abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 mei 2009 @ 20:33:48 #226
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_69095748
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 17:52 schreef Plato1980 het volgende:

... en dat de club in de hele stad en zelfs de regio zou leven lijkt mij helaas meer wishful thinking dan realiteit.
quote:
ADO Den Haag leeft. Van der Kallen merkt het bijna dagelijks. "In allerlei milieus, ook advocaten informeren tegenwoordig naar de uitslag van ADO Den Haag."

Van der Kallen wil meer. "ADO Den Haag zal een brug moeten slaan naar de regiogemeenten. Vijftig procent van de sponsors en de fans komen al uit de regio. De club is een platform op sportief, zakelijk en sociaal gebied. Het zou mooi zijn als we het stadion straks het Haaglanden Stadion kunnen noemen."

ad.nl
Kennelijk ontgaat jou nogal het 1 en ander in de Hofstad.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
  zaterdag 16 mei 2009 @ 23:14:02 #227
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_69102322
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 20:33 schreef ES57 het volgende:

[..]

[..]

Kennelijk ontgaat jou nogal het 1 en ander in de Hofstad.
Je bron is niet echt objectief .
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  zondag 17 mei 2009 @ 00:14:50 #228
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_69104897
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 17:25 schreef ES57 het volgende:

[..]

Wat bedoel je met massaal? Als ik in Amsterdam of Rotterdam ben, merk ik op straat ook helemaal niks van de betreffende clubs. Ik heb het dus over het geklets in kroegen e.d., scholen, kantoren/ bedrijven etc.
Delft rijswijk leiden t leeft allemaal daar geloof mij
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  zondag 17 mei 2009 @ 11:58:51 #229
226255 ES57
pi_69112853
quote:
SC Heerenveen wil Abe Lenstra Stadion opnieuw uitbreiden
14-mei-2009 12:41

SC Heerenveen wil het Abe Lenstra stadion opnieuw uitbreiden. De Friezen willen de westtribune met ongeveer 6000 plaatsen uitbreiden. De uitbouw van de thuishaven is noodzakelijk. Heerenveen heeft 4000 fans in de wachtrij voor een seizoenskaart en de ondernemerssociëteit van de club blijft groeien.

De verbouwing, die naar verwachting 25 miljoen euro gaat kosten, wordt volgens directeur Henk Hoekstra niet met het eigen kapitaal van de club betaald. ‘We hebben voldoende vet op de ribben, maar het geld dat we verkregen hebben uit de verkoop van spelers, investeren we bij voorkeur in versterkingen voor het elftal. Op het veld moet het blijven gebeuren,’ aldus Hoekstra in de Leeuwarder Courant. 'Wij vinden dat banken hier zo in kunnen stappen, maar momenteel liggen de zaken door de recessie even anders. We zoeken nu naar oplossingen, dat heeft tijd nodig.'

Op dit moment heeft het Abe Lenstra Stadion een capaciteit van 26.000 plaatsen. De uitbreiding moet uiterlijk in 2011 worden gestart. (BB)
  zondag 17 mei 2009 @ 12:20:22 #230
29897 troje
was here
pi_69113382
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 12:33 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik hoop (maar denk het zeer zeker niet!) dat ado den haag ook spoedig zijn stadion iets gaat uitbreiden. Gezien de volle bakken afgelopen seizoen, waardoor veel mensen geen kaartje meer konden krijgen.
Ik hoop het ook. ADO leeft sterk in de regio en heeft de weg naar boven gevonden het afgelopen seizoen. Vooral de laatste wedstrijden van het seizoen was het keer op keer volle bak, zelfs zonder dagkaartregeling.
Het meervoud van lef is leven
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 17 mei 2009 @ 21:30:55 #231
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_69131868
quote:
Op zondag 17 mei 2009 11:58 schreef ES57 het volgende:

[..]
Is dat niet een enorme dure investering? 25 miljoen voor 6 plaatsen?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 18 mei 2009 @ 11:55:12 #232
97934 ASroma
Flamboyant
pi_69147060
quote:
Op maandag 18 mei 2009 11:55 schreef ASroma het volgende:

Ziet er leuk uit... maar de ruimte kan beter benut worden denk ik.. en dan bedoel ik meer zitplaatsen dan die 36.000 die ze aangeven. Dat moet toch te doen zijn?
Zonder wrijving geen glans
pi_69181989
De ArenA: groei versus realisme

19 mei 2009
De Amsterdam ArenA gaat uitbreiden. Hoe groot de thuishaven van Ajax wordt, staat nog niet vast. Misschien komt er een derde ring op het stadion en gaat de capaciteit richting 85.000 zitplaatsen. Maar een minder ingrijpende variant lijkt meer kans te hebben. ,,We moeten wel realistisch blijven'', aldus ArenA-directeur Henk Markerink.
,,Heb je het al een beetje verwerkt?'', vraagt Henk Markerink. Het is maandagochtend 20 april. Een dag eerder heeft Ajax met 6-2 verloren bij PSV. De algemeen directeur van Amsterdam ArenA was aanwezig in het Philips Stadion en de Amsterdamse nederlaag deed hem pijn. ,,We zijn toch één familie'', zegt hij. ,,En als Ajax verliest, voelt het ook een beetje als een familiedrama. Je merkt dat hier ook op onze kantoren. Iedereen leeft mee met Ajax.''

Het moge duidelijk zijn: voor Markerink is Ajax meer dan alleen de hoofdhuurder van Amsterdam ArenA. ,,Zonder Ajax zou de ArenA er nooit zijn geweest'', zegt hij. ,,Het stadion is ooit gebouwd op initiatief van Ajax en de gemeente Amsterdam. We hebben de club ook absoluut nodig om het stadion in de lucht te houden.''

Om de samenwerking soepel te houden wordt er werkelijks overlegd tussen Amsterdam ArenA en Ajax. ,,We zijn intensieve partners van elkaar en alles wordt eigenlijk op fifty-fiftybasis besproken. We luisteren naar Ajax en naar signalen en feedback van de supporters. Zo zijn bijvoorbeeld ook de roltrappen er gekomen. Sommige supporters vonden de klim naar de tweede ring te zwaar. Daar moet je dan op anticiperen. Toen de ArenA gebouwd werd, zijn we de verplichting aangegaan er een State of the Art-stadion van te maken. Dat is gelukt en we moeten dat nu ook zo zien te houden.''

WK 2018
De Amsterdam ArenA wordt de komende jaren uitgebreid. Dat heeft alles te maken met de Wereldkampioenschappen voetbal in 2018. Nederland heeft zich met België kandidaat gesteld om het toernooi binnen te halen. Het zou na EURO 2000 het tweede grote eindtoernooi worden dat beiden landen samen organiseren. In de Amsterdam ArenA werden toen diverse wedstrijden gespeeld, waaronder de halve finale tussen Nederland en Italië. ,,De gemeente Amsterdam zou graag dit keer de finale willen organiseren'', zegt Markerink. ,,De FIFA gaf in eerste instantie aan dat het stadion waar de finale gespeeld gaat worden netto minimaal 70.000 bezoekers moet kunnen herbergen. Een half jaar geleden is dat verhoogd naar netto 80.000 bezoekers. Dat betekent dat het stadion een bruto capaciteit van 85.000 bezoekers nodig heeft. Want je moet er rekening mee houden dat er veel plaatsen naar sponsors en pers gaan.''

De uitbreiding van de huidige 51.628 zitplaatsen naar 85.000 zitplaatsen zou een enorme operatie betekenen. In dat geval moet er een derde ring op het station komen. ,,Het is een optie, maar niet de meest reële'', zegt Markerink over de toekomstplannen. ,,We moeten wel ons gezond verstand blijven gebruiken. Een stadion voor 85.000 man is enorm. Je moet je afvragen of je dat wel wilt. Wat ga je met zo’n groot stadion doen als het WK achter de rug is? Wat heeft Ajax aan zo’n grote Amsterdam ArenA? Daarnaast moet het allemaal gefinancierd worden. En dat is er ook niet eenvoudiger op geworden met de huidige economische situatie.''

Delle Alpi-Syndroom
Wat kan Ajax met een stadion dat groter is dan pak ‘m beet dat van Real Madrid en Manchester United? Het is een vraag die alle betrokken partijen bezighoudt. ,,De angst is het Delle Alpi-syndroom'', verwijst Markerink naar het voormalig onderkomen van Juventus. ,,Een groot stadion, dat amper is gevuld. Nu is de ArenA bij wedstrijden van Ajax bijna altijd uitverkocht. Als er meer capaciteit komt, bestaat de kans dat er meer seizoenkaarten verkocht worden. Ajax heeft een enorme aantrekkingskracht. Toen we begin jaren negentig bezig waren met de ontwikkeling van de ArenA, gingen we er vanuit dat bij de meeste wedstrijden alleen de eerste ring vol zou zitten. Niemand had toen durven voorspellen dat het stadion altijd zo vol zou zitten. Maar de stap naar 85.000 bezoekers is enorm. Er zijn maar heel weinig clubs in Europa die zo veel mensen naar het stadion krijgen.''

Achter het 85.000-model staan dus behoorlijk vraagtekens. ,,Er wordt met een schuin oog naar gekeken'', zegt Markerink. Meer aandacht gaat uit naar twee andere modellen. Het zogeheten ‘inbreimodel’ is het minst ingrijpende. In dat model worden in het huidige stadion de hoeken en gaten gevuld. De capaciteit groeit dan naar 55.000 zitplaatsen.
Dan is er ook nog een ‘tussenmodel’, waarin een gedeelte van het dak wordt gelift en de Amsterdam ArenA een stadion wordt voor 65.000 bezoekers. Een model waar je bij een eventueel Wereldkampioenschap voetbal ook nog mooie wedstrijden toegewezen kan krijgen. ,,Dat is een gangbare maat in het Europese voetbal'', aldus Markerink. ,,En ik denk dat Ajax er in die situatie ook in kan slagen de intimiteit en de sfeer in het stadion te behouden.''
  dinsdag 19 mei 2009 @ 10:57:35 #235
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69182044
Een extra ring op de Arena, en iedereen maar denken dat het stadion niet lelijker kan.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 13:40:16 #236
226255 ES57
pi_69187486
Een capaciteit van 65.000 toeschouwers is voldoende, me dunkt.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 14:02:52 #237
168739 Red_85
'echt wel'
pi_69188302
Als feyenoord 80.000 vol kan krijgen moet Ajax dat ook lukken. De beide clubs hebben ongeveer hetzelfde aantal supporters in Nederland.
Ik denk best wel dat Ajax gemiddeld per wedstrijd een 70.000 kan gaan trekken wanneer het iets beter gaat. Uitschieters naar 80 85.000 tijdens (hopelijk) CL, de klassieker en toppers moet dan echt wel kunnen denk ik. Helemaal onrealistisch is die gedachte niet als je kijkt naar hoe het voetbal in zijn totaal in de lift zit in Nederland.
De huidige drempel zijn de duurdere kaarten in de Arena. Ik ga geen seizoenskaart betalen van 500 euro of meer. 250 is leuk. Maar die zijn ieder jaar als eerste uitverkocht en het hoeft dan voor veel mensen niet meer. Zelfde geld voor een enkele wedstrijd van 50 euro of meer. Ga ik wel thuis of in de kroeg eredivisie live kijken met een biertje.
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 10:57 schreef Kopbal het volgende:
Een extra ring op de Arena, en iedereen maar denken dat het stadion niet lelijker kan.
Kijk even een paar topics terug. Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vind het imposanter en er beter uitzien dan het nu het geval is.
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 13:40 schreef ES57 het volgende:
Een capaciteit van 65.000 toeschouwers is voldoende, me dunkt.
Nadat je dat gedaan hebt kan je na 5 jaar weer gaan denken om verder uit te gaan breiden, denk ik. Ajax en de arena moeten goed gaan nadenken over hoe ze het willen invullen. Uitbreiding van de businessunits om het geld binnen te krijgen en dan het grote getal als fillup. MAAR dat moeten dan wel goedkopere kaarten worden. Dan geloof ik best wel dat je gemiddeld 75 tot 80% van de capaciteit kan halen over meerdere seizoenen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 19 mei 2009 @ 14:30:20 #238
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_69189128
85.000 is gewoon niet realistisch. Er zijn maar een paar clubs in Europa die op regelmatige basis dit soort toeschouwersaantallen trekken (ManU, Barca, Real Madrid en Dortmund). Dan is het gewoon niet realistisch om te denken dat Ajax (of Feyenoord) dit vol kan krijgen.

Verder is een uitbreiding naar 85.000 echt gigantisch. Dan praat je over 33.000 plaatsen extra. Met het dichtbouwen van de grachten (en misschien verlagen van het veld) heb je er dan zo'n 25.000 nodig op een nieuwe ring. Technisch is dit allemaal wel haalbaar, maar financieel en economisch is dit niet realistisch. De vernieuwde Arena zal ook een dak moeten hebben, anders is het geheel niet te exploiteren. Verder creëer je met een derde ring stoeltjes in het goedkoopste segment, terwijl de kosten voor zo'n uitbreiding gigantisch zijn.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 19 mei 2009 @ 14:46:36 #239
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_69189606
Zeker als Rotterdam 80.000 bouwt volstaat het voor de ArenA gewoon om naar 65.000 te gaan. Meer is niet nodig en financieel onhaalbaar.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 19 mei 2009 @ 14:49:04 #240
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_69189675
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 14:46 schreef rubbereend het volgende:
Zeker als Rotterdam 80.000 bouwt volstaat het voor de ArenA gewoon om naar 65.000 te gaan. Meer is niet nodig en financieel onhaalbaar.
Maar dan vergeet je het gehele 'wie heeft de langste piemel' verhaal (serieus!).
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 19 mei 2009 @ 14:56:37 #241
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_69189916
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 14:49 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Maar dan vergeet je het gehele 'wie heeft de langste piemel' verhaal (serieus!).
Ik mag hopen dat die genante vertoning vanaf nu achterwege blijft en men gewoon realistisch kijkt.
DeLuna vindt me dik ;(
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:13:13 #242
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_69196781
Hier het hele verhaal, waarvan ik laatst al een stukje gepost heb.
quote:
Heracles Almelo lanceert binnenkort het plan om een nieuw stadion te bouwen. Formeel zijn er voor de club twee serieuze opties bespreekbaar: het huidige stadion een kwartslag draaien of volledige nieuwbouw achter het huidige terrein. “Dat laatste heeft absoluut onze voorkeur, omdat draaien veel lastiger is en bovendien ook nog meer gaat kosten”, aldus commercieel bestuurder Wim Samsen.

Dat een uitbreiding van het huidige stadion een must is, staat bij iedereen vast:
“Als we op het hoogste niveau willen blijven acteren, hebben we meer inkomsten nodig. En daar is een groter stadion voor nodig. We trekken dan meer bezoekers en krijgen veel meer mogelijkheden om sponsoren aan de club te binden. Zo willen we het aantal skyboxen uitbreiden van negen naar minimaal 22 en alleen die investering levert op jaarbasis al bijna meer dan één miljoen euro extra op.”

Wachtlijst skyboxhouders
Dat het haalbaar is, blijkt enerzijds uit de huidige wachtlijst voor skyboxhouders en anderzijds uit een onderzoek van Hypercube. Dat is een onderzoeksbureau dat onder meer werkt voor de KNVB, de FIFA en de UEFA. “En dat heeft aangetoond dat we een stadion met 15.000 zitplaatsen vol krijgen en als we op alle niveaus top presteren is 18.000 ook haalbaar”, aldus Samsen. Het past volgens hem bij de stijl van Heracles Almelo om alles stap voor stap te doen. “Wij hebben nog nooit gekke dingen gedaan. We willen van alles, maar we willen ook altijd onze verplichtingen kunnen nakomen. We maken al jarenlang geen verlies en zijn dus een heel stabiele partner in business. Ook richting gemeente.”

Start in 2011
Het bestuur wil het liefst een plan presenteren om eerst te kiezen voor een nieuwbouw met 15.000 zitplaatsen met een mogelijkheid de capaciteit op den duur eenvoudig verder uit te kunnen breiden. “We streven ernaar om het nieuwe stadion bij het seizoen dat van start gaat in 2011 in gebruik te kunnen nemen. Als het wordt gebouwd op de locatie achter het huidige stadion, kan dat niet alleen goedkoper, maar het is ook veel praktischer. Goedkoper kan het onder meer omdat wij de kans krijgen nieuwe partners in business te vinden, die zich mede met ons op de nieuwe locatie willen vestigen en praktischer omdat wij dan net zolang hier kunnen spelen tot de nieuwbouw klaar is en tevens omdat er daarna op de huidige locatie extra parkeermogelijkheden kunnen worden gecreëerd.”

Het is volgens hem van groot belang dat de plaatselijke overheid de club steunt in haar visie. “ Maar daar hebben wij alle vertrouwen in. Wij zetten Almelo al jarenlang heel goed op de kaart. En dat weet het gemeentebestuur zeer te waarderen. We hebben de gemeente nodig voor het vergunningentraject en voor een garantstelling voor nieuwe leningen.”
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  woensdag 20 mei 2009 @ 09:21:08 #243
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_69215921
quote:
ALMELO - Heracles Almelo wil een compleet nieuw stadion bouwen voor circa 15.000 toeschouwers nabij het huidige Polman Stadion.

Die wens hebben het bestuur van de profclub en de Stichting Stadion Heracles gisteren neergelegd bij het college van burgemeester en wethouders van Almelo.

Volgens voorzitter William Pingen van de stichting stadion is het bouwen van een nieuw stadion goedkoper dan het verbouwen van het huidige stadion. Nieuwbouw zou zo'n 25 miljoen euro kosten en het huidige stadion een kwart slag draaien en dan uitbreiden, kost volgens Pingen 30 miljoen euro. Zes andere varianten vielen eveneens af.

Het huidige stadion, dat dan moet worden gesloopt, werd op 10 september 1999 in gebruik genomen en heeft een capaciteit van 8500 zitplaatsen. Te weinig voor een club met ambities, aldus Pingen.
29.10 Novastar HMH
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 20 mei 2009 @ 15:57:23 #244
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_69229284
Het zit toch ook gewoon twee wekelijks vol?
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 20 mei 2009 @ 17:18:19 #245
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_69231966
Jup, al sinds de terugkeer in de Eredivisie.
Als het niet vol zit komt dat doordat de uitspelende club de beide vakken gebruikt, maar niet vol krijgt.
29.10 Novastar HMH
pi_69250446
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 17:52 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat is dus zoals gezegd absoluut niet mijn ervaring. De club heeft absoluut de potentie om uit te groeien tot een subtopper, daar hoop ik ook op, maar zover is het nog lang niet en dat de club in de hele stad en zelfs de regio zou leven lijkt mij helaas meer wishful thinking dan realiteit.
In de wat bekendere volksbuurten van Den Haag zie je zeker wel dat ADO leeft, mensen met merchandise, graffiti op de muren. Wat je zegt over de regio klopt, dat heeft puur te maken met resultaten en is slechts een kwestie van tijd.
Dit lijkt me een mooi moment voor ADO om uit te breiden, als je dat achteraf doet ben je immers alweer inkomsten misgelopen. En dat het toeschouwersaantal alleen maar zal blijven toenemen.. is eigenlijk wel een feit.
  donderdag 21 mei 2009 @ 10:57:06 #247
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_69254044
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 02:19 schreef taxhaven het volgende:

[..]

In de wat bekendere volksbuurten van Den Haag zie je zeker wel dat ADO leeft,
En dat is nu juist het probleem: buiten die volksbuurten leeft de club nauwelijks en als de club omhoog wil zal ook daar aanhang (en met name sponsoring) verworven moeten worden.
  zondag 24 mei 2009 @ 13:09:03 #248
97934 ASroma
Flamboyant
  zondag 24 mei 2009 @ 13:41:29 #249
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_69349324
Het blijft een afschuwelijk ding van de buitenkant ja, maar goed.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zondag 24 mei 2009 @ 13:42:51 #250
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_69349359
quote:
Op zondag 24 mei 2009 13:41 schreef Kriegel het volgende:
Het blijft een afschuwelijk ding van de buitenkant ja, maar goed.
Ik vind de binnenkant minstens zo lelijk, al zou het heel wat helpen als de gracht verdwijnt en de stoelen normale kleuren krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')