en bij dikke mensen dan?quote:Op zondag 5 april 2009 18:07 schreef PopcornMonster het volgende:
Ik denk dat liefde op het eerste gezich zeer onbewust is dmv geur, de stukjes MHC in je zweet! Als dat lekker ruikt is de kans groot dat het nageslacht genetisch goed in elkaar zit.
Dan bereik je wel meer mensen tegelijkertijd met je geur.quote:Op zondag 5 april 2009 18:33 schreef Synthesist het volgende:
[..]
en bij dikke mensen dan?
zweet van dikke mensen stinkt meer
Hooooiquote:
Je fysiek tot iemand aangetrokken voelen is lust, niet liefde.quote:Geloven jullie in liefde op het eerste gezicht, en waar is die liefde dan op gebaseerd? Meer op fysieke aantrekkingskracht en uiterlijk dan op innerlijk en persoonlijkheid? Hoe kun je verliefd worden als je iemad nauwelijks kent?
Ik word niet verliefd als ik iemand totaal niet ken, dat kan wel als ik bijvoorbeeld een hele avond met iemand sta te praten oid. Dat je gewoon een 'voorproefje' van zijn persoonlijkheid krijgt ofzo.quote:
En trouwens: Hoe is jullie relatie ontstaan?
Uit liefde op het eerste gezicht of de variant waarbij liefde langzaam is ontstaan?
En hoe lang duurde het voordat jullie door hadden dat je verliefd was of gevoelens had voor iemand, en hoe lang duurde het voordat jullie een relatie kregen met je huidige partner of met vroegere partners?
Wat een vragen hè.
Ik geloof er wel degelijk in, het is mij 2x overkomen in mn leven tot nu toe.quote:Op zondag 5 april 2009 17:10 schreef bolsena het volgende:
Geloven jullie in liefde op het eerste gezicht, en waar is die liefde dan op gebaseerd? Meer op fysieke aantrekkingskracht en uiterlijk dan op innerlijk en persoonlijkheid? Hoe kun je verliefd worden als je iemad nauwelijks kent?
Mijn huidige relatie was geen liefde op het eerste gezicht, maar wel een meisje waar ik mij zo vertrouwd bij voelde, en aangetrokken, dat ik haar wel zag zitten. Het duurde even tot het bij haar ook zo ver was, maar inmiddels hebben we het leukquote:En trouwens: Hoe is jullie relatie ontstaan?
Uit liefde op het eerste gezicht of de variant waarbij liefde langzaam is ontstaan?
En hoe lang duurde het voordat jullie door hadden dat je verliefd was of gevoelens had voor iemand, en hoe lang duurde het voordat jullie een relatie kregen met je huidige partner of met vroegere partners?
Wat een vragen hè.
Ik denk wel dat er een basale, fysieke en onbewuste aantrekkingskracht kan zijn tussen twee mensen die je niet aan kan sturen. Ik heb mijn vriend op Lowlands leren kennen, en toen hij zijn shirt uittrok dacht ik wel: "Goh, ik zou het niet erg vinden als hij mijn vriend was." Ik dacht later ook: huh? waarom dacht ik dat?quote:Op zondag 5 april 2009 17:10 schreef bolsena het volgende:
Geloven jullie in liefde op het eerste gezicht, en waar is die liefde dan op gebaseerd? Meer op fysieke aantrekkingskracht en uiterlijk dan op innerlijk en persoonlijkheid? Hoe kun je verliefd worden als je iemand nauwelijks kent?
Ik heb het genoeg gezien in mn omgeving, dus jaquote:Geloven jullie dat gevoelens voor iemand langzaamaan kunnen groeien/ontstaan, ook als je iemand in het begin niet zo mag of aantrekkelijk vindt (zoals in films, lol) en ook als je eerst maandenlang of jarenlang vrienden of kennissen of collega's met iemand bent geweest?
Ik kende mn huidige vriend al via een vriendin van mij, zij zaten samen in een band. We gingen toen met een grote groep naar Lowlands (in 2002 alweerquote:En trouwens: Hoe is jullie relatie ontstaan?
That's okquote:Wat een vragen hè.
Ik neem aan dat je die woest aantrekkelijke aanhoudt zolang je relatiemateriaal dat toestaat ?quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:07 schreef DeVrouw het volgende:
Ik heb namelijk nu zon situatie in mijn liefdesleven: 2 mannen, eentje waarvoor ik pure lust voel, woest aantrekkelijk en gepassioneerd. En de ander waarmee ik urenlang kan kletsen, die me aan het huilen van het lachen kan maken en waarmee ik uren in bed kan liggen en tegen hem aan kan kruipen...
haha daar heb ik toevallig van de week iets over geschreven:quote:Ik neem aan dat je die woest aantrekkelijke aanhoudt zolang je relatiemateriaal dat toestaat ?
quote:Ik heb ook nooit meegemaakt dat ik iemand pas na een tijdje seksueel aantrekkelijk vind. Ook al wordt de band met sommige mensen steeds hechter, ik zou er geen relatie mee willen.Op vrijdag 29 oktober 2010 16:27 schreef Panthera1984 het volgende:
tja, ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat ik iemand seksueel aantrekkelijk ging vinden op termijn. Dat moet er wel gelijk zijn. Wat wel kan is dat ik het wegstop, niets mee doe om diverse voor de hand liggende redenen. (bezet, te kort op andere relatie, vriend van ex)
Mijn huidige vriend kende ik al 3 jaar voor we wat kregen, 5 jaar voor we gingen samenwonen, en we wonen nu al 5 jaar samen.
Mee eens. Om helemaal verliefd te zijn en voor iemand te kunnen gaan, heb je meer nodig dan alleen een eerste indruk en een mooi plaatje.quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 18:47 schreef Keep_Walking het volgende:
Beide.
Ik denk dat wanneer je redelijk onervaren bent met liefde en relaties, dat liefde op het eerste gezicht vaak voorkomt.
Ik denk dat eenmaal wanneer een persoon snapt dat liefde en relaties niet werken zoals in sproken, dat ze dan liever eerst iemand leert kennen en daarna de sprong maakt.
Ik denk dat dat sneller gebeurt bij jongens. Dat ze dan een vriendin opeens leuk begint te vinden.quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:00 schreef EliseL het volgende:
Hebben jullie ook weleens gehad dat je een "gewone" vriend opeens leuk begon te vinden na een paar maanden/jaren? Ik heb wel gehad dat ik opeens een vriend aantrekkelijk genoeg vond voor een paar leuke nachten, maar me nooit een relatie voor heb kunnen stellen.
Ik denk dat de meeste jongens al hun vrouwlijke vriendinnen wel als potentiele 'sekspartner' zien.quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:10 schreef EliseL het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat dat gebeurt met een orgasme (hoe dan ook) en ook bij jongens.
Maar dat dat niet altijd sterk genoeg is blijkt. Anders bleef iedereen die ooit seks met elkaar gehad had voor in ieder geval een tijdje bij elkaar. Blijft me verbazen, de werking van al die stofjes in ons lijf.
Maar terug komend naar t topic, gebeurt dat vaker bij jongens ja? Dat ze een gewone vriendin ook opeens als relatie materiaal zien, of alleen aantrekkelijk genoeg opeens voor seks? (dat kan ik me eerder voorstellen, heb het andere namelijk zelf nog nooit mee gemaakt. )Interessant topic hoor!
Als sex wonderen deed, zouden er ook geen relaties sneuvelen...quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:10 schreef EliseL het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat dat gebeurt met een orgasme (hoe dan ook) en ook bij jongens.
Maar dat dat niet altijd sterk genoeg is blijkt. Anders bleef iedereen die ooit seks met elkaar gehad had voor in ieder geval een tijdje bij elkaar. Blijft me verbazen, de werking van al die stofjes in ons lijf.
Maar terug komend naar t topic, gebeurt dat vaker bij jongens ja? Dat ze een gewone vriendin ook opeens als relatie materiaal zien, of alleen aantrekkelijk genoeg opeens voor seks? (dat kan ik me eerder voorstellen, heb het andere namelijk zelf nog nooit mee gemaakt. )Interessant topic hoor!
Het gebeurt heel vaak natuurlijk. Vandaar dat zoveel mannen zeuren over de friend zone.quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:10 schreef EliseL het volgende:
Het is eigenlijk ook geen liefde op het eerste gezicht maar Verliefdheid.quote:Op zondag 7 november 2010 12:59 schreef Saarbarbaar het volgende:
Liefde op het eerste gezicht bestaat niet. Dan zie je elkaar voor de eerste keer en ken je elkaar dus niet. Je valt dus op het uiterlijk en dat is geen liefde. Dat is fysieke aantrekkingskracht. Naarmate je iemand beter leert kennen, krijg je er een binding mee en ontdek je leuke eigenschappen van diegene die je eerder niet opvielen. Maar liefde op het eerste gezicht? Nee, daar geloof ik niet zo in![]()
Had ik zelf ook niet bij mijn vriend. Langere tijd konden we niet goed met elkaar opschieten. Omstandigheden zorgden ervoor dat we veel tijd met elkaar (en bij elkaar in de buurt) gingen doorbrengen, dus het is zich allemaal langzaam gaan ontwikkelen en we zijn ondertussen al meer dan 1,5 jaar samen. Heb ook sindsdien niet meer gehad dat mijn gevoelens (of hele houding tegenover hem) zijn verzwakt of iets in die richting
Wees blij ja, degene waar ik verliefd op wordt, voordat we wat hebben, beland ik nooit in een relatie meequote:Op zondag 7 november 2010 13:44 schreef Jolene22 het volgende:
Ben wel één keer echt op slag verliefd geweest. Was met mn vorige ex op mn werk. Hart ging tekeer, gelijk vlinders en het daarbij behorende gestuntel gevolgd door 'die kan ik nooit krijgen'.
Zo heerlijk was die tijd, maar het maakt je wel een beetje verwend. Wil dat weer!
Dat is balen. Ben wel dankbaar voor die tijd ook al is het nu mn ex. Onzekerheid was maar even gezien tussen dat moment en mijn bed maar 1 week zat. Het was wederzijds gelukkig en echt overweldigend. Mja wel een emotionele achtbaan hoor maar 1 keer in je leven moet je dat toch gewoon meemakenquote:Op zondag 7 november 2010 13:47 schreef Godshand het volgende:
[..]
Wees blij ja, degene waar ik verliefd op wordt, voordat we wat hebben, beland ik nooit in een relatie mee
Groeiende verliefdheid geloof ik niet in voor mezelf, er is altijd of gelijk chemie of het is er niet.quote:Op zondag 5 april 2009 17:10 schreef bolsena het volgende:
Hallo mede-Fokkers,
Ik ben benieuwd hoe jullie denken over het ontstaan van relaties, in liefde op het eerste gezicht of in een relatie die langzaamaan is ontstaan (bijvoorbeeld uit een vriendschap) en is gegroeid.
Geloven jullie in liefde op het eerste gezicht, en waar is die liefde dan op gebaseerd? Meer op fysieke aantrekkingskracht en uiterlijk dan op innerlijk en persoonlijkheid? Hoe kun je verliefd worden als je iemad nauwelijks kent?
Zelf geloof ik er wel in, maar ik denk ook dat er andere wegen zijn die naar Rome leiden. Ik ben nooit echt op het eerste gezicht verliefd geworden op iemand, ik moet iemand echt goed leren kennen voordat ik gevoelens ontwikkel.
Geloven jullie dat gevoelens voor iemand langzaamaan kunnen groeien/ontstaan, ook als je iemand in het begin niet zo mag of aantrekkelijk vindt (zoals in films, lol) en ook als je eerst maandenlang of jarenlang vrienden of kennissen of collega's met iemand bent geweest?
En trouwens: Hoe is jullie relatie ontstaan?
Wat een vragen hè.
Mooi verhaal, en alvast gefeliciteerd!quote:Op zondag 7 november 2010 15:58 schreef erodome het volgende:
[..]
Met mijn eigen partner was het een heerlijke puberale liefde op het eerste gezicht, ik zag hem en wilde hem gewoon hebben, dat is erg goed afgelopen(dat er aantrekkingskracht is en een puberale kalverliefde betekend niet dat het werkt uiteindelijk), want 1 dezer dagen vieren we ons 12 1/2 jarige huwelijk.
Niet eens. Je kunt één en dezelfde persoon op zoveel manieren zien... En gelukkig maar, dat maakt het wat mij betreft zo enorm leuk allemaal. Voor ik voor mezelf eenmaal een echt consistent beeld van iemand heb ben ik in geval van verliefdheid of sterke aantrekking al helemaal verliefd geworden op zoveel eigenschappen, fysiek en geestelijk... Mensen zijn dusdanig complex dat ik echt niet snap hoe je zo snel tot een blijvend oordeel kunt komen wat dat betreft.quote:Op zondag 7 november 2010 15:58 schreef erodome het volgende:
[..]
Groeiende verliefdheid geloof ik niet in voor mezelf, er is altijd of gelijk chemie of het is er niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |