Topickillerquote:
Hera toch gewoon? Of niet ?quote:Op woensdag 15 april 2009 19:02 schreef Sloggi het volgende:
We weten allemaal wie de vader van Heracles was. Maar wie was zijn moeder?
Compleet offtopic en een dag later, maar deze link wilde ik jullie toch niet onthouden, van de kaart van Amsterdam door Blaeu: http://www.anaximander.eu/Blaeu/amsterdam-groot.htmlquote:Op dinsdag 14 april 2009 13:32 schreef Frollo het volgende:
[..]
Yep. De uitgevers Willem Bleau en zijn zoon Joan (wat een wijvennaam trouwens) maakten globes, zeekaarten en atlassen. De Atlas Maior was de meest gedetailleerde en kleurrijke atlas van die tijd.
Oja! Het is een halfgod, dat was ik vergeten. Dan weet ik het nietquote:Op woensdag 15 april 2009 19:05 schreef Sloggi het volgende:
Nee. Heracles is een halfgod, en Zeus ging nogal eens vreemd. Hera is niet de ma van Heracles.
Die ja!quote:Op woensdag 15 april 2009 18:47 schreef Sloggi het volgende:
Dat moet Odysseus wel zijn. De rest van die koningen waren allemaal domme malloten.
Een minder intelligent antwoord dan:quote:Op donderdag 16 april 2009 10:11 schreef Lienekien het volgende:
Dat is een veel te intelligent antwoord.
Hoera!quote:Op donderdag 16 april 2009 10:27 schreef Iblis het volgende:
Met een bepaald lidwoord! De Mei, De Max Havelaar, en De Gijsbrecht van Aemstel.
Omdat er homofilie in voorkomt.quote:Op donderdag 16 april 2009 10:36 schreef NoCigar het volgende:
Waardoor veroorzaakte de roman Pijpelijntjes destijds een schandaal?
Foei toch, NoCigar.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:01 schreef NoCigar het volgende:
Jawel, Jacob Isreal de Haan was blijkbaar een van de eerst die dit in 1904 iin onze letterkunde liet voorkomen!
Even het kwatrijn van Roland Holst waar de vorige vraag op gebaseert is:
Simon Vestdijk
Wat mag het raadsel van uw arbeid wezen?
Muur van den Geest, waar die van de Chinezen
te kort bij schiet. -O, Tegenpool van Bloem!
O, Gij, die sneller schrijft dan God kan lezen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |