Ja vast wel...quote:Op maandag 6 april 2009 21:47 schreef Edwinuss het volgende:
MBIT
Hangt van de provider af.quote:Op maandag 6 april 2009 21:54 schreef signom het volgende:
Ze beloven je helemaal niets. Je hebt een contract met MAXIMAAL 8 mbit. Blijkbaar woon je te ver van de centrale en kan je die snelheid dus niet halen, of je hebt 10 meter oude telefoonkabel in je huis liggen en pas daarachter je modem hangen, of je werkt draadloos met je modem 10 meter verderop. of of of..
Jouw huidige provider biedt 8Mbit per seconde. (8000kbit/s)quote:Op maandag 6 april 2009 21:45 schreef FFnog het volgende:
Ik snap niet wat mijn internetsnelheid is...
Als ik een check doe bij speedtest.nl zegt ie :
1416.3 KByte/sec
(=11330 kbps)
Dat is toch een prutsnelheid...??? Is dat dan gewoon 1,4 Mb/s...???
Ze beloven me 8 Mb/s...
Ik kan binnenkort misschien overstappen op glasvezel met een up en downloadsnelheid van: 50 Mb/s voor bijna dezelfde prijs...
Maar ik krijg nu 1400 KByte/s, ik krijg dus meer...???quote:Jouw huidige provider biedt 8Mbit per seconde. (8000kbit/s)
Dit is omgerekend 1000 KByte/s
Precies, ik snap het geloof ik een beetje...quote:Op maandag 6 april 2009 22:11 schreef splendor het volgende:
1416.3 KByte/sec
(=11330 kbps)
8mbit/sec = grofweg 1 mBYTE/sec, je krijgt 1,4 mbyte/sec
Dus die 11330 is 11mbit grofweg (je deelt namelijk niet door 1000 maar door 1024 steeds), dus je zit over je 8mbit heen.. wees er blij mee.
Die geeft 7 MB aan inderdaad...quote:Op maandag 6 april 2009 22:08 schreef Olep het volgende:
Probeer www.speedtest.net
Speedtest.nl is waardeloos.
866 KB, komt dus in de buurt...quote:Op maandag 6 april 2009 22:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Speedtest.bbned.nl en dan de 100MB download doen. Daar zie je je snelheid in bytes wat dus zo rond de 1MB zou moeten liggen in jouw geval.
[ afbeelding ]
Dat is redelijk normaal hoor, ik denk dat je daar best tevreden mee mag zijn.quote:
De tijd die het duurt om een datapakketje naar de server te sturen en antwoord terug te ontvangen. Ook wel RTT of Round Trip Time genoemd.quote:Op maandag 6 april 2009 22:42 schreef FFnog het volgende:
Duh, ik heb wel het minste van allemaal...
Maar wat is die ping nu...???
Eh nee, bit = byte MAAL 8.quote:Op maandag 6 april 2009 21:57 schreef Alcatraz het volgende:
Bit = byte / 8
quote:Op maandag 6 april 2009 23:21 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Eh nee, bit = byte MAAL 8.
Er gaan namelijk 8 bits in 1 byte.
Dus je verbetert het verkeerd.quote:Op maandag 6 april 2009 23:21 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Eh nee, bit = byte MAAL 8.
Er gaan namelijk 8 bits in 1 byte.
64 bits = 8 bytes.quote:
true, maar als je een '='-teken gebruikt, moet je dat dus omdraaien.quote:Op maandag 6 april 2009 23:26 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
64 bit = 8 byte
Dus het aantal bits is het aantal bytes MAAL 8.
Is toch niet moeilijk of wel?
Wat klopt er niet aan wat ik zeg dan?quote:Op maandag 6 april 2009 23:27 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
true, maar als je een '='-teken gebruikt, moet je dat dus omdraaien.
zoveel bytes = zoveel × 8 bits.
Nee net zoals 1 bit is 1 byte / 8 niet echt gek moeilijk is.quote:Op maandag 6 april 2009 23:26 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
64 bits = 8 bytes.
Dus het aantal bits is het aantal bytes MAAL 8.
Is toch niet moeilijk of wel?
Ok, ik vatte het verkeerd op. Wat je zegt klopt natuurlijk...quote:Op maandag 6 april 2009 23:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee net zoals 1 bit is 1 byte / 8 niet echt gek moeilijk is.
quote:
Waar werk jij in godsnaam?quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:18 schreef Superhuuper het volgende:
Zo kan ik het ook..![]()
[ link | afbeelding ]
Beetje zieke snelheidquote:Op dinsdag 7 april 2009 11:57 schreef Superhuuper het volgende:
[..]
Doorsnee kantoor in het centrum van Amsterdam, nieteens ICT-gericht.. Hoezo?
quote:Op maandag 6 april 2009 23:15 schreef Sapstengel het volgende:
Oh een internet snelheid pimptopic. Hier moet ik gepost hebben.
[ link | afbeelding ]
dat dus...quote:
Maar ik was wel thuisquote:Op dinsdag 7 april 2009 11:18 schreef Superhuuper het volgende:
Zo kan ik het ook..![]()
[ link | afbeelding ]
quote:Op maandag 6 april 2009 22:30 schreef FFnog het volgende:
Hier iemand ervaring met glasvezel...???
Surf kan wel iets harder. In ons geval leveren ze 1000/1000 via de glasvezel. Ze leveren voornamelijk aan educatieve instellingen (universiteiten, hoge scholen en een enkele middelbare school).quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:58 schreef Sapstengel het volgende:
Surfnet is die 100mbit glasvezel provider of niet?
8Mb/s oftewel 8 Megabit/s = 1 MegaByte/s (1Mbit = 128kByte/s)quote:Op maandag 6 april 2009 21:45 schreef FFnog het volgende:
Ik snap niet wat mijn internetsnelheid is...
Als ik een check doe bij speedtest.nl zegt ie :
1416.3 KByte/sec
(=11330 kbps)
Dat is toch een prutsnelheid...??? Is dat dan gewoon 1,4 Mb/s...???
Ze beloven me 8 Mb/s...
Ik kan binnenkort misschien overstappen op glasvezel met een up en downloadsnelheid van: 50 Mb/s voor bijna dezelfde prijs...
CAT5 gaat niets uithalen, is namelijk gewoon 100Mbit. CAT6 is voor 1000Mbit.quote:Op woensdag 8 april 2009 03:41 schreef eSjakie het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ff vraagje tussendoor. Ik heb nu sinds een paar dagen KPN premium (20 mbps) en ik download nu met zo'n 1,6 MB max, average 1,55 MB. Ik had zelf toch wel 1,8/2 MB verwacht. Volgens die postcodecheck zit ik op circa 700 meter afstand. Zou ik dan niet iets sneller moeten kunnen downloaden? Ik heb geen wireless ofzo gewoon een CAT5 kabel.
CAT5 is normale bekabeling. Kost nog geen euro de meter en dus hele grote kans dat je dat al hebt liggen.quote:Op woensdag 8 april 2009 12:35 schreef eSjakie het volgende:
[ link | afbeelding ]
Hoezo gaat cat5 niks uithalen dan? Raad je me dan een cat6 kabel aan?
Ik heb geen idee dus leg uit
grappenmakerquote:Op maandag 6 april 2009 21:56 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Hangt van de provider af.
Upc levert de snelheid waar je voor betaald. KPN niet.
quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:42 schreef Kptelmo het volgende:
[..]
Surf kan wel iets harder. In ons geval leveren ze 1000/1000 via de glasvezel. Ze leveren voornamelijk aan educatieve instellingen (universiteiten, hoge scholen en een enkele middelbare school).
Thuis gaat het iets relaxter...
[ link | afbeelding ]
...maar ik ga nog een keer 's nachts die glasvezel aftappen.
quote:Op donderdag 9 april 2009 12:38 schreef Kptelmo het volgende:
Ik vraag me af of iedereen al Pasen is gaan vieren, want deze snelheid heb ik nog nooit gehaald:
[ link | afbeelding ]
Same here:quote:Op donderdag 9 april 2009 12:38 schreef Kptelmo het volgende:
Ik vraag me af of iedereen al Pasen is gaan vieren, want deze snelheid heb ik nog nooit gehaald:
[ link | afbeelding ]
Waarom is jouw uploadsnelheid hoger dan jouw downloadsnelheid ?quote:Op donderdag 9 april 2009 13:52 schreef Nizno het volgende:
[ link | afbeelding ]
Normaal is de down best wel snellerder.
zo dus
[ link | afbeelding ]
ik heb een 512kb verbinding, en die is op speedtest nog sneller....quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:02 schreef diedrick het volgende:
Mag een negatieve pimp ook? Hier ben ik heftig over in discussie met.... jawel, Telfort
[ link | afbeelding ]
Het zou overigens 6mbit down, 1 mbit up moeten zijn. Toen het nog Tiscali was ging het redelijk goed....
omdat er een beetje veel gebruik wordt gemaakt van het internet hier.quote:Op donderdag 9 april 2009 19:04 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Waarom is jouw uploadsnelheid hoger dan jouw downloadsnelheid ?
o.ehm. waarom is jouw uploadsnelheid vrijwel evenhoog als jouw downloadsnelheid?
Dat heb ik niet.
jij mag in je handjes klappen want ik haal niet eens de 6,5 Mbit en als ik de test bij online doe zeggen ze zelf dat mijn verbinding ruwweg 2x zo snel zou moeten zijnquote:Op zondag 12 april 2009 20:30 schreef Buzz129 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is toch kut als je voor 20Mb betaalt en slecht 1005 meter van de centrale afzit!
omdat dat dezelfde lijn isquote:Op zondag 12 april 2009 23:25 schreef StateOfMind het volgende:
[ link | afbeelding ]
Alleen snap ik niet hoe ze bij Planet komen; ik zit bij de KPN.
een kilometer van de centrale afwonen en nog 10Mbit halen is vrij zeldzaam...quote:Op zondag 12 april 2009 20:30 schreef Buzz129 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is toch kut als je voor 20Mb betaalt en slecht 1005 meter van de centrale afzit!
dat valt wel mee:quote:Op dinsdag 14 april 2009 10:11 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
een kilometer van de centrale afwonen en nog 10Mbit halen is vrij zeldzaam...
Die afstanden zijn hemelsbreed. De kabels liggen nooit hemelsbreed en dat maakt de afstanden groter. Het beste kun je je postcode invullen op een snelheids test à lá deze van online. Die tests zijn meestal gebaseerd op de daadwerkelijke liggen en afstand van de kabels tov je node.quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:53 schreef folie het volgende:
[..]
dat valt wel mee:
http://www.speedtest.nl/adsl/default.asp?txtPostcode=9999AA&cmdZoek=Zoek+%3E%3E
lol zelden zo'n onbetrouwbare test gezienquote:Op dinsdag 14 april 2009 13:07 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Die afstanden zijn hemelsbreed. De kabels liggen nooit hemelsbreed en dat maakt de afstanden groter. Het beste kun je je postcode invullen op een snelheids test à lá deze van online. Die tests zijn meestal gebaseerd op de daadwerkelijke liggen en afstand van de kabels tov je node.
Dat is de server waarop je de test hebt uitgevoerd.quote:
Bedanktquote:Op woensdag 29 april 2009 14:01 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dat is de server waarop je de test hebt uitgevoerd.
Er zit een wireless in mijn draadloos modem ! Ik internet draadloos dus.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:32 schreef Darkomen het volgende:
Nee je hebt adsl, de verbinding tussen je router/modem en je pc is wireless.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |