindelijk, maar met alleen maar zesjes, de slimme buitenlanders, die al sowieso tot de beteren horen uit India, China en Bangladesh, halen negens en tienen. TU Delft interesseert zich niet voor de Nederlander, de buitenlander brengt meer geld op, en tja... als mensen tienen halen, dan schroeven we toch het niveau wat op? :r

Zelf ken ik mensen die geswitcht zijn naar makkelijkere opleidingen, op de TBM. Die zijn cum laude geslaagd, en hebben ook de ir. voor hun naam EN zijn sneller weg van Delft. Wat heeft het voor zin om een superniche branche te voltooien met zesjes als je summa cum laude kan doen met dezelfde moeite elders?

Over promoveren zal ik het niet eens hebben... de eerste Nederlander die promoveert in TU Delft moet ik nog tegenkomen ;(

Heeft het werkelijk zin om 8-9 jaar over je studie te doen? Mij lijkt het van niet... de bachelor is nog te doen, de master is om van te janken en martelend!

Wat krijg je ervoor terug? Veel verder dan werken bij ASML en Philips? Ik denk het niet, terwijl je met een relatief simpele economie-studie werkelijk overal terecht kan... veelal zelfs met een hoger salaris.

Nou dan vraagt men waarom TUDelft dan het niveau niet omlaag brengt? Er is toch een tekort aan bèta's? Nou, blijkbaar niet dus, en heerst er een conspiracy om te liegen dat de vraag hoog is en aanbod laag, zodat dit kunstmatig in werkelijkheid omgekeerd is. Plus, zolang TUDelft een goed researchinstituut is, want eerlijk is eerlijk dat is het ook, en er enkel de beste studenten uit het buitenland komen, boeit het hen niet.

Zelfs in Harvard studeer je makkelijker af. Misschien overdrijf ik omdat ik zelf dropout ben maar goed, hoeveel topposities worden bezet door diehard techniekstudenten die van TU delft zijn afgestudeerd? Precies.
Hahaha, ik heb gelachen :') Goeie kick maat!
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_99822006
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 23:04 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Hahaha, ik heb gelachen :') Goeie kick maat!
Wat ik ook wilde toevoegen, is dat de buitenlanders (op chinezen na dan), allemaal supersociaal zijn. Ze werken hard, VEEEEEEEL harder dan de Nederlander, maar zijn in tegenstelling tot ons, helemaal geen autisten. Zij halen werk en privé NIET door elkaar, als het tijd is om te ontspannen, dan ontspannen ze ook. Niet een boek lezen op zolderkamer of FOK!ken.

Misschien komt het omdat iedereen in Aziatische landen in de bètawetenschappen zit, maar heb zoveel respect voor deze gasten... de slimste kerel die ik ken komt uit Bangladesh, is 23 jaar, getrouwd, bijna afgestudeerd... deze gozer haalt negens en tienen, zijn laagste cijfer is een 8,5 (hij was te lui om te leren), hij treedt op en speelt gitaar, hij leidt het gebed in de moskee van Delft, hij reist veel...

Er zijn wereldvreemde, contactgestoorde Hollandse autisten die het daglicht jaren niet hebben gezien en alsnog zesjesklassers zijn. Hoe komt dit :{
  zaterdag 23 juli 2011 @ 02:10:00 #65
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_99826430
quote:

:'). Mooi verhaaltje. Overigens genoeg Delftenaren in topposities in het bedrijfsleven.

Ben jij overigens die gast die in 2 jaar tijd 0 tentamens heeft gehaald? If so... kijk naar jezelf en niet naar de TU.
2000 light years from home
  zaterdag 23 juli 2011 @ 03:15:44 #66
302853 themole
graaft totaal door.
pi_99827245
quote:
Blaat
Hallo ik ben een Nederlander die studeert aan de TU Delft, ben niet depressief, haal zevens en achten, geen autist, heb vrienden en loop redelijk nominaal. Jouw verhaal klinkt als iemand die een dropout is en het niveau gewoon niet aankon.
Maar je hebt mij wel goed laten lachen. :) Groeten vanuit Canada.
Niet altijd serieus
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:10:05 #67
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99830467
Er zijn idd ook zat Nederlanders die het halen, beetje dramatisch allemaal.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_99831528
Delft is een hele fijne stad, veel beter dan Amsterdam, rustiger, mooier, betere uitgaansgebied.
pi_99868056
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 11:05 schreef Deliah het volgende:
Delft is een hele fijne stad, veel beter dan Amsterdam, rustiger, mooier, betere uitgaansgebied.
Ondanks dat ik Delft prachtig vind, moet je dit toch even uitleggen..

Het is natuurlijk wel een pluspunt dat je het hele uitgaansgebied in 5 minuten kan belopen :P
Klussen deel 1 en 2
pi_99868831
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 08:43 schreef sheonlydreams86 het volgende:

[..]

Ondanks dat ik Delft prachtig vind, moet je dit toch even uitleggen..

Het is natuurlijk wel een pluspunt dat je het hele uitgaansgebied in 5 minuten kan belopen :P
Uhm, dat dus, het is rustiger, kleinschaliger en zit tussen schattige steegjes enz. oO< .
  zondag 24 juli 2011 @ 17:09:00 #71
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_99883060
quote:
Een vergelijking met Enschede en Eindhoven vind ik minstens zo interessant aangezien dat dit de concurrerende universiteiten van de TU Delft zijn.

quote:
Er zijn idd ook zat Nederlanders die het halen, beetje dramatisch allemaal.
Genieën zijn er overal, hooguit presteren de Nederlanders als groep wat minder doordat hun vooropleiding slechter is of doordat buitenlanders strenger worden geselecteerd (strenger dan wiskunde B en natuurkunde op VWO-niveau of een jaartje HBO-CGO).
Dat onder de Nederlanders de nerds nog wat meer oververtegenwoordigd zijn wil ik best geloven:
- slecht wiskunde- en natuurkunde-onderwijs (hierdoor ook geen realistisch beeld van wiskunde en natuurkunde)
- veel slimme studenten falen mede hierdoor bij de technische studies (afschrikkende werking)
- bij technische studies word je relatief onderbetaald, in verhouding tot de zwaarte van de studie
- veel slimme Nederlandse leerlingen kiezen dan maar voor economie, bedrijfskunde of rechten
- nog meer nerd-imago voor de technische studies ---> minder aantrekkingskracht op de ´niet-nerds`

Voor alle duidelijkheid, ik heb niets tegen nerds, integendeel. Misschien zijn ze contactgestoord en vaak wat bleek en onsportief maar ze zijn in het algemeen wel sympathiek en recht door zee en het zijn gedisciplineerde studenten die zeer nuttig gaan zijn voor de maatschappij.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 24 juli 2011 @ 17:15:36 #72
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_99883377
De onderwaardering van technische studies werd toevallig zojuist nog gedemonstreerd op dit forum (niet door Harmankardon maar door hetgeen hij beschrijft).
Edit: twee van mijn vrienden hebben L+R-techniek gedaan en zijn onmiskenbaar intelligenter dan ik ben. Daarnaast hebben ze een verantwoordelijkere baan, ze repareren namelijk vliegtuigen als die stil komen te staan. Ik daarentegen ben een adviseur die wat in IT-projecten loopt rond te porren. En toch heb ik op zowat alle vlakken betere arbeidsvoorwaarden waarbij zij naar ik begrijp voor die sector al prima verdienen. Snap ik zelf ook niet zo, maar zo werkt het wel. Studie=studie en werk is iets anders.
Bedrijfskunde (WO)

Kan iemand uitleggen wat het verschil in arbeidsvoorwaarden verklaart?
#NoDAPL
pi_99883538
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 17:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De onderwaardering van technische studies werd toevallig zojuist nog gedemonstreerd op dit forum (niet door JohnSpek maar door hetgeen hij beschrijft).
Edit: twee van mijn vrienden hebben L+R-techniek gedaan en zijn onmiskenbaar intelligenter dan ik ben. Daarnaast hebben ze een verantwoordelijkere baan, ze repareren namelijk vliegtuigen als die stil komen te staan. Ik daarentegen ben een adviseur die wat in IT-projecten loopt rond te porren. En toch heb ik op zowat alle vlakken betere arbeidsvoorwaarden waarbij zij naar ik begrijp voor die sector al prima verdienen. Snap ik zelf ook niet zo, maar zo werkt het wel. Studie=studie en werk is iets anders.
Bedrijfskunde (WO)

Kan iemand uitleggen wat het verschil in arbeidsvoorwaarden verklaart?
Ja zo moeilijk is dat niet:

quote:
twee van mijn vrienden hebben L+R-techniek gedaan en zijn onmiskenbaar intelligenter dan ik ben. Daarnaast hebben ze een verantwoordelijkere baan, ze repareren namelijk vliegtuigen als die stil komen te staan.
Werken dan zwaar onder hun niveau.
[img]http://i.minus.com/ibnbBZVlYCvsZI.gif[/img]
  zondag 24 juli 2011 @ 17:20:40 #74
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_99883611
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 17:18 schreef Nelis89 het volgende:

[..]

Ja zo moeilijk is dat niet:

[..]

Werken dan zwaar onder hun niveau.
Ik denk niet dat afgestuurde L&R-studenten daadwerkelijk in overall met een sleutel in hun hand staan. Ik neem aan dat hier gedoeld wordt op mensen die verantwoordelijk zijn voor het onderhoud van vliegtuigen.
2000 light years from home
  zondag 24 juli 2011 @ 17:22:07 #75
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_99883669
Misschien is dat werk inderdaad onder hun niveau maar dat lijkt mij niet de verklaring.
Bij de beloning van arbied wordt er gekeken naar o.a. de volgende factoren:
- zwaarte opleiding (altijd nog goed, zelfs al kan een goede HBO'er dat misschien ook)
- verantwoordelijkheid (groot)
- zwaarte baan
- belang van het werk (groot)
- verhouding tussen vraag en aanbod
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')