Fair enoughquote:Op donderdag 23 april 2009 00:06 schreef Deetch het volgende:
[..]
even een reminder van hoeveel onvoldoendes je hebt zeg maar. Met 2 zou je je zorgen kunnen gaan maken.
Bij het venster van zoek/vervang zit een button "opties". Als je daar 'indentieke celinhoud' aanvinkt, zal hij echt alleen op zoek gaan naar 7 in een cel. 17 wordt dan niet veranderd.quote:Op donderdag 23 april 2009 12:29 schreef Stansfield het volgende:
Hoe kan ik in excel 2000 met ctrl h een 7 vervangen in een 8 zonder dag 17 18 wordt.
En als het in een formule staat?quote:Op donderdag 23 april 2009 12:42 schreef Metsel het volgende:
[..]
Bij het venster van zoek/vervang zit een button "opties". Als je daar 'indentieke celinhoud' aanvinkt, zal hij echt alleen op zoek gaan naar 7 in een cel. 17 wordt dan niet veranderd.
Die werkt niet:Squote:Op woensdag 22 april 2009 09:10 schreef Deetch het volgende:
Aanemende dat je eindgemiddelden in de cellen B1 tm B10 staan
=als(aantal.als(B1:B10;"<6")>=3;"FAIL (" & aantal.als(B1:B10;"<6") & ") ;"No FAIL (yet) (" & aantal.als(B1:B10;"<6") & ")")
Misschien lukt het met "slim" denken. In dit geval zou $7 vervangen moeten worden voor $8, of misschien kan "7 " vervangen door "8 ". Dat laatste heb ik niet uitgeprobeerdquote:Op donderdag 23 april 2009 13:04 schreef Stansfield het volgende:
[..]
En als het in een formule staat?
=+'Week 17'!$R$7
R7 moet dus R8 worden en 17 moet 17 blijven.
Er mist een ":quote:
quote:Op donderdag 23 april 2009 15:41 schreef Yannick3211 het volgende:
Dan heb ik nog een vraag, ik wil mijn werktijden bijhouden, kan je op een of andere manier slepen zodat ik voor elke 4 weken een apart blad heb? Ik weet dat het kan binnen een blad, maar kan het dus ook met meerdere bladen, zodat ik het niet altijd helemaal uit hoef te typen?
Excel weet niet uit zichzelf of ie het 4 weken, een kwartaal of misschien wel een jaar op moet schuiven..quote:Op donderdag 23 april 2009 16:05 schreef Yannick3211 het volgende:
Ok, maar ik moet op elk blad andere data, en hij past zich ook met plakken gewoon aan aan het eigen blad, dus als ik op blad 1 bovenaan 3 april heb staan(in excel codes), en ik kopieer dat, komt op blad 2 natuurlijk ook 3 april te staan. Kan het niet dat je heel snel iets kan doen dat er op elke pagina dus een andere maand (in mijn geval 4 weken) staat?
Je zakt natuurlijk niet op 1 vak. Je zakt er op 3.quote:Op donderdag 23 april 2009 15:39 schreef Yannick3211 het volgende:
Bedankt man!:P Nu kan ik het duidelijk maken op school dat een fout van een technisch onderwijsassistent kei veel uitmaakt. Ze had een keer iets gezegd tijdens een practicumtoets voor scheikunde, dus dan neem je aan dat ze gelijk heeft (ik mocht een pipet uitblazen van haar) maar naderand bleek dat dat niet mocht, en daardoor had ik een 6 in plaats van een 8, en daardoor sta ik nou op zakken. als ik wel een acht zou hebben, staat er nou in mijn cijferlijst dat ik wel geslaagd zou zijnXD
Je bedoelt met slepen dus eigenlijk "doorvoeren". Slepen kan namelijk ook letterlijk en dan is het knippen/plakken.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:05 schreef Yannick3211 het volgende:
Ok, maar ik moet op elk blad andere data, en hij past zich ook met plakken gewoon aan aan het eigen blad, dus als ik op blad 1 bovenaan 3 april heb staan(in excel codes), en ik kopieer dat, komt op blad 2 natuurlijk ook 3 april te staan. Kan het niet dat je heel snel iets kan doen dat er op elke pagina dus een andere maand (in mijn geval 4 weken) staat?
Ik zou het toch eens navragen bij je mentor of decaan ipv je hoop op een Excel formule te gooienquote:Op donderdag 23 april 2009 17:16 schreef Yannick3211 het volgende:
Ik zou nu zakken op 2 vakken, want die andere was gewoon niet eerlijk gerekend, en volgens mij hoor je pas te zakken bij 3 onvoldoendes..
Dat werkt perfect, dank jequote:Op woensdag 22 april 2009 14:41 schreef DaFan het volgende:
=SUMPRODUCT(--($A$2:$A$7=$A10)*(B$2:B$7))
En dan doortrekken naar rechts en beneden.
Ow... ja dusquote:Op vrijdag 24 april 2009 10:20 schreef DaFan het volgende:
hoek21 & HuHu;
Is het nog gelukt met de oplossingen voor jullie op de vorige pagina. Wel leuk om even te horen of het werkt of niet
hyperlink aanpassen?quote:Op vrijdag 24 april 2009 11:43 schreef BuupWerk het volgende:
hehe gevonden...
vraagje me hyperlinks werken niet meer...iemand een TIP ??
Klopt de link nog wel? Krijg je een foutmelding? Staat het bestand waar naar gelinkt wordt nog op dezelfde plaats? Heb je wel de juiste rechten om het te openen?quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:16 schreef BuupWerk het volgende:
eerst drukje er op en werd er een word bestand geopend...nu doet tie dat niet meer...maar de links staat er nog...
1 2 3 4 5 6 7 | dim Variabele(Aantal) as String For i = 1 to Aantal Variabele( i ) = .... Next |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Aantal = Range("A1").Value For i = 1 to Aantal berekeningen/handelingen die je wil doen next i |
Bedankt voor je antwoord, maar volgens mij maak je opmerkingen over details, want:quote:Op vrijdag 24 april 2009 13:51 schreef Deetch het volgende:
Wat doet die "variabele" in dat script? Normaal begin je met dimmen en dan pas de code.
Verder kan een For loop niet naar een "string" toeloopen. Aantal moet van het type "integer" zijn. Een integer is een geheel getal (dus geen decimalen) Indien nodig kun je de waarde uit cel A1 afronden.
Wat je met regel 6 wil is me ook onduidelijk maar het lijkt me niet verstandig om in een For loop je teller ( i ) te gaan veranderen.
let ook op dat je de loop afsluit met Next i
Zorg dat in cel A1 dus een getal staat.
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 | For i = 1 to Aantal Variabele ( i ) = Cells(2,i).value Next i |
1 2 3 4 5 6 7 | Dim VariabeleA(Aantal) as Variant For i = 1 to Aantal VariabeleA( i ) = .... Next i |
werkt niet omdat hij cstring niet kent, wat moet ik gebruiken ipv cstring??quote:For m = 44 To 56
Rows(cstring(m) & ":" & cstring(m)).Hidden = (ActiveSheet.Cells(m, 4) = "")
Next
In mijn werkelijke script heet de variabele niet Variabele, maar heel anders, dat is het probleem niet. Ik heb String veranderd in Variant, maar dat helpt niet.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:12 schreef DaFan het volgende:
Deetch, de code op zichzelf klopt wel.
Variabele( i) is dan een array, waarin de i-ste plaats wordt gevuld. Dat kan prima met een For-loop.
[ code verwijderd ]
Niet getest.
Ik denk dat het probleem erin zit dat je een variabele Variabele noemt (dus vandaar die A erachter) en een String kan maar 1 waarde vasthouden. Vandaar Variant.
Val() doe ik om de .Value heen om deze zeker weten een Integer te maken.
Ik zou toch Next i gebruiken voor de overzichtelijkheid (nu beetje overbodig maar wacht maar tot je 3 For-loops in elkaar hebt.
Probeer dit eens:quote:Op vrijdag 24 april 2009 16:00 schreef Beregd het volgende:
vraagje:
[..]
werkt niet omdat hij cstring niet kent, wat moet ik gebruiken ipv cstring??
1 2 3 | Rows(m & ":" & m).Hidden = (ActiveSheet.Cells(m, 4) = "") Next |
werkt, thx!quote:Op vrijdag 24 april 2009 16:05 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Probeer dit eens:
[ code verwijderd ]
Onderstaande code heb ik geprobeerd, maar toch een foutmelding: "Subscript ligt buiten het bereik". Op regel 9. Ik neem aan dat op het moment dat i = 1 de variabeleA(1) buiten bereik ligt? :?quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:53 schreef DaFan het volgende:
Ah akkoord joo.
Probeer eens:
Dim VariabeleA() as String
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Dim Aantal As Integer Aantal = Range("A1").Value Dim VariabeleA() As String For i = 1 To Aantal VariabeleA( i ) = Cells(i, 2).Value Next i End Sub |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | Dim Aantal As Integer Dim VariabeleA() As String Aantal = Range("A1").Value ReDim VariabeleA(Aantal) As String For i = 1 To Aantal VariabeleA( i) = Cells(i, 1).Value Next i End Sub |
quote:Op vrijdag 24 april 2009 19:32 schreef DaFan het volgende:
Zo dan maar:
[ code verwijderd ]
ReDim als je de lengte weet
1 2 3 4 5 6 7 8 | 1 4 - 2 5 - 3 6 - 4 8 - 5 7 - 6 7 - 7 7 - |
1 2 3 4 5 6 7 8 | 1 4 1 2 5 2 3 6 3 4 8 8 5 7 4 6 7 5 7 7 6 |
in kolom C:quote:Op zondag 26 april 2009 21:06 schreef jakees het volgende:
Hallo,
ik heb de volgende tabel:
[ code verwijderd ]
Zoals je kan zien is de klasse toewijzing niet correct. Wat ik nu wil is dat het 4e team het 7e team wordt en dat de teams 5, 6, 7 er allemaal ééntje opschuiven. Dus
[ code verwijderd ]
Kan iemand me helpen met een algoritme in Excel2003? Sorteren heb ik al geprobeerd maar dit is praktisch gezien niet mogelijk.
1 2 3 4 5 6 7 8 | 1 4 1 2 5 2 3 6 3 5 7 4 6 7 5 7 7 6 4 8 7 |
thx, maar deze oplossing had ik zelf ook gevonden. Het probleem is dat er in de sortering allerlei andere aspecten moeten worden meegenomen die niet op alfabet moeten worden gesorteerd. Ik moet dan die aspecten weer eerst een rangorde toekennen. Ik ben dan toch bang dat ik bepaalde aspecten vernachel. Ik ben echt op zoek naar een ander algoritme.quote:Op zondag 26 april 2009 21:23 schreef qu63 het volgende:
[..]
in kolom C:
C2 = "=A2"
C3 = "=C2+1"
C4 = "=C3+1"
etc..
sorteren op kolom B van laag naar hoog en je krijgt dit als uitkomst:
[ code verwijderd ]
quote:
Wat is dan de logica achter de volgorde die je wilt hebben? Als er geen logica (A-Z, Z-A, lang-kort, kort-lang, etc) in zit, dan kan je ook niet echt een algoritme maken..quote:Op maandag 27 april 2009 07:32 schreef jakees het volgende:
[..]
thx, maar deze oplossing had ik zelf ook gevonden. Het probleem is dat er in de sortering allerlei andere aspecten moeten worden meegenomen die niet op alfabet moeten worden gesorteerd. Ik moet dan die aspecten weer eerst een rangorde toekennen. Ik ben dan toch bang dat ik bepaalde aspecten vernachel. Ik ben echt op zoek naar een ander algoritme.
Misschien kun je de checkboxes disabled zetten na/tijdens de reset?quote:Op maandag 27 april 2009 16:24 schreef DaFan het volgende:
Ik heb een vraagje:
Ik heb een macro gebouwd voor managers om nieuwe werknemers aan te melden. Wij hebben een aantal gegevens nodig en het blijkt vaak dat deze niet gestuurd worden. Dus dan maar een debielenversie zodat ze alle benodigde info invoeren.
Nu heb ik een Reset knop gemaakt waarbij alles weer wordt teruggezet zoals het was (duh). Ik heb hierin opgenomen:
Application.EnableEvents = False
maar toch blijft tijdens het Resetten de macro bepaalde Subs uitvoeren (zoals een _Click event van een checkbox).
Enig idee?
ten eerste sorry voor mijn late reactie. Sortering kan echt niet. Dit komt doordat ik een lijst heb met 60.000 rijen die op een vrij ingewikkelde manier wordt gesorteerd. De verschillende manier van sortering die in de query zijn toegepast is heel lastig na te bouwen. Wanneer er een sortering plaatsvindt raak ik de originele sortering kwijt. Ik heb het voorbeeld even uitgebreid:quote:Op maandag 27 april 2009 09:36 schreef qu63 het volgende:
[..]
Wat is dan de logica achter de volgorde die je wilt hebben? Als er geen logica (A-Z, Z-A, lang-kort, kort-lang, etc) in zit, dan kan je ook niet echt een algoritme maken..
En mijn oplossing was op basis van wat je vertelde, dus als je meer verteld kunnen we er meer mee
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | Naam team KL_oud KL_nieuw IsEerste isLaatste AA 1 4 - Ja Nee AA 2 5 - Nee Nee AA 3 6 - Nee Nee AA 4 8 - Nee Nee AA 5 7 - Nee Nee AA 6 7 - Nee Ja BB 1 1 - Ja Nee BB 2 1 - Nee Nee BB 3 2 - Nee Nee BB 4 2 - Nee Nee BB 5 3 - Nee Nee BB 6 3 - Nee Ja TABEL FOUTE WAARDEN Naam team KL_oud KL_nieuw IsEerste isLaatste AA 1 4 4 Ja Nee AA 2 5 5 Nee Nee AA 3 6 6 Nee Nee AA 4 8 7 Nee Nee AA 5 7 7 Nee Nee AA 6 7 8 Nee Ja BB 1 1 1 Ja Nee BB 2 1 1 Nee Nee BB 3 2 2 Nee Nee BB 4 2 2 Nee Nee BB 5 3 3 Nee Nee BB 6 3 3 Nee Ja |
Het zijn er nogal veelquote:Op maandag 27 april 2009 20:04 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Misschien kun je de checkboxes disabled zetten na/tijdens de reset?
Heb je hier wat aan?quote:Op dinsdag 28 april 2009 13:28 schreef DaFan het volgende:
[..]
Het zijn er nogal veel :r
Of ik moet even loopen door alle objects die Checkboxes zijn (ze moeten ook allemaal weer op False). Heb jij nog enig idee hoe dat gaat, dat is nooit mijn sterkste punt geweest.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Dim i As Object For Each i In Me.OLEObjects If Left(i.Name, 8) = "CheckBox" Then i.Enabled = False End If Next End Sub |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heitieh
heb je dit nodig voor die consultancy baan van je?quote:Op woensdag 29 april 2009 15:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het is misschien een klassieke excel-vraag, maar ik kom er net niet helemaal uit. Om de juiste waarde in een cel te krijgen gebruik ik een VLOOKUP naar een vaste 'referentietabel' die voor meerdere sheets gebruikt wordt. =VLOOKUP($B8;Tabellen!$A$3:$C$15;3;F). Dit werkt, maar nu is mijn excelsheet wat dynamischer geworden, en wil ik niet langer per se de derde kolom hebben, maar de kolom met hetzelfde jaartal als dat boven de kolom in mijn doeldocument staat. Het lijkt me dus dat ik er ook een horizontale lookup in moet verwerken, maar dan krijg ik er een waarde uit, terwijl ik alleen maar een kolomindex wil.
Vraag 1: ben ik duidelijk?
Vraag 2: hoe kunnen we dit oplossen, lieve fokkertjes?
Formules > VBAquote:Op woensdag 29 april 2009 15:31 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
heb je dit nodig voor die consultancy baan van je?
kan je niet direct helpen (hele commando VLOOKUP zie ik voor het eerst) maar kan je het gewoon niet programmeren in Visual Basic?
Ik ben tegenwoordig ambtenaar, dus neequote:Op woensdag 29 april 2009 15:31 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
heb je dit nodig voor die consultancy baan van je?
En VBA is niet overal toegestaan, of je zit contstant te klooien met meldingen.. Ik doe het echt liever zonder macro's.. Dan maar een veel te lange formulequote:Op woensdag 29 april 2009 15:39 schreef DaFan het volgende:
[..]
Formules > VBA
VBA vergt veel te veel werk voor dit soort simpele dingen. Kan gewoon in een formule dus waarom niet.
stoperquote:Op woensdag 29 april 2009 15:56 schreef Beregd het volgende:
ik vind het altijd stoper als ik hele VB-codes van collega's in een excelformuletje krijg
ja dat is vet stoop, nog nooit van gehoord? Onder welke steen kom jij vandaan gekropenquote:
quote:Op woensdag 29 april 2009 17:26 schreef Deetch het volgende:
[..]
ja dat is vet stoop, nog nooit van gehoord? Onder welke steen kom jij vandaan gekropen
quote:Op woensdag 29 april 2009 17:26 schreef Deetch het volgende:
[..]
ja dat is vet stoop, nog nooit van gehoord? Onder welke steen kom jij vandaan gekropen
Een pull-down-menu vind je in "werkset besturingselementen" (te vinden in menu "beeld" --> "werkbalken"), maar ik weet niet of een "beginneling" (no offence!) daarmee moet gaan werken. Reden is dat je em moet vullen en acties moet zetten achter het selecteren van opties. Dat wordt volgens mij allemaal wat ingewikkelder.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:11 schreef Summerscreen het volgende:
Ik ben een beginneling met Excel en wil graag zo'n scrollmenuutje maken. Dus dat je niet een hele lijst krijgt met 100 cellen naar beneden, maar stuk of 10-20 cellen, waarin je kan scrollen.
Kan iemand me op weg helpen?
Ik heb een lange lijst met gegevens:quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:43 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Een pull-down-menu vind je in "werkset besturingselementen" (te vinden in menu "beeld" --> "werkbalken"), maar ik weet niet of een "beginneling" (no offence!) daarmee moet gaan werken. Reden is dat je em moet vullen en acties moet zetten achter het selecteren van opties. Dat wordt volgens mij allemaal wat ingewikkelder.
Wat wil je precies? Want misschien is er een andere mogelijkheid...
Vermoedelijk wil je de "autofilter". Dan krijg je automatisch de pull-down menu's bovenaan. Te vinden in menu "data" --> "Filter" --> "Autofilter"quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:08 schreef Summerscreen het volgende:
[..]
Ik heb een lange lijst met gegevens:
*nummer* *onderwerp* *prijs* *naam*
*nummer* *onderwerp* *prijs* *naam*
*nummer* *onderwerp* *prijs* *naam*
etc..
*Totaal* *Totaal* *Totaal* *Totaal*
Aangezien dat een beetje veel wordt (+50) dacht ik een scrollmenu is wel handig (zoals deze quickreplybox, dan blijft alles overzichtelijk)
Wel bij vervangen (in word), zie screenshot. Sorry voor de oude rotzooi op mijn comp.quote:Op zondag 3 mei 2009 12:53 schreef nicolasvermeersch het volgende:
Niet echt een Excel vraagje, eerder een algemene Office vraag. Ik wil graag alle letters E selecteren en deze in een ander kleurtje zetten. Zoeken en vervangen blijkt niet te werken voor zulke opdrachten.
Office 2007 doet dat ookquote:Op zondag 3 mei 2009 13:57 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Wel bij vervangen (in word), zie screenshot. Sorry voor de oude rotzooi op mijn comp.
(maar werkt wel allemaal)
[ afbeelding ]
1 2 3 4 5 | 1 Jaap 1 2 Mies 2,4 3 Jan 3 4 Kees 5,6,7 |
1 |
Sweet!quote:Op zondag 3 mei 2009 17:01 schreef DaFan het volgende:
Als C1:C5 de factuurnummers bevatten en A8 bevat het te zoeken factuurnummer:
=IF(SUM(IF(ISERROR(SEARCH(A8,C2:C5)),,1))=1,"Is betaald","Is niet betaald")
Mooie formules hier trouwens:
http://www.emailoffice.com/excel/arrays-bobumlas.html
1 |
1 |
wilde net zeggen idd dat ie niet helemaal werktequote:Op zondag 3 mei 2009 17:16 schreef DaFan het volgende:
Maar wacht.
De factuurnummers daar zijn niét betaald begrijp ik? Want dat heb je er niet bij staan.
Anyhow:
[ code verwijderd ]
Geen array.
Je kan m zelf wel aanpassen neem ik aan.
ahquote:Op zondag 3 mei 2009 17:27 schreef DaFan het volgende:
Kan geen credit voor deze formule nemen:
http://www.mrexcel.com/forum/showthread.php?p=1597483#post1597483
5e post. Verklaring staat even later.
1 |
Die code voldoet idd wel, alleen vind ie dus niks als ze wel betaald hebben, en dat was een extra eis die ik niet op had geschrevenquote:Op zondag 3 mei 2009 17:34 schreef DaFan het volgende:
Dan haal je de IF(ISERROR( weg, dna krijg je de naam zelfen dus de code die ervoorstaat ook.
Als je $B$2:$B$5 vervangt met A1:A5 bv, krijg je de nummers die erbij horen.
Bedoel je het zo?
[ code verwijderd ]
Zou dat dan ook werken met het bestand wat je geopend hebt? Ik wil namelijk in een document neerzetten wanneer het gemaakt is..quote:Op zondag 3 mei 2009 17:55 schreef DaFan het volgende:
Kan niet in formules afaik, in VBA zit DateCreated als method voor een file.
Zie:
http://www.vbforums.com/showpost.php?s=efbed585fc5e101035ff86f07d02eec8&p=2547696&postcount=2
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |