abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 april 2009 @ 18:36:48 #226
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_67708916
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:22 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Dat dus. Het klinkt leuk, maar stel je de ellende eens voor als we iedereen alles zelf zouden laten beslissen.

Er zijn nou eenmaal een hoop domme, impulsieve en egoïstische mensen op deze planeet...
Het staat je volledig vrij om al je rechten in te leveren, om te beginnen je recht om te posten op Fok!.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_67708961
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:30 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja maar sinds wanneer lost een verbod op verdovende middelen iets op?
En sinds wanneer betekend een verbod op bepaalde middelen dat dat middel opeens niet meer beschikbaar zou zijn?
Hij zegt toch helemaal niet dat het verboden moet worden? Hij is bang dat bv het CDA makkelijker tot die beslissing overgaat wanneer er veel ongelukken drugsgerelateerd zijn.

Ben je stoned?

zaterdag 4 april 2009 @ 18:40:01 #228
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_67708982
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:30 schreef Chewie het volgende:
Ja maar sinds wanneer lost een verbod op verdovende middelen iets op?
En sinds wanneer betekend een verbod op bepaalde middelen dat dat middel opeens niet meer beschikbaar zou zijn?

Je leest mijn posts ? Dan zie je dat ik dit toch ook typ, het stat nota bene in je quote.
quote:
Gezien je reacties hier verwacht ik niet dat je een provinciaal cda'ertje bent maar hoe je reageert op een mogelijk verbod lijkt wel veel op de wensgedachte van die groep.
Nee, mijn politieke keuze staat hier helemaal buiten, ik ben traditioneel voorstander van het gedoogbeleid, heb me erin verdiept en weet uit welke hoek de kritieken komen. Ik ken de slechte onderbouwing van die kritieken, maar zie toch dat ze gehoor krijgen. Als ik in dit topic zie hoe blowers op hun beurt van alles rechtpraten, krijg ik dezelfde kromme tenen als in de politieke discussie.
quote:
Dat negatieve beeld is anders al zeker 20 jaar hetzelfde en was imo nog negatiever in de tijd dat coffeeshops nog alcohol mochten schenken maar dat is mijn persoonlijke ervaring, ik zie juist de laatste jaren meer begrip van juist oudere generaties die tot voor kort dachten dat wiet de kortste weg was naar heroïne maar het nu op gelijk niveau zetten met alcohol of zelfs milder.
Ik doelde dan ook op mijn bevindingen vanuit het subcultuurtje, niet hoe men er van buitenaf naar kijkt. Blowers hadden in mijn ogen half jaren negentig een volwassenere houding, namen hun verantwoordelijkheid. Meer hé, dat waren de tijden dat je je pillen op feesten kon laten testen en je documentatie in je handen kreeg op feesten, over pillen en blowen en die nam je aan omdat het nuttig was en niet opgedrongen werd.

Helaas door tegenstanders zijn dit soort initiatieven verdwenen (de pillentest was gewoonweg een top oplossing), omdat het house-cultuurtje uit de klauwen liep (in mijn ogen vooral door de hardcore feestjes destijds (waar ik ook rondliep)). En nu zie ik hetzelfde gebeuren met het marihuana gebruik, mensen gaan te soepel om met de grenzen en nogmaals dit is koren op de molen van de tegenstanders.

Soft drugs terugzetten in het ilegale circuit is absoluut achteruitgang, ik bevestig dit nog maar eens, maar ik zie nu al jaren (van binnenuit en van buitenaf) hoe dat gaat met deze onderwerpen. Ik blijf het achteruitgang noemen, maar ik vraag me soms af wie daar nu de schuldige van is ...

Ik lees vanavond wel wie me nu wel en niet begrijpt, ik herhaal mezelf en moet weg, misschien maar even goed ook ...
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zaterdag 4 april 2009 @ 18:40:30 #229
pi_67708996
quote:
De Elsevier is geen wetenschappelijk instituut
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_67709015
quote:
Daarnaast, denkt de Fransman, zijn drugsgebruikers kwetsbaarder: nuchtere bestuurders overleven een ongeluk vaker.
Dit vind ik gezien het andere onderzoek enkele reacties terug waaruit naar voren kwam dat bestuurders onder invloed van cannabis langzamer en rustiger rijden een onverwachte conclusie.

Zou dat niet eerder te komen omdat er absoluut gezien een stuk minder ongelukken gebeuren onder invloed van cannabis dan nuchter, hoe kleiner de getallen hoe groter de procentuele verschillen kunnen worden.
pi_67709016
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het staat je volledig vrij om al je rechten in te leveren, om te beginnen je recht om te posten op Fok!.
Ik heb bewezen met vrijheid te kunnen omgaan, jij bent een drugsverslaafde steuntrekker. Als jij dus eens begint met je rechten inleveren.
  zaterdag 4 april 2009 @ 18:41:32 #232
pi_67709019
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:39 schreef Xennia het volgende:

[..]

Hij zegt toch helemaal niet dat het verboden moet worden? Hij is bang dat bv het CDA makkelijker tot die beslissing overgaat wanneer er veel ongelukken drugsgerelateerd zijn.
Je draait de zaak om. Het CDA wil sowieso vanalles verbieden, propaganda is daar het gevolg van.
pi_67709046
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:39 schreef Xennia het volgende:

[..]

Hij zegt toch helemaal niet dat het verboden moet worden?
Dat zeg ik toch ook nergens

Hij denkt het en zegt daar gelijk bij dat het dan voor jou onmogelijk is om dan nog een jointje op te steken, alleen wijst de geschiedenis wel uit dat een verbod daar nog nooit toe geleid heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2009 18:42:43 ]
  zaterdag 4 april 2009 @ 18:42:44 #234
pi_67709051
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:41 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Ik heb bewezen met vrijheid te kunnen omgaan, jij bent een drugsverslaafde steuntrekker. Als jij dus eens begint met je rechten inleveren.
Je hebt helemaal niks bewezen. En je weet niets van me af. Je zakt hier gigantisch door het ijs.
  zaterdag 4 april 2009 @ 18:44:03 #235
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_67709086
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:42 schreef Chewie het volgende:
Hij denkt het en zegt daar gelijk bij dat het dan voor jou onmogelijk is om dan nog een jointje op te steken, alleen wijst de geschiedenis wel uit dat een verbod daar nog nooit toe geleid heeft.
Ik doelde op het LEGALE jointje opsteken voor Xennia, purist.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  † In Memoriam † zaterdag 4 april 2009 @ 18:45:56 #236
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_67709144
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:41 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dit vind ik gezien het andere onderzoek enkele reacties terug waaruit naar voren kwam dat bestuurders onder invloed van cannabis langzamer en rustiger rijden een onverwachte conclusie.

Zou dat niet eerder te komen omdat er absoluut gezien een stuk minder ongelukken gebeuren onder invloed van cannabis dan nuchter, hoe kleiner de getallen hoe groter de procentuele verschillen kunnen worden.
Frans onderzoek, moet er nog meer gezegd worden? De onderzoeken spreken elkaar in ieder geval tegen.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_67709169
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je hebt helemaal niks bewezen. En je weet niets van me af. Je zakt hier gigantisch door het ijs.
Ik doe een gokje: Met 60+ posts per dag lijkt het me nagenoeg onmogelijk dat je werkt of studeert. Waarschijnlijk leef je dus van een uitkering. Door de gemiddelde leeftijd hier gok ik WAjong, waarschijnlijk in verband met geestelijke problemen. Jij zult natuurlijk beweren dat dat niets te maken heeft met je drugsgebruik, maar de meeste mensen zullen beter weten...

Zit ik warm?
  zaterdag 4 april 2009 @ 18:47:36 #238
pi_67709194
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:44 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik doelde op het LEGALE jointje opsteken voor Xennia, purist.
Dus omdat het CDA het onderzoek van de SWOV niet serieus neemt is het de schuld van jonge blowers dat het gedoogbeleid onderuit gaat?
pi_67709202
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:41 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat andere onderzoek kwam uit de VS. In de VS zijn de wegen breder, ligt de maximum snelheid lager, en rijdt men van nature al een stuk relaxter. Misschien dat dit het verschil verklaart?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  † In Memoriam † zaterdag 4 april 2009 @ 18:49:31 #240
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_67709237
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:47 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat andere onderzoek kwam uit de VS. In de VS zijn de wegen breder, ligt de maximum snelheid lager, en rijdt men van nature al een stuk relaxter. Misschien dat dit het verschil verklaart?
Dezelfde conclusie kwam ook uit een Nederlands onderzoek.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  zaterdag 4 april 2009 @ 18:50:32 #241
pi_67709255
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:46 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Ik doe een gokje: Met 60+ posts per dag lijkt het me nagenoeg onmogelijk dat je werkt of studeert.
Ik kan uitstekend op mijn werk Fok!ken, ik denk dat ik dus een betere baan heb dan jij, productiemedewerker
quote:
Waarschijnlijk leef je dus van een uitkering. Door de gemiddelde leeftijd hier gok ik WAjong, waarschijnlijk in verband met geestelijke problemen. Jij zult natuurlijk beweren dat dat niets te maken heeft met je drugsgebruik, maar de meeste mensen zullen beter weten...

Zit ik warm?
IJs en ijskoud. Zowel lichamelijk als geestelijk mankeer ik niets. Daarnaast gebruik ik nauwelijks drugs. Ik ben gewoon iemand van de feiten, en ik laat de feiten niet meeveranderen met mijn mening.
pi_67709261
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er is geen wetenschappelijk bewijs voor vermeende gezondheidsschade van meeroken, dat klopt
Oh, idd, meeroken.

Maar dan nog. Het geeft maar aan dat je niet gevoelig bent voor wetenschappelijke argumenten. Zo lang jij denkt dat het wel goed zit, zit het goed.

Overigens zit ik zelf ook zo in elkaar: ik hecht meer waarde aan wat ik zelf zie, en wat ik zelf hoor, dan aan een rapport dat in elkaar is gezet door een gesubsidieerde tweederangs onderzoeker met een verborgen motivatie. Maar ik ben wel gevoelig voor argumenten; dat heb ik bij jou nog niet gezien.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 4 april 2009 @ 18:54:42 #243
pi_67709336
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:50 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Oh, idd, meeroken.

Maar dan nog. Het geeft maar aan dat je niet gevoelig bent voor wetenschappelijke argumenten. Zo lang jij denkt dat het wel goed zit, zit het goed.
Er is GEEN wetenschappelijk bewijs voor de vermeende gezondheidsschade van meeroken, User maartena heeft daar in tientallen rook-topics zijn tanden op stukgebeten. Er is geen wetenschappelijk bewijs, alleen propaganda.
pi_67709351
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er is geen wetenschappelijk bewijs voor vermeende gezondheidsschade van meeroken, dat klopt
Meeroken is schadelijk.

Ja, belangenverenigingen zeggen dat er niets aan de hand is, maar die heb je overal; er zijn energiebedrijven die de mensen proberen wijs te maken dat het klimaat niet verandert (of een van de vele varianten daarop), je hebt gelovigen die proberen te bewijzen dat evolutie niet bestaat. Maar de wetenschap staat achter klimaatverandering, en evolutie. En de schadelijkheid van meeroken, ook al is onduidelijk hoe groot het effect is.
pi_67709384
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:40 schreef elcastel het volgende:

[..]

Je leest mijn posts ? Dan zie je dat ik dit toch ook typ, het stat nota bene in je quote.
waarom stel je dan een paar reacties geleden dit?
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:08 schreef elcastel het volgende:
maar ook zij zal straks haar jointje moeten laten liggen omdat onverantwoorde blowers hun grens niet willen zien.
Moeten laten liggen houdt in dat het niet meer te krijgen zou zijn.
quote:
Nee, mijn politieke keuze staat hier helemaal buiten, ik ben traditioneel voorstander van het gedoogbeleid, heb me erin verdiept en weet uit welke hoek de kritieken komen. Ik ken de slechte onderbouwing van die kritieken, maar zie toch dat ze gehoor krijgen. Als ik in dit topic zie hoe blowers op hun beurt van alles rechtpraten, krijg ik dezelfde kromme tenen als in de politieke discussie.
Ja maar hoe zorgt dat ervoor dat blowers hun jointje moeten laten liggen in de toekomst? Nogmaals een verbod erop zorgt daar zeker niet voor.
[..]
quote:
Ik doelde dan ook op mijn bevindingen vanuit het subcultuurtje, niet hoe men er van buitenaf naar kijkt. Blowers hadden in mijn ogen half jaren negentig een volwassenere houding, namen hun verantwoordelijkheid. Meer hé, dat waren de tijden dat je je pillen op feesten kon laten testen en je documentatie in je handen kreeg op feesten, over pillen en blowen en die nam je aan omdat het nuttig was en niet opgedrongen werd.
Daar ben ik het niet echt mee eens, wellicht had de overheid een volwassener houding maar dat is wat anders, gebruikers zijn amper veranderd behalve dat ze het tegenwoordig in de coffeeshop bij 1 verdovende middel houden, lijkt mij juist volwassener.
quote:
Helaas door tegenstanders zijn dit soort initiatieven verdwenen (de pillentest was gewoonweg een top oplossing),
Nee een noodoplossing omdat de overheid meent het recht te hebben om te verbieden wat mensen wel of niet in hun lichaam stoppen.
quote:
omdat het house-cultuurtje uit de klauwen liep (in mijn ogen vooral door de hardcore feestjes destijds (waar ik ook rondliep)).
Het loopt uit de klauwen als je bepaalde middelen gaat verbieden dan springen criminelen erop in. In de beginperiode van de xtc toen het nog niet hard-drugs lijst stond was de kwaliteit goed en waren teststandjes niet nodig. Een verbod heeft dus duidelijk een averechts effect, het maakt het onveiliger, zorgt er juist niet voor dat het aanbod minder wordt de prijzen gingen drastisch omlaag (van 25-35 gulden tot 4 voor een tientje) en het aanbod nam schrikbarend toe ten koste van de kwaliteit.
quote:
En nu zie ik hetzelfde gebeuren met het marihuana gebruik, mensen gaan te soepel om met de grenzen en nogmaals dit is koren op de molen van de tegenstanders.
Dat zie ik dus niet, idioten hou je altijd en 15 jaar geleden kende ik ook genoeg idioten die stoned achter het stuur kropen.
quote:
Soft drugs terugzetten in het ilegale circuit is absoluut achteruitgang, ik bevestig dit nog maar eens, maar ik zie nu al jaren (van binnenuit en van buitenaf) hoe dat gaat met deze onderwerpen. Ik blijf het achteruitgang noemen, maar ik vraag me soms af wie daar nu de schuldige van is ...
]

De verantwoordelijke wellicht? En dat is in dit geval niet de gebruiker maar de overheid die meent het recht te hebben om zulke zaken voor mensen te kunnen beslissen. Nogmaals het enige geldige argument is zolang je er anderen niet mee in gevaar brengt moet je het helemaal zelf weten.
  zaterdag 4 april 2009 @ 18:58:03 #246
pi_67709402
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:55 schreef Monidique het volgende:

[..]

Meeroken is schadelijk.
Je kan je wetenschappelijke bewijs posten in het rooktopic
pi_67709408
O...
pi_67709419
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er is GEEN wetenschappelijk bewijs voor de vermeende gezondheidsschade van meeroken, User maartena heeft daar in tientallen rook-topics zijn tanden op stukgebeten. Er is geen wetenschappelijk bewijs, alleen propaganda.
Ja, maar dat gebeurt op de volgende manier:

Maartena: de aarde is rond.
Papierversnipperaar: Nietus. Daar is geen wetenschappelijk bewijs voor.
Maartena: dat is wel waar. Kijk, hier is een video dat de Space Shuttle van de aarde gemaakt heeft.
Papierversnipperaar: komt uit Hollywood
Maartena: hoe verklaar je dan dat het dag en nacht wordt?
Papierversnipperaar: Daar is geen wetenschappelijk bewijs voor.
Maartena: waarom kunnen we met een vliegtuig rondom de aarde vliegen?
Papierversnipperaar: Daar is geen wetenschappelijk bewijs voor.
....
pi_67709426
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:55 schreef Monidique het volgende:

[..]

Meeroken is schadelijk.

Ja, belangenverenigingen zeggen dat er niets aan de hand is, maar die heb je overal; er zijn energiebedrijven die de mensen proberen wijs te maken dat het klimaat niet verandert (of een van de vele varianten daarop), je hebt gelovigen die proberen te bewijzen dat evolutie niet bestaat. Maar de wetenschap staat achter klimaatverandering, en evolutie. En de schadelijkheid van meeroken, ook al is onduidelijk hoe groot het effect is.
Ik denk dat jij wel tot 1 van de meest bekrompen en goedgelovige mensen van fok behoort.

Overigens is het geen dat jij zegt over die energiebedrijven, een bewezen leugen, want die energiebedrijven verdienen maar al te graag via groeneleugens aan die groene-mietjes zoals jij
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_67709639
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik kan uitstekend op mijn werk Fok!ken, ik denk dat ik dus een betere baan heb dan jij, productiemedewerker
[..]

IJs en ijskoud. Zowel lichamelijk als geestelijk mankeer ik niets. Daarnaast gebruik ik nauwelijks drugs. Ik ben gewoon iemand van de feiten, en ik laat de feiten niet meeveranderen met mijn mening.
Damned, nou was een leuk spelletje. Gelukkig heb jij mij ook verkeerd ingeschat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')