Hera toch gewoon? Of niet ?quote:Op woensdag 15 april 2009 19:02 schreef Sloggi het volgende:
We weten allemaal wie de vader van Heracles was. Maar wie was zijn moeder?
Compleet offtopic en een dag later, maar deze link wilde ik jullie toch niet onthouden, van de kaart van Amsterdam door Blaeu: http://www.anaximander.eu/Blaeu/amsterdam-groot.htmlquote:Op dinsdag 14 april 2009 13:32 schreef Frollo het volgende:
[..]
Yep. De uitgevers Willem Bleau en zijn zoon Joan (wat een wijvennaam trouwens) maakten globes, zeekaarten en atlassen. De Atlas Maior was de meest gedetailleerde en kleurrijke atlas van die tijd.
Oja! Het is een halfgod, dat was ik vergeten. Dan weet ik het nietquote:Op woensdag 15 april 2009 19:05 schreef Sloggi het volgende:
Nee. Heracles is een halfgod, en Zeus ging nogal eens vreemd. Hera is niet de ma van Heracles.
Die ja!quote:Op woensdag 15 april 2009 18:47 schreef Sloggi het volgende:
Dat moet Odysseus wel zijn. De rest van die koningen waren allemaal domme malloten.
Een minder intelligent antwoord dan:quote:Op donderdag 16 april 2009 10:11 schreef Lienekien het volgende:
Dat is een veel te intelligent antwoord.
Hoera!quote:Op donderdag 16 april 2009 10:27 schreef Iblis het volgende:
Met een bepaald lidwoord! De Mei, De Max Havelaar, en De Gijsbrecht van Aemstel.
Omdat er homofilie in voorkomt.quote:Op donderdag 16 april 2009 10:36 schreef NoCigar het volgende:
Waardoor veroorzaakte de roman Pijpelijntjes destijds een schandaal?
Foei toch, NoCigar.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:01 schreef NoCigar het volgende:
Jawel, Jacob Isreal de Haan was blijkbaar een van de eerst die dit in 1904 iin onze letterkunde liet voorkomen!
Even het kwatrijn van Roland Holst waar de vorige vraag op gebaseert is:
Simon Vestdijk
Wat mag het raadsel van uw arbeid wezen?
Muur van den Geest, waar die van de Chinezen
te kort bij schiet. -O, Tegenpool van Bloem!
O, Gij, die sneller schrijft dan God kan lezen!
Zal ik vast even de obligate twee-gym-grap maken?‘Zo zonder armen lijkt het meer een penis van een kilo’.quote:
Ik moest nog lachen ook..quote:Op donderdag 16 april 2009 16:22 schreef Iblis het volgende:
[..]
Zal ik vast even de obligate twee-gym-grap maken?‘Zo zonder armen lijkt het meer een penis van een kilo’.
Die kende ik nog niet!quote:Op donderdag 16 april 2009 16:22 schreef Iblis het volgende:
[..]
Zal ik vast even de obligate twee-gym-grap maken?‘Zo zonder armen lijkt het meer een penis van een kilo’.
The Mouse Trap van Agatha Christie.quote:Op donderdag 16 april 2009 16:25 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Wat is het langstlopende toneelstuk aller tijden en door wie is het geschreven?
Overigens bedoel ik de schrijver/schrijfster van het originele verhaal, niet degene die het voor toneel bewerkt heeft.
quote:Op donderdag 16 april 2009 16:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
The Mouse Trap van Agatha Christie.
Tofquote:Op donderdag 16 april 2009 16:37 schreef ShadyLane het volgende:
Over die Venus van Milo nog even: Drs P schreef daarover een van zijn tofste gedichten:
Het schrijnt me van mijn hart tot in mijn d
Ze is zo koud, en toch zo lief, zo licht
En haar gebrek vervult mij met erb
Och, kon ik haar slechts troosten en verw
Al was het met een incompleet gedicht
Vent. Extra weet ik niet.quote:Op donderdag 16 april 2009 17:40 schreef Lienekien het volgende:
In 'Terug tot Ina Damman' van Vestdijk wordt de hoofdpersoon gekweld (o.a.) door de angst voor een koosnaam van zijn vader.
Wat was deze koosnaam en als extra: wat was autobiografisch de gevreesde koosnaam van vader Vestdijk?
Is goed.quote:
ja, boy. Ik wist dat jij het wist, volgens mij heb ik 'm al eens eerder ergens gesteld.quote:
Correct! Het woordenboek is uitgegeven toen hij 70 jaar was, hij had er toen zeker 40 jaar aan gewerkt. Het woordenboek bevatte zo'n 40 duizend lemmata. Het is ook online te lezen. Maar alleen interessant als je wat Latijn kunt.quote:
Ha!quote:
Nee, B is de Broadway Boogie Woogie en die is wel af. Wat jij bedoelt is de Victory Boogie Woogie.quote:Op vrijdag 17 april 2009 10:11 schreef Lienekien het volgende:
Ik meen me van B te herinneren dat hij daar vlak voor zijn dood nog mee bezig was. Het is volgens mij ook niet af.
Oh juist. Was dat Andere Tijden, dat ik daarover heb gezien?quote:Op vrijdag 17 april 2009 10:14 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nee, B is de Broadway Boogie Woogie en die is wel af. Wat jij bedoelt is de Victory Boogie Woogie.
[ afbeelding ]
Ja.quote:Op vrijdag 17 april 2009 10:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh juist. Was dat Andere Tijden, dat ik daarover heb gezien?
Heb ik ooit geweten! Van een film of zo?quote:Op vrijdag 17 april 2009 10:14 schreef Lienekien het volgende:
Wat is de inspiratie geweest voor de artiestennaam Luka Bloom?
Ik was eerder.quote:Op vrijdag 17 april 2009 10:35 schreef Frollo het volgende:
Laat Iblis maar eens een nieuwe vraag stellen.
Ik moet nog bijkomen van die Mondriaanvraag.
Ik vind dat die hier sowieso weinig worden gesteld.quote:Op vrijdag 17 april 2009 10:24 schreef Frollo het volgende:
Overigens geen echte Dummies-vraag vind ik.
Tja, met jullie in de buurt zijn de dummiesvragen natuurlijk geen uitdaging.quote:Op vrijdag 17 april 2009 10:42 schreef pyl het volgende:
[..]
Ik vind dat die hier sowieso weinig worden gesteld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |