Ik heb al vaak met hun opgetreden, gewoon niet helemaal vooraan gaan staanquote:Op donderdag 11 maart 2010 18:52 schreef Elegy het volgende:
*schop*
Leuke band dit. Mijn vriendin kwam er mee aan want die luistert er graag naar en het klinkt best lekker. op 2 april hebben ze de releaseparty van hun nieuwe album "Uit oude grond", of zoals ze zelf zeggen "straalschijfontketenfeest" (hehehe) en het lijkt me wel leuk om er heen te gaan met haar. Maar word ik daar dan in elkaar gerost omdat ik er niet echt als een viking uitzie?
Inderdaad jaquote:Op donderdag 11 maart 2010 19:42 schreef Elegy het volgende:
Okee, dan blijf ik wel wat achteraan. Scheelt ook vast wel een bierdouche of niet?
Lijkt me geen probleem (hoewel ik nog nooit bij een concert van hun ben geweest).quote:Op donderdag 11 maart 2010 18:52 schreef Elegy het volgende:
*schop*
Leuke band dit. Mijn vriendin kwam er mee aan want die luistert er graag naar en het klinkt best lekker. op 2 april hebben ze de releaseparty van hun nieuwe album "Uit oude grond", of zoals ze zelf zeggen "straalschijfontketenfeest" (hehehe) en het lijkt me wel leuk om er heen te gaan met haar. Maar word ik daar dan in elkaar gerost omdat ik er niet echt als een viking uitzie?
Bedankt voor de tip, die kende ik nog niet. Klinkt best goed eigenlijk.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:54 schreef Gwywen het volgende:
@Gewas, ken je Chariovalda, een sideproject van Sebas.
Klopt, ik zal even wat voorbeelden gevenquote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:24 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Heeeeeeeey! Niet alle Folk Metal is hetzelfde. Wij klinken ook heel anders
.
Punk dan?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:03 schreef Witchfynder het volgende:
Dropkick Murphys is geen Metal natuurlijk. De rest zijn wel goede voorbeelden
. Hier nog een paar:
Als je wil rossen kan je ook beter naar Cannibal Corpse gaan ofzoquote:Op maandag 15 maart 2010 18:35 schreef GimmeGore het volgende:
Niet miepen over in elkaar gerost worden, dat hoort erbij!
En bij Heidevolk valt dat best mee, want die trekken ook veel jong volk
De laatste keer dat ik ze zag viel dat wel mee. Rustig met een biertje in je hand genieten van de muziek was ook prima mogelijk.quote:Op maandag 15 maart 2010 18:54 schreef Elegy het volgende:
Ik ben al lang geen pitganger meer (te oud) maar als de hele zaal staat te rossen ga ik mooi even bij de bar staan
Niets mis meequote:Op donderdag 18 maart 2010 12:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik ze zag viel dat wel mee. Rustig met een biertje in je hand genieten van de muziek was ook prima mogelijk.
Ik vind Strijdlust Geboren dan juist weer veel zwakker dan Walhalla Wacht.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:27 schreef Gewas het volgende:
Elegy, mocht je naar Heidevolk gaan, laat even weten hoe het was.![]()
Ik heb de eerste cd van Heidevolk ook maar gekocht, vooral Het Gelders Volkslied is prachtig. En nog een week totdat de nieuwe cd uitkomt.
Na een paar luisterbeurten moet ik zeggen dat ik dat ook vind, maar ik vind hem wel gewoon goed.quote:Op zondag 21 maart 2010 11:02 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Ik vind Strijdlust Geboren dan juist weer veel zwakker dan Walhalla Wacht.
Nieuwe album klinkt trouwens ook prima
quote:Op maandag 22 maart 2010 13:16 schreef Witchfynder het volgende:
Ik denk dat een band als Heidevolk (een band met een thema/formule) altijd op een moment het probleem krijgt dat ze misschien wel verder willen, maar de platenmaatschappij en fans dit niet accepteren, omdat ze hetzelfde leuke truukje willen horen. Dat is echt de doodslag voor de creativiteit. Een andere mogelijkheid is dat ze niet anders kunnen, maar zover ik de jongens van Heidevolk ken zal dat niet het geval zijn. Het zijn allemaal wel goede muzikanten.
Wat als ze op een moment besluiten om niet meer in die pakjes op te gaan treden en wat Dream Theater-invloeden (geen idee, insert random other influence) willen laten gelden? Wat zal men daar van vinden?
Die pakjes hoeven van mijn niet en Dream Theater invloeden kunnen nooit kwaad natuurlijk.quote:Op maandag 22 maart 2010 13:16 schreef Witchfynder het volgende:
Ik denk dat een band als Heidevolk (een band met een thema/formule) altijd op een moment het probleem krijgt dat ze misschien wel verder willen, maar de platenmaatschappij en fans dit niet accepteren, omdat ze hetzelfde leuke truukje willen horen. Dat is echt de doodslag voor de creativiteit. Een andere mogelijkheid is dat ze niet anders kunnen, maar zover ik de jongens van Heidevolk ken zal dat niet het geval zijn. Het zijn allemaal wel goede muzikanten.
Wat als ze op een moment besluiten om niet meer in die pakjes op te gaan treden en wat Dream Theater-invloeden (geen idee, insert random other influence) willen laten gelden? Wat zal men daar van vinden?
Ik ben het met je laatste zin volkomen oneens. De rest daarentegen ben ik het wel eens.quote:Op maandag 22 maart 2010 13:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die pakjes hoeven van mijn niet en Dream Theater invloeden kunnen nooit kwaad natuurlijk.![]()
Als je een bepaalde gimmick hanteert, dan loop je inderdaad het risico dat je publiek van je verwacht dat je dat kunstje tot in den treure blijft herhalen, hoewel pakjes, teksten over Saksische mythologie en folkelementen natuurlijk niet heel zwaar drukken op de muzikale creativiteit. Teksten zijn in metal m.i. sowieso volkomen irrelevant.
Precies!quote:Op maandag 22 maart 2010 13:27 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Ik zie juist liever een band die zich muzikaal blijft ontwikkelen dan een Korpiklaani, die 5 albums vult met hetzelfde.
Nou ja, wat teksten betreft is dat eigenlijk mijn algehele opvatting en niet zozeer specifiek op metal gericht. Het gros van de lyrics is op z'n zachtst gezegd niet bepaald literair verantwoord.quote:Op maandag 22 maart 2010 14:01 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik ben het met je laatste zin volkomen oneens. De rest daarentegen ben ik het wel eens.
Als je een bepaalde gimmick heb kan dat voor een snel succes zorgen, maar het kan ook een dwangbuis zijn en uiteindelijk een strop. Ik heb die zorg ook over een band als Alestorm bijv.
Nee, klopt. Het is ook wel bandafhankelijk. Skyclad is bijv erg op de teksten, omdat zij als band een boodschap hebben. Ik doe ook altijd erg mijn best op onze tekstenquote:Op maandag 22 maart 2010 14:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, wat teksten betreft is dat eigenlijk mijn algehele opvatting en niet zozeer specifiek op metal gericht. Het gros van de lyrics is op z'n zachtst gezegd niet bepaald literair verantwoord.
Ach ja, de Heideroosjes hebben ook een boodschap.quote:Op maandag 22 maart 2010 14:27 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nee, klopt. Het is ook wel bandafhankelijk. Skyclad is bijv erg op de teksten, omdat zij als band een boodschap hebben. Ik doe ook altijd erg mijn best op onze teksten.
Thanks for the kickquote:Op donderdag 9 februari 2012 09:46 schreef BELASTING het volgende:
Bijna nieuwe album uit.![]()
Batavi gaat ie heten. En komt uit op de 25e van deze maand.
Tevens een flinke schop omhoog.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |