Huh? Die snap ik even niet? Kan dat nu niet alsnog dan?quote:Op maandag 18 mei 2009 21:01 schreef Troel het volgende:
Achteraf gezien is het jammer dat dat van ons echt gedrukt is op kant en klare kaartjes, anders was het een stuk makkelijker geweest een aantal dingen aan te passen en het kaartje voor een tweede te gebruiken
Nee, dat is het nadeel van standaardkaartjes. Als je dat in andere kleuren wilt is dat vaak gewoon niet mogelijk. En vindt het ook wat om dan op een andere manier dat te regelen, want dan ben je denk ik gewoon de overeenkomsten kwijtquote:Op maandag 18 mei 2009 21:06 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Huh? Die snap ik even niet? Kan dat nu niet alsnog dan?
Oh zo... ik dacht dat je alleen een andere naam wilde.quote:Op maandag 18 mei 2009 21:58 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, dat is het nadeel van standaardkaartjes. Als je dat in andere kleuren wilt is dat vaak gewoon niet mogelijk. En vindt het ook wat om dan op een andere manier dat te regelen, want dan ben je denk ik gewoon de overeenkomsten kwijt
Het standaardkaartje stond al Ruben op, dat scheeldequote:Op maandag 18 mei 2009 22:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh zo... ik dacht dat je alleen een andere naam wilde.![]()
Je kan het natuurlijk altijd informeren... mss hebben ze wel een print-afdeling die het wel kan ook...
Ooh ik zie echt geweldige kaartjes, die met die twee kleine hertjesquote:Op maandag 18 mei 2009 20:37 schreef RockabeIIa het volgende:
Zulke lieve kaartjes: http://www.pimpelmees.com/
Ik heb de link gelijk toegevoegd aan de OP-lijst
Wij konden een proefdruk krijgen voor 75 euroquote:Op maandag 18 mei 2009 23:13 schreef lcicle het volgende:
Miss_sly, je betaalt bij conventioneel drukwerk per kleur (=drukgang). Een proefdruk, die ook echt gedrukt is, doen ze meestal niet omdat dat te kostbaar is.
Bedenk me net dat onze trouwkaart (die ik zelf ontworpen heb) ook gedrukt is. Mocht je daar een exemplaar van willen zien mag je even een berichtje sturenDan kun je het verschil misschien beter zien.
Het kaartje is klikbaar.quote:Op woensdag 27 mei 2009 20:46 schreef peterfan het volgende:
Heel mooi Shaienne, en Roos is ook een prachtige naam vind ik!![]()
Maarre.... ik kan het gedichtje niet lezen hoor!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ohhh nou heb ik dat zitten googlen en ik lach me echt rot!quote:Op woensdag 3 juni 2009 20:57 schreef happyme28 het volgende:
miss_sly, op veel van de geboortekaartjes sites staan wel tips of google op 'tekst geboortekaartje bezoek' voor wat inspiratie.
Ik las 'Bel, kom en bewonder!' en die vond ik wel lollig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Etcetera.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
quote:
Als mijn familie mijn familie niet geweest was, dan was het ook niet nodig geweestquote:Op woensdag 3 juni 2009 22:16 schreef tessie het volgende:
Wij hebben op ons kaartje ook niks over eerst bellen voor je op bezoek komt staan. Neem aan dat mensen dat zelf ook wel begrijpen. En anders sturen we ze gewoon weer weg
Dat zou inderdaad ook een oplossing kunnen zijn, maar ik gebruik eigenlijk altijd mijn achternaam ookquote:Op woensdag 3 juni 2009 22:40 schreef Igraine het volgende:
Wij hadden deze tekst er op staan
[ afbeelding ]
En eronder onze namen: L, S en M v.d.M
In het dagelijks leven gebruik ik zelfs alléén maar mijn eigen achternaam en nooit mijn getrouwde naam. Maar voor deze gelegenheid vond ik het wel best. Het zorgt er wel voor dat het zinnetje wat lekkerder 'loopt'.quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:44 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad ook een oplossing kunnen zijn, maar ik gebruik eigenlijk altijd mijn achternaam ook
Ja toen hadden we ook alleen voornamen. Ik vind, persoonlijk, dat het met achternasm erbij zo formeelnis.quote:Op donderdag 4 juni 2009 07:52 schreef miss_sly het volgende:
Bij ons komen ook alleen de voornamen, zowel van Senna als van ons.
Vicky, had je dat bij Amber ook, alleen voornamen?
Ja, ik heb er bijv. ook eentje naar de huisarts gestuurd zo van 'dan snappen ze wel dat er een telgje bij is in ons gezien'. En het leek me dat die wel konden zoeken op naam en adres.quote:Op donderdag 4 juni 2009 08:25 schreef miss_sly het volgende:
Als je het kaartje naar instanties gaat sturen, is vak de achternaam toch ook niet voldoende? Zul je toch geboortedatum of relatienummer ofzo moeten vermelden, lijkt me?
Hoewel, het adres staat erop natuurlijk. Kunnen ze ook op zoeken, ook zonder achternaam!
dat vond ik ook heel moeilijk, dat hebben we terug laten komen in een gedichtje.quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:56 schreef _Bar_ het volgende:
Daarom vind ik het nu ook zo moeilijk met *Thijs erbij.
Ach we zullen er wel uitkomen.
wij hebben alleen het huisnummer op de deur en de bel, geen eens een naambordje beneden.. amar dat komt ook omdat we een gezamelijke voordeur met de buuf hebben.quote:Op donderdag 4 juni 2009 10:09 schreef Brighteyes het volgende:
Dat lijkt mij idd ook heel moeilijk wel ook Bar, vooral idd ook om wat jij zegt, dat dit geen volle broer of zus van Thijs wordt en je dus ook Marco nog hebt om een beetje rekening mee te houden.
Ik heb zelf trouwens ook niet zo veel met achternamen, ons naambordje op de voordeur heeft bijv. ook alleen onze voornamen. Is vast niet handig voor postbodes, maar ik vind het met zo heel erg formeel staan meteen.
Dit komt bij ons ook op het kaartje. Wij zijn niet zo van de gedichtjes en omdat ons geboortekaartje eruit ziet als een uitnodiging voor een expositie vonden we de tekst bel, kom en bewonder wel van toepassing.quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:55 schreef peterfan het volgende:
Wij hadden "Bel, kom en bewonder" en hebben daar leuke reacties op gekregen. Overigens laat ik het bij een evt. volgende wsl weg, omdat ik dit de enige leuke tekst vind en het wel aandurf, volgens mij komt er niemand onverwacht.
quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:55 schreef peterfan het volgende:
Ik vind "Bezoek uitsluitend in overleg" trouwens wel erg...euh cru zeg maar!
| 1 2 | <LIFE> |
Mét spelfout?quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:00 schreef GI het volgende:
Wij hadden
Laat me zachtjes voor je zingen
Een lied wat net nog niet bestond
Een lied wat morgen weer veranderd
Zo nooit wordt afgerond.
*pfieuw!quote:
Ik ben bang dat ons bezoek, ook al staan er in vetgedrukte en onderstreepte tekst de tijden dat ik wil gaan slapen, dat ze toch gewoon blijven zitten. Merk zelfs dat nu heeeel vaak gapen totaal geen indruk maakt op sommige bezoekers en dat ze rustig blijven zitten. Het liefst met nog enkele keren de vraag gesteld te hebben, jullie moeten morgenvroeg gewoon werken he? (JA IDD, we werken niet zoals jullie in de horeca of zijn nog student, sorry....)quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:07 schreef debuurvrouw het volgende:
Wij hadden bij de oudste ook geen tijden vermeld maar toen bleef de visite 's avonds wel tot 23.00 zitten.Normaal niet zo'n probleem, maar als ik er 's nachts nog drie keer uitmoet... liever niet. Bij tweede dus wel rusttijden genoemd maar vooral die avondtijd.
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Guuzewuus, da's wel een mooie ja!![]()
Wij zetten trouwens wel iets van "bellen voordat..." op het kaartje, mijn schoonfamilie kennende is dat een heel slim idee...
En grote broer en zus laten we hier denk ik weg, dat zou een beetje raar staan hier.
sorry schat, scherm stond een beetje lang openquote:Op donderdag 4 juni 2009 11:49 schreef GI het volgende:
Zeg innepin, lees anders het topic even
Pffft. Edit
luca heeft ook een halfzusje.quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:04 schreef MeNicole het volgende:
Wij hebben op het kaartje ook geen achternamen. Dan word het een kaart met alleen maar namen omdat we allemaal een andere achternaam hebben. Er komt wel gewoon op: Broer van Mikael. Misschien voor Kevin niet zo leuk maar er is voor mij geen verschil tussen Mikael en dit kindje. En R. ziet Mikael ook niet als een kind van een ander zeg maar.
Wij hadden het er zo op staan:quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:55 schreef peterfan het volgende:
Ik vind "Bezoek uitsluitend in overleg" trouwens wel erg...euh cru zeg maar!
quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:19 schreef Roönaän het volgende:
[..]
Wij hadden het er zo op staan:
"Wil je teentjes komen tellen,
dan graag even bellen
Tel: .......... "
Bar, ik weet niet of je Thijs erbij wil betrekken in de vorm van een gedichtje, in de link hieronder staan er ook een heleboel, al zitten er wel zware tussen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:56 schreef _Bar_ het volgende:
Daarom vind ik het nu ook zo moeilijk met *Thijs erbij.
Ach we zullen er wel uitkomen.
Daar hebben we ook al zitten kijken, maar daar staat niks tussen wat ons aanspreekt,quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:28 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Bar, ik weet niet of je Thijs erbij wil betrekken in de vorm van een gedichtje, in de link hieronder staan er ook een heleboel, al zitten er wel zware tussen.
Een collega van mij had haar overleden zoontje erbij op het kaartje gezet met zijn naam in een wolkje, vond ik heel bijzonder, vooral bij een kindje is een kruis achter een naam soms zo ''zwaar''
http://www.gedachten-gedi(...)/kindjeoverleden.htm
Gewoon in je msn naam of op Twitter is toch genoegquote:Op donderdag 4 juni 2009 16:22 schreef oeke het volgende:
Ja precies, famillie en close vrienden wil je toch een kaartje sturen, ik dan toch!
en mailen naar de rest.
Maar hij vond dat wel modern ofzo
Voor de adressen even allemaal door hem via excel/word op een aantal vellen transparante etiketten laten printen. Scheelt heel wat schrijf werk als de kaarten+enveloppen binnen zijn.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:01 schreef oeke het volgende:ik was aan het wachten op mijn lief, maar ik geloof dat sommige aspecten van de zwangerschap hem niet zo interesseren. hij wilde een mailtje rondsturen
![]()
Dus nadat ik door had dat hij er niet zo mee bezig was heb ik mezelf er helemaal opgeworpen
Maar ik denk dat we allebei blij zijn met hoe het nu is geworden!
Dan moeie wel een goeie luxe printer hebbenquote:Op donderdag 4 juni 2009 17:13 schreef Ynske het volgende:
vaak kun je de enveloppen ook door de printer halen, en dan rechtstreeks in een leuk lettertype opzetten
Ik kwam hier ooit deze link tegen: http://www.envelopshop.nl/ en ben erg tevreden altijdquote:Op donderdag 4 juni 2009 18:24 schreef miss_sly het volgende:
Enveloppen, dat is ook nog zoiets. Zijn wij druk bezig met het kaartje, is er dadelijk geen enveloppe voor te krijgen. Waar bestel je enveloppen als je zelf je kaartjes maakt?
Met Thijs hadden we ook eigen ontworpen kaartjes, en daarmee naar een drukkerij gegaan, en die hadden gewoon passende envoloppen liggen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:24 schreef miss_sly het volgende:
Enveloppen, dat is ook nog zoiets. Zijn wij druk bezig met het kaartje, is er dadelijk geen enveloppe voor te krijgen. Waar bestel je enveloppen als je zelf je kaartjes maakt?
Ha, nu je, het er over hebtquote:Op donderdag 4 juni 2009 16:20 schreef _Bar_ het volgende:
Ow en dan kan ik hier gelijk Oxy nog even bedanken voor haar bijdragepm je snel weer
Bij gebroeders Winter, aan de Amstel vlakbij de Munt, hebben ze veel enveloppen in verschillende kleurenquote:Op donderdag 4 juni 2009 18:24 schreef miss_sly het volgende:
Ow ja, je editquote:Op donderdag 4 juni 2009 21:43 schreef tessie het volgende:
Miss Sly, ik weet niet of je het gezien had, maar in mijn post had ik ook een paar winkels genoemd waar ze enveloppen hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |