abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67756121
quote:
Op maandag 6 april 2009 12:43 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Als je niet getrouwd bent moet je ook voor het kind dokken.
Ja dat zeg ik toch ook, maar dan heb je geen partneralimentatie. En voor het kind hoef je natuurlijk alleen te dokken als je het erkent.
  maandag 6 april 2009 @ 12:45:27 #27
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_67756152
quote:
Op maandag 6 april 2009 12:41 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ja leuk dat scheiden maar dan wordt de man weer aan alle kanten uitgekleed. Ik ga ook niet trouwen, de tyfus voor die golddiggers. Samenwonen en kinderen kan ook, wanneer je dan uit elkaar gaat hoef je je partner niets te geven , wellicht alleen het kind. Dus zodra de partner alimentatie wordt afgeschaft ga ik er wellicht nog over denken.

En voor diegene die nu gaan posten dat je daar zelf debet aan bent, dat niet alle vrouwen hetzelfde zijn etcetc....ik zie in het dagelijkse leven heel veel relaties kapot gaan, juist die relaties waarvan men het nooit gedacht zou hebben dat ze zouden klappen, en de man,.......die mag nu 15 jaar alimentatie gaan betalen, zowel voor het kind als voor de partner.
Niet zo gek dat ie voor zijn eigen kind moet betalen he? En als de vrouw de zorg op zich neemt van het kind betaalt ie in principe de kinderopvang die hij uitspaart etc. aan de partner.

Wat niet wegneemt dat er wel veel vrouwen zijn die er amar wat graag misbruik van maken verder hoor
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  maandag 6 april 2009 @ 12:46:08 #28
8369 speknek
Another day another slay
pi_67756171
Omdat het hoort. En dat is het allerbelangrijkste voor een vrouw in de hele wereld.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 6 april 2009 @ 12:46:13 #29
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_67756176
quote:
Op maandag 6 april 2009 12:41 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Nee, even serieus nu. Welke argumenten heeft ze nou echt?

Want het gaat hier om iets wat, als het allemaal goed loopt, bepalend is voor de rest van jullie levens. Als het haar écht alleen maar gaat om het dragen van een witte jurk, dan heb jij natuurlijk een zwakzinnige als vriendin, dat snap je zelf ook.
Dus even geen bullshit: wát zijn haar argumenten nou echt?
Hoezo ga je er vanuit dat het iets rationeels is? Met mijn ex had ik dat ook. Die meldde ook net iets te vaak dat ze het toch jammer vond dat we nooit zouden trouwen.
Veel vrouwen hangen er gewoon extra waarde aan blijkbaar. Toen het uitging na 6 jaar vond ze dat ik extreem reageerde. We waren immers toch niet getrouwd? We woonden al 6 jaar samen, maar voor haar was getrouwd zijn dus iets anders (meer) geweest...

Ik geef hollywood de schuld
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_67756408
quote:
Op maandag 6 april 2009 12:18 schreef Leonidas82 het volgende:
...
Nu 3 jaar later begint ze steeds weer over 'trouwen. Als ik haar vraag waarom ze dat zo belangrijk vindt, kan ze dat moeilijk aangeven, ze zegt dan: ik wil gewoon die witte jurk aan!
Hoppa, daar is je oplossing.
  maandag 6 april 2009 @ 13:02:27 #31
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_67756636
quote:
Op maandag 6 april 2009 12:46 schreef kingmob het volgende:
Veel vrouwen hangen er gewoon extra waarde aan blijkbaar. Toen het uitging na 6 jaar vond ze dat ik extreem reageerde. We waren immers toch niet getrouwd? We woonden al 6 jaar samen, maar voor haar was getrouwd zijn dus iets anders (meer) geweest...
Ja, en dat is natuurlijk prima - vooropgesteld dat daar steekhoudende argumenten bij horen, weloverwogen enzo. Het argument "want dan kan ik die witte jurk aan" is dat niet, in mijn beleving, en dat is het enige dat TS in de OP meldde.

Ik was dus benieuwd of TS de argumentatie van zijn lieftallige vriendin chargeerde, of dat dit écht haar enige argument was - het betreft immers een vrouw, dus de mogelijkheid tot irrationaliteit moet voor mogelijk worden gehouden.
quote:
Ik geef hollywood de schuld
Of Bollywood. Met al die liedjes.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_67756735
Waarom zouden de meeste vrouwen NIET willen trouwen?

- Optutten tot en met
- mooie jurk aan..
- ze staat een hele dag in de spotlight
- 10-tallen theekransjes met vriendinnen om over alle plannen voor de dag te ouwenelen
- Direct een fijne vakantie erna
- vermeerderde financiele zekerheid
- Sportschool hoeft niet meer zo nodig

Need I go on?
Walter Sobchak: When we make the handoff, I double back, grab one of 'em and beat it out of him! Huh?
The Dude: That's a great plan, Walter. That's fuckin' ingenious, if I understand it correctly. It's a Swiss fuckin' watch.
  maandag 6 april 2009 @ 13:08:47 #33
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_67756843
Ze heeft dan voor haar gevoel de buit binnen, ze heeft zich jou toegeëigend. Als vrouwen getrouwd zijn, voelen ze zich meer compleet of zo, net alsof ze de wereld willen bewijzen dat ze een man kunnen strikken en vastleggen.

Verder kicken veel vrouwen ook op alle aandacht tijdens de trouwdag, kunnen ze zich een dag prinsesje wanen. Ja, vrouwen zijn redelijk imbeciel.

Ik zou er niet intrappen als ik jou was, maar beslis zelf maar of je die molensteen om je nek wilt.
Stop the world, I want to get out.
pi_67756858
Op zich heeft vriendin wel een punt, wanneer je aan kinderen gaat beginnen.
Dan kun je echt prima trouwen. Het maakt de vrouw blij, zelf vind je het stiekum misschien ook heel even leuk. Het is zwaar symbolisch; bijna zoals eisen dat het blijf bij het tekenen van een contractje dat ook is, maar dan in negatieve zin.

Op het moment dat je aan kinderen wilt beginnen, vallen jouw tegen-argumenten eigenlijk net zo in duigen als momenteel haar pro-argumenten:
- het is te duur - je maakt het zo duur als je zelf wilt, enne... denk je dat kinderen niets kosten?
- het is zo'n gedoe - Dat zijn kinderen ook, en dat is 18 jaar lang 24/7 ... daar wil je wel aan beginnen?
- het is zo definitief - Ja, dat is wel de bedoeling. Kinderen, weet je nog?
pi_67756908
Volgens mij is het nest-drang.
Let maar op, het volgende station is het kind
pi_67757314
Dan denkt ze dat ze wat heeft
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_67757606
quote:
Op maandag 6 april 2009 12:45 schreef Ripley het volgende:

[..]

Niet zo gek dat ie voor zijn eigen kind moet betalen he? En als de vrouw de zorg op zich neemt van het kind betaalt ie in principe de kinderopvang die hij uitspaart etc. aan de partner.
Laat ik het anders stellen. Een voorbeeld uit de praktijk.

Stelletje, hij 34 zij 32, hebben een zoontje van 5.
Zij komt een ander tegen op de fitness en begint een relatie. Vervolgens veranderd de flirt in liefde en zij vertelt aan haar man dat ze wil scheiden. Afijn, na veel ruzie stemmen ze in met een scheiding maar meneer moet ineens wel even 1000 euro aan kinder en partneralimentatie gaan betalen. En zij neukt ondertussen gewoon door met haar vriendje van de fitness. Kortom, zij zorgt voor de breuk in de relatie, zij heeft een ander en zij wil zijn geld. Door dit soort vrouwen (en het zijn er uberveel die zo denken) zal ik nimmer trouwen, niet te verTROUWEN.
pi_67757689
Donder eens op met elke dag een nieuw topic openen met dezelfde strekking. Ga bij dat wijf weg , opgelost.
pi_67757944
quote:
Op maandag 6 april 2009 12:41 schreef Garisson72 het volgende:

Als het haar écht alleen maar gaat om het dragen van een witte jurk, dan heb jij natuurlijk een zwakzinnige als vriendin, dat snap je zelf ook.
Dus even geen bullshit: wát zijn haar argumenten nou echt?
pi_67757998
quote:
Op maandag 6 april 2009 12:46 schreef speknek het volgende:
Omdat het hoort. En dat is het allerbelangrijkste voor een vrouw in de hele wereld.
Noooo je avater
pi_67758659
quote:
Op maandag 6 april 2009 13:09 schreef mgerben het volgende:
Op het moment dat je aan kinderen wilt beginnen, vallen jouw tegen-argumenten eigenlijk net zo in duigen als momenteel haar pro-argumenten:
- het is te duur - je maakt het zo duur als je zelf wilt, enne... denk je dat kinderen niets kosten?
- het is zo'n gedoe - Dat zijn kinderen ook, en dat is 18 jaar lang 24/7 ... daar wil je wel aan beginnen?
- het is zo definitief - Ja, dat is wel de bedoeling. Kinderen, weet je nog?
Ja, kinderen brengen een hoop romslomp met zich mee (niet dat het dat niet waard is verder). Hoe precies is het vermijden van éxtra romslomp (in ogen van de TS) geen argument? Het is niet direkt een òf-òf tenslotte, of zie jij het als een "dan kan dát er ook nog wel bij"?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 6 april 2009 @ 14:06:53 #42
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_67758767
quote:
Op maandag 6 april 2009 12:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik toch ook, maar dan heb je geen partneralimentatie. En voor het kind hoef je natuurlijk alleen te dokken als je het erkent.
Nee hoor. Als moeder in kwestie jou aanwijst als de vader, dan zegt de rechter: "ga eens een dna test doen meneertje!"
En als jij dan zegt: "echt nie!" dan zegt de rechter: "da's verdacht mannetje. BETALEN!"
Bang zijn om ooit alimentatie te moeten betalen is ook bindingsangst. U is een bangepoeperd!
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  maandag 6 april 2009 @ 14:08:45 #43
8369 speknek
Another day another slay
pi_67758828
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door Krentenbol. op 06-04-2009 14:10:11 (Bagger.) ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_67758993
quote:
Op maandag 6 april 2009 12:27 schreef Leanne het volgende:
omg jij weer

zo te zien aan al je topics ben je behoorlijk gefrustreerd over vanalles in je relatie
trouwen?
pi_67759049
Ik denk dat zodra je als man niet wil trouwen 'omdat het zo definitief is', het voor de vrouw ineens een halszaak kan worden, want hoe zeker ben je dan je relatie.
Enige reden voor mij om ooit te trouwen zou, nou ja, naast de mooie jurk dan, zijn dat ik graag ooit een trouwring zou willen dragen, ik heb nou eenmaal iets met ringen. Maar er valt ook zeker over te praten om het hele ring gebeuren wel te doen, en het trouwen zelf achterwege te laten.
Arseen (As), atoomnummer 33
  FOK!fotograaf maandag 6 april 2009 @ 14:20:11 #46
13368 NiGeLaToR
pi_67759152
Indalende eierstokken ... tis studeren tot je 20-25 bent, beetje klooien en starten met werken tot je 30ste.. en vervolgens hebbie geld, verveel je je en ga je trouwen, logisch toch? En dus die rammelende eierstokken.. als je getrouwd bent, ist 'veiliger' voor je en je kids dan als je 'maar' de vriendin bent

Jaja, tradities in de 21ste eeuw...
pi_67759203
Mijn vriendin en ik zijn al 8 jaar bij elkaar
En we zijn het eens dat wee nooit gaan trouwen, goddank.

wat een schijnvertoning 9 van de 10 keer zeg.
en wat een schijnveiligheid

sommigen noemen het dan "een bezegeling van de relatie"
ik vind het vaak eerder een een teken van onzekerheid van de relatie en dat men het trouwen ziet als extra zekerheid..
Als je dat nodig hebt tsja..

Het wordt ook nog wel eens als noodgreep gebruikt, gaat de relatie niet lekekr of wordt saai...gaan we maar trouwen...

==============================================================================
Wees gewoon bij elkaar, geniet met elkaar en als je elkaar leuk blijft vinden BLIJF dan bij elkaar, basta!
==============================================================================

Ik vind ook dat je teveel anderen mensen zegenschap geeft over je situatie als je trouwt.
Wanneer je dan uit elkaar gaat, ben je opeens afhankelijk van het oordeel van een rechter
Een relatie moet juist intiem zijn als je uit elkaar gat los je dat met z'n 2'en op, niet met een rechter de rest van de wereld

[ Bericht 13% gewijzigd door Sjarrel78 op 06-04-2009 14:33:52 ]
Walter Sobchak: When we make the handoff, I double back, grab one of 'em and beat it out of him! Huh?
The Dude: That's a great plan, Walter. That's fuckin' ingenious, if I understand it correctly. It's a Swiss fuckin' watch.
pi_67759471
quote:
Op maandag 6 april 2009 14:16 schreef As_33 het volgende:
Ik denk dat zodra je als man niet wil trouwen 'omdat het zo definitief is', het voor de vrouw ineens een halszaak kan worden, want hoe zeker ben je dan je relatie.
Tsja, je kan het ook omdraaien, hoe zeker ben je van de relatie als je het nodig acht om te trouwen.
Heel je leven bij elkaar blijven, NIET omdat je getrouwd bent en zo'n vervelende juridische strijd is om uit elkaar te gaan en dat je dan weer een nieuw huis/vriendje/auto etc. moet zoeken etc etc etc etc.

MAAR bij elkaar blijven omdat je elkaar leuk vind en goede partners bent, now tháts something...!
pi_67759566
quote:
Op maandag 6 april 2009 14:29 schreef Sjarrel78 het volgende:

[..]

Tsja, je kan het ook omdraaien, hoe zeker ben je van de relatie als je het nodig acht om te trouwen.
Heel je leven bij elkaar blijven, NIET omdat je getrouwd bent en zo'n vervelende juridische strijd is om uit elkaar te gaan en dat je dan weer een nieuw huis/vriendje/auto etc. moet zoeken etc etc etc etc.

MAAR bij elkaar blijven omdat je elkaar leuk vind en goede partners bent, now tháts something...!
O ja, absoluut, zoals ik zei is voor mij trouwens ook niet het heilige doel of zo Maar de vraag is waarom het voor (sommige) vrouwen zo belangrijk is, en dan is dit waarschijnlijk wel een gedachtengang.
En verder zegt TS zelf dat hij trouwen zo definitief vindt, en dat is gewoon niet de reden die vrouwen willen horen als argument. Dan liever iemand die uit principe niet wil trouwen.
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_67759679
Ik vind dat van die alimentatie niet echt een goed argument.

Praktijkvoorbeeld: vriendin heeft een vriend en ze hebben 2 kinderen. 1 van 1 en 1 van 4. Ze trouwen. Na een jaar blijkt dat haar vriend een collega neukt en die trekt ook bij die collega in. Vraagt vervolgens haar wel om een vergoeding in euro's voor wanneer hij de kinderen (1 weekend per 2 weken) heeft. Terwijl zij een parttime baan heeft een moeite heeft rond te komen en hij alweer vrij en blij van 2 salarissen leeft.
Dus het zijn niet altijd de vrouwen die het doen!

btw Ik ga zelf wel trouwen. Kinderen willen we niet, hij wil ze bij voorbaat al niet en ik kan ze niet gemakkelijk krijgen zeg maar. Wij trouwen omdat we het goed hebben samen en het makkelijker is als we straks samen een huis gaan kopen. Nu wonen we samen in mijn appartement. Hij is van Spaanse nationaliteit dus dan is het gewoon belastingtechnisch allemaal makkelijker.
Haters gonna hate.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')