abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67845633
Laat ik er eens een serieuze klacht in gooien: waarom is het leven zo kort en gaat het zo ongelooflijk snel voorbij? De laatste tijd lijkt het wel alsof iedereen die ik ken geliefden verliest aan de een of andere rotziekte of ongeluk of gewoon vanwege de leeftijd. En vooral dat laatste raakt me steeds meer. Volgens de statistieken heb ik er ruim een derde op zitten.
En ga eens na, de mensen die je nu liefhebt zijn er misschien binnenkort ook niet meer.

De tijd vliegt voorbij, het is alweer woensdagavond en het lijkt wel of het gisteren zaterdag was. Waar is die tijd gebleven? Wat heb ik ermee gedaan? Hoe ouder je wordt hoe sneller de tijd lijkt te gaan en dan niet lineair maar eerder in een fucking curve!

Waarom is het leven zo kort en waarom gaat de evolutie op dat punt zo fucking traag??

Klacht: de vergankelijkheid van alles.
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_67845666
Leven zo kort? Leven is het langste wat de mens ooit heeft gedaan.
  woensdag 8 april 2009 @ 22:17:27 #3
138448 PeZu
Suspended animation
pi_67845687
pink floyd schreef er ooit een heel toepasselijk liedje over
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
pi_67845695
Des te meer reden om ervan te genieten
pi_67845737
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:17 schreef Roksopp het volgende:
Des te meer reden om ervan te genieten
Dat sowieso. Maar soms zo 's avonds kan ik het niet helpen er over te peinzen...
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
  woensdag 8 april 2009 @ 22:19:41 #6
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_67845770
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:18 schreef sinadO het volgende:

[..]

Dat sowieso. Maar soms zo 's avonds kan ik het niet helpen er over te peinzen...
over de dood?

of dat het leven zo kort is?
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_67845860
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:19 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

over de dood?

of dat het leven zo kort is?
Beide. Ik kan er meestal prima mee omgaan maar af en toe raakt het me. Dan wou ik dat ik talent had en gewoon een gitaar kon pakken en wat emo liedjes kon schrijven. Maar helaas.
  woensdag 8 april 2009 @ 22:22:55 #8
138448 PeZu
Suspended animation
pi_67845909
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:21 schreef sinadO het volgende:

[..]

Beide. Ik kan er meestal prima mee omgaan maar af en toe raakt het me. Dan wou ik dat ik talent had en gewoon een gitaar kon pakken en wat emo liedjes kon schrijven. Maar helaas.
de top 40 staat vol mensen zonder talent die het wel doen en er geld mee verdienen _!
pi_67845940
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:22 schreef PeZu het volgende:

[..]

de top 40 staat vol mensen zonder talent die het wel doen en er geld mee verdienen _!
Laten we er geen muziektopic van maken aub.
(Dat had ik ook niet moeten doen, ik weet het...)
  woensdag 8 april 2009 @ 22:24:05 #10
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_67845945
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:15 schreef sinadO het volgende:
Volgens de statistieken heb ik er ruim een derde op zitten.
Weet je niet, mischien loop je morgen wel onder een vrachtwagen en zit je nu al op 98%
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_67845956
wat een gezeik, ben ik dan als enige jong-volwassenen die schijt heeft aan het leven
aan alles, waarom filosoferen jullie zo over ''het leven'' word je toch ram depri van leef je leven man
dood is dood, weg, net als in slaap vallen..
of je moet al gemarteld worden dan duurt het wel iets langer haha, maar ben je ook bang om dood te gaan, oke, maar kom daar niet altijd topics voor aanmaken
  Forum Admin woensdag 8 april 2009 @ 22:25:02 #12
232445 crew  Specularium
pi_67845991
Het leuke is dat dit alleen maar erger gaat worden, steeds meer mensen om je heen gaan dood
totdat je alleen achterblijft en niet veel meer kan dan ook sterven.

Succes ermee.
pi_67846024
schopje R&P?
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_67846042
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:25 schreef Specularium het volgende:
Het leuke is dat dit alleen maar erger gaat worden, steeds meer mensen om je heen gaan dood
totdat je alleen achterblijft en niet veel meer kan dan ook sterven.

Succes ermee.
pi_67846049
Som is het hard, maar je moet er niet teveel bij stil staan.
Roken is lekker
pi_67846052
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:24 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
wat een gezeik, ben ik dan als enige jong-volwassenen die schijt heeft aan het leven
aan alles, waarom filosoferen jullie zo over ''het leven'' word je toch ram depri van leef je leven man
dood is dood, weg, net als in slaap vallen..
of je moet al gemarteld worden dan duurt het wel iets langer haha, maar ben je ook bang om dood te gaan, oke, maar kom daar niet altijd topics voor aanmaken
Oh dat was mijn instelling ook heel lang hoor. Maar de laatste tijd is dat er toch wel vanaf. Als links en rechts mensen wegvallen om verschillende redenen dan moet je echt een hart van steen en geen gevoel in je donder hebben om daar gewoon overheen te kunnen stappen.
pi_67846089
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:25 schreef Teteteterek het volgende:
schopje R&P?
Het is een klacht, ik dacht dat men KLB juist serieus wilde hebben en geen verlengstuk van ONZ.
pi_67846170
Het leven is maar zinloos. Het is wel leuk en alles, maar het nut ervan ontgaat mij altijd een beetje. Als je er niet was, miste je immers ook niets?
  woensdag 8 april 2009 @ 22:30:19 #19
234450 Prism
English, Fitz or Kitty.
pi_67846222
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:27 schreef sinadO het volgende:

[..]

Het is een klacht, ik dacht dat men KLB juist serieus wilde hebben en geen verlengstuk van ONZ.
Dat dus.
"On the third, look out for Otis Wright. Until then keep your head up."
pi_67846228
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:27 schreef sinadO het volgende:

[..]

aangezien TS nog steeds leeft is klacht ongegrond,
slotje graag.
"I had some dreams, they were clouds in my coffee" Carly Simon - You're so vain
pi_67846247
Komt door centrale bankiers.
Zij killen lui met olieafhankelijkheid en big pharma, jij weet.
pi_67846366
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:30 schreef Salvad0R het volgende:
Komt door centrale bankiers.
Zij killen lui met olieafhankelijkheid en big pharma, jij weet.
Ik lolde.
pi_67846644
Misschien iets om jouw te helpen
pi_67846676
Ik denk er ook zo vaak als jij aan maar om eerlijk te zijn maak ik me er minder druk om omdat ik heb geaccepteerd dat het zo is en zo zal zijn. Ik vind de dood (nog?) niet echt erg maar wel jammer natuurlijk. Soms denk ik dat we wel jaloers op hun mogen zijn omdat het leven juist zo zwaar kan zijn

Misschien heeft het ook wat ermee te maken dat ik in het hiernamaals geloof?
pi_67847139
Er is hoop!
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  woensdag 8 april 2009 @ 22:52:46 #26
138448 PeZu
Suspended animation
pi_67847221
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:50 schreef koningdavid het volgende:
Er is hoop!
er is dope
pi_67847283
Tja, voor sommigen is het geloof een houvast en een steun. Voor mij werkt dat niet zo. Ik zou bijna zeggen 'helaas' want het lijkt me fantastisch om aan zoiets eenvoudigs kracht te kunnen ontlenen. Jammer dat ik een anti-religieuze instelling heb.
pi_67847327
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:54 schreef sinadO het volgende:
Jammer dat ik een anti-religieuze instelling heb.
Op zich kan je dat ook veranderen toch?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
  woensdag 8 april 2009 @ 22:55:15 #29
138448 PeZu
Suspended animation
pi_67847342
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:54 schreef sinadO het volgende:
Tja, voor sommigen is het geloof een houvast en een steun. Voor mij werkt dat niet zo. Ik zou bijna zeggen 'helaas' want het lijkt me fantastisch om aan zoiets eenvoudigs kracht te kunnen ontlenen. Jammer dat ik een anti-religieuze instelling heb.
niks jammers aan
pi_67847359
He sinadO, kan ik bij jou terecht over adviezen voor amps.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_67847387
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:54 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Op zich kan je dat ook veranderen toch?
Ik denk niet dat ik dat wil. Het is zo verankerd in mijn wezen en in mijn denken dat ik er nooit voor de volle 100% achter zou kunnen staan. Ik zou nooit meer dan agnostisch kunnen zijn. En dan lijkt het mij niet echt nuttig...
pi_67847495
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:56 schreef sinadO het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik dat wil. Het is zo verankerd in mijn wezen en in mijn denken dat ik er nooit voor de volle 100% achter zou kunnen staan. Ik zou nooit meer dan agnostisch kunnen zijn. En dan lijkt het mij niet echt nuttig...
Boeien dat het verankerd is. Je moet gewoon emoties proberen uit te schakelen en onderzoeken wat het meest waarschijnlijk de waarheid is.
  woensdag 8 april 2009 @ 23:01:20 #33
138448 PeZu
Suspended animation
pi_67847569
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:59 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Boeien dat het verankerd is. Je moet gewoon emoties proberen uit te schakelen en onderzoeken wat het meest waarschijnlijk de waarheid is.
wat word ik toch moe van die mensen die als er iemand over dood en leven praat het gelijk moet aangrijpen om het geloof als steunpilaar op te werpen
  woensdag 8 april 2009 @ 23:03:53 #34
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_67847668
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:01 schreef PeZu het volgende:

[..]

wat word ik toch moe van die mensen die als er iemand over dood en leven praat het gelijk moet aangrijpen om het geloof als steunpilaar op te werpen
Wat maakt jou het uit, gewoon doorlopen dan.
pi_67847704
quote:

[..]

Wat naar voor je zeg. Ik leef met je mee. Weet je wie ook met je meeleeft? Jezus.
pi_67847745
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:04 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Wat naar voor je zeg. Ik leef met je mee. Weet je wie ook met je meeleeft? Jezus.
  woensdag 8 april 2009 @ 23:06:27 #37
138448 PeZu
Suspended animation
pi_67847765
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:04 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Wat naar voor je zeg. Ik leef met je mee. Weet je wie ook met je meeleeft? Je zus.
klopt mijn zus is een tof mens
pi_67847819
quote:

[..]

Dat is toch niet zo erg? Die mensen zijn gewoon overtuigd van hun geloof en proberen dat te 'verkopen'. En dat mag best, zolang ze het respect kunnen opbrengen mijn 'nee' te accepteren.
pi_67847821
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:06 schreef PeZu het volgende:

[..]

klopt mijn zus is een tof mens
pics.
pi_67847854
hahahaha ik denk maar altijd:

“When I was a kid I used to pray every night for a new bicycle. Then I realised that the Lord doesn't work that way so I stole one and asked Him to forgive me.”
of
“Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.”
pi_67847881
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:52 schreef PeZu het volgende:

[..]

er is dope
en dat natuurlijk
pi_67847980
Soms heb ik hetzelfe gevoel als ik denk aan mijn lichamelijke gesteldheid

Maar dan denk ik weer aan leukere dingen en ben ik weer blij

Je moet niet bang te zijn voor de dood want als je dood ben ben je dood, er is gelukkig geen hiernamaals. Zie het als een tv die op zwart gaat. Beeld gaat aan bij geboorte en daarna beeld op zwart.

De kans is echter wel dat er een zekere reïncarnatie plaats vind van leven volgens de statistische methode. Dus daar kan je hopelijk dan houvast aan vinden
  woensdag 8 april 2009 @ 23:12:16 #43
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_67848015
het leven is idd ruk en kort enzo. Maar wie zijn best doet kan er genoeg van maken. Door regelmatig te sporten en niet altijd naar de Mc te gaan kun je (statistisch gezien) je leven iets verlengen
  woensdag 8 april 2009 @ 23:12:32 #44
138448 PeZu
Suspended animation
pi_67848021
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:07 schreef sinadO het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo erg? Die mensen zijn gewoon overtuigd van hun geloof en proberen dat te 'verkopen'. En dat mag best, zolang ze het respect kunnen opbrengen mijn 'nee' te accepteren.
als ik interesse heb in een product dan ga ik zelf wel actief opzoek

het zijn net colporteurs, irritante straatverkopers zelf op een begrafenis presteren sommige het nog je lastig te vallen met hun geloof terwijl je daar totaal geen behoeft aan hebt en ze dit al jaren weten
pi_67848090
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:08 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:

“When I was a kid I used to pray every night for a new bicycle. Then I realised that the Lord doesn't work that way so I stole one and asked Him to forgive me.”
of
“Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.”
Dit en jou username:
pi_67848497
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:08 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:

of
De ark redde.. de Titanic doodde
pi_67848632
TS, ik kan me heel goed vinden in je klacht/verhaal en heb hier zelf ook de laatste tijd last van gehad. Op dit moment heb ik er zelf wel weer een stuk minder last van. In mijn optiek moet je er gewoon van proberen te genieten.

Zoals al eerder gemeld heb ik me ook het volgende bedacht: Wat nu als ik er helemaal niet zou zijn geweest, wat dan? Dan had ik dit probleem ook niet gehad, maar dan kun je ook niet genieten van plezier in je leven. De enige hoop die ik wel heb is dat wanneer het zover is, ik rustig inslaap en het geen pijnlijke ervaring zal zijn.

Wat ik zelf zoveel mogelijk doe is om nu te leven. Dingen te doen die nu van toepassing zijn en niet over 10 of 20 jaar. Misschien ga ik hier later spijt van krijgen, maar dat is dan maar zo. Ik onderhoud regelmatig contact met de mensen die iets voor me betekenen. Zet regelmatig mn favoriete muziek op waar ik vrolijk van wordt en natuurlijk heel veel Fok!ken!!
pi_67849624
TS,

Ook ik ervaar die tijdversnelling en vergankelijkheid des levens. Het lijkt alsof jaren voorbij vliegen als maanden en maanden even snel als weken. Mijn oom is enkele weken plots overleden (er werd longontsteking geconstateerd en binnen 4 weken was ie er niet meer) Ook mijn tante ligt plots in het ziekenhuis en daar gaat het niet goed mee. De vergankelijk slaat in als een bom en confronteert mij met het gegeven dat het leven iig zo snel voorbij gaat en dat je er maar het beste van kan maken.

Het is zonde om je leven te vergooien om bijvoorbeeld werk te doen wat je niet leuk vindt, vrienden te hebben waarbij het alleen maar eenrichtingsverkeer is of je tijd vergooien aan junk-tv (ordinair commercieel vermaak)

Accepteer het en veer mee met de tijd. Ouder worden is niet erg, daar elke leeftijd en levensfase z'n charme kent en waarin je nieuwe ervaringen opdoet. Investeer in persoonlijke relaties, ga op reis, lees een boek en geniet van de natuur om je heen. De zon die schijnt, de geur van een bos die in bloei staat, of kook bijvoorbeeld een goede maaltijd voor jezelf met een glas rode droge wijn. Dit klinkt filosofische maar het zijn waardevolle zaken die de depressiviteit en harde confrontatie van de tand des tijds iets kunnen verlichten.

Het komt goed
pi_67850668
Daarom stem ik ook voor een dagelijks fap uurtje. Iedereen blij!
  Moderator / Redactie FP donderdag 9 april 2009 @ 02:51:55 #50
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_67851580
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:29 schreef 3lmo het volgende:
Het leven is maar zinloos. Het is wel leuk en alles, maar het nut ervan ontgaat mij altijd een beetje. Als je er niet was, miste je immers ook niets?
Zo denk ik er ook wel eens over ja
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  donderdag 9 april 2009 @ 03:08:43 #51
84524 Morwen
I got life
pi_67851631
Ik ben er nu toch dus maak ik er maar wat van, zo denk ik meestal. Terug kan niet, vooruit ook niet, hier en nu dan maar........veel keuze is er niet.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_67851661
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:40 schreef BluesRebel het volgende:
Ik denk er ook zo vaak als jij aan maar om eerlijk te zijn maak ik me er minder druk om omdat ik heb geaccepteerd dat het zo is en zo zal zijn. Ik vind de dood (nog?) niet echt erg maar wel jammer natuurlijk. Soms denk ik dat we wel jaloers op hun mogen zijn omdat het leven juist zo zwaar kan zijn

Misschien heeft het ook wat ermee te maken dat ik in het hiernamaals geloof?
Ik denk dat dit een belangrijk punt is wat je maakt.

Ik denk ook dat mijn geloof in het hiernamaals mij erg heeft gesteund over dit onderwerp want het is iets waar iedereen op een bepaald punt in z'n leven over na gaat denken.

Ik ben niet religieus of iets maar ik geloof zeker wel in een hiernamaals en in een God.
pi_67851680
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:11 schreef jongegast het volgende:
Soms heb ik hetzelfe gevoel als ik denk aan mijn lichamelijke gesteldheid

Maar dan denk ik weer aan leukere dingen en ben ik weer blij

Je moet niet bang te zijn voor de dood want als je dood ben ben je dood, er is gelukkig geen hiernamaals. Zie het als een tv die op zwart gaat. Beeld gaat aan bij geboorte en daarna beeld op zwart.

De kans is echter wel dat er een zekere reïncarnatie plaats vind van leven volgens de statistische methode. Dus daar kan je hopelijk dan houvast aan vinden
Dit beeld wat je schetst met een tv die aangaat bij geboorte en uitgaat met de dood is voor mij persoonlijk meer verontrustend.
  donderdag 9 april 2009 @ 03:29:19 #54
84524 Morwen
I got life
pi_67851689
quote:
Op donderdag 9 april 2009 03:24 schreef Koskesh het volgende:

[..]

Dit beeld wat je schetst met een tv die aangaat bij geboorte en uitgaat met de dood is voor mij persoonlijk meer verontrustend.
Was het maar zo zwart/wit meestal gaan beide met een hoop gedoe gepaard. Bloed, pijn, verdriet, ellende en ook opluchting, blijdschap, hoop, liefde. Behoorlijk wat meer dan een knop aan een tv iig.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')