Maar geen reden om het te ontkennen, en ik denk dat daar velen zich op blind staren.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:59 schreef Maanvis het volgende:
nouja ik vind mensen met asperger heel normaal.. Da's het gekke aan de stoornis.
Je kunt niks aan de asperger zelf doen, maar wel helpen om dingen die moeilijk zijn makkelijker te maken en vooral niet moeilijker te maken.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:04 schreef Maanvis het volgende:
Wat voor hulp kun je überhaupt bieden aan iemand met asperger? Ik ben geen hersenchirurg.
Mensen met asperger zien sommige dingen anders.. maak je het dan moeilijker of makkelijker door ze jouw versie van de waarheid te vertellen?quote:Op woensdag 8 april 2009 14:08 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Je kunt niks aan de asperger zelf doen, maar wel helpen om dingen die moeilijk zijn makkelijker te maken en vooral niet moeilijker te maken.
Asperger kan voordelen hebben. Obsessieve interesse naar een bepaald onderwerp kan geniale ontdekkingen met zich mee brengen. Veelal hebben Aspergers last van hun eigen 'aandoening' op het moment dat iemand ze er mee confronteert, anders niet.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:52 schreef Maanvis het volgende:
Nou het is behoorlijk logisch om negatief te zijn over asperger toch, tis toch niet positief als je het hebt?
quote:Op woensdag 8 april 2009 13:50 schreef Waag-hals het volgende:
Dan is het een dom kind zonder groenten in z'n handen.
Is het dan wel een stoornis of gewoon een karaktertrek?quote:Op woensdag 8 april 2009 14:11 schreef Waag-hals het volgende:
[..]
Asperger kan voordelen hebben. Obsessieve interesse naar een bepaald onderwerp kan geniale ontdekkingen met zich mee brengen. Veelal hebben Aspergers last van hun eigen 'aandoening' op het moment dat iemand ze er mee confronteert, anders niet.
Zolang je het op een normale manier doet, zie ik geen reden waarom niet. Ligt er ook aan wat je ermee probeert te bereiken, als je gedragsverandering gaat eisen dan kan het nog wel eens moeilijk zijn, als je jouw visie op iets wil laten zien, waarom niet.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Mensen met asperger zien sommige dingen anders.. maak je het dan moeilijker of makkelijker door ze jouw versie van de waarheid te vertellen?
Nee, het is toch wel een stoornis. Het is een bepaalde vorm van autisme. An sich niks bijzonders, er zijn immers zo'n 30.000 vormen van autisme. Ieder mens heeft last van autistische trekjes. Gelukkig maar, anders hadden we het woord concentratie nooit uitgevonden.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Is het dan wel een stoornis of gewoon een karaktertrek?
Tis niet apart, er zijn zat statistieken, ook van de overheid, waar uit blijkt dat 8/9 van de 10 mensen met een officiele Asperger diagnose, noodgedwongen thuis zit, omdat ze 80 - 100% arbeidsongeschikt zijn verklaard, door keuringsartsen die er zitten om zo min mogelijk mensen in de WAO toe te laten.quote:Op zondag 12 april 2009 21:40 schreef kipptje het volgende:
Ik vind het toch zo apart dat mensen gaan zeggen dat je een uitkering kan krijgen als je gediagnostiseerd wordt. Het is dan wel zo, maar als Asperger zijnde kan je nog hartstikke goed (al dan niet part time) werken.
Hoe die overlapping bij ADHD is begrijp ik niet, maar zelf ben ik gediagnostiseerd met ADD. Dat is ADHD, maar zonder het hyperactievequote:Op woensdag 8 april 2009 14:48 schreef laforest het volgende:
Ik heb ADHD, als ik het zo lees hebben die twee wel een kleine overlapping.
Zo'n test heet een Theory of Mind test. Ik dacht dat de TOM van iemand met Asperger juist een stukje beter is dan die van een klassieke autist. Met andere woorden, een klassieke autist haalt die test niet en iemand met Asperger wel. Maar dat weet ik niet zeker. Het kan ook zo zijn dat de ene Asperger er wel last van heeft en de ander weer niet, net zoals je dat ook met andere symptomen hebt als obsessies en lichtgevoeligheid. Ik denk in ieder geval dat die test an sich niet voldoende betrouwbaar is om te stellen of iemand het heeft of niet. Ik heb Asperger, maar ik denk dat ik die test wel zou doorstaan.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:46 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Hey ik ken dat truukje ook, maar ik ken het alleen bij het bestuderen van de mentale situatie in babies/jonge kinderen.
Ik wist niet dat je met Asperger zo fucked up bent/kan zijn dat je die test niet kan doorstaan.
Een vriend van me, die zelf waarschijnlijk Asperger heeft, vertelde me dat Hans Asperger zelf Asperger had (ik weet niet of dat waar is, maar ik vond het wel grappig)quote:Op woensdag 8 april 2009 14:11 schreef Waag-hals het volgende:
[..]
Asperger kan voordelen hebben. Obsessieve interesse naar een bepaald onderwerp kan geniale ontdekkingen met zich mee brengen. Veelal hebben Aspergers last van hun eigen 'aandoening' op het moment dat iemand ze er mee confronteert, anders niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |