CUL Wedstrijd: Soufflé! ![]()
Deze keer een minder brede opdracht, maar iets wat al jaren op mijn eigen to-do-lijstje staat maar wat er nog steeds niet van gekomen is:
soufflé. Vroeger was ik er bang voor, voornamelijk omdat op tv, in boeken en films die dingen altijd mislukken. Het heeft iets magisch, zo’n souffle, iets vreemds, moeilijks. Maar al een tijdje denk ik: “volgens mij valt het best mee! Gewoon een kwestie van een beetje secuur werken”. En bovendien, als ie niet zo goed is gerezen of is ingezakt, who cares, hij is dan nog steeds lekker. En toch is het er nog steeds niet van gekomen. Het is namelijk niet echt vriendelijk voor de lijn en bovendien kun je het ook niet voorbereiden, maar moet je het echt ter plekke maken. Maar ja, het is dus wel erg lekker en erg leuk als het lukt!
Dus nou ja, kijken wat de cullers ervan bakken. Ingewikkelde of dure boodschappen hoef je er niet voor te doen, dus daar zal het niet aan liggen. En met Pasen voor de deur: kom op, verras je vrienden, familie, lief met een soufflé!
Met een souffle kan je 2 kanten op: hartig of zoet. Dus voorgerecht of nagerecht . Zoals: de
geitenkaas soufflé van Roland, die rare Arnon Grunberg-achtige jongen uit Smaken Verschillen, eerste seizoen. Of een
gerookte zalm souffle. Ik heb ook bietensouffle gezien, echt keus te over. Of dus als nagerecht, bijvoorbeeld de
chocolade soufflé van Rudolph van Veen of een klassieke citroensoufflé.
In principe zou er voor/door vrijwel iedereen een lekkere souffle te verzinnen moeten zijn, dus kom op, zoek in je kookboeken of laat google je leiden, maar laat me niet in de steek! Aan de slag!
De regels:
Iedereen kan meedoen
Geef in je inzending het precieze recept
Post tenminste één foto van het eindresultaat. Een verslag met ervaringen, extra foto's etc. is zeer welkom!
De wedstrijd loopt tot maandagmorgen 20 april 06:00u (dus de hele zondagavond/nacht kun je nog meedoen
)
Na afloop van de wedstrijd kan iedereen in dit topic stemmen op hun favoriete gerecht
Stemmen kan tot dinsdag 21 april 23:59u
De winnaar van deze wedstrijd mag het gerecht voor de volgende wedstrijd kiezen.
Vorige wedstrijden:
[CUL-wedstrijd] CUL in de keuken (pizza) met als winnaar Isabeau
[CUL-wedstrijd] CUL in de keuken! Nasi goreng met als winnaar childintime
[CUL-wedstrijd] CUL in de keuken! Pasta met witte/roomsaus. met als winnaar vaagsel
[CUL Wedstrijd] CUL in de keuken! - Indiaas! met als winnaar SuperRembo
[CUL Wedstrijd] CUL in de keuken! - Marokkaans! met als winnaar RobinOok
Ready, steady, gooooo