abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88205588
Nee precies, anders was het allemaal wel heel makkelijk he. :)
Heb je de man (of vrouw) van je dromen in bed, succes verzekerd. Helaas..

Nog meer mensen die een vriend/in opeens als relatie materiaal zagen? En zo ja, wat was je trigger denk je? :)
  maandag 1 november 2010 @ 13:50:10 #52
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_88207999
Nooit verliefd geworden op een vriendin, nooit de intentie gehad ook om me voor te doen als vriend met de hoop op meer. Geen hidden agenda. Er is een reden waarom een meisje een gewone vriendin van me is en er is een reden waarom ik geen vrienden ben met vrouwen die ik echt leuk vind.

Zoals nu ook, het meisje dat ik nu veel in contact mee ben heeft veel mannelijke vrienden, allemaal gasten met een andere intentie. Ik zou nooit contact met haar blijven houden en gewoon vrienden zijn. Ik wil meer.
No bad soldiers under a good leader
pi_88426686
Ja het is wel een lastig onderwerp, denk toch dat het allemaal moet groeien.
Maar uit niks, kan er ook wel iets ontstaan.
Het kan alle kanten op.
  zondag 7 november 2010 @ 12:59:51 #54
303996 Saarbarbaar
Panic Chaos Disaster ^^
pi_88429870
Liefde op het eerste gezicht bestaat niet. Dan zie je elkaar voor de eerste keer en ken je elkaar dus niet. Je valt dus op het uiterlijk en dat is geen liefde. Dat is fysieke aantrekkingskracht. Naarmate je iemand beter leert kennen, krijg je er een binding mee en ontdek je leuke eigenschappen van diegene die je eerder niet opvielen. Maar liefde op het eerste gezicht? Nee, daar geloof ik niet zo in :N

Had ik zelf ook niet bij mijn vriend. Langere tijd konden we niet goed met elkaar opschieten. Omstandigheden zorgden ervoor dat we veel tijd met elkaar (en bij elkaar in de buurt) gingen doorbrengen, dus het is zich allemaal langzaam gaan ontwikkelen en we zijn ondertussen al meer dan 1,5 jaar samen. Heb ook sindsdien niet meer gehad dat mijn gevoelens (of hele houding tegenover hem) zijn verzwakt of iets in die richting *;
Life is crap. And then you die ._.
  zondag 7 november 2010 @ 13:12:34 #55
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_88430242
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 22:10 schreef EliseL het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat dat gebeurt met een orgasme (hoe dan ook) en ook bij jongens. :)
Maar dat dat niet altijd sterk genoeg is blijkt. Anders bleef iedereen die ooit seks met elkaar gehad had voor in ieder geval een tijdje bij elkaar. Blijft me verbazen, de werking van al die stofjes in ons lijf. :)

Maar terug komend naar t topic, gebeurt dat vaker bij jongens ja? Dat ze een gewone vriendin ook opeens als relatie materiaal zien, of alleen aantrekkelijk genoeg opeens voor seks? (dat kan ik me eerder voorstellen, heb het andere namelijk zelf nog nooit mee gemaakt. ) :) Interessant topic hoor!
Het gebeurt heel vaak natuurlijk. Vandaar dat zoveel mannen zeuren over de friend zone.

Wat er dan gebeurt? Ik weet niet, de twee mensen worden opeens intiemer. Mensen willen vaak iemand die hun begrijpt en accepteert voor wie ze zijn. Bij een vriendin kan je dat beter hebben.

Bijvoorbeeld als een normale vriendin een jongen troost nadat hij bijv. een voetbal wedstrijd heeft verloren, dan gaat die jongen dat meisje wel waarderen. En dan kan hij verliefd worden na een tijdje.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_88430926
quote:
Op zondag 7 november 2010 12:59 schreef Saarbarbaar het volgende:
Liefde op het eerste gezicht bestaat niet. Dan zie je elkaar voor de eerste keer en ken je elkaar dus niet. Je valt dus op het uiterlijk en dat is geen liefde. Dat is fysieke aantrekkingskracht. Naarmate je iemand beter leert kennen, krijg je er een binding mee en ontdek je leuke eigenschappen van diegene die je eerder niet opvielen. Maar liefde op het eerste gezicht? Nee, daar geloof ik niet zo in :N

Had ik zelf ook niet bij mijn vriend. Langere tijd konden we niet goed met elkaar opschieten. Omstandigheden zorgden ervoor dat we veel tijd met elkaar (en bij elkaar in de buurt) gingen doorbrengen, dus het is zich allemaal langzaam gaan ontwikkelen en we zijn ondertussen al meer dan 1,5 jaar samen. Heb ook sindsdien niet meer gehad dat mijn gevoelens (of hele houding tegenover hem) zijn verzwakt of iets in die richting *;
Het is eigenlijk ook geen liefde op het eerste gezicht maar Verliefdheid.

Het is niet alleen het uiterlijk anders was ik wel vaker op het 1e gezicht verliefd geweest.

De keren dat ik het had (2x in 34 jaar tijd :') ) was het een combinatie van uiterlijk, en de manier van lopen/non-verbaal communiceren en dingen die er gezegd werden die al snel mij O+ deden zijn :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_88431196
Ben wel één keer echt op slag verliefd geweest. Was met mn vorige ex op mn werk. Hart ging tekeer, gelijk vlinders en het daarbij behorende gestuntel gevolgd door 'die kan ik nooit krijgen'.

Zo heerlijk was die tijd, maar het maakt je wel een beetje verwend :D. Wil dat weer!
pi_88431270
quote:
Op zondag 7 november 2010 13:44 schreef Jolene22 het volgende:
Ben wel één keer echt op slag verliefd geweest. Was met mn vorige ex op mn werk. Hart ging tekeer, gelijk vlinders en het daarbij behorende gestuntel gevolgd door 'die kan ik nooit krijgen'.

Zo heerlijk was die tijd, maar het maakt je wel een beetje verwend :D. Wil dat weer!
Wees blij ja, degene waar ik verliefd op wordt, voordat we wat hebben, beland ik nooit in een relatie mee :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zondag 7 november 2010 @ 13:48:43 #59
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_88431309
Heerlijk? Enorm pijnlijk die onzekerheid!
No bad soldiers under a good leader
pi_88431514
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:47 schreef Godshand het volgende:

[..]

Wees blij ja, degene waar ik verliefd op wordt, voordat we wat hebben, beland ik nooit in een relatie mee :')
Dat is balen. Ben wel dankbaar voor die tijd ook al is het nu mn ex. Onzekerheid was maar even gezien tussen dat moment en mijn bed maar 1 week zat. Het was wederzijds gelukkig en echt overweldigend. Mja wel een emotionele achtbaan hoor maar 1 keer in je leven moet je dat toch gewoon meemaken :D. Hoewel het ook niet een goed begin van een stabiele relatie is denk ik zo achteraf maar wel leuk:) Had er toch niks tegenin kunnen brengen.

Mja nu zit je met het gezeik dat als ik niet direct op slag verliefd ben ik al zoiets heb van nja laat maar :P. Ook niet echt handig dus.
pi_88435777
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2009 17:10 schreef bolsena het volgende:
Hallo mede-Fokkers,

Ik ben benieuwd hoe jullie denken over het ontstaan van relaties, in liefde op het eerste gezicht of in een relatie die langzaamaan is ontstaan (bijvoorbeeld uit een vriendschap) en is gegroeid.

Geloven jullie in liefde op het eerste gezicht, en waar is die liefde dan op gebaseerd? Meer op fysieke aantrekkingskracht en uiterlijk dan op innerlijk en persoonlijkheid? Hoe kun je verliefd worden als je iemad nauwelijks kent?

Zelf geloof ik er wel in, maar ik denk ook dat er andere wegen zijn die naar Rome leiden. Ik ben nooit echt op het eerste gezicht verliefd geworden op iemand, ik moet iemand echt goed leren kennen voordat ik gevoelens ontwikkel.

Geloven jullie dat gevoelens voor iemand langzaamaan kunnen groeien/ontstaan, ook als je iemand in het begin niet zo mag of aantrekkelijk vindt (zoals in films, lol) en ook als je eerst maandenlang of jarenlang vrienden of kennissen of collega's met iemand bent geweest?

En trouwens: Hoe is jullie relatie ontstaan?
Uit liefde op het eerste gezicht of de variant waarbij liefde langzaam is ontstaan?
En hoe lang duurde het voordat jullie door hadden dat je verliefd was of gevoelens had voor iemand, en hoe lang duurde het voordat jullie een relatie kregen met je huidige partner of met vroegere partners?

Wat een vragen hè. ;)
Groeiende verliefdheid geloof ik niet in voor mezelf, er is altijd of gelijk chemie of het is er niet.
Liefde op het eerste gezicht is een groot woord, stevige aantrekkingskracht, chemie, de vonk, vlinders in de buik, hebben, ja daar wel in.

Met mijn eigen partner was het een heerlijke puberale liefde op het eerste gezicht, ik zag hem en wilde hem gewoon hebben, dat is erg goed afgelopen(dat er aantrekkingskracht is en een puberale kalverliefde betekend niet dat het werkt uiteindelijk ;) ), want 1 dezer dagen vieren we ons 12 1/2 jarige huwelijk.
Maar ik ben nog nooit tegen iemand aangelopen waar ik in de tijd gevoelens voor ontwikkelde die er niet waren in de eerste uren, die chemie is er al, daarop wordt voorborduurd, gekeken of er werkelijk iets inzit dat de moeite waard is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_88437770
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:58 schreef erodome het volgende:

[..]

Met mijn eigen partner was het een heerlijke puberale liefde op het eerste gezicht, ik zag hem en wilde hem gewoon hebben, dat is erg goed afgelopen(dat er aantrekkingskracht is en een puberale kalverliefde betekend niet dat het werkt uiteindelijk ;) ), want 1 dezer dagen vieren we ons 12 1/2 jarige huwelijk.
Mooi verhaal, en alvast gefeliciteerd!
pi_88437988
Ja daar zit ook wel wat in, er moet misschien wel al een vonk zijn.
Of beter gezegd een soort van chemie.
Maar natuurlijk hoeft hetniet, het verhaal met die voetbalwedstrijd vind ik wel een voorbeeld.

Ik vraag me wel eens af, als je iemand leuk vind die een kind heb. Zoals dat bij mij het geval is .
Dat zo'n vrouw gevoelig is , hoe jij met haar kind omgaat zeg maar.
Dat ze dan toch een gevoel ka krijgen , hij is in ieder geval goed voor de kleine, dan komt het bij mij misschien ook wel.
pi_88676080
Ik heb mijn vriend leren kennen via een chat, ofja.. we hebben 1,5 jaar ongeveer vriendschappelijk contact gehad via msn. En nu afgelopen zomervakantie, hadden we toch maar een keertje 'vriendschappelijk' afgesproken.. maar hij was toch wel heel leuk :P Met als volgt.. we eindigden in bed :P was alles behave gepland :P maar achteraf totaal geen spijt! Ben blij dat ik met hem afgesproken heb, want het gaat nu echt super goed! dusja, dit is misschien ook soort van liefde op het eerste gezicht, al 'kende' ik hem al via msn, mjaa, iemand via msn kennen kan in real dik tegenvallen, dusja :P ik denk trouwens dat liefde op het eerste gezicht, puur gevoel is. het hoeft niet altijd alleen uiterlijk te zijn. kan dus ook dat 'gevoel' zijn :) dat gevoel dat ik niet kan verklaren :P
mjaaa :P

x
  zaterdag 13 november 2010 @ 18:21:53 #65
324451 -VoorDePoes-
Wel voor de poes
pi_88676581
Liefde op het eerste gezicht heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt. Ik snap het principe ook niet zo goed eigenlijk :P
I never dreamed that I'd meet somebody like you
And I never dreamed that I'd lose somebody like you
  zaterdag 13 november 2010 @ 18:26:17 #66
324451 -VoorDePoes-
Wel voor de poes
pi_88676700
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:58 schreef erodome het volgende:

[..]

Groeiende verliefdheid geloof ik niet in voor mezelf, er is altijd of gelijk chemie of het is er niet.
Niet eens. Je kunt één en dezelfde persoon op zoveel manieren zien... En gelukkig maar, dat maakt het wat mij betreft zo enorm leuk allemaal. Voor ik voor mezelf eenmaal een echt consistent beeld van iemand heb ben ik in geval van verliefdheid of sterke aantrekking al helemaal verliefd geworden op zoveel eigenschappen, fysiek en geestelijk... Mensen zijn dusdanig complex dat ik echt niet snap hoe je zo snel tot een blijvend oordeel kunt komen wat dat betreft.

Maar goed, daarom ben jij jij en ik ik :P
I never dreamed that I'd meet somebody like you
And I never dreamed that I'd lose somebody like you
pi_88676763
Als ik alleen op uiterlijkheden zou afgaan, zou het gegarandeerd misgaan. Als ik verliefd was zag ik alleen de positieve punten (Iedereen bijna wel), en was er iemand waar ik de kriebels van in m'n buik kreeg. Maar hoe lullig zijn innerlijk was wilde ik niet zien omdat ik alleen de positieve punten wou zien. Maar verder weet ik niet of ik liefde op het eerste gezicht geloof. Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt dat het qua uiterlijk en innerlijk goed klikte.
pi_88686727
Ik heb het beide meegemaakt.
Bij mijn laatste ex was het echt liefde op het eerste gezicht, van allebei de kanten.
Maar ik heb ook gehad dat iemand ooit jaren mijn beste vriend was voor dat we gevoelens voor elkaar kregen. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')