FOK!forum / Klaagbaak / De verkrachting van Sonic
Canisfirewoensdag 1 april 2009 @ 22:48
Sonic de blauwe egel..
Vroeger een van de toffste platform games die er maar was.
Maar zinds dat beest 3D is gegaan zijn al zijn games kut.
Dan weer veranderd hij in een weerwolf..
Nu loopt hij rond met een zwaard ´. Of er komen zoveel stoned bosdiertjes in voor dat je helemaal gek wordt.

Waarom is Sonic zo verkracht door Sega de laatste jaren.
Zelfs in Super smash is het een matig kut personage .


Sonic vroeger
Sonic Nu
Doopy-X-woensdag 1 april 2009 @ 22:49
Tails was ook okay
Steve-Owoensdag 1 april 2009 @ 22:50
Terrechte klacht

Sonic op niet Sega consoles zijn gewoon om te huilen.
vogeltjesdanswoensdag 1 april 2009 @ 22:52
Anaal of oraal?
Canisfirewoensdag 1 april 2009 @ 22:52
ik heb zo juist tegen beter weten in Sonic the Hedgehog voor de x360 geleent van me werk.
Wat een baggerwerk zeg. Die camera die steeds draait Maar twee knoppen. Triester dan triest dit en van Sonic de weerwolf en Sonic de zwaardvechter hoor ik al niet veel beter.
Canisfirewoensdag 1 april 2009 @ 22:52
[quote]Op woensdag 1 april 2009 22:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
Anaal of oraal?
[/quote

Het wachten is nu op de eerste die met sonic Hentai komt idd
Doopy-X-woensdag 1 april 2009 @ 22:54
Voor de goede ouwe tijd: http://www.flashgames247.com/play/205.html
Senecawoensdag 1 april 2009 @ 22:56
Het probleem van dit soort games is dat alles tegenwoordig maar in 3D moet, of dat de gameplay nu wel of niet ten goede komt. Worms had datzelfde probleem, Mario imho ook.
Canisfirewoensdag 1 april 2009 @ 22:58
quote:
Op woensdag 1 april 2009 22:56 schreef Seneca het volgende:
Het probleem van dit soort games is dat alles tegenwoordig maar in 3D moet, of dat de gameplay nu wel of niet ten goede komt. Worms had datzelfde probleem, Mario imho ook.
Ja maar Mario verbetert zich en blijft opzich hetzelfde terwijl ze bij Sonic allemaal stomme dingen uithalen.
Een nieuwe speelbaar personage hier.. Sonic die in een weerwolf veranderd daar. Waarom toch
Senecawoensdag 1 april 2009 @ 22:59
quote:
Op woensdag 1 april 2009 22:58 schreef Canisfire het volgende:

[..]

Ja maar Mario verbetert zich en blijft opzich hetzelfde terwijl ze bij Sonic allemaal stomme dingen uithalen.
Een nieuwe speelbaar personage hier.. Sonic die in een weerwolf veranderd daar. Waarom toch
Nee, dan Mario die in een vliegende bever verandert
Metal_Martwoensdag 1 april 2009 @ 23:00
Juist. Stel je nou toch eens voor dat er met de mogelijkheden van nu een platformgame in 2d gemaakt zou worden, zonder die onnodige 3d. Dat zou zo veel geheugen schelen en zou het ongelooflijk oogstrelend maken. Maar helaas, het moet allemaal 3d.
Sigmund666woensdag 1 april 2009 @ 23:01
Sonic

Die nieuwere games zijn zwaar pauper. Die ene voor de Dreamcast was best wel bruut voor die tijd.
Senecawoensdag 1 april 2009 @ 23:01
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:00 schreef Metal_Mart het volgende:
Juist. Stel je nou toch eens voor dat er met de mogelijkheden van nu een platformgame in 2d gemaakt zou worden, zonder die onnodige 3d. Dat zou zo veel geheugen schelen en zou het ongelooflijk oogstrelend maken. Maar helaas, het moet allemaal 3d.
Het zou helaas ook niks opbrengen. Dat doen die 3D games al niet tot nauwelijks, dus waarom zou je als game co dan nog?
Ascendancywoensdag 1 april 2009 @ 23:06
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:00 schreef Metal_Mart het volgende:
Juist. Stel je nou toch eens voor dat er met de mogelijkheden van nu een platformgame in 2d gemaakt zou worden, zonder die onnodige 3d. Dat zou zo veel geheugen schelen en zou het ongelooflijk oogstrelend maken. Maar helaas, het moet allemaal 3d.
Mario paper op de wii is toch 2D?
Noshwoensdag 1 april 2009 @ 23:08
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:01 schreef Seneca het volgende:

[..]

Het zou helaas ook niks opbrengen. Dat doen die 3D games al niet tot nauwelijks, dus waarom zou je als game co dan nog?
Nee, inderdaad. Mario 64 was een commercieel dieptepunt, Mario Galaxy was een misbaksel en dan beginnen we niet eens over de driehonderd zijpaden van die besnorde dikzak, die Nintendo níets hebben opgeleverd.

.
Senecawoensdag 1 april 2009 @ 23:11
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:08 schreef Nosh het volgende:

[..]

Nee, inderdaad. Mario 64 was een commercieel dieptepunt, Mario Galaxy was een misbaksel en dan beginnen we niet eens over de driehonderd zijpaden van die besnorde dikzak, die Nintendo níets hebben opgeleverd.

.
Akkoord, maar Nintendo is wat mij betreft al jaren de uitzondering op de regel. Ook met de Wii zie je nu dat ze een briljante marketingtactiek hebben gebruikt door zich meer te richten op gameplay, en tov de andere consoles, veel minder op graphics.

Ik heb het vooral over het merendeel van de titels die geen blockbusters zijn. Denk bijvoorbeeld aan een spel als Fable.
Noshwoensdag 1 april 2009 @ 23:13
quote:
Fable was a commercial success upon release, selling 375,000 copies in North America during its first week,[35] and 600,000 copies in the first month.[36] The game sold more than two million units by late 2006
Senecawoensdag 1 april 2009 @ 23:14
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:13 schreef Nosh het volgende:

[..]


En wat waren de ontwikkelkosten?
Noshwoensdag 1 april 2009 @ 23:15
3D is het probleem niet, ontwikkelaars die denken dat mensen zitten te wachten op afleidende shit wel.

Geen neger-egels, zwaarden, weerwolven of pistolen, maar gewoon een Sonic die z'n muil houdt en als een halve tamme door een level rent. Een level dat bestaat uit groene heuvels, loopings en bizarre sprongen. Dát is wat mensen willen. 3D of 2D.
Senecawoensdag 1 april 2009 @ 23:17
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:15 schreef Nosh het volgende:
3D is het probleem niet, ontwikkelaars die denken dat mensen zitten te wachten op afleidende shit wel.

Geen neger-egels, zwaarden, weerwolven of pistolen, maar gewoon een Sonic die z'n muil houdt en als een halve tamme door een level rent. Een level dat bestaat uit groene heuvels, loopings en bizarre sprongen. Dát is wat mensen willen. 3D of 2D.
Ik heb hier wat boeken over game development. Er zijn hele hoofdstukken gewijd aan het creeren van realistische atmosferische effecten dmv particle systems. Nu vraag ik je: who the fuck cares about dat soort dingen? Je kijkt er hoogstens 5 minuten naar, maar er gaat wel weken, zo niet maanden ontwikkeltijd in zitten.
Noshwoensdag 1 april 2009 @ 23:18
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:14 schreef Seneca het volgende:

[..]

En wat waren de ontwikkelkosten?
Hoog, uiteraard. Zoals bij de meeste triple-A spellen momenteel. Productieteam van 70 man, en alles.

Een spel dat verkooprecords breekt geen 'blockbuster' noemen is echter een beetje misplaatst. Neemt niet weg dat het spel zelf imo niet veel meer deed dan zat andere spellen toen al gedaan hadden, maar dat terzijde. Ook in dit soort spellen is 3D niet misplaatst, anders moeten we het hiermee doen:

Senecawoensdag 1 april 2009 @ 23:19
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:18 schreef Nosh het volgende:

[..]

Hoog, uiteraard. Zoals bij de meeste triple-A spellen momenteel. Productieteam van 70 man, en alles.

Een spel dat verkooprecords breekt geen 'blockbuster' noemen is echter een beetje misplaatst. Neemt niet weg dat het spel zelf imo niet veel meer deed dan zat andere spellen toen al gedaan hadden, maar dat terzijde. Ook in dit soort spellen is 3D niet misplaatst, anders moeten we het hiermee doen:

[ afbeelding ]
Een van de vetste games in dat genre dat ik heb gespeeld was Golden Sun. Volledig 2D
Senecawoensdag 1 april 2009 @ 23:20
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:18 schreef Nosh het volgende:

[..]

Hoog, uiteraard. Zoals bij de meeste triple-A spellen momenteel. Productieteam van 70 man, en alles.

Een spel dat verkooprecords breekt geen 'blockbuster' noemen is echter een beetje misplaatst. Neemt niet weg dat het spel zelf imo niet veel meer deed dan zat andere spellen toen al gedaan hadden, maar dat terzijde. Ook in dit soort spellen is 3D niet misplaatst, anders moeten we het hiermee doen:
Mijn punt is dat ontwikkelkosten zo hoog zijn dat je zelfs bij deze verkoopaantallen nog maar net boven je kosten uitkomt. Vanuit een commercieel perspectief is dat dus niet erg interessant.

Dan kan je je wel aan 2D games gaan wagen maar daarbij zijn de verkoopaantallen vaak dermate veel lager dat het al helemaal niet mogelijk is om significant winst te maken.
Noshwoensdag 1 april 2009 @ 23:21
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:17 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ik heb hier wat boeken over game development. Er zijn hele hoofdstukken gewijd aan het creeren van realistische atmosferische effecten dmv particle systems. Nu vraag ik je: who the fuck cares about dat soort dingen? Je kijkt er hoogstens 5 minuten naar, maar er gaat wel weken, zo niet maanden ontwikkeltijd in zitten.
Ben zelf ook afgehaakt bij deze generatie, omdat ik simpelweg niet zit te wachten op de zoveelste shooter in een bruin-grijze omgeving, met stereotype anabolensoldaten als 'helden'. Dat je dan toevallig de zweetdruppels kan tellen doet daar weinig aan af.

Wel denk ik dat de huidige technologie, mits functioneel toegepast, de gameplay ten goede kan komen. Kijk maar naar de Wii. Op enkele uitzonderingen na is Nintendo daarvoor alwéér de enige die raad weet met de mogelijkheden, de rest komt niet veel verder dan veredelde minigame-verzamelingen of ports.
Meike26woensdag 1 april 2009 @ 23:23
Ik kwam Sonic vandaag nog tegen bij de Dixons, als game voor de playstation2 of 3, weet ik niet meer.

Wel een terechte klacht hoor... sommige figuurtjes horen gewoon 2D !! Net zoals Prince of Persia.. allemaal mooi gemaakt dat 3D achtige wereldje waardoor hij springt hupt en vecht, maar er gaat niets boven de uber Prince of Persia uit 1989 tot ca 1996 ofzo. En dan van die bliepjes als geluidseffecten uit je pc-kast
Noshwoensdag 1 april 2009 @ 23:23
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:19 schreef Seneca het volgende:

[..]

Een van de vetste games in dat genre dat ik heb gespeeld was Golden Sun. Volledig 2D
Dat spel stak dan ook bijzonder goed in elkaar. En dat is mijn punt, een goed verhaal neerzetten staat volledig los van 2D of 3D, het is niets meer dan weten wat men wil, en dat op de best mogelijke manier geven.

De GTA-serie is er bijvoorbeeld significant op vooruit gegaan met haar overstap naar 3D. Puur omdat Rockstar wist dat mensen precies dezelfde verknipte shit wilden doen als ze gewend waren, maar dan in een stad die destijds de illusie van levend wist op te wekken. .
Senecawoensdag 1 april 2009 @ 23:24
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:21 schreef Nosh het volgende:

[..]

Ben zelf ook afgehaakt bij deze generatie, omdat ik simpelweg niet zit te wachten op de zoveelste shooter in een bruin-grijze omgeving, met stereotype anabolensoldaten als 'helden'. Dat je dan toevallig de zweetdruppels kan tellen doet daar weinig aan af.

Wel denk ik dat de huidige technologie, mits functioneel toegepast, de gameplay ten goede kan komen. Kijk maar naar de Wii. Op enkele uitzonderingen na is Nintendo daarvoor alwéér de enige die raad weet met de mogelijkheden, de rest komt niet veel verder dan veredelde minigame-verzamelingen of ports.
Ik zou zelf al die processing power nog wel eens willen inzetten om de ultieme simulatiegame te bouwen. Een soort van real-time civilization, maar dan met echte steden, a la sim city. En dan gewoon volledig 2D met isometrisch perspectief, Denk aan dit soort dingen:

Noshwoensdag 1 april 2009 @ 23:25
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:24 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ik zou zelf al die processing power nog wel eens willen inzetten om de ultieme simulatiegame te bouwen. Een soort van real-time civilization, maar dan met echte steden, a la sim city. En dan gewoon volledig 2D met isometrisch perspectief, Denk aan dit soort dingen:

[ afbeelding ]
Civilization 4 werd bij een bepaalde grootte al redelijk onspeelbaar, maar hey. Ik ben vóór. .

Over spellen die gameplay boven graphics stellen gesproken. Dámn..
Canisfirewoensdag 1 april 2009 @ 23:27
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:15 schreef Nosh het volgende:
3D is het probleem niet, ontwikkelaars die denken dat mensen zitten te wachten op afleidende shit wel.

Geen neger-egels, zwaarden, weerwolven of pistolen, maar gewoon een Sonic die z'n muil houdt en als een halve tamme door een level rent. Een level dat bestaat uit groene heuvels, loopings en bizarre sprongen. Dát is wat mensen willen. 3D of 2D.
Helemaal mee eens. Maar dan moeten ze nog wel wat van die kut camera standen doen.
Synthesistwoensdag 1 april 2009 @ 23:27
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:15 schreef Nosh het volgende:
3D is het probleem niet, ontwikkelaars die denken dat mensen zitten te wachten op afleidende shit wel.

Geen neger-egels, zwaarden, weerwolven of pistolen, maar gewoon een Sonic die z'n muil houdt en als een halve tamme door een level rent. Een level dat bestaat uit groene heuvels, loopings en bizarre sprongen. Dát is wat mensen willen. 3D of 2D.
ik hoop nog steeds op de terugkeer van donkey kong country. heb de N64 versie nooit gespeeld, maar die halve gare youtube filmpjes zeggen genoeg. die eerste 3 delen waren echt super gaaf, verschillend maar allemaal cool.

die bongoshit is dom
setowoensdag 1 april 2009 @ 23:29
Metal_Martwoensdag 1 april 2009 @ 23:30
Ik zou ooit wel een nieuwe Transport Tycoon willen. Dat spel heb ik helemaal kapot gespeeld. Gewoon bouwen met de oude aanblik (en dezelfde simpele bouwtechniek), en dat je dan door je eigen wereld heen kunt rijden of vliegen.
Canisfirewoensdag 1 april 2009 @ 23:30
Hoe is Sonic Chronicles trouwens..
Omentuvawoensdag 1 april 2009 @ 23:31
quote:
Op woensdag 1 april 2009 22:54 schreef Doopy-X- het volgende:
Voor de goede ouwe tijd: http://www.flashgames247.com/play/205.html
Niet echt goede ouwe tijd, dat. Sonic 2 op de Megadrive. Dát is de goede ouwe tijd.

Grapjes aside, maar ben 't eens met TS. De hele charme (IMO, maar ik was 6 ) was juist dat racen door de levels heen. (En dan 27 keer falen op de eindbaas, en ik maar niet snappen waarom ie niet...)

Sonic = speed, niet een of ander zwaard -(daar heb je Link al voor), of weerwolven (weer Link ) spel.
Senecawoensdag 1 april 2009 @ 23:35
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:30 schreef Metal_Mart het volgende:
Ik zou ooit wel een nieuwe Transport Tycoon willen. Dat spel heb ik helemaal kapot gespeeld. Gewoon bouwen met de oude aanblik (en dezelfde simpele bouwtechniek), en dat je dan door je eigen wereld heen kunt rijden of vliegen.
Het lijkt mij dus geweldig om dat als volgt te combineren: je bouwt steden zoals in simcity, met transport netwerken zoals in transport tycoon, een resource model zoals in settlers, en een gevechtssysteem zoals in command & conquer. Voeg daaraantoe een AI die een of meer van deze taken van je kan overnemen, mocht je dat willen, of de mogelijkheid om met meerdere spelers te spelen, waarbij een speler de transportnetwerken regelt, een ander de legers bestuurd, weer een ander de gebouwen neerzet, etc. en je hebt volgens mij een erg vette game te pakken
Senecawoensdag 1 april 2009 @ 23:36
Overigens, in dat opzicht ook:
star_gazerwoensdag 1 april 2009 @ 23:39
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:35 schreef Seneca het volgende:

[..]

Het lijkt mij dus geweldig om dat als volgt te combineren: je bouwt steden zoals in simcity, met transport netwerken zoals in transport tycoon, een resource model zoals in settlers, en een gevechtssysteem zoals in command & conquer. Voeg daaraantoe een AI die een of meer van deze taken van je kan overnemen, mocht je dat willen, of de mogelijkheid om met meerdere spelers te spelen, waarbij een speler de transportnetwerken regelt, een ander de legers bestuurd, weer een ander de gebouwen neerzet, etc. en je hebt volgens mij een erg vette game te pakken
Micromanagement
Omentuvawoensdag 1 april 2009 @ 23:39
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:35 schreef Seneca het volgende:

[..]

Het lijkt mij dus geweldig om dat als volgt te combineren: je bouwt steden zoals in simcity, met transport netwerken zoals in transport tycoon, een resource model zoals in settlers, en een gevechtssysteem zoals in command & conquer. Voeg daaraantoe een AI die een of meer van deze taken van je kan overnemen, mocht je dat willen, of de mogelijkheid om met meerdere spelers te spelen, waarbij een speler de transportnetwerken regelt, een ander de legers bestuurd, weer een ander de gebouwen neerzet, etc. en je hebt volgens mij een erg vette game te pakken
Vermoedelijk redelijk zwaar, maar sounds good.
Dos37woensdag 1 april 2009 @ 23:40
klopt het origineel is het best
Senecawoensdag 1 april 2009 @ 23:41
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:39 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Vermoedelijk redelijk zwaar, maar sounds good.
Oh well, it's just a dream. De skills heb ik wel in huis (programmeer al jaren in C/C++, op verschillende platforms, en in combinatie met verschillende graphics API's), maar ik maak me geen illusies over de complexiteit van een game zoals deze. Commercieel is het volgens mij bijna niet haalbaar om dit interessant te maken.

Overigens lijkt het me wel vet om de mogelijkheden van zo'n game te bespreken. Zou er interesse zijn in zo'n topic? Zonder gelijk als de nieuwe Roelof Kremer te worden aangemerkt?
Meike26woensdag 1 april 2009 @ 23:44
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:29 schreef seto het volgende:
[ afbeelding ]
Neeehee.... Dat is de verkrachting van Tails...
Morrigandonderdag 2 april 2009 @ 01:46
Eens met de klacht. Sonic was vroeger gewoon stoer. Nu is het een blauw beestje dat slechte spellen heeft.
Chuck_Norrisdonderdag 2 april 2009 @ 02:27
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:15 schreef Nosh het volgende:
3D is het probleem niet, ontwikkelaars die denken dat mensen zitten te wachten op afleidende shit wel.

Geen neger-egels, zwaarden, weerwolven of pistolen, maar gewoon een Sonic die z'n muil houdt en als een halve tamme door een level rent. Een level dat bestaat uit groene heuvels, loopings en bizarre sprongen. Dát is wat mensen willen. 3D of 2D.
Deze jongen heeft er verstand van.
star_gazerdonderdag 2 april 2009 @ 03:19
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:15 schreef Nosh het volgende:
3D is het probleem niet, ontwikkelaars die denken dat mensen zitten te wachten op afleidende shit wel.

Geen neger-egels, zwaarden, weerwolven of pistolen, maar gewoon een Sonic die z'n muil houdt en als een halve tamme door een level rent. Een level dat bestaat uit groene heuvels, loopings en bizarre sprongen. Dát is wat mensen willen. 3D of 2D.
Vergeet de ringen niet

Voor de rest: eensch. Spelmakers moeten zich meer focusen op de gameplay, in plaats van die multimediale bullshit.

* star_gazer zich oud voelt
jaggadonderdag 2 april 2009 @ 08:05
Ook een van de redenen waarom ik een groot fan ben van Blizzard.

Kijk naar diablo, diablo2 + LOD.

Ik bedoel de graphics zijn nou niet echt spectaculair te noemen, en toch vandaag de dag wordt deze game helemaal kapot gespeeld. Waarom?

Omdat de gameplay enorm goed in elkaar steekt, en dat is voor mij altijd een groot pluspunt.

Een schitterend uitziende game is wel leuk, maar als de gameplay rammelt aan alle kanten, gooi je het na een x aantal uur ook aan de kant om het vervolgens nooit meer aan te raken.

Het is alleen jammer dat de gamesindustrie de nadruk legt op graphics ipv gameplay tegenwoordig.
Morrigandonderdag 2 april 2009 @ 12:36
Misschien omdat een groot deel van de jeugd daar tegenwoordig op geilt.
Mr.Cooperdonderdag 2 april 2009 @ 13:11
Boeiend, Sonic is wel een lallerking.
katerwaterdonderdag 2 april 2009 @ 14:09
Sonic

Ik heb thuis nog een (nog steeds perfect werkende!) sega md2 staan
Ik heb alles van sonic

2 knoppen: rechtdoor en springen
Pieter-utddonderdag 2 april 2009 @ 14:12
Sonic de tekenfilm
Voor de mensen die dit drama al vergeten zijn


Sonic op de Sega
solyarisdonderdag 2 april 2009 @ 14:26
eQuaLdonderdag 2 april 2009 @ 14:30
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:41 schreef Seneca het volgende:

[..]

Oh well, it's just a dream. De skills heb ik wel in huis (programmeer al jaren in C/C++, op verschillende platforms, en in combinatie met verschillende graphics API's), maar ik maak me geen illusies over de complexiteit van een game zoals deze. Commercieel is het volgens mij bijna niet haalbaar om dit interessant te maken.

Overigens lijkt het me wel vet om de mogelijkheden van zo'n game te bespreken. Zou er interesse zijn in zo'n topic? Zonder gelijk als de nieuwe Roelof Kremer te worden aangemerkt?
Vet idee!
hoerezooidonderdag 2 april 2009 @ 14:50
sonic op de 16 bit sega
BereNDDdonderdag 2 april 2009 @ 16:15
quote:
Op woensdag 1 april 2009 22:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
Anaal of oraal?
beide
BereNDDdonderdag 2 april 2009 @ 16:18
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:41 schreef Seneca het volgende:

[..]

Oh well, it's just a dream. De skills heb ik wel in huis (programmeer al jaren in C/C++, op verschillende platforms, en in combinatie met verschillende graphics API's), maar ik maak me geen illusies over de complexiteit van een game zoals deze. Commercieel is het volgens mij bijna niet haalbaar om dit interessant te maken.

Overigens lijkt het me wel vet om de mogelijkheden van zo'n game te bespreken. Zou er interesse zijn in zo'n topic? Zonder gelijk als de nieuwe Roelof Kremer te worden aangemerkt?
Hahaha inderdaad Roelof Kremer
dat was toch gewoon een hoax?
Silver92donderdag 2 april 2009 @ 16:28
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:19 schreef Seneca het volgende:

[..]

Een van de vetste games in dat genre dat ik heb gespeeld was Golden Sun. Volledig 2D
AMEN AMEN AMEN
Nikmansdonderdag 2 april 2009 @ 16:41
Wat is met sonic gebeurd?
Simpel, hij kreeg zijn eigen animé/manga en dan gaat het al snel berafwaarts, opeens moet alles dramatisch zijn, komen er tig miljard personages bij etc terwijl we gewoon willen RENNEN EN ROLLEN DOOR LOOPINGS EN OVER SPIKES SPRINGEN

ver-animé-satie van sonic
Silver92donderdag 2 april 2009 @ 16:50
quote:
Op donderdag 2 april 2009 16:41 schreef Nikmans het volgende:
Wat is met sonic gebeurd?
Simpel, hij kreeg zijn eigen animé/manga en dan gaat het al snel berafwaarts, opeens moet alles dramatisch zijn, komen er tig miljard personages bij etc terwijl we gewoon willen RENNEN EN ROLLEN DOOR LOOPINGS EN OVER SPIKES SPRINGEN

ver-animé-satie van sonic
Je vergeet ringen hosselen
PDOAdonderdag 2 april 2009 @ 16:56
Sonic was vroeger gewoon een pimp.
solyarisdonderdag 2 april 2009 @ 17:35


De echt baas!
Yozzzdonderdag 2 april 2009 @ 17:47
quote:
Op donderdag 2 april 2009 17:35 schreef solyaris het volgende:
[ afbeelding ]

De echt baas!
De eindbaas van het Rode Kruis-spel?
solyarisdonderdag 2 april 2009 @ 18:24
quote:
Op donderdag 2 april 2009 17:47 schreef Yozzz het volgende:

[..]

De eindbaas van het Rode Kruis-spel?


[ Bericht 30% gewijzigd door solyaris op 02-04-2009 18:30:36 ]
star_gazerdonderdag 2 april 2009 @ 21:11
quote:
Op donderdag 2 april 2009 17:35 schreef solyaris het volgende:
[ afbeelding ]

De echt baas!


JAAAH laten we de aloude sonic vs mario battle weer leven inblazen (PU anyone?)
solyarisdonderdag 2 april 2009 @ 21:17
MikeyModonderdag 2 april 2009 @ 21:23
Sonic, voor de gamecube hadden ze een collectie gemaakt meta ld ie ouwe games er op. Ik heb hem
BereNDDvrijdag 3 april 2009 @ 08:52
of deze zooi:



kom op, je gooit ze toch niet in 1 spel?
Zaithvrijdag 3 april 2009 @ 10:32
Ik vind het allemaal onzinnig om eerlijk te zijn, en dan heb ik het niet alleen over die halfgare sonic games.

Iedereen praat altijd over 'gameplay is beter', nee 'graphics' zijn beter. Waarom altijd die eindeloze, sullige discussie. We leven niet meer in 1996, we kunnen nu prachtige games maken met prachtige cinematics die de ogen uit je oogkassen doen rollen. Daarnaast hebben we de ervaring en kennis om ongelovelijk goede gameplay toe te passen in games.

Waarom is het dan altijd zo dat er gefailed word en er discussies komen over welke van de twee. Ik, als gamer, wil ze gewoon allebei, punt.

De Wii bijv. Leuk en innovatief. Maar ik was dat ding zat na een paar weken. De ps3, prachtige games. Ik koop er alleen zelden games voor omdat de meeste games mij niet boeien.

Wat is dat toch. Mix die dingen nou eens en maak eens wat vets.

Diablo 3 gaat ook goed worden trouwens. De PC faalt gelukkig nog het minst.
J.Herrervrijdag 3 april 2009 @ 10:40



Keen was echt de shiznit
Ik hoopte vroeger altijd op een 3d-versie
solyarisvrijdag 3 april 2009 @ 10:51










RodeNekvrijdag 3 april 2009 @ 11:33
sonic
Tuvai.netvrijdag 3 april 2009 @ 13:06
quote:
Op donderdag 2 april 2009 08:05 schreef jagga het volgende:
Ook een van de redenen waarom ik een groot fan ben van Blizzard.

Kijk naar diablo, diablo2 + LOD.

Ik bedoel de graphics zijn nou niet echt spectaculair te noemen, en toch vandaag de dag wordt deze game helemaal kapot gespeeld. Waarom?

Omdat de gameplay enorm goed in elkaar steekt, en dat is voor mij altijd een groot pluspunt.

Een schitterend uitziende game is wel leuk, maar als de gameplay rammelt aan alle kanten, gooi je het na een x aantal uur ook aan de kant om het vervolgens nooit meer aan te raken.

Het is alleen jammer dat de gamesindustrie de nadruk legt op graphics ipv gameplay tegenwoordig.
QFT.

* Tuvai.net nog meer dan vaak oude NES, SNES, Sega en GBA games via emul;ators speelt.
BereNDDvrijdag 3 april 2009 @ 13:08
Deze twee heb ik ook belachelijk veel gespeeld



Tuvai.netvrijdag 3 april 2009 @ 13:08
quote:
Stuk voor stuk top games.
Mirjamvrijdag 3 april 2009 @ 13:09
paperboy
BereNDDvrijdag 3 april 2009 @ 13:10
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:09 schreef Mirjam het volgende:
paperboy
Inderdaad
Counterattackvrijdag 3 april 2009 @ 13:32
Sonic 1, Sonic 2, Sonic 3 en Sonic & Knuckles op de Megadrive
Wat daarna uitkwam was gewoon belabbert. Ok Sonic adventure 1 en 2 op de Dreamcast en de Sonic advance op de GBA waren nog wel redelijke games, maar misten wel de feeling die ik had met de eerste Sonic games.
Tuvai.netvrijdag 3 april 2009 @ 13:35
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:32 schreef Counterattack het volgende:
Sonic 1, Sonic 2, Sonic 3 en Sonic & Knuckles op de Megadrive
Ik maakte d'r altijd een kunst van om met Sonic 3 + Sonic & Knuckles alle 8 de 'save slots' te vullen met alle chaos en super emeralds en maximaal aantal levens en 'continues'.
Mirjamvrijdag 3 april 2009 @ 13:46
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:10 schreef BereNDD het volgende:

[..]

Inderdaad
oh, dat heb ik ook zoveel gespeeld vroeger
Counterattackvrijdag 3 april 2009 @ 13:56
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:35 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Ik maakte d'r altijd een kunst van om met Sonic 3 + Sonic & Knuckles alle 8 de 'save slots' te vullen met alle chaos en super emeralds en maximaal aantal levens en 'continues'.
Als je alle emeralds had werd je Super Sonic, maar als je daarnaast ook die master emeralds verzamelde kon je Hyper Sonic worden
Tuvai.netvrijdag 3 april 2009 @ 14:03
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:56 schreef Counterattack het volgende:

[..]

Als je alle emeralds had werd je Super Sonic, maar als je daarnaast ook die master emeralds verzamelde kon je Hyper Sonic worden
Dat doomsday level als je alle super emeralds had.
J.Herrervrijdag 3 april 2009 @ 14:18
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:08 schreef BereNDD het volgende:
Deze twee heb ik ook belachelijk veel gespeeld

[ afbeelding ]

Baas
Die speelde ik vroeger ook altijd

Er was vroeger ook zo'n adventure game waar je ergens op een vaag planeet was belandt en het ruimteschip kapot was ofzo, moest je dat ding fixen met van alles wat er op die planeet aanwezig was. Je kon in het begin kiezen of je met een vrouw of een man begon. Weet alleen niet meer hoe dat spel heet

Iemand?
Cruise.Elroyvrijdag 3 april 2009 @ 14:28
Echt weer zo'n "vroeger was alles beter"-topic. De meeste 3D sonics waren erg goed; het feit dat er zoveel karakters zijn is meer omdat de franchise buiten Europa doorontwikkeld tussen games door terwijl we de blauwe kerel hier alleen in spellen tegenkomen.

Als Keen voorbij komt weet je het zeker. Speel het nu nog maar eens. Het eerste dat opvalt is dat het een enorm kutspel is met belachelijke controls.
Tuvai.netvrijdag 3 april 2009 @ 14:46
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:28 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Echt weer zo'n "vroeger was alles beter"-topic. De meeste 3D sonics waren erg goed; het feit dat er zoveel karakters zijn is meer omdat de franchise buiten Europa doorontwikkeld tussen games door terwijl we de blauwe kerel hier alleen in spellen tegenkomen.

Als Keen voorbij komt weet je het zeker. Speel het nu nog maar eens. Het eerste dat opvalt is dat het een enorm kutspel is met belachelijke controls.
Commander keen had inderdaad trage en houterige controls (en ondanks dat was het vroegâh toen een topgame waar ik me jaren mee geammuseerd heb). Sonic The Hedgehog daarentegen liet zich heerlijk wegspelen.
Canisfirevrijdag 3 april 2009 @ 15:08
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:28 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Echt weer zo'n "vroeger was alles beter"-topic. De meeste 3D sonics waren erg goed; het feit dat er zoveel karakters zijn is meer omdat de franchise buiten Europa doorontwikkeld tussen games door terwijl we de blauwe kerel hier alleen in spellen tegenkomen.

Als Keen voorbij komt weet je het zeker. Speel het nu nog maar eens. Het eerste dat opvalt is dat het een enorm kutspel is met belachelijke controls.
De meeste 3d titels van sonic waren erg goed ?
..... Welke dan ? Ik kan alleen op Sonic Adventures 1 komen die ik wel te doen vond..
De rest was het gewoon niet. Recentelijk Sonic the Hedgog , Sonic the Warhog, en Sonic the black knight.
Maar de generatie er voor : Sonic Adventures 2 en Shadow the Hedgog of het vreselijke Sonic Rivals was ook niet goed.. Noem mij dan de 3d game van Sonic die wel goed was.
Cruise.Elroyvrijdag 3 april 2009 @ 15:20
Ok, "erg goed" was ietwat overdreven, en er zaten zeker wat slechte tussen. Maar de drie die ik gespeeld heb vond ik geweldig leuk; ik heb geen idee wat de namen waren. Volgens mij twee op de DreamCast, en ééntje op een "next-gen".
solyarisvrijdag 3 april 2009 @ 16:34
Ik heb dit apparaat ook nog gehad.

En daarvoor brachten ze deze kut-Sonics spellen uit.






Sonic moet 2d zijn. Sega wat hebben jullie gedaan!!!

solyarisvrijdag 3 april 2009 @ 16:35
edit
BereNDDvrijdag 3 april 2009 @ 16:39
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:46 schreef Mirjam het volgende:

[..]

oh, dat heb ik ook zoveel gespeeld vroeger
Ja nostalgie, zou daar nog een nieuw deel van uitkomen?
Counterattackvrijdag 3 april 2009 @ 17:24
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 16:34 schreef solyaris het volgende:
[ afbeelding ]
Deze sonic is nog nooit uitgebracht, want de Saturn was al op sterven na dood op dat moment.
solyarisvrijdag 3 april 2009 @ 17:28
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:24 schreef Counterattack het volgende:

[..]

Deze sonic is nog nooit uitgebracht, want de Saturn was al op sterven na dood op dat moment.
Je hebt gelijk. Ik heb een verkeerde afbeelding geplaatst. Ik bedoel deze:
StarGazervrijdag 3 april 2009 @ 17:44
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 10:40 schreef J.Herrer het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Keen was echt de shiznit
Ik hoopte vroeger altijd op een 3d-versie
star_gazervrijdag 3 april 2009 @ 18:32
quote:
Op donderdag 2 april 2009 21:17 schreef solyaris het volgende:
[ afbeelding ]
TANOOKI SUIT!
PDOAzaterdag 4 april 2009 @ 03:04
Nog meer toffe games op de MegaDrive:




star_gazerzaterdag 4 april 2009 @ 03:07
Je vergeet story of thor

Ugjerkezaterdag 4 april 2009 @ 03:14
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:08 schreef BereNDD het volgende:
Deze twee heb ik ook belachelijk veel gespeeld

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
OMG PAPERBOY DAT WAS ZO GAAF! Kranten naar omaatjes en door ramen gooien
Gracefulkittyzaterdag 4 april 2009 @ 08:15
Ik ben het eens met je hoor ts! Zo jammer dat ze al die gouwe ouwe games verkrachten door er 3D versies van uit te brengen. Platformspelletjes FTW !!!
16meterzaterdag 4 april 2009 @ 08:53
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:08 schreef BereNDD het volgende:
Deze twee heb ik ook belachelijk veel gespeeld

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Supaplex.. wat een bazenspel was dat

Wel heel moeilijk als je in de hogere levels kwam.
Gracefulkittyzaterdag 4 april 2009 @ 08:55
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 08:53 schreef 16meter het volgende:

[..]

Supaplex.. wat een bazenspel was dat

Wel heel moeilijk als je in de hogere levels kwam.
Supaplex was zeker tof, maar toch een beetje een aftreksel van het veel vettere Boulderdash !!!
16meterzaterdag 4 april 2009 @ 08:58
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 08:55 schreef Gracefulkitty het volgende:

[..]

Supaplex was zeker tof, maar toch een beetje een aftreksel van het veel vettere Boulderdash !!!
Ja maar.. die hadden wij niet.
sinadOzaterdag 4 april 2009 @ 09:21
Alles wat hier gepost is heb ik gespeeld... Wat een nostalgietrip... Ik ga eens kijken of mijn oude consoles nog werken want vooral van de 16 bit generatie heb ik heel veel games liggen.