maar dan kost het niet zoveel geldquote:Op zondag 5 april 2009 16:44 schreef thesystem het volgende:
Colt is amerikaans, het is namelijk Colt Canada, het vroegere Diemaco.
Het enige wat er dus veranderd is een andere kolf en een Weaver rail als handbeschermers.
Voor de rest, de meest belangrijke update die je voor dit wapen kunt doen doen ze weer niet....slim!
Gewoon dat gasbuis systeem vervangen door het gassysteem uit de HK416...
Maar helaas, nederland in actie. Al die updates die nu worden gedaan kun je door elke militair laten doen in hun wapenonderhoud uurtje....
wat is het nadeel van het gasbuissysteem dan?quote:Op zondag 5 april 2009 16:44 schreef thesystem het volgende:
Colt is amerikaans, het is namelijk Colt Canada, het vroegere Diemaco.
Het enige wat er dus veranderd is een andere kolf en een Weaver rail als handbeschermers.
Voor de rest, de meest belangrijke update die je voor dit wapen kunt doen doen ze weer niet....slim!
Gewoon dat gasbuis systeem vervangen door het gassysteem uit de HK416...
Maar helaas, nederland in actie. Al die updates die nu worden gedaan kun je door elke militair laten doen in hun wapenonderhoud uurtje....
van wiki:quote:Op zondag 5 april 2009 18:32 schreef Pumatje het volgende:
gasbuis door tot in de kamer??
gasbuis gaat door tot in de afsluiter
hoe zit dit dan bij de HK416?
jaja zelfdequote:Op zondag 5 april 2009 18:32 schreef Pumatje het volgende:
gasbuis door tot in de kamer??
gasbuis gaat door tot in de afsluiter
hoe zit dit dan bij de HK416?
die op de foto is een C7quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:03 schreef thesystem het volgende:
Alle modificaties die ik zo zie op die fotos zijn C8......
Bij de KLU zullen we gewoon de standaard houden denk ik
De inschuifbare kolf komt ook op de C7 volgens dat artikel.quote:
de C7 KRIJGT juist een uitschuifbare kolfquote:
dat wilt niet zeggen dat alle diemaco´s omgebouwd worden :pquote:Op dinsdag 7 april 2009 18:40 schreef Pumatje het volgende:
dan klopt het aantal niet in het nieuwsbericht.
er zijn veel meer dan 25.000 diemaco's bij de krijgsmacht in gebruik
quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:50 schreef Andyy het volgende:
[..]
de C7 KRIJGT juist een uitschuifbare kolf
en de RIS is te lang voor een C8 op dat plaatje dus moet het wel een C7 zijn
[..]
dat wilt niet zeggen dat alle diemaco´s omgebouwd worden :p
quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:41 schreef thesystem het volgende:
Die fal gebruiken ze toch alleen nog maar ivm het aan elkaar koppelen van de schepen voor tanken ed?
ahh danku.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:04 schreef Andyy het volgende:
plaatjes zeggen genoeg
lower receiver :
[ afbeelding ]
dus de trekkergroep etc, onderste deel.
upper receiver:
[ afbeelding ]
de HK416 upper receiver, kan zo op de Diemaco lower receiver volgens mij.
ik zit nog helemaal niet bij defensiequote:Op woensdag 8 april 2009 13:06 schreef cw2cu het volgende:
[..]
ahh danku.
Ik zit pas 7 maanden in defensie, en in de opleidingen worden alleen maar de namen: Trekkergroep, kolfgroep en loopgroep genoemd.
Voor de duidelijkheid het gaat hier om alle C7A1's die naar C7A3 specifactie zullen worden geupdate.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:25 schreef Pumatje het volgende:
[..]
nou er staat letterlijk
alle 25.000 diemaco's blablabla
maar er zijn veel meer diemaco's
nu vraag ik mij af wat ze nu precies bedoelen.
oke, bij de marine gebruiken ze de FAL.
maar overal anders de C8+c7
dus meer dan het gegeven aantal..
wtf
A3 bestaat niet,, volgens mijquote:Op woensdag 8 april 2009 22:42 schreef Jimmie het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid het gaat hier om alle C7A1's die naar C7A3 specifactie zullen worden geupdate.
Chauffeurs etc. die de C7 gebruiken (die nog de typische M16 boog bovenop heeft en burst functie) zullen denk ik zo blijven.
ze hebben zelfs de HK417quote:Op woensdag 8 april 2009 23:01 schreef Jimmie het volgende:
Wat nog niet overal uitgebreid op inet staat, kan nog wel er aan komen
De A2 heeft de inschuifbare kolf maar wel de gewone loopgroep en die zijn in het groen gespoten (best lelijk eigenlijk).
Die HK 416 is trouwens echt gaaf om te zien op dat Discovery filmpje hierboven en in deze test:
Snap wel dat de KCT er meteen voor gekozen heeft, nu de rest van het leger nog (maar dat zal wel een budget issue zijn).
HK416 en de G36, beiden hebben dezelfde gassysteemquote:Op woensdag 8 april 2009 23:53 schreef Pumatje het volgende:
we hadden gewoooon de g36 moeten pakken.
nou de HK416 is gewoon een M16/M4(vandaar ook de naam, 4, 16) (eerst wouden ze het de HKM4 noemen, kregen alleen problemen met Colt toen) met een ander gassysteem waardoor het betrouwbaarder isquote:Op donderdag 9 april 2009 00:14 schreef Pumatje het volgende:
wat is het verschil met de 416 dan?
nee is voorloper van een hoop wapensquote:Op donderdag 9 april 2009 07:15 schreef Andyy het volgende:
[..]
nou de HK416 is gewoon een M16/M4(vandaar ook de naam, 4, 16) (eerst wouden ze het de HKM4 noemen, kregen alleen problemen met Colt toen) met een ander gassysteem waardoor het betrouwbaarder is
en de G36 is niet gebaseerd op een al bestaand wapen als ik het goed heb
ja van oa de MP7quote:Op donderdag 9 april 2009 10:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee is voorloper van een hoop wapens
volgens hkproquote:They borrowed from other tried and proven designs. There is the short gas system reminiscent of the Kalashnikov and FAL designs. The rotating bolt of the M16 series. The bolt carrier of the AR18. The folding stock of the FAL and SIG 550 series.
Bovendien zijn dit soort aanpassingen eigenlijk alleen nodig voor de eenheden die ook daadwerkelijk de poort uit gaan. Ben benieuwd of die 100 schoots magazijnen voor de mariniers bedoeld zijn. Gaan ze misschien eindelijk die LSW dumpen.quote:Op woensdag 8 april 2009 22:42 schreef Jimmie het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid het gaat hier om alle C7A1's die naar C7A3 specifactie zullen worden geupdate.
Chauffeurs etc. die de C7 gebruiken (die nog de typische M16 boog bovenop heeft en burst functie) zullen denk ik zo blijven.
andersom kan je ook zeggen dat het geen toeval is dat veel landen over aan het gaan zijn naar g36 afgeleide wapens (waaronder de VS)quote:Op zaterdag 11 april 2009 11:17 schreef franske19 het volgende:
[..]
Bovendien zijn dit soort aanpassingen eigenlijk alleen nodig voor de eenheden die ook daadwerkelijk de poort uit gaan. Ben benieuwd of die 100 schoots magazijnen voor de mariniers bedoeld zijn. Gaan ze misschien eindelijk die LSW dumpen.
De G36 lijkt me overigens een verschrikkelijk omslachtig wapen waar maar lastig dingen op gemonteerd kunnen worden. Het kan geen toeval zijn dat landen als Nederland, Canada, Denemarken, VS, Verenigd Koninkrijk (SAS) voor de Colt familie kiezen.
hoezo ?quote:Op zaterdag 11 april 2009 12:49 schreef JaFFe het volgende:
Lijkt me dat die keuze ook behoorlijk politiek is. Anders hadden we nu wel de Steyer AUG gehad.
ze zijn niet zo modulair als de M16 varianten want daar bestaan de meeste accessoires voor.quote:Op zaterdag 11 april 2009 15:33 schreef thesystem het volgende:
De G36 is geen omslachtig wapen? Er zijn versies met een Weaver/Piccatini rail? Er kan precies het zelfde op als op onze Diemaco (M16A2) Want je kan me niet wijs maken dat onze 'ozo' modulaire C7 een beter ombouwbaar platform is als de G36....De originele C7 kan je bijna niet upgraden, alleen doormiddel van een gat in de draagbeugel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |