Koning! Nu even wachten of iemand het beter kan.quote:Op woensdag 1 april 2009 22:41 schreef Rijpie het volgende:
dorp doop drop krop krap klap slap stap stad
Hij was moeilijk inderdaad, heb er zelf ook lang over nagedacht en heb dit gevonden:quote:Op donderdag 2 april 2009 22:22 schreef Schanulleke het volgende:
Fris
kris
kras
klas
plas
plak
plek
piek
ziek
zoek
koek
kolk
molk
mola
cola
Pfff, die was wel moeilijk. Ben zelf eigenlijk niet geheel tevreden over mola omdat ik die op moest zoeken.
Start: heet
eind: koud
heb je het al geprobeerd?quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:34 schreef jongewatdefakk het volgende:
[..]
En daarbij het einde van dit topic
Het enige woord wat ik na imam kon verzinnen was iMac maar heel veel verder kwam ik er niet meequote:
imax, maar dat is ook twijfelachtig.quote:Op vrijdag 3 april 2009 18:52 schreef jongewatdefakk het volgende:
[..]
Het enige woord wat ik na imam kon verzinnen was iMac maar heel veel verder kwam ik er niet mee
niet begrepen....ga een nieuwe poging wagen !quote:
die met SPAR is echt niet te doen....er is geen woord dat er voor past !quote:Op vrijdag 3 april 2009 18:51 schreef PhysicsRules het volgende:
berk -> spar
gebeurt vaker hoor bij leuke topicsquote:Op vrijdag 3 april 2009 20:13 schreef Schanulleke het volgende:
Wat leuk dat er vandaag zoveel posts gedaan zijn!
oei...star is the wordquote:berk
werk
week
beek
beer
bier
sier
ster
star
spar
plie is toch een stand van de benen bij ballet ? (uitspreken als pli-jee)quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:27 schreef Schanulleke het volgende:
Er staat nog olie -> vers staat nog steeds.
Ik loop al stuk op olie...
quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:03 schreef Schanulleke het volgende:
Dank je wel Bjoro!
beenquote:been -> hand
quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:48 schreef Ofyles2 het volgende:
rood -> geel
quote:
Dat viel me niet eens op!quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:53 schreef Bjoro het volgende:
zaadquote:
Nu moet ik een nieuwe bedenken dus...quote:Op zondag 5 april 2009 01:01 schreef Babbelegoegje het volgende:
stad -> land
stad
stam
saam
raam
raad
rand
land
vlamquote:Op zondag 5 april 2009 01:07 schreef Babbelegoegje het volgende:
[..]
Nu moet ik een nieuwe bedenken dus...![]()
vlam > vuur
quote:Op zondag 5 april 2009 17:05 schreef Mexxa het volgende:
Ijzer over oven even eren ergs erts. Ben d'r niet helemaal tevreden over..
Ik kom er zelf niet uit.........quote:Op maandag 6 april 2009 19:10 schreef Feeeeble het volgende:
klap
klep
keep
keek
kerk
kerf
verf
boek - film
Jij?quote:Op maandag 6 april 2009 21:07 schreef Rijpie het volgende:
dan ben ik bang dat deze niet gaat lukken. wie bedenkt een nieuwe?
quote:Op donderdag 2 april 2009 13:47 schreef Schanulleke het volgende:
kast
kist
wist
west
best
beet
beer
deer
deur
Start: klam
eind: fris
muis mais mals malm palmquote:Op maandag 6 april 2009 22:39 schreef PhysicsRules het volgende:
muis -> palm
Heel goed, auto, alto, allo, alle is de enige mogelijkheid inderdaadquote:Op dinsdag 7 april 2009 10:02 schreef Feeeeble het volgende:
auto
alto
allo
alle
aloe
alom
klom
krom
kram
krak
wrak
Hij was inderdaad pittig!
kamp - tent
quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:05 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Heel goed, auto, alto, allo, alle is de enige mogelijkheid inderdaad
Volgens mij is het niet mogelijk......misschien wel met andere woorden.....quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:22 schreef Mexxa het volgende:
Regels zijn er om veranderd te worden hč. Misschien is 5 ook leuk, maar lijkt mij een zware klus
Wow... Dat was een beste bevalling! Netjes..quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:00 schreef PhysicsRules het volgende:
water
mater
meter
meten
meien
keien
krien
grien
groen
groed
grond
grind
grint
prent
krent
krenk
krank
drank
met dank aan Van Dale
Goed gedaan PhysicsRules!quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:00 schreef PhysicsRules het volgende:
water
mater
meter
meten
meien
keien
krien
grien
groen
groed
grond
grind
grint
prent
krent
krenk
krank
drank
met dank aan Van Dale
net één snellerquote:Op woensdag 8 april 2009 10:01 schreef Feeeeble het volgende:
logo
logt
loot
koot
knot
knop
knap
klap
klad
blad
![]()
baby - kind
Je hebt gelijk. Ik moet le-zenquote:Op woensdag 8 april 2009 10:17 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat je de letters op hun plaats laat.
gooi goot koot knot snot slot slet smet smijtquote:Op donderdag 9 april 2009 00:57 schreef Babbelegoegje het volgende:
semi - half
semi
demi (overjas van dunne stof )
demp
damp
lamp
lamt
lalt
halt
half
gooi > smijt
krabquote:
Check de op even, je mag telkens maar 1 letter veranderen.. Of zit je je van je nieuwe beginwoord te hijsen?quote:Op donderdag 9 april 2009 04:08 schreef jongewatdefakk het volgende:
[..]
krab
kras
klas
kaas
koos
roos
rook
raak
rank
rand
rond
rood
dood
doof
dolf
kolf
kalf
kalm
zalm
duurt ff maar dan heb je ook wat
wiet -> pijp
quote:Op donderdag 9 april 2009 04:19 schreef Mexxa het volgende:
[..]
Check de op even, je mag telkens maar 1 letter veranderen.. Of zit je je van je nieuwe beginwoord te hijsen?
Wat is een koep?quote:Op woensdag 8 april 2009 19:43 schreef Feeeeble het volgende:
leuk
leek
keek
koek
koep
soep
step
stop
stom
semi - half
Ah mooi. van Dale herkende het niet. Kende je het of had je het er bij gezocht?quote:
Opgezocht.....ik kende het woord zelf ook niet.......quote:Op donderdag 9 april 2009 13:27 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ah mooi. van Dale herkende het niet. Kende je het of had je het er bij gezocht?
Baby is moeilijk.quote:
quote:Op woensdag 8 april 2009 10:05 schreef PhysicsRules het volgende:
baby
babe
base
bast
bant
bint
bind
kind
uien -> stro
Wat mij betreft is het niet nodig om hier voor het een of ander te kiezen. Het is voor mij een spel van creativiteit, en zo'n regel beperkt dat. Je sluit nu bovendien worden uit.quote:Op donderdag 9 april 2009 10:06 schreef Feeeeble het volgende:
Bij het verander één letter spel telt de ij voor 2 letters.
ijltquote:Op zaterdag 11 april 2009 21:58 schreef PhysicsRules het volgende:
eerder met baby gespeeld.
[..]
baby
babe
base
bast
past
poep
ijlt -> wijs
Als ze in het Nederlands ingeburgerd zijn wel.quote:Op zondag 12 april 2009 00:09 schreef Babbelegoegje het volgende:
En buitenlandse woorden mogen dus ook ?
Was ook bezig met ijkt en inkt...kwam ook niet verder.quote:
Stom stom stom...ijle lucht, kan dus wel.quote:Op zondag 12 april 2009 23:01 schreef Babbelegoegje het volgende:
[..]
Was ook bezig met ijkt en inkt...kwam ook niet verder.
Wel aan ijle gedacht, maar dat is geen goed nederlands volgens mij. Moet een N achter.
ijlt -> wijsquote:
quote:
Morgen zal ik even opzoeken, dan heb ik Van Dale weer bij de hand. Ik heb het eerder gezien... Helaas is dit de enige manier om vanaf 'auto' ergens te komen.quote:allo De betekenis van dit woord is te vinden in Van Dale Online basis en Van Dale Online professioneel.
quote:Kramers woordenboek
tussenwerpsel
vooruit, schiet eens op: ~, aan het werk!
Lees de OP eensquote:
quote:Woordgolf wordt gespeeld met 4 letter woorden. Iedere 'beurt' mag er slechts 1 letter veranderd worden. De positie van de letters moet dezelfde blijven. Eigennamen zijn uitgesloten, net als woorden uit 'vreemde' talen. Uitzonderingen zijn uiteraard woorden die in het Nederlands ingeburgerd zijn zoals 'load' en 'save'.
Zat zeker nog op de verkeerde pagina...quote:
Togo staat in de dikke van Dale als staat in Afrika.quote:Op dinsdag 21 april 2009 01:16 schreef PhysicsRules het volgende:
yoga
toga
togo
logo
logt
lost
lust
rust
togo is een beetje twijfelachtig, maar anders lukt het niet
Dat weet ik. Daarmee is het dus een eigennaam en eigenlijk niet toegestaan.quote:Op dinsdag 21 april 2009 03:23 schreef Babbelegoegje het volgende:
[..]
Togo staat in de dikke van Dale als staat in Afrika.
Ik heb die regel toegevoegd omdat ik het spel wel eens in de klas speel en daar hem je dan allerlei slimmeriken die ooms en tantes hebben met de meest uiteenlopende 4-letterige namen. Zaken die in de van Dale voorkomen zijn geen probleem lijkt me.quote:Op dinsdag 21 april 2009 08:40 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dat weet ik. Daarmee is het dus een eigennaam en eigenlijk niet toegestaan.
stopquote:Op woensdag 22 april 2009 19:06 schreef Dichtpiet. het volgende:
paar
paal
kaal
knal
knel
snel
stel
stop -> halt
quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:02 schreef PhysicsRules het volgende:
niks
nies