Soms ook uitgebreid met: "in KleBlaStoJa"quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:35 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Haha dat Nutteloze Kut Burgers heb ik maar al te vaak gehoord (en nog), nu weet ik dus ook de afkorting.
Waarom we daar zitten is een politieke beslissing inderdaad, en daar kun je het wel of niet mee eens zijn. Maar wat we vooral NIET moeten doen is Nederlandse soldaten met de nek aankijken voor een besluit van de regering. Een soldaat wordt soldaat om zijn land te dienen, en wordt gezonden waar zijn regering besluit hem te zenden.quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:22 schreef Alulu het volgende:
Wat is dit voor onzin "in naam van het hele volk". Het is juist hartstikke treurig dat een 20-jarige daar sterft aangezien wij daar niets te zoeken hebben. En al helemaal niet "in naam van het volk", aangezien er totaal geen relatie was/is tussen Taliban en Nederlandse volk. Het is een politieke beslissing geweest om daarnaartoe te gaan en in naam daarvan dus, niet de individuele Nederlander die nog nooit heeft stilgestaan bij een land als Afghanistan voordat het leger ernaartoe ging.
Ow die had ik nog nooit gehoord.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Soms ook uitgebreid met: "in KleBlaStoJa"
Kleffe Blauwe StofJas
Want militairen schieten alleen maar mensen dood natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:07 schreef Klopkoek het volgende:
Respect en ontzag heb ik voor vrijwilligers die zieken en zwakken in nood helpen, niet voor mensen die andere mensen doodschieten ook al is dat soms onvermijdelijk.
Ze doen nuttig werk maar 'respect' en allerlei andere emoties gaan echt veel te ver.
Dit dus.quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:56 schreef maartena het volgende:
Ik vind het toch wel treurig om te zien dat zijn afkomst ook daadwerkelijk besproken moet worden.... Wanneer leren mensen dat mensen die een niet-Nederlandse naam of huidskleur ook gewoon Nederlander kunnen zijn, en dus kunnen dienen in de Nederlandse strijdkrachten? De tijd van een volledig blank Nederland is al 60+ jaar voorbij.
De soldaat die gisteren is omgekomen is gewoon 100% Nederlander, en verdient hetzelfde respect als iedere andere soldaat die met een Nederlandse vlag over de doodskist in Eindhoven uit een Hercules transport vliegtuig wordt getild.
Waar zijn ouders geboren zijn, en waar hij zijn naam vandaan heeft, doet er niet toe.
Dat doen ambulancemedewerkers ook en die staan in een veel lager aanzien.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:10 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Want militairen schieten alleen maar mensen dood natuurlijk.![]()
Ze helpen ook helemaal niet bij andere dingen zoals Enschede bv.
Ik denk niet dat ambulancemedewerkers een lager aanzien hebben. Ik denk dat er meer militairen met de nek worden aangekeken dan ambulancemedewerkers.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat doen ambulancemedewerkers ook en die staan in een veel lager aanzien.
Echt, ik vind redeneringen als 'we moeten respect voor militairen hebben want ze dienen hun land' echt flauwekul.
Tegelijkertijd ben ik ook niet van het soort dat snel op militairen zal spugen.
Och, ik draai al te lang mee binnen defensie om me daar druk om te kunnen maken, ik kwam op in een tijd waarbij soldaten nog echt uitgejouwd werden op het station/ straat. Voor mij is het al een tijdje niets meer dan een vorm van levensonderhoud voor mij en mijn gezin. Dat daar zo nu en dan wat "mindere" klussen tussen zitten (minder geldt vooral voor het thuisfront) dat weet je en daar doe ik ook absoluut niet moeilijk over. Maar dat ik nou zou vinden dat ik "respect" zou moeten verdienen van de Nederlandse bevolking, nou nee. En waarom ook eigenlijk? Iedere werkende voorziet op zijn eigen manier in zijn levensonderhoud, waarom zou ik dan meer respect moeten genieten dan een fabrieksarbeider die elke dag keihard werkt om de eindjes aan elkaar te knopen, of een wegwerker die dagelijks de kans loopt om ondersteboven gereden te worden?quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat doen ambulancemedewerkers ook en die staan in een veel lager aanzien.
Echt, ik vind redeneringen als 'we moeten respect voor militairen hebben want ze dienen hun land' echt flauwekul.
Tegelijkertijd ben ik ook niet van het soort dat snel op militairen zal spugen.
Ja daar snap ik ook helemaal niks van, ik vraag me echt af waarom je ambulancemedewerkers zou lastig vallen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:45 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Mooi nuchter relaas, al zie ik het nu er niet van in om militairen op straat uit te jouwen.
Maar goed, iedere tijd heeft zo z'n eigen nukken zullen we maar denken. Nu zijn de ambulancebroeders de sjaak
Misschien omdat er voor elke Afghaanse dode (die niet bij de Taliban hoorde) in Afghanistan ook niet een extra RTL nieuwsuitzending is gemaakt?quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:49 schreef SCH het volgende:
Ik snap de grofheid rond dit item echt neit. En ik ben allesbehalve een fan van het leger, dat mag bekend zijn. Maar dan kan hier toch nog wel respect over gesproken worden, en we snappen toch wel dat het gewoon nieuws is?
Nee, vind je dat dan nodig??? De criteria van het nieuws lopen niet langs ethische maatstaven. De dood van Balkenende zal ook meer aandacht krijgen dan de dood van bv. de Finse president, zou je dat ook gek vinden?quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Misschien omdat er voor elke Afghaanse dode (die niet bij de Taliban hoorde) in Afghanistan ook niet een extra RTL nieuwsuitzending is gemaakt?
Nee dat ook weer niet. Maar zolang de coalitietroepen onterecht in Afghanistan en Irak zitten, ga ik niet de hele dag janken als er ook doden aan hun zijde vallen. Dat er een dode aan de coalitiekant is gevallen, is uiteraard vervelend. Maar niet meer dan dat. Klinkt hard.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, vind je dat dan nodig??? De criteria van het nieuws lopen niet langs ethische maatstaven. De dood van Balkenende zal ook meer aandacht krijgen dan de dood van bv. de Finse president, zou je dat ook gek vinden?
Wat mij betreft verdient elk persoon respect maar niet meer of minder omdat hij of zij militair is.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:49 schreef SCH het volgende:
Ik snap de grofheid rond dit item echt neit. En ik ben allesbehalve een fan van het leger, dat mag bekend zijn. Maar dan kan hier toch nog wel respect over gesproken worden,
Je zegt het goed: het is 'gewoon' nieuws en behoort geen groot nieuws te zijn.quote:en we snappen toch wel dat het gewoon nieuws is?
Ja tuurlijk is dat net zo erg, ik betwijfel trouwens of er geen spoeduitzending komt.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vind een buschauffeur die wordt gedoodt net zo erg, nog wel erger misschien (niet vanwege de persoon, dat is om het even, maar om het beroep dat je uitoefent). Daarvoor zal ook niet een spoeduitzending worden ingelast.
Dat het erbij hoort maakt het niet minder nieuwswaardig en niet minder ongepast om te doen alsof het gewoon zomaar iets is. Bovendien klopt het gewoon niet en word ik echt kotsmisselijk van het gemak waarmee er over mensenlevens wordt gesproken. Het lijkt wel of jij en anderen een soort satanisch genoegen beleven aan het belachelijk maken van deze jonge militairen die op instigatie van de Nederlandse politiek, en dus van ons allen, op een missie worden gestuurd.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat mij betreft verdient elk persoon respect maar niet meer of minder omdat hij of zij militair is.
[..]
Je zegt het goed: het is 'gewoon' nieuws en behoort geen groot nieuws te zijn.
Ik vind een buschauffeur die wordt gedoodt net zo erg, nog wel erger misschien (niet vanwege de persoon, dat is om het even, maar om het beroep dat je uitoefent). Daarvoor zal ook niet een spoeduitzending worden ingelast.
edit:
Eigenlijk is 'beroep' niet de juiste term. Het zijn de omstandigheden. Als een buschauffeur een ongeluk krijgt met zijn bus dan is dat heel naar maar het is inbegrepen in zijn beroep. Wordt hij daarentegen doodgestoken in zijn bus dan zal het terecht nieuws zijn. Hetzelfde met een militair. Als een militair gedoodt wordt in Uruzgan dan hoort dat er helaas bij, wordt hij of zij vanwege zijn beroep in Nederland openbaar op straat doodgeslagen dan zal ook dat terecht nieuws zijn.
Mocht ik op enige manier de indruk hebben gewekt dat ik het de soldaten kwalijk neem dan klopt dat niet.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:02 schreef maartena het volgende:
[..]
Waarom we daar zitten is een politieke beslissing inderdaad, en daar kun je het wel of niet mee eens zijn. Maar wat we vooral NIET moeten doen is Nederlandse soldaten met de nek aankijken voor een besluit van de regering. Een soldaat wordt soldaat om zijn land te dienen, en wordt gezonden waar zijn regering besluit hem te zenden.
Ik ben het ook nooit eens geweest met de oorlog in Irak, maar leg de schuld niet bij de Amerikaanse soldaten die daar dagelijks met gevaar voor eigen leven hun werk doen.
Nee sorry, in dit geval niet. Een land dienen dan denk ik aan je eigen land verdedigen. Dat is logisch.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:02 schreef maartena het volgende:
Soldaten die hun land dienen, en dit vrijwillig doen, verdienen op z'n minst dat respect, of je het nu eens bent met de missie of niet.
Ik snap de opwinding over zo'n newsflahs ook niet. Het is vervelend voor Klopkoek en anderen dat hun favoriete programma's op RTL4 even iets later beginnen maar meer ook niet.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:43 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja tuurlijk is dat net zo erg, ik betwijfel trouwens of er geen spoeduitzending komt.
En anders hebben we nog uitzending gemist.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik snap de opwinding over zo'n newsflahs ook niet. Het is vervelend voor Klopkoek en anderen dat hun favoriete programma's op RTL4 even iets later beginnen maar meer ook niet.
Je gaat er voor het gemak even aan voorbij dat de meeste Afghanen blij zijn met deze missies en graag willen dat de Taliban wordt bestreden en dat er scholen en dorpen worden herbouwd enz.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:13 schreef Alulu het volgende:
Daarnaast vraag ik mij af dan wel hoe jij tegen Afghanen aankijkt die wapens oppakken om tegen de bezetters te strijden. Want ook dat is 'je land dienen', en daar kan ik dus wel begrip voor opbrengen.
Ja en veruit de meeste Tunesiers zouden heel blij zijn met ook het afzetten van hun president die ook massaal mensenrecht schendt.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Je gaat er voor het gemak even aan voorbij dat de meeste Afghanen blij zijn met deze missies en graag willen dat de Taliban wordt bestreden en dat er scholen en dorpen worden herbouwd enz.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |