Dit dus, het feit dat TS minder tijd over heeft naast z'n studie dan die vriend zegt misschien meer over hem dan de over de studie.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:21 schreef fysicus het volgende:
Het is wél zo dat een beta veel makkelijker iets als economie/recht/psycho/sociologie doet dan andersom..
Dit snap ik dus niet. Waarom wil je echt werkelijk al je tijd stoppen in je studie? Er bestaat ook nog zoiets als sociale contacten en genieten van het leven. Mijn opinie is dat niet alleen studeren en carrière maken. Ik doe ook een WO studie en 1 vind ik meer dan genoeg, ik moet er keihard voor inzetten om ergens te komen. Maar ik wil wel van het leven blijven genieten, dus ik stop zeker niet al mijn tijd er inquote:Op woensdag 8 april 2009 14:06 schreef BaronPils het volgende:
Desondanks kookt deze persoon dagelijks meer dan een uur en was hij lid van een studentenvereniging; iets waar ik persoonlijk nooit tijd voor zou hebben.
Dat is imho echt onzin. Ik ken genoeg beta's die flinke moeite zouden hebben met grote hoeveelheden lastige wetenschappelijke teksten. Betastudies gaan vooral om rekenen en practisch denken. Ik vind wel dat betastudenten beter zijn in rekenkundige aspecten, dat is inderdaad bij andere studies een zwak punt. Al denk ik dat zware statistische vakken ook voor beta's lastig zijn.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:21 schreef fysicus het volgende:
Het is wél zo dat een beta veel makkelijker iets als economie/recht/psycho/sociologie doet dan andersom..
OMG.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:53 schreef ioko het volgende:
[..]
Betastudies gaan vooral om rekenen en practisch denken.
Dat dusquote:Op woensdag 8 april 2009 14:53 schreef ioko het volgende:
[..]
Dat is imho echt onzin. Ik ken genoeg beta's die flinke moeite zouden hebben met grote hoeveelheden lastige wetenschappelijke teksten. Betastudies gaan vooral om rekenen en practisch denken. Ik vind wel dat betastudenten beter zijn in rekenkundige aspecten, dat is inderdaad bij andere studies een zwak punt. Al denk ik dat zware statistische vakken ook voor beta's lastig zijn.
Maar waarom vind je het onzin? Is dat misschien omdat je zelf psychologie doet en het daarom moeilijk kan verkroppen dat je een relatief simpele studie doet? Ik denk het wel, want je draagt geen argumenten aan, dus je mening is emotioneel i.p.v. rationeel.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:59 schreef Fha het volgende:
[..]
Dat dusIk ben een ramp in beta vakken en dus doe ik geen beta studie (ik studeer psychologie). Nou wil ik niet heel vervelend zijn, maar ik ken genoeg beta mensen die mijn studie echt niet gaan redden hoor, gewoon omdat het ze niet ligt.
Ik vind het echt onzin dat beta studie's per definitie lastiger zouden zijn.
Relatief simpel? Duidelijk dat jij nog nooit een boek over neurobiologie hebt open geslagenquote:Op woensdag 8 april 2009 15:02 schreef TC03 het volgende:
[..]
Maar waarom vind je het onzin? Is dat misschien omdat je zelf psychologie doet en het daarom moeilijk kan verkroppen dat je een relatief simpele studie doet? Ik denk het wel, want je draagt geen argumenten aan, dus je mening is emotioneel i.p.v. rationeel.
quote:Op woensdag 8 april 2009 15:04 schreef Fha het volgende:
[..]
Waarom? Omdat ik gewoon vind dat het nergens op slaat
Nee, dat klopt. Iedereen die geen boek over neurobiologie heeft open geslagen heeft dus geen recht van spreken?quote:Op woensdag 8 april 2009 15:04 schreef Fha het volgende:
[..]
Relatief simpel? Duidelijk dat jij nog nooit een boek over neurobiologie hebt open geslagen
Andere studies natuurlijk.quote:Op woensdag 8 april 2009 15:04 schreef Fha het volgende:
[..]
Nee ik vind mijn studie niet relatief simpel, in vergelijking met wat?
Dat heb je al gezegd.quote:Op woensdag 8 april 2009 15:04 schreef Fha het volgende:
[..]
Ik vind het onzin dat er van uit wordt gegaan dat beta studies moeilijker zijn.
En waarom vind je dat gewoon?quote:Op woensdag 8 april 2009 15:04 schreef Fha het volgende:
[..]
Omdat ik gewoon vind dat het nergens op slaat
Maar minder pittig, daar gaat het om. Daarom gebruikte ik ook het woord relatief.quote:Op woensdag 8 april 2009 15:04 schreef Fha het volgende:
[..]
mijn studie en niet alleen mijn studie maar ook andere studies die niet beta zijn, zijn ook pittig.
En waar hebben zij dan precies moeite mee? Ik weet toevallig dat je op de EUR in het eerste jaar bij psychologie al 20 studiepunten kan halen met alleen practica, en dat je maar twee tentamens hebt van 12 ECTS per stuk. Nou zeg, dat is even zwaar.quote:Op woensdag 8 april 2009 15:04 schreef Fha het volgende:
[..]
En zoals ik net al zei: ik ken genoeg beta mensen die mijn studie echt niet aan kunnen en dat zelf ook gewoon toegeven.
Welke argumenten? Kan je ze even nogmaals aanhalen? Weet niet welke je bedoelt.quote:Op woensdag 8 april 2009 15:04 schreef Fha het volgende:
Daarbij, ik was het eens met iemand anders, om diens argumenten. Die hoef ik niet opnieuw aan te dragen toch?
Nee dat is ook geen argument, ik neem aan dat jij slim genoeg bent om dat ook wel te snappen. Ik vind dit gewoon een frustrerende discussiequote:Op woensdag 8 april 2009 15:07 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
goed argument.
Er zijn gewoon veel minder mensen in staat een beta-studie goed af te ronden, dus is een beta-studie gemiddeld genomen veel zwaarder. Kijk voor de lol eens terug op de middelbare school, bijna alle echt slimme mensen zitten in de beta-klassen, bijna alle minder-intelligente mensen doen C&M/E&M.
Zwaar en statistiek horen niet in dezelfde zin thuis.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:53 schreef ioko het volgende:
[..]
Dat is imho echt onzin. Ik ken genoeg beta's die flinke moeite zouden hebben met grote hoeveelheden lastige wetenschappelijke teksten. Betastudies gaan vooral om rekenen en practisch denken. Ik vind wel dat betastudenten beter zijn in rekenkundige aspecten, dat is inderdaad bij andere studies een zwak punt. Al denk ik dat zware statistische vakken ook voor beta's lastig zijn.
Ik heb toch echt meer dan twee tentamens gehadquote:Op woensdag 8 april 2009 15:09 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, dat klopt. Iedereen die geen boek over neurobiologie heeft open geslagen heeft dus geen recht van spreken?![]()
[..]
Andere studies natuurlijk.
[..]
Dat heb je al gezegd.
[..]
En waarom vind je dat gewoon?
[..]
Maar minder pittig, daar gaat het om. Daarom gebruikte ik ook het woord relatief.
[..]
En waar hebben zij dan precies moeite mee? Ik weet toevallig dat je op de EUR in het eerste jaar bij psychologie al 20 studiepunten kan halen met alleen practica, en dat je maar twee tentamens hebt van 12 ECTS per stuk. Nou zeg, dat is even zwaar.
[..]
Welke argumenten? Kan je ze even nogmaals aanhalen? Weet niet welke je bedoelt.
quote:Op woensdag 8 april 2009 14:53 schreef ioko het volgende:
[..]
Is wel een argument.quote:Op woensdag 8 april 2009 15:10 schreef Fha het volgende:
[..]
Nee dat is ook geen argument, ik neem aan dat jij slim genoeg bent om dat ook wel te snappen.
Gewoon, slimheid in het algemeen. Snelheid van denken, geheugen, verbanden leggen, hoe snel pik je dingen op, etc.quote:Op woensdag 8 april 2009 15:10 schreef Fha het volgende:
Alle echt slimme mensen.. waar baseer jij hun slimheid op dan? Op het feit of ze praktisch inzicht hebben en rekenkundig sterk zijn?
Omdat ze gillend gek worden van al dat slappe gelul, niet omdat ze het niet zouden begrijpen.quote:Op woensdag 8 april 2009 15:04 schreef Fha het volgende:
[..]
En zoals ik net al zei: ik ken genoeg beta mensen die mijn studie echt niet aan kunnen en dat zelf ook gewoon toegeven.
EUR = Erasmus Universiteit = geen HBO. Ik heb zelf geen psychologie gedaan, maar ik ken wat verhalen en op basis daarvan oordeel ik. Dit i.c.m. met het feit dat er talloze voorbeelden zijn van beta's die naar een alfastudie zijn overgestapt en het meteen duizend keer makkelijker vonden. Daarom vind ik het argument wat jij citeert ook niet echt steek houden, aangezien de ervaring leert dat er helemaal niet veel bèta's zijn die 'moeite hebben met lange wetenschappelijke teksten'. Hoeveel studenten ken jij die van sociologie zijn overgestapt naar Technische Natuurkunde en het makkelijker vonden?quote:Op woensdag 8 april 2009 15:13 schreef Fha het volgende:
[..]
Ik heb toch echt meer dan twee tentamens gehadmaar wellicht is dat op het HBO dus blijkbaar anders.
En nee ik vind niet dat je geen recht van spreken hebtabsoluut niet zelfs! Maar heb jij ervaring met mijn studie? Waarom kun jij die dan wel relatief simpel noemen? Ik noemde neurobio meer als voorbeeld omdat ik (en velen met mij) dat bijvoorbeeld een ontzettend moeilijk vak vinden. Dat was niet bedoeld als reden dat je daarom niet iets zou mogen zeggen hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |