Ja dat zeg ik toch ook, maar dan heb je geen partneralimentatie. En voor het kind hoef je natuurlijk alleen te dokken als je het erkent.quote:Op maandag 6 april 2009 12:43 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Als je niet getrouwd bent moet je ook voor het kind dokken.
Niet zo gek dat ie voor zijn eigen kind moet betalen he? En als de vrouw de zorg op zich neemt van het kind betaalt ie in principe de kinderopvang die hij uitspaart etc. aan de partner.quote:Op maandag 6 april 2009 12:41 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ja leuk dat scheiden maar dan wordt de man weer aan alle kanten uitgekleed. Ik ga ook niet trouwen, de tyfus voor die golddiggers. Samenwonen en kinderen kan ook, wanneer je dan uit elkaar gaat hoef je je partner niets te geven , wellicht alleen het kind. Dus zodra de partner alimentatie wordt afgeschaft ga ik er wellicht nog over denken.
En voor diegene die nu gaan posten dat je daar zelf debet aan bent, dat niet alle vrouwen hetzelfde zijn etcetc....ik zie in het dagelijkse leven heel veel relaties kapot gaan, juist die relaties waarvan men het nooit gedacht zou hebben dat ze zouden klappen, en de man,.......die mag nu 15 jaar alimentatie gaan betalen, zowel voor het kind als voor de partner.
Hoezo ga je er vanuit dat het iets rationeels is? Met mijn ex had ik dat ook. Die meldde ook net iets te vaak dat ze het toch jammer vond dat we nooit zouden trouwen.quote:Op maandag 6 april 2009 12:41 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Nee, even serieus nu. Welke argumenten heeft ze nou echt?
Want het gaat hier om iets wat, als het allemaal goed loopt, bepalend is voor de rest van jullie levens. Als het haar écht alleen maar gaat om het dragen van een witte jurk, dan heb jij natuurlijk een zwakzinnige als vriendin, dat snap je zelf ook.
Dus even geen bullshit: wát zijn haar argumenten nou echt?
Hoppa, daar is je oplossing.quote:Op maandag 6 april 2009 12:18 schreef Leonidas82 het volgende:
...
Nu 3 jaar later begint ze steeds weer over 'trouwen. Als ik haar vraag waarom ze dat zo belangrijk vindt, kan ze dat moeilijk aangeven, ze zegt dan: ik wil gewoon die witte jurk aan!
Ja, en dat is natuurlijk prima - vooropgesteld dat daar steekhoudende argumenten bij horen, weloverwogen enzo. Het argument "want dan kan ik die witte jurk aan" is dat niet, in mijn beleving, en dat is het enige dat TS in de OP meldde.quote:Op maandag 6 april 2009 12:46 schreef kingmob het volgende:
Veel vrouwen hangen er gewoon extra waarde aan blijkbaar. Toen het uitging na 6 jaar vond ze dat ik extreem reageerde. We waren immers toch niet getrouwd? We woonden al 6 jaar samen, maar voor haar was getrouwd zijn dus iets anders (meer) geweest...
Of Bollywood. Met al die liedjes.quote:Ik geef hollywood de schuld
Laat ik het anders stellen. Een voorbeeld uit de praktijk.quote:Op maandag 6 april 2009 12:45 schreef Ripley het volgende:
[..]
Niet zo gek dat ie voor zijn eigen kind moet betalen he? En als de vrouw de zorg op zich neemt van het kind betaalt ie in principe de kinderopvang die hij uitspaart etc. aan de partner.
quote:Op maandag 6 april 2009 12:41 schreef Garisson72 het volgende:
Als het haar écht alleen maar gaat om het dragen van een witte jurk, dan heb jij natuurlijk een zwakzinnige als vriendin, dat snap je zelf ook.
Dus even geen bullshit: wát zijn haar argumenten nou echt?
Noooo je avaterquote:Op maandag 6 april 2009 12:46 schreef speknek het volgende:
Omdat het hoort. En dat is het allerbelangrijkste voor een vrouw in de hele wereld.
Ja, kinderen brengen een hoop romslomp met zich mee (niet dat het dat niet waard is verder). Hoe precies is het vermijden van éxtra romslomp (in ogen van de TS) geen argument? Het is niet direkt een òf-òf tenslotte, of zie jij het als een "dan kan dát er ook nog wel bij"?quote:Op maandag 6 april 2009 13:09 schreef mgerben het volgende:
Op het moment dat je aan kinderen wilt beginnen, vallen jouw tegen-argumenten eigenlijk net zo in duigen als momenteel haar pro-argumenten:
- het is te duur - je maakt het zo duur als je zelf wilt, enne... denk je dat kinderen niets kosten?
- het is zo'n gedoe - Dat zijn kinderen ook, en dat is 18 jaar lang 24/7 ... daar wil je wel aan beginnen?
- het is zo definitief - Ja, dat is wel de bedoeling. Kinderen, weet je nog?
Nee hoor. Als moeder in kwestie jou aanwijst als de vader, dan zegt de rechter: "ga eens een dna test doen meneertje!"quote:Op maandag 6 april 2009 12:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik toch ook, maar dan heb je geen partneralimentatie. En voor het kind hoef je natuurlijk alleen te dokken als je het erkent.
trouwen?quote:Op maandag 6 april 2009 12:27 schreef Leanne het volgende:
omg jij weer
zo te zien aan al je topics ben je behoorlijk gefrustreerd over vanalles in je relatie
Tsja, je kan het ook omdraaien, hoe zeker ben je van de relatie als je het nodig acht om te trouwen.quote:Op maandag 6 april 2009 14:16 schreef As_33 het volgende:
Ik denk dat zodra je als man niet wil trouwen 'omdat het zo definitief is', het voor de vrouw ineens een halszaak kan worden, want hoe zeker ben je dan je relatie.
O ja, absoluut, zoals ik zei is voor mij trouwens ook niet het heilige doel of zoquote:Op maandag 6 april 2009 14:29 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
Tsja, je kan het ook omdraaien, hoe zeker ben je van de relatie als je het nodig acht om te trouwen.
Heel je leven bij elkaar blijven, NIET omdat je getrouwd bent en zo'n vervelende juridische strijd is om uit elkaar te gaan en dat je dan weer een nieuw huis/vriendje/auto etc. moet zoeken etc etc etc etc.
MAAR bij elkaar blijven omdat je elkaar leuk vind en goede partners bent, now tháts something...!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |