Nee, mijn studie is erg interessant, alleen er wordt niet zo veel van je verwacht. Er komen geen denkers uit de universitaire machine gerold...quote:
Studies zoals bestuurskunde, rechten, sociologie, psychologie, filosofie enzovoort iddquote:Op zaterdag 4 april 2009 00:10 schreef keienlegger het volgende:
Brede studies die te makkelijk zijn...
Volgens mij neutraliseer je hier je eigen klacht...
Klinkt als een "snelle" leerling op de lagere school. Gewoon een klas omhoog dus.quote:Op zaterdag 4 april 2009 00:10 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Nee, mijn studie is erg interessant, alleen er wordt niet zo veel van je verwacht. Er komen geen denkers uit de universitaire machine gerold...
Een denker ben je van jezelf, dat word je niet door een studie. Als je het echt zo interessant vind dan zou je zelf extra moeite voor je vakken doen.quote:Op zaterdag 4 april 2009 00:10 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Nee, mijn studie is erg interessant, alleen er wordt niet zo veel van je verwacht. Er komen geen denkers uit de universitaire machine gerold...
Ik denk niet de vakken uit mijn derde jaar lastiger zullen zijn. Meer stof, maar complexer? Okay, je bouwt een begrippenapparaat op langzamerhand, dat is wel waar. Lastig. Ik weet niet echt hoe ik mijn studie moet zien.quote:Op zaterdag 4 april 2009 00:15 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Klinkt als een "snelle" leerling op de lagere school. Gewoon een klas omhoog dus.
Maar euh, kan dat op de Uni?
Je hebt denkers, en kuddeschapen. Ja, klopt. De universiteit kan het wel meer stimuleren (heb ik het idee). Maar goed, het zijn gevoelens die ik heb. Ik weet niet of mijn klacht wel gegrond is.quote:Op zaterdag 4 april 2009 00:16 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Een denker ben je van jezelf, dat word je niet door een studie. Als je het echt zo interessant vind dan zou je zelf extra moeite voor je vakken doen.
Mensen die voor alle vakken alleen het minimale vereiste doen en dan klagen dat er geen diepgang in hun studie zit
Een master is zeker een verdieping ten opzichte van je bachelor, desnoods kan je misschien ergens anders een master volgen als je een brede interesse hebt. Je gaat rechten kant op komend zomer, misschien fIscaal recht ofzo.quote:Op zaterdag 4 april 2009 00:17 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Ik denk niet de vakken uit mijn derde jaar lastiger zullen zijn. Meer stof, maar complexer? Okay, je bouwt een begrippenapparaat op langzamerhand, dat is wel waar. Lastig. Ik weet niet echt hoe ik mijn studie moet zien.
Goed, ik ga weg. Bedankt voor het lezen.
Word je dan niet gekickt op een gegeven moment?quote:Op zaterdag 4 april 2009 00:45 schreef Marurk het volgende:
En dan ken ik dus zo'n gast die nu na 4 x nog steeds niet een toets heeft gehaald uit het eerste jaar.En dat terwijl ie 6 uur per week "les" heeft.
![]()
WTF gek.
Jawel. Hij was nou aan het zeuren over negatief bindend studieadvies.quote:Op zaterdag 4 april 2009 00:47 schreef Horloge het volgende:
[..]
Word je dan niet gekickt op een gegeven moment?
Mooi zo. Zulke incapabele mensen het liefst zo snel mogelijk er uit filteren. Dat ze ook niet zelf doorhebben dat ze "misschien" beter iets anders kunnen gaan doen, na 4x gefaald te hebben voor dezelfde eerstejaars toets...quote:Op zaterdag 4 april 2009 00:48 schreef Marurk het volgende:
[..]
Jawel. Hij was nou aan het zeuren over negatief bindend studieadvies.![]()
Hij wilt zelfs misschien serieus een zaak gaan beginnen met papa.quote:Op zaterdag 4 april 2009 00:54 schreef Horloge het volgende:
[..]
Mooi zo. Zulke incapabele mensen het liefst zo snel mogelijk er uit filteren. Dat ze ook niet zelf doorhebben dat ze "misschien" beter iets anders kunnen gaan doen, na 4x gefaald te hebben voor dezelfde eerstejaars toets...
quote:Op zaterdag 4 april 2009 01:01 schreef Marurk het volgende:
[..]
Hij wilt zelfs misschien serieus een zaak gaan beginnen met papa.Dit omdat de instelling hem tussendoor had moeten "informeren"/waarschuwen over zijn huidige status en dat is niet gebeurd volgens hem.
Misschien ben jij in dat geval niet zo slim.quote:Op zaterdag 4 april 2009 08:53 schreef Beauregard het volgende:
Ga bedrijfskunde studeren, da's echt fucking ingewikkeld. En diepgang! Oooh, zelden zo'n diepgang meegemaakt!
Dat is met zekerheid een van de moeilijkere en meest uitdagende studies.quote:Op zaterdag 4 april 2009 00:11 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Studies zoals bestuurskunde, rechten, sociologie, psychologie, filosofie enzovoort idd
Al dan niet vanwege de saaiheid.quote:Op zaterdag 4 april 2009 12:55 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Dat is met zekerheid een van de moeilijkere en meest uitdagende studies.
Inderdaad. Opbokken met dat soort lamlullen.quote:Op zaterdag 4 april 2009 01:32 schreef Horloge het volgende:
[..]___!
Ten eerste is het informeren vrijwel zeker wel gebeurd, in een brief of een gesprek met de studieadviseur. Zeker sprake van selectieve vergeetachtigheid. Ten tweede zijn de regels vrij duidelijk: binnen 2 jaar haal je je P, zo niet dan zijn wij genoodzaakt jou te verwijderen. Hij had dus op zijn klompen kunnen aanvoelen dat wanneer hij een vak 2x verneukt, hij gewoon exit is.
Hopelijk dus voor hem een keiharde kick, met alle (financiële) gevolgen van dien.
Waarom wist ik bij het lezen van de OP gelijk dat het om bestuurskunde moest gaanquote:Op zaterdag 4 april 2009 00:13 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Nee, bestuurskunde. Na de zomervakantie ook rechten, dus...
Mijn klacht zal wel blijven.
Kijk, nu is het zo, dat kan anders. Jeweetz. Zij kunnen het complexer maken, lastiger, verschillende vakgebieden combineren en je daarover laten nadenken/schrijven.quote:Op zaterdag 4 april 2009 13:22 schreef griekjeee het volgende:
Een brede studie en dan klagen over de diepgang
Ik moest lachen omdat het klopt!quote:Op zaterdag 4 april 2009 02:06 schreef TC03 het volgende:
Eén avondje leren voor een tentamen 6 ECTS
Nou ja, je omschrijft het precies goed. Het is al snel goed bij mijn studie (zie essaybeoordelingen & tentamenresultaten).quote:Op zaterdag 4 april 2009 02:06 schreef TC03 het volgende:
Ik studeer aan de TU, maar heb als minor iets minder exacts gedaan (wel aan de TU nog). Hoe makkelijk er met studiepunten gestrooid wordt en hoe laag het niveau ligt van grote opdrachten, het is echt lachwekkend. Eén avondje leren voor een tentamen 6 ECTS, een verslag wat inhoudelijk nergens op sloeg werd met een 8 beloond (ik was eerst nog bang dat het geeneens een voldoende zou zijn).
Ik kreeg het idee dat als je kan laten zien dat je er moeite voor hebt gedaan het al gauw goed is. En laten zien dat je er moeite voor doet kost veel minder moeite dan er daadwerkelijk moeite voor doen. Waarschijnlijk zijn de docenten al gauw tevreden als je iets op papier kan neerzetten zonder taalfouten en je termen gebruikt die zij ook in de colleges gebruiken.
bron?quote:Op zaterdag 4 april 2009 14:55 schreef Diederik_Duck het volgende:
Sociologie is met afstand de moeilijkste studie.
Toch wel. Door logisch nadenken kom je erachter dat het grote probleem met de studie sociologie is dat je moet afleren logisch na te denken. Kern van de moeilijkheid van sociologie is dus (het afleren van) logisch nadenken.quote:Op zaterdag 4 april 2009 15:01 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag.
Dat was vroeger echt niet anders hoor. Anders hadden die mafketels uit het bankwezen de crises wel voorkomenquote:Op zaterdag 4 april 2009 00:10 schreef Rosbief het volgende:
Alleen Technische Universiteiten bieden tegenwoordig nog niveau, en zelfs daar zijn sommige opleidingen nog op HBO niveau.
quote:Op zaterdag 4 april 2009 15:04 schreef Thomass het volgende:
Ik ben dankzij deze website door mijn studie heengefietst.
http://pdos.csail.mit.edu/scigen/
Dit is echt werkelijk briljant. Ik zou bijna gaan twijfelen of ik eens een keer zo'n soort verslag inlever, gewoon om te kijken wat voor cijfer ik er voor kan krijgen.quote:Op zaterdag 4 april 2009 15:04 schreef Thomass het volgende:
Ik ben dankzij deze website door mijn studie heengefietst.
http://pdos.csail.mit.edu/scigen/
Daar is een middeltje voor: alcohol.quote:Op zaterdag 4 april 2009 15:05 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Toch wel. Door logisch nadenken kom je erachter dat het grote probleem met de studie sociologie is dat je moet afleren logisch na te denken. Kern van de moeilijkheid van sociologie is dus (het afleren van) logisch nadenken.
Ik ben nu een paper aan het schrijven (samen met 2 anderen). Als je ziet wat daar allemaal voor een onzin in staat... Maar het klinkt allemaal reuze interessant!quote:Op zaterdag 4 april 2009 15:21 schreef kamikaze het volgende:
[..]
Dit is echt werkelijk briljant. Ik zou bijna gaan twijfelen of ik eens een keer zo'n soort verslag inlever, gewoon om te kijken wat voor cijfer ik er voor kan krijgen.
Ik heb inderdaad moeite met ins blaue hinein onsamenhangende flauwekul produceren.quote:Op zaterdag 4 april 2009 15:23 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Daar is een middeltje voor: alcohol.
Blijkbaar vind jij dat moeilijk, maar ik ken wat* lieden die van een "echte" beta zijn overgestapt naar sociologie, en die vonden het allemaal een stuk gemakkelijker. Lang leve de lol, etc.
*=2
Dat laatste is dan toch ook prima?quote:Op zaterdag 4 april 2009 00:19 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Je hebt denkers, en kuddeschapen. Ja, klopt. De universiteit kan het wel meer stimuleren (heb ik het idee). Maar goed, het zijn gevoelens die ik heb. Ik weet niet of mijn klacht wel gegrond is.
Jouw laatste verwijt klopt in mijn geval niet. De tijd die ik niet besteed aan de boeken van mijn studie besteed ik aan andere boeken uit mijn vakgebied. Complexer vaak.
Wat is dat tegenwoordig; 15% of iets dergelijks.quote:Op zaterdag 4 april 2009 15:44 schreef Pool het volgende:
Objectief te makkelijk is het niet. Er is maar een klein percentage van de bevolking dat überhaupt een universitaire studie kan/mag gaan doen.
Ah, de topsportgedachte. Welnu, het hangt er maar net vanaf waar je je referentiepunt legt natuurlijk. Zelf denk ik dat het niet zo interessant is hoe groots de prestatie is om een universitaire titel te behalen. Belangrijker is of het ook toegevoegde waarde voor de maatschappij heeft.quote:Op zaterdag 4 april 2009 16:02 schreef Napalm het volgende:
[..]
Wat is dat tegenwoordig; 15% of iets dergelijks.
Als je dan nog even alle allochtonen en gebroken gezinnen eruitfiltert dan is het allemaal niet zo`n prestatie hoor.
Als je dus bij die 15% hoort en daarvan het gemiddelde niveau nog echt te laag vindt, dan zit je dus grofweg bij de beste 5%. Van die beste 5% mag je best verwachten dat ze zelf zo intelligent en creatief zijn om de extra uitdagingen te vinden met de 10 minuten googlen die dat kost, en dat ze niet gaan zitten wachten tot de docent die op hun bordje komt leggen.quote:Op zaterdag 4 april 2009 16:02 schreef Napalm het volgende:
[..]
Wat is dat tegenwoordig; 15% of iets dergelijks.
Als je dan nog even alle allochtonen en gebroken gezinnen eruitfiltert dan is het allemaal niet zo`n prestatie hoor.
Ik zou zeggen, probeer eens zinnen in één taal te houden, misschien is het dan wat gemakkelijker aan te leren.quote:Op zaterdag 4 april 2009 15:31 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad moeite met ins blaue hinein onsamenhangende flauwekul produceren.
Reageer eens op Pool z'n post.quote:Op zaterdag 4 april 2009 17:12 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Slotje maar? Bondige conclusie.
7.00u zelfs. Maar prettig om te weten dat jij het allemaal fijntjes bijhoudt.quote:Op zaterdag 4 april 2009 17:28 schreef Mainport het volgende:
TS was gisteren al om twaalf uur thuis en Beauregard vandaag om half negen wakker.
Eens.quote:Op zaterdag 4 april 2009 16:21 schreef Pool het volgende:
[..]
Als je dus bij die 15% hoort en daarvan het gemiddelde niveau nog echt te laag vindt, dan zit je dus grofweg bij de beste 5%. Van die beste 5% mag je best verwachten dat ze zelf zo intelligent en creatief zijn om de extra uitdagingen te vinden met de 10 minuten googlen die dat kost, en dat ze niet gaan zitten wachten tot de docent die op hun bordje komt leggen.
Kijk, ik klaag over de gemakkelijke tentamens en extreem hoge beoordelingen van papers. Wellicht ben ik wel intelligenter dan ik had gedacht (bij deze studie dan), maar goed. Ik ben van plan om bij mijn studie rechten wel goed te doen, maar daar heb ik weer andere redenen voor.quote:Op zaterdag 4 april 2009 20:07 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Eens.
Op deze manier klagen dat je opleiding te makkelijk is op KLB zegt ook heel wat over je intelligentie, hetzij op een iets ander vlak.
Dit snap ik niet. Je huidige studie gaat toch ook goed? Wat voor redenen heb je om voor een andere studie beter je best te doen (buiten dat je daar misschien meer interesse in hebt)?quote:Op zondag 5 april 2009 15:15 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Ik ben van plan om bij mijn studie rechten wel goed te doen, maar daar heb ik weer andere redenen voor.
Omdat ik een functie ambieer waar rechten een vereiste is. Ik wil mijn huidige studie behouden als een soort van hobbystudie. Gewoon voor de interesse.quote:Op zondag 5 april 2009 15:22 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dit snap ik niet. Je huidige studie gaat toch ook goed? Wat voor redenen heb je om voor een andere studie beter je best te doen (buiten dat je daar misschien meer interesse in hebt)?
Oh ja, lijkt me ook wel leuk en nuttig om er wat (milieu) recht bij te gaan doen binnenkort. Is er niet een avondstudie milieurecht mogelijk bij de UvT?quote:Op zondag 5 april 2009 15:24 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Omdat ik een functie ambieer waar rechten een vereiste is. Ik wil mijn huidige studie behouden als een soort van hobbystudie. Gewoon voor de interesse.
Wel als diegene klaagt dat die niet goed uitgedaagd wordt natuurlijk. Je hebt ook mensen die blij zijn dat ze hun WO-studie met 15 uur per week redden, zodat ze de rest van de week kunnen zuipen/fok!ken/films kijken/sporten/etc. Maar TS is ontevreden.quote:Op zaterdag 4 april 2009 17:44 schreef Mainport het volgende:
Ik had trouwens niet verwacht dat jij, Pool, als een van de slimste mensen op FOK!, iemand zou aanraden harder zijn best te doen dan nodig is.
quote:Op maandag 6 april 2009 09:32 schreef Pool het volgende:
[..]
Wel als diegene klaagt dat die niet goed uitgedaagd wordt natuurlijk. Je hebt ook mensen die blij zijn dat ze hun WO-studie met 15 uur per week redden, zodat ze de rest van de week kunnen zuipen/fok!ken/films kijken/sporten/etc. Maar TS is ontevreden.
Het ligt er dus maar aan wat 'nodig' is, dat bepaal jezelf. Overigens is het juist bij studies als rechten en bestuurskunde niet zo dat je met alleen je diploma (met een lijst vol zesjes) sowieso een bak geld binnen kunt schuiven, behalve dan bij fiscaal recht misschien.Voor rechten geldt dat het een hele brede studie is waarbij jaarlijks vele mensen afstuderen. En het banenspectrum is ook heel divers: als je bij het Juridisch Loket, een rechtsbijstandsverzekering of als juridisch medewerker bij de rechtbank begint, dan liggen je startsalaris en carrièreperspectieven heel anders dan wanneer je meteen bij NautaDutilh of Allen&Overy begint of toegelaten wordt bij de rechtersopleiding (hoewel startsalaris raio's niet bijzonder hoog is).
Afijn, ik denk dat bij rechten en bestuurskunde de benchmark niet het halen van de toetsen moet zijn, maar het uitstijgen boven je studiegenoten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |