abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 april 2009 @ 11:30:02 #51
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_67788243
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:23 schreef nachtdier3 het volgende:

[..]

Ja, ik ben degene die de huur betaalt. Degene die nu meegenomen is, is een medebewoner, maar die staat niet op het huurcontract als huurder.
Lekker huurders heb jij dan...

Het lijkt mij dat het antwoord nu vaak genoeg gegeven is: jij als huurder moet de deur vervangen (bel wel je woningbouw is mogelijk goedkoper dan zelf iemand regelen ) en je kunt je huisgenoot vriendelijk doch dwingend verzoeken de schade te betalen (en misschien moet je een andere huisgenoot zoeken, eentje die niet iedere keer gehaald wordt de politie ).
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  dinsdag 7 april 2009 @ 11:30:12 #52
165237 Leef
Sunny side up!
pi_67788249
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:26 schreef snowgoon het volgende:
Een boete van 15 euro loopt niet zomaar op tot 630 euro, daar zitten nog wel wat aanmaningen tussen
yep, die meerdere malen naar het verkeerde adres worden gestuurd, omdat de deurwaarder het verdomt om een gba-check te doen. En dan krijg je dus WEL een boete van 630 euro en een politieinval voor een kapot fietslampje.
pi_67788288
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:30 schreef Leef het volgende:

[..]

yep, die meerdere malen naar het verkeerde adres worden gestuurd, omdat de deurwaarder het verdomt om een gba-check te doen. En dan krijg je dus WEL een boete van 630 euro en een politieinval voor een kapot fietslampje.
630 euro voor boete van 15 euro is gewoon onzin.
***** Kraak.....
pi_67788315
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:29 schreef snowgoon het volgende:

[..]

De politie heeft niet aangebeld maar stond gewoon ineens binnen.
Zégt de TS.....
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_67788328
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:29 schreef snowgoon het volgende:

[..]

De politie heeft niet aangebeld maar stond gewoon ineens binnen.
Dan was de voordeur al brak.
***** Kraak.....
  dinsdag 7 april 2009 @ 11:32:43 #56
250967 nachtdier3
1...2...3....
pi_67788344
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:28 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Jij bent volgens mij dan verantwoordelijk, en je was ook thuis, dus een simpel edoch steekhoudend argument van de verhuurder zal zijn, "waarom deed je de deur niet gewoon open?" Je zit niet in rolstoel zoals in de zaak hierboven, en dit is ook niet de eerste keer dat justitie aan de deur komt, dus het "redelijkerwijs niet niet kunnen weten" zoals in de zaak hierboven kom je ook niet mee weg..
Waarom ik de deur niet opendeed? Omdat zij niet eens hebben aangebeld. Ik kan niet door 2 muren heenkijken of ruiken dat er iemand voor de deur staat.

En het redelijkerwijs niet kunnen weten omdat ze er al eerder zijn geweest. Toen hebben ze keurig aangbeld en is er keurig opengedaan. Die deur hadden ze echt niet in hoeven te beuken. Buitensporig geweld gebruikt dus..
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_67788388
quote:

[..]

En ergens in dat traject had jij niet zoiets van, goh dit gaat helemaal de verkeerde kant op, laat ik eens even een nette brief sturen met een uitleg, eventueel voorzien van een uittreksel uit het GBA van een paar euro?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 7 april 2009 @ 11:34:15 #58
250967 nachtdier3
1...2...3....
pi_67788402
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:32 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Dan was de voordeur al brak.
Ja, die was ook brak. Oud, gaar, makkelijk te forceren. Maar ze hebben m toch maar open geramd.
pi_67788429
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:32 schreef nachtdier3 het volgende:

[..]

Waarom ik de deur niet opendeed? Omdat zij niet eens hebben aangebeld. Ik kan niet door 2 muren heenkijken of ruiken dat er iemand voor de deur staat.

En het redelijkerwijs niet kunnen weten omdat ze er al eerder zijn geweest. Toen hebben ze keurig aangbeld en is er keurig opengedaan. Die deur hadden ze echt niet in hoeven te beuken. Buitensporig geweld gebruikt dus..
Dat doen ze niet voor de lol hoor, maar het zou de situatie erg verduidelijken als je verteld waarvoor ze die grapjas kwamen halen?
pi_67788483
quote:

[..]

En door die luie deurwaarder heb je die boete uiteindelijk niet hoeven te betalen.
pi_67788520
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:28 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Jij bent volgens mij dan verantwoordelijk, en je was ook thuis, dus een simpel edoch steekhoudend argument van de verhuurder zal zijn, "waarom deed je de deur niet gewoon open?" Je zit niet in rolstoel zoals in de zaak hierboven, en dit is ook niet de eerste keer dat justitie aan de deur komt, dus het "redelijkerwijs niet niet kunnen weten" zoals in de zaak hierboven kom je ook niet mee weg..
dus jij doet de deur ook altijd open als er niet word aangebeld?
Omnia vincit amor, nos et cedamus amori
  dinsdag 7 april 2009 @ 11:37:39 #62
165237 Leef
Sunny side up!
pi_67788525
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:31 schreef kraaksandaal het volgende:
630 euro voor boete van 15 euro is gewoon onzin.
Dat had ik ook gezegd, "Absolute Onzin!!!", tot het me overkwam.
pi_67788569
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:37 schreef Leef het volgende:

[..]

Dat had ik ook gezegd, "Absolute Onzin!!!", tot het me overkwam.
En dat heb je betaald?
***** Kraak.....
  dinsdag 7 april 2009 @ 11:39:21 #64
250967 nachtdier3
1...2...3....
pi_67788585
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:30 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Lekker huurders heb jij dan...

Het lijkt mij dat het antwoord nu vaak genoeg gegeven is: jij als huurder moet de deur vervangen (bel wel je woningbouw is mogelijk goedkoper dan zelf iemand regelen ) en je kunt je huisgenoot vriendelijk doch dwingend verzoeken de schade te betalen (en misschien moet je een andere huisgenoot zoeken, eentje die niet iedere keer gehaald wordt de politie ).
Is waarschijnlijk voor een en hetzelfde akkefietje. Toen werd ie van zn bed gelicht om m te horen, nu kennelijk voor wat anders.
  dinsdag 7 april 2009 @ 11:40:25 #65
165237 Leef
Sunny side up!
pi_67788619
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:33 schreef fruityloop het volgende:
En ergens in dat traject had jij niet zoiets van, goh dit gaat helemaal de verkeerde kant op, laat ik eens even een nette brief sturen met een uitleg, eventueel voorzien van een uittreksel uit het GBA van een paar euro?
Dat had ik zeker gedaan, als ik ooit een van die brieven had ontvangen.
Maar de deurwaarder had m'n correcte adres pas toen hij met drie vrinden aan de deur kwam.
Tot die tijd zijn er wel aanmaningen verstuurd, maar allemaal naar adressen waar ik al maanden niet meer woonde (ik verhuisde destijds veel.)
Wat ontzettend stom klunzengedrag was, want m'n juiste adres was zo op te zoeken in de Gemeentelijke Basisadministratie - altijd alles netjes doorgegeven.
pi_67788695
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:40 schreef Leef het volgende:

[..]

Dat had ik zeker gedaan, als ik ooit een van die brieven had ontvangen.
Maar de deurwaarder had m'n correcte adres pas toen hij met drie vrinden aan de deur kwam.
Tot die tijd zijn er wel aanmaningen verstuurd, maar allemaal naar adressen waar ik al maanden niet meer woonde (ik verhuisde destijds veel.)
Wat ontzettend stom klunzengedrag was, want m'n juiste adres was zo op te zoeken in de Gemeentelijke Basisadministratie - altijd alles netjes doorgegeven.
Als je het over klunzengedrag hebt, het is ook niet bepaald slim om te denken dat de politie een boete vergeet.
Het is ook niet slim om er niet voor te zorgen dat de post van je oude adres naar je nieuwe adres wordt verstuurd.
  dinsdag 7 april 2009 @ 11:43:42 #67
165237 Leef
Sunny side up!
pi_67788718
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:38 schreef kraaksandaal het volgende:
En dat heb je betaald?
En later teruggekregen met excuus.
  dinsdag 7 april 2009 @ 11:45:22 #68
165237 Leef
Sunny side up!
pi_67788765
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:42 schreef snowgoon het volgende:
Als je het over klunzengedrag hebt, het is ook niet bepaald slim om te denken dat de politie een boete vergeet.
Het is ook niet slim om er niet voor te zorgen dat de post van je oude adres naar je nieuwe adres wordt verstuurd.
Had jij opgebeld om te vragen, sorry meneer de politieagent, ik heb een boete gehad maar heb nooit post ontvangen. Mag ik alstublieft alsnog betalen?

Voor zover het kon, heb ik wel degelijk gezorgd dat m'n post werd doorgestuurd, maar slordige huisgenoten, sleutels die kwijt zijn, mensen die post weggooien.. ik kan niet overal verantwoordelijk voor zijn. Het is eerst en vooral de verantwoordelijkheid van de schuldeiser om te zorgen dat de post naar het goeie adres gaat.
pi_67788834
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:45 schreef Leef het volgende:

[..]

Had jij opgebeld om te vragen, sorry meneer de politieagent, ik heb een boete gehad maar heb nooit post ontvangen. Mag ik alstublieft alsnog betalen?
Als ik daarmee voorkom dat de boete alleen maar hoger wordt of dat ze ineens voor mij deur staan zeker.
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:43 schreef Leef het volgende:

[..]

En later teruggekregen met excuus.
Goh. Wat een slecht systeem is het toch... 600 euro terug én excuses gekregen.
pi_67788839
Nou bij mij mogen ze langskomen hoor, alles is weg dan en dat ze maar gelukkig worden met wat er nog staat dan.
Uiteraard wel achter stevige voordeur.
***** Kraak.....
  dinsdag 7 april 2009 @ 11:54:02 #71
165237 Leef
Sunny side up!
pi_67789012
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:47 schreef nachtdier3 het volgende:
Goed, mn deur is dus ingeramd door onze blauwe vriendjes.
Wat moeten de smurfen bij jou thuis?
pi_67789087
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:28 schreef nachtdier3 het volgende:

[..]

Hij heeft een boete openstaan voor idd het fietsen zonder licht waar ie voor gegijzeld kan worden in ieder geval. Exacte reden van hun komst weet ik niet. Zou ook bedreiging kunnen zijn (schriftelijk) want ze hebben eerder mn pc meegenomen.
wacht ff.. ze hebben JOUW pc meegenomen omdat je huisgenoot iemand schriftelijk heeft bedreigd?
en ze hebben de deur ingetrapt zonder vooraankondiging omdat je huisgenoot een boete heeft openstaan voor het fietsen zonder licht?

dit riekt naar meer...
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
pi_67789172
quote:
Een huurder is volgens de wet aansprakelijk voor schade aan het gehuurde die ontstaat doordat hij zijn verplichtingen uit de huurovereenkomst niet of niet goed nakomt. In beginsel is het de huurder zelf die moet bewijzen dat hem geen blaam treft. Dit is alleen anders wanneer het om schade gaat die aan de buitenkant van het gehuurde is ontstaan. In dat geval is het de verhuurder die moet aantonen dat de aansprakelijkheid bij de huurder ligt.

In deze zaak gaat het om schade aan de voordeur van een huurwoning, die bij een inval door de politie is geforceerd. De verhuurder wil de kosten van herstel op de huurder verhalen en de centrale vraag is of die kosten inderdaad voor rekening van de huurder moeten komen.
De casus

De politie forceert de deur van een huurwoning, omdat de minder valide bewoonster deze na aanbellen niet snel genoeg kan opendoen. De inval is bedoeld om de op dat moment in de woning logerende zoon van de vrouw op te pakken.

De verhuurder heeft vervolgens de beschadigde deur laten herstellen en wil de kosten daarvan op de huurster verhalen; de schade zou namelijk door haar toedoen zijn ontstaan. De huurster weigert deze herstelkosten te vergoeden, waarop de verhuurder naar de rechter stapt.
Het oordeel van de rechter

De schade is ontstaan aan de buitendeur van de woning en het gaat volgens de kantonrechter dus om schade aan de buitenzijde van een onroerende zaak, zodat de bewijslast bij de verhuurder ligt.

Volgens de verhuurder heeft de huurster niet aan haar verplichtingen uit de huurovereenkomst voldaan, omdat zij niet heeft voorkomen dat de politie de voordeur heeft geforceerd en beschadigd. Volgens de overeenkomst moet zij de schade vergoeden die is ontstaan door of in verband met het gebruik van het gehuurde, dan wel door schuld of onachtzaamheid van de bewoners of anderen die met zijn toestemming in, op of bij het gehuurde aanwezig zijn. De herstelkosten van de deur vallen onder die bepaling. Verhuurster brengt daartegen in dat de schade is ontstaan door een inval van de politie en haar daarom niets te verwijten valt.

De kantonrechter stelt vast dat de precieze toedracht van de politie-inval niet duidelijk is, en evenmin of de verhuurster in dat verband enig verwijt treft. Het enkele feit dat de zoon van de huurster in de woning verbleef, betekent nog niet dat door haar schuld of onachtzaamheid of die van haar zoon schade aan het gehuurde is ontstaan. De verhuurder heeft daarom niet kunnen aantonen dat de huurster toerekenbaar tekort is geschoten in de naleving van haar contractuele verplichtingen, zodat de schade voor zijn rekening moet blijven.
(Uitspraak Rechtbank 's-Gravenhage, Sector kanton, van 18 april 2007, LJN: BA5283)
pi_67789186
ik snap er werkelijkwaar helemaal niets meer van..
ik lurk het topic verder wel mee..
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
  dinsdag 7 april 2009 @ 12:09:04 #75
250967 nachtdier3
1...2...3....
pi_67789496
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:56 schreef Djarum het volgende:

[..]

wacht ff.. ze hebben JOUW pc meegenomen omdat je huisgenoot iemand schriftelijk heeft bedreigd?
en ze hebben de deur ingetrapt zonder vooraankondiging omdat je huisgenoot een boete heeft openstaan voor het fietsen zonder licht?

dit riekt naar meer...
Ja, zoals al eerder verteld is, is de politie al eerder langsgeweest een paar maanden terug. Toen hebben ze gewoon aangebeld, maar stonden er ook opeens 6-7 apen binnen. Werd ik ook bijna geboeid meegenomen, terwijl ze niet eens voor mij kwamen. De pc;s in huis hebben ze toen meegenomen, samen met mn huisgenoot. Die zou mogelijk brieven met een dreigende toon hebben getikt op die pc en daarvoor hebben ze m van zn bed gelicht omdat ie geen zin had om naar he tbureau te gaan voor een verhoor. Ik denk dus dat dit het vervolg was. Alleen nu hadden die lieve apen niet het fatsoen om even aan te bellen. Terwijl daar toch echt deurbellen voor zijn uitgevonden. Daar is tot op heden geen veroordeling uit gekomen trouwens.

[ Bericht 3% gewijzigd door nachtdier3 op 07-04-2009 12:14:40 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')