abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 april 2009 @ 18:09:17 #251
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_68277860
Handig die discussies op meerdere fronten. Theo Bos kan toch gewoon in het Theo Bos-topic en afwijkende bloedwaarden in het dopingtopic?
pi_68278770
quote:
Nader bloedonderzoek wielrenner De Maar
HOEI - Wielrenner Marc de Maar ondergaat nader bloedonderzoek om vast te stellen waarom hij al weken niet fit is. Uit eerder onderzoek bleek dat de Raborenner zonder het te weten de ziekte van Pfeiffer heeft gehad, maar dat er geen sprake is van acute aanwezigheid van het virus.
De Maar reed sinds Tirreno-Adriatico geen koers meer. Volgens ploegarts Dion van Bommel zijn nadere onderzoeken nodig om een definitieve diagnose te stellen. Eerder verloor de ploeg al Bauke Mollema, die vanwege de ziekte van Pfeiffer voorlopig niet in actie komt.
Na Vermeltfoort en Mollema de derde al bij Rabo.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_68279155
quote:
Aandacht
Mocht je als wielrenner met een tekort aan aandacht zitten, dan moet je het volgende eens proberen. Zie dat je op zondag 19 April van start gaat als kopman van een Nederlandse ploeg in de Amstel Gold Race, een leuke wedstrijd door het Limburgse land. Hierbij van mij de garantie dat je in de dagen voorafgaand aan dit schitterende evenement zeker aan je maandelijkse krant, tv en interviewquotum gaat komen. Als het dan nog een beetje lekker loopt en je weet nog bij de eerste 3 te eindigen zorgt dit, naast een gezellige chat met Mart van de NOS weer voor de nodige persminuutjes.

Door alle drukte is het lastig om echt te genieten en wanneer je bij elke stap die je zet een vreemd pijntje door je bovenbeen voelt schieten verandert de brede glimlach in de zogenaamde ‘Boer met kiespijn-smile’ Als een dag later na een MRI-scan blijkt dat je daadwerkelijk een scheurtje van slechts een paar millimeter in de aanhechting van je pees hebt opgelopen overschaduwt de teleurstelling toch de mooie prestatie van een dag eerder.

In eerste instantie baalde ik enorm, maar het feit dat je in topvorm een van de mooiste koersen van het jaar, de Waalse Pijl gaat missen dringt later pas echt tot je door. Ik denk dat het moment van besef kwam toen ik binnen 30 minuten na het plaatsen van het persbericht de 5e journalist aan het uitleggen was hoe het nu allemaal in elkaar zat. Deze aandacht is echt irritant.

Voor nu is het rusten en hopen op spoedig herstel. Het gaat eigenlijk goed en als ik loop voel ik weinig. Maar tussen lekker lopen en 270 kilometer fietsen zit een wereld van verschil.
Morgen stap ik voor het eerst weer op de fiets, maar als ik niet 100% pijnvrij kan fietsen lijkt het mij niet verstandig om risico’s te gaan nemen in Luik-Bastenaken-Luik. Zoals ik vorig jaar heb gemerkt is deze koers met twee goed functionerende benen al zwaar genoeg.

Voor nu lig ik nog een aantal uren mijn topvorm te slijten op onze gezellige hoekbank en lijkt het erop dat ik geďndoctrineerd wordt door de fantastische verkooptechnieken van mijn jeugdheld Mr. T, beter bekend als B.A Baracus. De Oude vechtersbaas van ‘The A-Team’ heeft zijn gouden kettingen en ringen ingeruild voor een schortje en staat voor een goedkoop decortje wat keukengerei te aan de man te brengen voor een TeleShop-programma. Ik sta op het punt om zijn fantastische ‘Flavour wave turbo oven’ te kopen maar wordt op het nippertje gered doordat de uitzending van de Waalse Pijl begint.

Nu maar hopen dat ik snel weer lekker kan klagen over te veel aandacht en dan wel als gevolg van positieve prestaties!
Mooi stuk.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_68279506
Mooie column inderdaad

pi_68279527
quote:
Op woensdag 22 april 2009 18:42 schreef marcodej het volgende:

[..]

Na Vermeltfoort en Mollema de derde al bij Rabo.
Ze motten ook niet van elkaars bacotjes drinken
  woensdag 22 april 2009 @ 21:59:44 #256
14505 OProg
A Life in Music
pi_68285338
quote:
wo 22/04/09 - Andreas Klöden heeft de openingstijdrit in de Ronde van Trentino gewonnen. De Duitser was over 16,3 km een seconde sneller dan zijn ploegmaat bij Astana, Janez Brajkovic.
Voor uitslagen en om te kijken of er met het oog de de Giro al iets te voorspellen is staan alle uitslagen en gegevens op http://www2.girodeltrentino.com/

"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 23 april 2009 @ 00:10:43 #257
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_68290239
Zit er weer een ploegentijdrit in een grote ronde? Astana heeft opzich best een aardige ploeg daarvoor
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_68291450
quote:
Op donderdag 23 april 2009 00:10 schreef rubbereend het volgende:
Zit er weer een ploegentijdrit in een grote ronde? Astana heeft opzich best een aardige ploeg daarvoor
De in mijn ogen grootste 'concurrenten' Schleck en Evans hebben ook een prima ploeg daarvoor, de verschillen in de Tour gaan beperkt blijven voor deze ploegen denk ik. Als je de ploegen in beste bezetting tegen elkaar laat rijden heeft Garmin een betere ploeg denk ik trouwens.
pi_68291576
quote:
Op donderdag 23 april 2009 00:59 schreef wimderon het volgende:

[..]

De in mijn ogen grootste 'concurrenten' Schleck en Evans hebben ook een prima ploeg daarvoor, de verschillen in de Tour gaan beperkt blijven voor deze ploegen denk ik. Als je de ploegen in beste bezetting tegen elkaar laat rijden heeft Garmin een betere ploeg denk ik trouwens.
Millar-Pate-Wiggins-Vandevelde-Zabriskie-Tuft-Hesjedal-Farrar-Danielson

Armstrong-Contador-Leipo-Klöden-Brajkovic-Popovych-Iglinsky-Horner-Vaitkus

ongeveer?

Zou een mooie strijd worden.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_68292010
Wie kunnen bij lotto tijdrijden?
1.Evans
2.Dekker
3.Hoste
4.Lang

verder wat meer middelmatige tijdrijders als elijzen, vdbroeck, de greef, kaisen en mss nog een paar. Wel potentie maar nog niet écht bewezen.

Inderdaad niet opgewassen tegen het bovenstaande geweld
pi_68308890
Vansummeren kun je er ook wel bij hebben.

Gesink doet mee aan LBL.
  donderdag 23 april 2009 @ 16:59:12 #262
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_68309085
Van den Broeck was nog wereldkampioen tijdrijden bij de juniores. Dat is geen garantie om één van de motoren van het gebeuren te zijn, maar hij is zeker goed genoeg om vlot mee te draaien in het treintje.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_68309318
quote:
Op donderdag 23 april 2009 01:44 schreef thettes het volgende:
Wie kunnen bij lotto tijdrijden?
1.Evans
2.Dekker
3.Hoste
4.Lang

verder wat meer middelmatige tijdrijders als elijzen, vdbroeck, de greef, kaisen en mss nog een paar. Wel potentie maar nog niet écht bewezen.

Inderdaad niet opgewassen tegen het bovenstaande geweld
Elijzen, Kaisen en De Greef hebben natuurlijk 0,0 kans om de Tourselectie te halen.
  donderdag 23 april 2009 @ 17:47:51 #264
14505 OProg
A Life in Music
pi_68310352
Vandaag de eerste echte etappe in Trentino, bergop op de Alpe di Pampeago.
De Pool Przemyslaw Niemiec van Miche wint.
Met het oog op de Giro een sterke Iwan Basso op 22 seconden. Simoni weet top 5 te rijden door op 45 seconden binnen te komen. Kloden en Garzelli beperken de schade. DiLuca zakte erdoor en kwam ergens op anderhalve minuut binnen.

Klassement:
01. Janez Brajkovic (Svn)
02. Ivan Basso (Ita) op 4"
03. Przemyslaw Niemiec (Pol) op 22"

Echt veel info is er nog niet om na te kijken wat andere favorieten met het oog op de Giro gedaan hebben.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_68312138
Grappig dat de giro al haast tien jaar dezelfde favorieten heeft.
pi_68312139

[ Bericht 100% gewijzigd door Intxaurraga op 23-04-2009 18:53:59 (dubbel) ]
  donderdag 23 april 2009 @ 19:48:59 #267
67089 Gillingham
The horror...
pi_68314081
quote:
Op donderdag 23 april 2009 17:47 schreef OProg het volgende:
Vandaag de eerste echte etappe in Trentino, bergop op de Alpe di Pampeago.
De Pool Przemyslaw Niemiec van Miche wint.
Met het oog op de Giro een sterke Iwan Basso op 22 seconden. Simoni weet top 5 te rijden door op 45 seconden binnen te komen. Kloden en Garzelli beperken de schade. DiLuca zakte erdoor en kwam ergens op anderhalve minuut binnen.

Di Luca is overigens maar 1 seconde trager dan Garzelli en Klöden komt daar nog een stukje achter. Die laatste heeft toch iets te veel tijd verloren met 2.38. Basso was vandaag sterk maar viel gisteren een beetje tegen in de openingstijdrit.
What's it going to be then, eh?
pi_68315253
Ik vind ook dat Pellizotti nog veel moet verbeteren wil hij meedoen voor de zege, of waarschijnlijker, Basso bijstaan in de Giro. Vandaag op 3.40 gefinished en ook de rest van het jaar nog niets laten zien.
Verleden jaar een ongeveer gelijkaardig voorbereiding, maar toen had hij iig. nog een paar enigzins aansprekende resultaten laten zien.
  donderdag 23 april 2009 @ 20:40:27 #269
14505 OProg
A Life in Music
pi_68315908
quote:
Op donderdag 23 april 2009 19:48 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Di Luca is overigens maar 1 seconde trager dan Garzelli en Klöden komt daar nog een stukje achter. Die laatste heeft toch iets te veel tijd verloren met 2.38. Basso was vandaag sterk maar viel gisteren een beetje tegen in de openingstijdrit.
Ik had de uitslag niet gezien. Ik had een vertaald stukje uit het Italiaans en daar kwam dit uit:

Kloden and Garzelli have limited the damages, while Danilo Di Luca neither has exited rather in a sorry state with nearly two minuteren of delay. On the contrary, best Simoni Gilbert, entered in the first five

Maar het is dus iets anders geworden.
  donderdag 23 april 2009 @ 21:14:20 #270
11102 knep
Mountainfreak
pi_68317139
quote:
Op woensdag 22 april 2009 18:54 schreef marcodej het volgende:

[..]

Mooi stuk.
Mooie column, goede schrijfstijl heeft hij .
Aandacht gaat hij overigens nog genoeg krijgen in de tour, daarmee vergeleken stelt dit niets voor .
  donderdag 23 april 2009 @ 21:19:59 #271
14505 OProg
A Life in Music
pi_68317404
quote:
Op donderdag 23 april 2009 19:48 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Dit zou hem moeten zijn idd:
Uitslag rit 2
01. Przemyslaw Niemiec (Pol), 137 km in 3u50'44"
02. Ivan Basso (Ita) op 22"
03. Giampaolo Caruso (Ita) - 39"
04. Gilberto Simoni (Ita) - 45"
05. Janez Brajkovic (Svn) - 1'01"
13. Stefano Garzelli (Ita) - 1'49"
14. Danilo Di Luca (Ita) - 1'50"
28. Andreas Klöden (Dui) - 2'38"

[ Bericht 17% gewijzigd door OProg op 23-04-2009 21:21:30 (ik vergiste me. :o) ]
pi_68319815
Brajkovic niet zo slecht met oog op de giro. Basso sterke klim... maar zijn TT gisteren was beneden alle peil. Dit haalt verre van zijn niveau van voor de schorsing in tijdritten, bergop gaat hij toch beter zijn dan de rest vrees ik.
  donderdag 23 april 2009 @ 22:17:19 #273
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_68319980
Bij de Giro zullen velen hier waarschijnlijk weer zitten hopen op Simoni-successen. Ik ook, maar het wordt natuurlijk steeds minder waarschijnlijk, hij is ondertussen wel erg oud aan het worden (al is Rebellin nog 14 dagen ouder, maar die moet het ook geen 3 weken aan een stuk doen).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_68320257
Ik zie liever Garzelli de Giro nog eens winnen.
pi_68323178
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:13 schreef Devpartner het volgende:
Brajkovic niet zo slecht met oog op de giro. Basso sterke klim... maar zijn TT gisteren was beneden alle peil. Dit haalt verre van zijn niveau van voor de schorsing in tijdritten, bergop gaat hij toch beter zijn dan de rest vrees ik.
TT's in grote rondes is sowieso een vak apart, reken maar dat Basso daar top gaat zijn. In de TTT gaat hij ook tijd pakken op de meeste concurrenten trouwens.

Brajkovic, die jongen moet eerst maar eens laten zien langer dan 1 week op niveau te kunnen blijven, laat staan 3 weken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')