quote:Op woensdag 22 april 2009 @ 20:10 schreef shiznuts het volgende:
Deze is in de pocket...![]()
quote:
leuke foto, maar behalve dat-ie op een enorm (!!) vette (!!) locatie (!!) is genomen vind ik dat er mooiere foto's in het topic staan. Sorryquote:
Ik moet de oogst van de afgelopen weken nog bekijken. Pas dan kan ik een beslissing nemen.quote:Op woensdag 22 april 2009 22:17 schreef D. het volgende:
Ik zie hier veel meer foto's dan in het inzendingtopic. Twijfelen mensen nog?
die vind ik al een heel stuk beterquote:Op donderdag 23 april 2009 11:36 schreef shiznuts het volgende:
Haha... ik krijg de semi-pro fotografie-hobbyisten meteen in m'n nek![]()
Tja, ik heb dan ook geen Nikon D of Canon EOS serie camera waar ik met alle gemak mee rondloop.
Bovendien vind ik dat je de foto zo moet laten zien zoals hij gemaakt is.
Iedereen kan draaien en fotoshoppen.
Net als een broodje kebab. Laat de uien en knoflooksaus maar weg, dan smaakt het veel beter.
Maar hey, iedereen zo zijn eigen invulling hoor.
Heeft een maand de computers gesierd op het werk als 'Foto des Monats'.
Dacht, das misschien ook leuk voor op FOK!.![]()
Je hoeft je niet zo in het harnas gejaagd te voelen hoor. Zelfs ik vind dat er betere foto's tussen zitten.Bij FOK!idols deed ik ook maar 'voor de grap' mee.
Hier, voor de grap nog een plaatje dat wel leuk is om te delen.
Tevens onder het mom van opbouwende kritiek van kenners is altijd mooi meegenomen!
[ afbeelding ]
Die is tof!quote:Op zondag 19 april 2009 22:33 schreef PKfotografie het volgende:
[ afbeelding ]
baal alleen dat ik niet heb gezien waarom hij op zijn dak bij mij het beeld in gleed
Tja, 't zijn dan ook meer registraties van voer(/vliegquote:Op donderdag 23 april 2009 13:09 schreef ebeaydojraes het volgende:
1. leuk, maar nie geweldig..
[ afbeelding ]
2. mwa
[ afbeelding ]
3 zie hierboven
[ afbeelding ]
4. hmm nee..
[ afbeelding ]
--
nee ben erg teleurgesteld in mezelf momenteel
De gebruikte camera en andere apparatuur boeit geen flikker.. Het gaat om inzicht in kader, compositie, etc.. Iemand met jarenlange ervaring in de fotografie kan waarschijnlijk een betere foto met een cameratelefoon maken dan een beginneling met de duurste apparatuur die er is. Misschien niet qua scherpte etc, maar zeker qua gevoel, onderwerp, enzovoort.quote:Op donderdag 23 april 2009 11:36 schreef shiznuts het volgende:
Haha... ik krijg de semi-pro fotografie-hobbyisten meteen in m'n nek![]()
Tja, ik heb dan ook geen Nikon D of Canon EOS serie camera waar ik met alle gemak mee rondloop.
Bovendien vind ik dat je de foto zo moet laten zien zoals hij gemaakt is.
Iedereen kan draaien en fotoshoppen.
Net als een broodje kebab. Laat de uien en knoflooksaus maar weg, dan smaakt het veel beter.
Maar hey, iedereen zo zijn eigen invulling hoor.
Heeft een maand de computers gesierd op het werk als 'Foto des Monats'.
Dacht, das misschien ook leuk voor op FOK!.![]()
Je hoeft je niet zo in het harnas gejaagd te voelen hoor. Zelfs ik vind dat er betere foto's tussen zitten.Bij FOK!idols deed ik ook maar 'voor de grap' mee.
Hier, voor de grap nog een plaatje dat wel leuk is om te delen.
Tevens onder het mom van opbouwende kritiek van kenners is altijd mooi meegenomen!
[ afbeelding ]
Ik ben nogal nieuw in de fotografie. Ik heb de belichting inmiddels aardig goed door... maar shuttertime en aperature moet ik me aanwennen, meestal laat ik dit op auto doen, wat juist jammer is wanneer je dat niet zelf doet, omdat daar veel artistieke waarde door bepaald wordt. Zo heb ik in de winter een pracht van een plaatje gemaakt, op super macro van een stuk houten vlonder met ijskristallen erop toen ik op de Alte Donau ging schaatsen. De hoek waaronder de foto dan wordt genomen daarbij is minstens net zo belangrijk als de camera inderdaad. Zo heb ik foto's waarbij de camera tegen de huisdieren opkijkt. Of van de hond die op een stok kauwt terwijl ik in het gras lig. Ook mooi is om waterdruppels te fotograferen. Maar niet alleen het wanneer en waar, maar zeker ook de camera maakt verschil. Ik was één van de eerste in mijn omgeving met een digitale camera. Een Kodak Easyshare CX4200 oid. 2 Megapixels. De kwaliteit in foto's om met nu met mijn Fujifilm Finepix S8000fd (18 optische zoom) te vergelijken is tegenwoordig fenomenaal. Een Canon EOS D5 Mark II bijvoorbeeld, daarmee is zoveel mogelijk. Maar dan is het haast geen hobby meer te noemen, maar een passie or beroep als je daarmee rond zeult. Laatst had ik een Nikon D60 gezien voor 349,- EUR, een koopje, maar toch niet gedaan. Voor het geld niet (want veel blijft het toch) en echt draagbaar is zo'n apparaat niet in vergelijking met een superzoom/bridgecamera. Goede informatie is trouwens te vinden op www.cameralabs.com , een site waar ik de laatste maandjes veel aan heb gehad. De 18x optische zoom is zeer handig moet ik zeggen. Weet iemand wat zo'n kitlens van Nikon 23-55mm (of zoiets) doet? Volgens mij is dat namelijk beduidend minder. Ach, al met al, respect voor mensen met ervaring en oog ervoor!quote:Op donderdag 23 april 2009 11:57 schreef Danny het volgende:
[..]
die vind ik al een heel stuk beter
en dat cameraargument slaat nergens op natuurlijk. met een simpel compactcameraatje kun je prachtige plaatjes schieten.
Die doet 55/23 = ca 2,3 xquote:Op donderdag 23 april 2009 18:41 schreef shiznuts het volgende:
De 18x optische zoom is zeer handig moet ik zeggen. Weet iemand wat zo'n kitlens van Nikon 23-55mm (of zoiets) doet? Volgens mij is dat namelijk beduidend minder
quote:Op dinsdag 7 april 2009 00:08 schreef prupke het volgende:
archief mag toch???
[ afbeelding ]
yihaa, giddy up enz
quote:Op dinsdag 7 april 2009 01:09 schreef k_man het volgende:
Hé, zo'n foto heb ik onlangs gemaakt van twee kikkers. Dat zou niet eens archief zijn.
Als die foto tenminste gelukt is; ik moet het rolletje nog wegbrengen.
Schat, hou goed vast en als ik met 120 door de bocht naar links ga....niet tegenhangen aub !!quote:
Juist nummer 1! Kleur, abstracte gevoel van de foto.. is gewoon een veel interessanter plaatje.quote:Op zondag 26 april 2009 19:14 schreef Evenveel het volgende:
Ik ben nu een beetje aan het twijfelen tussen deze twee foto's:
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
Van de eerste vind ik de kleuren interessanter... Maar op alle andere vlakken is nr 2 gewoon beter denk ik...
Ik heb geen idee welke ik in zou moeten sturen... En wat ik eventueel nog met Photoshop zou kunnen doen?Iemand nog tips?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |