quote:
Op maandag 20 april 2009 13:15 schreef Sh0g het volgende:Wie kan mij uitleggen hoe de settings van RSS feeds werken in utorrent?
Ik maak een nieuwe RSS feed aan, stel de downloadplaats enzo in, kopieer het trackeradres uit een eerder gedownloade torrent (mogen/moeten ze op /announce eindigen?), zeg dat 'ie alleen de 720p's moet binnenhalen en zet automatisch downloaden aan en laat het programma lekker aan, maar vervolgens gebeurt er dagen lang geen reet en moet ik het nog handmatig binnenhalen.
Dit is de manier hoe ik een rss-feed toevoeg aan u-torrent stap voor stap vanaf het begin tot het eind:
Doe het zoals ik het beschrijf en het zou goed moeten werken, bij mij werkt het uitstekend iig.

Ik ga eerst naar de website van een bekende anime provider... "a-suki" bijvoorbeeld...

Klik op het rss icon in de adresbalk of anders is de rss bookmark knop altijd wel ergens op de site te vinden.
Ga je naar je rss feed in je bookmarks toolbar en vraag de eigenschappen op.
Copy het adres naast feed location (http://www.rpguru.com/rss.php)...
Ga naar utorrent en klik op dat grote rss icoon, het
'Add RSS Feed' scherm verschijnt. het adres is vanuit je klembord al in het juiste veld geplakt. Je kan custom alias aanvinken als je de feed een eigen naam wilt geven.
Zorg dat de radio button op "Do not automatically download items" staat (staat ie standaard al op maar goed).
Je hebt nu de RSS feed toegevoegd aan uTorrent je kan ervoor kiezen om een hele bubs andere feeds toe te voegen maar dat gaat op de zelfde manier als eerder beschreven... Het is belangrijk dat je echt de rss feeds toevoegt en niet gaat rommelen met de tracker adressen zoals je nu gedaan hebt. Dus geen adressen met annouce enzo. RSS feed adressen eindigen meestal met rss.php, feed.xml of iets dergelijks.
De meeste fansubgroepen hebben er een en 9 van de 10 keer is dit er een die je voor je client kan gebruiken.
Je zit in utorrent en je hebt de rss toegevoegd van "a-suki", klik op de
feed van "a-suki". Je ziet de rss items in je lijst staan, de afleveringen die je ook op de site kan zien...
Voeg een serie toe aan je rss downloader, ik neem nu als voorbeeld "Hatsukoi Limited" want deze staat toevallig in de lijst. Wederom wil je de beste kwaliteit dus kies je voor de H264 versie. Klik op de aflevering van m.3.3.w Hatsukoi Limited h264 en voeg deze toe aan je favorieten (rmb > add to favorites).
De
rss downloader komt op:
Nu komt het 'lastige' gedeelte, je moet het filter dusdanig aanpassen dat hij in het vervolg ook aflevering 3,4 enz automatisch downloadt voor je. Je haalt alle zaken weg die op één episode gericht zijn, meestal zijn dit de afleveringnummers en soms staat ook nog een code bij [DB558D20]. Je vervangt deze door sterretjes/wildcards.
Om te controleren of je filter goed werkt klik je op het vraagteken knopje, is hij goed ingesteld dan zie je de
juiste aflevering. Anders zie
dit, het is daarom ook belangrijk dat je een episode nog niet binnen hebt want zo kan je meteen goed testen. Je past het filter aan en klikt op het vraagtekenknopje en dit blijf je doen totdat je de goede aflevering te pakken hebt. Als je eenmaal een match hebt dan moet hij gewoon werken. Tenzij er iets mis is met de rss-feed 'server-side', zo wil baka nog wel eens etteren.
Dit is ook de reden om indien mogelijk gewoon de rss toe te voegen van de fansubgroep zelf en soms krijg je de eps dan ook eerder in je lijst.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City