40.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:10 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, dat is al goed voor 60 cent daling.
KPN is een saai en defensief fonds. Het zal niet snel boven de 11 euro uitkomen. Misschien in 2010quote:Op donderdag 9 april 2009 13:24 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me af of het aandeel koopwaardig is op 9,55.
Een herstelritje van 50/60ct moet wel kunnen binnen een aantal dagen lijkt mij.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:26 schreef Alistair het volgende:
[..]
KPN is een saai en defensief fonds. Het zal niet snel boven de 11 euro uitkomen. Misschien in 2010
Maar dit niveau acht ik wel koopwaardig
ach ja, ze hebben ook een interim-dividend.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:20 schreef Mr.J het volgende:
[..]
40.
http://www.dividendpagina.nl/beleggen/kpn.asp
9-4-2009 Ex-dividend ¤ 0,40
Ik claim dan ook nergens dat ik weet waar de bodem ligt (jijzelf doet dat overigens wel in de post hierboven, zonder geloofwaardige onderbouwing).quote:Op donderdag 9 april 2009 02:04 schreef Alistair het volgende:
Eerlijk gezegd ben ik niet bijzonder onder de indruk van de onderzoekjes van SeLang. Hoewel ik over het algemeen zijn kijk op dit soort zaken waardeer ben ik van mening dat hij vergelijkingen probeert te maken die simpelweg niet zijn te maken. Hoe kun jij me bijvoorbeeld nu 'garanderen' dat we de bodem nog niet hebben gezien? Hoe weet je dat en hoelang moet men wachten dan? Ik denk zelf dat we, voorlopig, wel degelijk de bodem hebben gezien!
Dit is een klassieke beginnersfout: het verwarren van volatiteit met rendementquote:Op donderdag 9 april 2009 01:19 schreef Alistair het volgende:
Ik heb in de afgelopen 4 weken een gemiddeld rendement behaald van ruim 40% door longposities (aandelen; geen sprinters, opties of turbo's etc.) en 1 shortpositie (sprinters goud). Verken de markt, doe je huiswerk en ga niet alleen af op degene hier die het hardst schreeuwt, alsmaar hetzelfde roept puur omdat een of een aantal analisten een dergelijke visie hebben!
11 zie ik ook niet snel gebeuren, maar 10,25 is mijn koersdoel.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:26 schreef Alistair het volgende:
[..]
KPN is een saai en defensief fonds. Het zal niet snel boven de 11 euro uitkomen. Misschien in 2010
Maar dit niveau acht ik wel koopwaardig
Leg eens uit als je wil?quote:Op donderdag 9 april 2009 13:41 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dit is een klassieke beginnersfout: het verwarren van volatiteit met rendement
Nergens schrijf ik dat JIJ weet waar de bodem ligt. Een ander schreef echter dat we de bodem nog niet hebben gezien en ik heb daarop gevraagd hoe hij dat zo zeker meent te weten!quote:Op donderdag 9 april 2009 13:41 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik claim dan ook nergens dat ik weet waar de bodem ligt (jijzelf doet dat overigens wel in de post hierboven, zonder geloofwaardige onderbouwing).
Wat ik doe is de huidige waardering in een historische context plaatsen om de vraag te beantwoorden of de beurs nu 'duur' of 'goedkoop' is. Daarnaast verifieer ik dat door rendement en risico zichtbaar te maken als functie van de Shiller P/E. Check bijvoorbeeld dit topic: Beleggen: welk rendement kan ik verwachten?
Mijn eigen beleggings beslissing baseer ik dan ook niet op de vraag of ik 'denk' of 'weet' dat de bodem is bereikt, maar op basis van het te verwachten rendement en risico. Nog los van het feit dat een 'bodem' onvoorspelbaar is, het boeit ook niet waar die precies ligt. Het gaat erom dat je een winst/ risico verhouding kiest die voor jou acceptabel is.
Ik claim zeker niet de wijsheid in pacht te hebben en het kan prima zijn dat ik over 20 jaar spijt heb dat ik vandaag niet heb gekocht. Maar in elk geval baseer ik me wel op feiten en historische verbanden in plaats van maar wat te roepen. Natuurlijk sta ik open voor alternatieve visies (sterker nog, ik studeer met name op alternatieve visies om mijn huidige visie uit te dagen). Helaas lees je zelden goed onderbouwde verhalen. (Ik denk dat mensen die bruikbare analyses maken deze ook meestal niet op een openbaar forum posten.)
[..]
Dit is een klassieke beginnersfout: het verwarren van volatiteit met rendement
goede vraag, de futs stijgen ook in ene op...quote:Op donderdag 9 april 2009 14:02 schreef Oizno het volgende:
wtf gebeurt er. waarom ineens die stijging?
Zeer goede cijfer wells fargo (0,55 winst pa ipv concensus 0.26)quote:Op donderdag 9 april 2009 14:02 schreef Oizno het volgende:
wtf gebeurt er. waarom ineens die stijging?
linkje?quote:Op donderdag 9 april 2009 14:05 schreef veekeend het volgende:
[..]
Zeer goede cijfer wells fargo (0,55 winst pa ipv concensus 0.26)
Via BB terminal net. Maar ook al op CNBC geweest.quote:
Ah, ze hebben de mark-to-fantasy-rules aangepast.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:05 schreef veekeend het volgende:
[..]
Zeer goede cijfer wells fargo (0,55 winst pa ipv concensus 0.26)
Hoe zou het anders gewaardeerd moeten worden?quote:Op donderdag 9 april 2009 14:11 schreef pberends het volgende:
[..]
Ah, ze hebben de mark-to-fantasy-rules aangepast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |