abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 april 2009 @ 23:09:12 #1
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_67812764
In oktober 2008 heb ik een nieuwbouw appartement gekocht. Aangezien het toen nog pril was en er zelfs nog gesloopt moest worden op de locatie, lijkt het er nu meer op dat er binnenkort word gestart met de bouw. Het is een 45 appartementen / lofts complex, waarvan 12 appartementen en 33 lofts. Ikzelf heb een loft gekocht van 50 m2 op de begane grond met prive parkeerplaats.

Het is dus een loft. Een soort studio waarvan je de binnenmuren zelf kan plaatsen zoals jezelf wilt. De badkamer is standaard, daar kan ik dus niets aan veranderen. Hier een paar voorbeelden.

Hoe ik de muren ga plaatsen weet ik nog niet precies. Misschien dat jullie leuke en goede ideetjes hebben.

Hier de plattegrond van de begane grond. Links zijn de appartementen, rechts de lofts. Ik heb nummer 6 gekocht.
Het appartement heeft 3 verdiepingen.

Hier de maten van mijn appartement:

15 mei moet ik de keuken en badkamer gegevens en al het meer en minderwerk opgeven aan de projectontwikkelaar.

Als er belangstelling is dan zal ik deze topic bijhouden totdat het helemaal klaar is. Er is nog geen officieele datum waneer de bouw klaar moet zijn, aangezien de bouw nog niet is gestart.
Look who's back in the wrong place at the right time
pi_67812845
Leuk! Gefeliciteerd
Ik wil de vorderingen wel volgen
#geen
  dinsdag 7 april 2009 @ 23:34:09 #3
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_67813602
Mooi

Hier wat foto's van het oude gedeelte, was wel rijp voor de sloop nie?

En toen was het plat
  dinsdag 7 april 2009 @ 23:37:56 #4
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_67813747
Volgtopic

Wat zijn die rode stippen op die voorbeeldindelingen, Ts?
Toeval is toeval
  dinsdag 7 april 2009 @ 23:42:47 #5
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_67813910
het lijken wel lampen ofzo
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_67814128
I k denk dat je met de indeling ook rekening moet houden met de stand van de zon, met de hoge ramen heb je veel lichtinval. Als je wakker wil worden met de zon in de slaapkamer, dan deel je die in aan de kant waar de zon opkomt. En het zitgedeelte aan de kant van de buitenruimte dat is zomers een extra stukje woonkamer. Ziet er leuk uit, ben benieuwd hoe het in het "echt" wordt.
  woensdag 8 april 2009 @ 00:03:14 #7
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_67814671
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:37 schreef Pyjama het volgende:
Volgtopic

Wat zijn die rode stippen op die voorbeeldindelingen, Ts?
Ik heb die plaatjes van de site geplukt. Maar als je op die site op die oranje bolletjes klikt dan zie je er bijvoorbeeld staan: balkon, keuken, slaapkamer, woonkamer etc.

en over de zonkant gesproken:

De zon komt dus op de plaats waar ik de woonkamer wil hebben.

Heb ook al een keuken gekocht. Zal dat vandeweek eventjes hier neerplanten. Ook heb ik een tekening met de stopcontacten en verlichtingspunten enz. Zal die ook hier neerplanten zodra ik hem heb ingescand.
pi_67814824
ziet er wel leuk uit. financieel ook goed te doen voor starters/singles lijkt me. Die eigen inrichting is wel een beetje vaag. Op die tekening is er één indeling zonder slaapkamer. handig!
  woensdag 8 april 2009 @ 00:27:42 #9
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_67815393
waar staat het en wat kost het?

Maar qua indeling? Het word dus niet een apart toilet? Zou die optie serieus overwegen.
Daarnaast, zou ik de leefruimte, dus de ruimte voor overdag zo groot mogelijke houden en de meest prioriteit geven.
Dus ik zou kiezen voor een optie 1 (maar het bed op de plek zoals op foto 3)(waarschijnlijk het goedkoopst) maar dan heb je altijd je bed in het zicht, en het is wel zo fijn om een hoekje te hebben waar je niet altijd hoeft op te ruimen.
Ideaal zou optie 2 zijn, je slaapkamer is afgesloten en je hebt een mooie ruimte om in te leven. ik vind de keuken daar ook praktischer. Maar misschien dat je hier alsnog een eiland van kan maken zodat je vanaf je slaapkamer niet om de keuken hoeft te lopen, licht ook een beejte aan de ruimte die je hebt. (maar een grote brede aanrecht is wel mooi, maar moet je ook sneller opruimen omdat het rommeliger lijkt als je er spullen neerzet dan dat je ze tegen de wand aan zet)
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  woensdag 8 april 2009 @ 00:48:44 #10
190186 hierissieweer
pi_67815786
Zo had ik het in gedachten:
pi_67816437

Deze is qua indeling wel erg leuk!
Nadeel is dat je door de slaapkamer moet wanneer je op het balkon wilt zitten.

Ik moet zeggen dat het concept wel erg leuk is! Geen van de lofts zijn straks hetzelfde!

Edit: het is 1 grote afbeelding. Ik bedoel de middelste.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_67820413
Gefeliciteerd
pi_67820493
Als je muren gaat plaatsen word je loft een appartement.
pi_67832148
Wel lekker, zon in de woonkamer

En ben benieuwd naar de nieuwe keuken!
#geen
  woensdag 8 april 2009 @ 17:16:22 #15
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_67835001
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:27 schreef hierissieweer het volgende:
waar staat het en wat kost het?

Maar qua indeling? Het word dus niet een apart toilet? Zou die optie serieus overwegen.
Daarnaast, zou ik de leefruimte, dus de ruimte voor overdag zo groot mogelijke houden en de meest prioriteit geven.
Dus ik zou kiezen voor een optie 1 (maar het bed op de plek zoals op foto 3)(waarschijnlijk het goedkoopst) maar dan heb je altijd je bed in het zicht, en het is wel zo fijn om een hoekje te hebben waar je niet altijd hoeft op te ruimen.
Ideaal zou optie 2 zijn, je slaapkamer is afgesloten en je hebt een mooie ruimte om in te leven. ik vind de keuken daar ook praktischer. Maar misschien dat je hier alsnog een eiland van kan maken zodat je vanaf je slaapkamer niet om de keuken hoeft te lopen, licht ook een beejte aan de ruimte die je hebt. (maar een grote brede aanrecht is wel mooi, maar moet je ook sneller opruimen omdat het rommeliger lijkt als je er spullen neerzet dan dat je ze tegen de wand aan zet)
Het is in Boxmeer. 1 min. loopafstand van het centrum, chinees en een shoarmaboer om de hoek. Oftewel ligging ideaal. Het project heet "Live Your Loft" en in Oss zijn ze ook bezig met de bouw van zo'n zelfde project alleen wat kleiner. Die worden deze maand opgeleverd.

Maargoed mijn Loft was 135.000 euro, vrij op naam.

En ik wil graag het toilet apart hebben, daar ben ik mee bezig, maar meerwerk is erg duur. Moet nog een prijslijst krijgen van wat het gaat kosten. Maar ben bang dat het enkele duizenden euro's is. (vanwege ventilatie, extra tegens en muren, extra deur, leidingwerk, elektra etc) En dat heb ik er niet voor over. Misschien dat ik het zo ga laten maken dat ik het naderhand zelf doe.
  woensdag 8 april 2009 @ 17:35:37 #16
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_67835546
tvp-tje
Gefeli en erg benieuwd waar dit naar toe gaat
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_67835728
Leuk concept zeg. Dit lijkt mij de meest praktische / mooie indeling:

Zonnetje in je woonkamer! En volgens mij benut je zo ook optimaal de ruimte die je hebt.
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
  woensdag 8 april 2009 @ 17:59:29 #18
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_67836264
Hier een idee van hoe de keuken word. Het is een L keuken. De muurkant is 2,65 meter lang, en andere kant is 1,65 meter breed aan het eind. Dan houd ik nog 1 meter doorgang over tussen de muur van de badkamer en het keukenblok. De keuken is gelijk een bar. Vond dit wel een zeer praktisch idee vanwege de ruimte. De koelkast koop ik apart. Wil namelijk een amerikaanse

Hier ongeveer de keuken zoals hij komt.

Zal als ik de 3d tekening heb hem hier plaatsen. De keuken krijgt de kleur Magnolia (getint wit), zijkanten zilverachtig grijs, en een donker eiken blad.
  donderdag 9 april 2009 @ 02:43:39 #19
190186 hierissieweer
pi_67851547
Je doet er geen slaapkamer muurtje in? (zal vast ook een meerprijs hebben) Maar een aparte slaapkamer en toilet, daarvan zul je de kosten ook zeker weer terug zien bij de verkoop. Ik zal het doen, zeker voor het woongenot

Overigens zou je die wanden ook simpel en goedkoop zelf kunnen bouwen van een lattenwerk en gipsplaten...

Over je badkamer/toilet.

Volgens mij zit er een kast naast de douche? Dit word denk dan een ruimte met de douche erbij, Dat word dan de wc. De douche komt naast/op de plek van de wasmachine en de wasmachine op de plek van de wc. Als je kiest voor een apart toiler. Althans zo lees ik de tekening.

Die keuken is mooi en leuk. Maar weet je zeker dat je een bar wilt? en geen eethoek? Als je de keuken anders neerzet, zoals op een wijze als in mijn optie, dan heb je daar meer ruimte voor.

je zou ook nog voor zo'n opstelling kunnen gaan:

[ Bericht 29% gewijzigd door hierissieweer op 09-04-2009 02:59:40 ]
  donderdag 9 april 2009 @ 18:40:24 #20
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_67872096
quote:
Op donderdag 9 april 2009 02:43 schreef hierissieweer het volgende:
Je doet er geen slaapkamer muurtje in? (zal vast ook een meerprijs hebben) Maar een aparte slaapkamer en toilet, daarvan zul je de kosten ook zeker weer terug zien bij de verkoop. Ik zal het doen, zeker voor het woongenot

Overigens zou je die wanden ook simpel en goedkoop zelf kunnen bouwen van een lattenwerk en gipsplaten...

Over je badkamer/toilet.

Volgens mij zit er een kast naast de douche? Dit word denk dan een ruimte met de douche erbij, Dat word dan de wc. De douche komt naast/op de plek van de wasmachine en de wasmachine op de plek van de wc. Als je kiest voor een apart toiler. Althans zo lees ik de tekening.

Die keuken is mooi en leuk. Maar weet je zeker dat je een bar wilt? en geen eethoek? Als je de keuken anders neerzet, zoals op een wijze als in mijn optie, dan heb je daar meer ruimte voor.

je zou ook nog voor zo'n opstelling kunnen gaan:
[ afbeelding ]
Het is geen gewone kast naast de douche, maar een kast met cv. Dus daar kan ik helaas niets aan veranderen. Ik heb ook besloten om helemaal niks te gaan doen aan de badkamer. Ik kan dalijk uit verschillende tegels kiezen ( zitten hele mooie tussen dus dat komt goed). Het toilet ga ik niet apart doen, vanwege de ruimte en de kosten. En tja... je went er wel aan om het toilet in de badkamer te hebben.

De keuken daar was ik al snel over uit dat ik het op die manier wil hebben. Vooral vanwege de ruimte is dit ideaal. Ik heb verschillende offertes laten maken bij verschillende keukenboeren. Gemiddeld koste die keuken ongeveer 4500 tot 7000 euro. Uiteindelijk, door een fout bij de keukenconcurrent heb ik zo'n keuken nu voor 3300 euro. Die ga ik dus ook zeker plaatsen.

Ik ga muren plaatsen. Hoe ben ik nog niet uit. Ik heb toevallig net wel 3 verschillende offertes van standaard opties binnen gekregen. De prijzen daar schrok ik wel van.

Optie 3 vind ik de beste, en was ook meer richting mijn idee. Alles word dan in iton blokken gemaakt, incl. deur en kozijnen, aangepaste elektra, extra rookmelder en alles behangklaar afgewerkt.
Volgens mijn pa kan ik het er zelf niet voor dat geld doen, ook al lijkt het veel. ( je moet een beunhaas inhuren per uur, materialen zijn niet goedkoop, dezelfde deuren en kozijnen zullen prijzig zijn) en tevens de rotzooi enzo.
pi_67872378
Ik vind het zo jammer dat je van je loft een appartement gaat maken. Als je dan al iets van een scheiding zou willen zou je misschien aan paneelgordijnen kunnen denken...
pi_67872640
dat lijkt me ook wel ja. een rookmelder kan je zelf ook wel ophangen.
  donderdag 9 april 2009 @ 19:49:37 #23
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_67874363
Het is dat het een Loft heet, van mij mogen ze het ook gewoon appartement noemen. Wil gewoon de slaapkamer gescheiden houden van de keuken en woonkamer.

Over de rookmelder, tegenwoordig is het in elk huis / appartement verplicht een rookmelder te plaatsen op stroom. Dus vandaar dat er bij de opties een rookmelder bij is gekomen. ( natuurlijk vanwege het koken in de keuken, en brandgevaar in de meterkast.

Ikzelf heb een ander idee van hoe ik het graag wil hebben. Heb volgende week donderdag afspraak bij de aannemer om te vragen wat dit gaat kosten. Heb inmiddels dezelfde tekening gegeven aan een beunhaas en die gaat nu kijken voor welk geld hij het kan maken.

of
  vrijdag 10 april 2009 @ 09:36:22 #24
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
  vrijdag 10 april 2009 @ 17:37:52 #25
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_67901459
Vandaag een beunhaas de tekening laten zien van optie 3 van de extra wanden. Hij schatte dat dat grapje bij de aannemer tussen de 2500 en 3000 euro in. Toen ik zei dat het ongeveer 1850 euro kostte was die meteen dat ik het moest doen. Hij kon het er niet voor maken. Dus ik kan alvast 1850 euro apart gaan houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')