abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67667940
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:21 schreef fruityloop het volgende:

[..]

De beslissing is inderdaad aan de ouders, maar ik ben wel van mening dat een professional zoals de huisarts het eerste punt van informatie moet zijn, het internet is daarvoor te vrijblijvend naar mijn idee, iets wat je ook ziet rond het hele HPV vaccin verhaal, veel kreten daarover zijn klinkklare nonsens.
Eens inderdaad. Uiteindelijk staat het ouders vrij om te beslissen of zij hun kinderen al dan niet vaccineren, maar een huisarts is hierbij wel het eerste aanspreekpunt. Denk ook dat de gemiddelde huisarts iets meer weet over het HPV-vaccin dan de gemiddelde conspiracy-site..
pi_67682882
Lading bagger opgeruimd.

En @ de mensen die zitten te zeiken over dat ik met alle winden meewaai: als ik me de heel tijd anti-conspiracy of anti-gevestigde orde opstel is het ook niet goed.
Ik luister gewoon naar wat men te zeggen heeft en soms moet ik mijn koers gewoon even een beetje bijstellen. Wees blij dat ik geen stug figuur ben die continu voet bij stuk houdt. Ik laat me juist graag overtuigen omdat ik ook niet altijd alles weet.
Ik ben wel vaak kritisch op conspiracies, maar dat ben ik als PERSOON, en NIET als moderator! Ik geloof echt wel dat er meer speelt, maar als dingen makkelijker op reguliere manieren te verklaren vallen dan met een conspiracy, dan pas ik Ockham's scheermes toe.

Daarbij; 5 mensen waartegen ik op zou kijken? WTF?!? Ik zou dan graag willen weten wie dat zijn, want ik heb zowat IEDEREEN hier wel eens gecorrigeerd; zowel aan de believers-kant als aan de "gevestigde-orde-kant" om het maar zo eens te noemen. OOK heb ik het voor zowat iedereen wel eens opgenomen als ik merkte dat dingen te ver gingen.

Tegen wie zou ik op moeten kijken hier? Zowat iedere vaste bezoeker hier is wel eens over de schreef gegaan en dat heb ik dan niet door de vingers gezien, in ieder geval NIET met een disproportioneel verschil tussen de ene member(groep) en de andere.

En mochten er topics voor jullie gevoel onterecht gesloten zijn, dan hoor ik het graag in het feedback topic!
(Commentaar op deze post overigens ook.)

[ Bericht 6% gewijzigd door ToT op 03-04-2009 20:42:57 (Wat genuanceerd & uitgebreid) ]
pi_67684253
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:50 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Eens inderdaad. Uiteindelijk staat het ouders vrij om te beslissen of zij hun kinderen al dan niet vaccineren, maar een huisarts is hierbij wel het eerste aanspreekpunt. Denk ook dat de gemiddelde huisarts iets meer weet over het HPV-vaccin dan de gemiddelde conspiracy-site..
Daarbij heeft een huisarts ook goede achtergrondkennis over alle ziektes, die in het vorige topic werden genoemd, om te weten dat het klinkklare onzin is.
Het is natuurlijk altijd fout als een huisarts ongevraagd zegt dat je die prik moet halen. Als je hem/haar om advies vraagt, is hij overigens ook verplicht de voordelen en nadelen eerlijk te vertellen.
Dat huisartsen bonussen krijgen als ze bepaalde medicijnen voorschrijven is ook onzin. In amerika worden er nog wel eens reisjes aangeboden en andere leuke cadeautjes maar in Nederland valt dat allemaal mee.
pi_67698178
Ontopic verder gaan s.v.p.

Het is goed dat het geblaat over mijn moderatorschap in het feedback topic is geplempt, maar het is NIET de bedoeling dat er OOK HIER over gedramd wordt.
  zaterdag 4 april 2009 @ 11:37:17 #45
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_67700059
OT:

Vaccinatie is imho niet per definitie onzin, maar over het algemeen is de massa wel érg mak in het laten inspuiten van god-knows-what, zonder zich af te vragen of het noodzakelijk of nuttig is.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_67700351
True, true.
Buiten dat zet ik ook mijn vraagtekens bij heel veel andere dingen die we dagelijks binnen krijgen.
pi_67705763
Ontopic even mijn mening over vaccinatie in het algemeen dan maar .

Ik vind vaccinatie zeker geen onzin - ik kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat je je kinderen bijvoorbeeld niet laat inenten. Het is een inmiddels goed beproefde methode, en het werkt zeer goed tegen de verspreiding van ziektes die vroeger een grote dodelijke epidemie vormden. Wel vind ik het goed dat men bij een nieuwe vaccinatie veel informatie in wint, dat heb ik zelf ook gedaan.

Ik moet binnenkort nog even mijn hepatitis-A injectie halen, dat wordt aangeraden als je naar Egypte gaat.
pi_67710895
Stel dat autisme (deels) door vaccinatie veroorzaakt zou worden, dan denk ik dat een zeer gering aantal kinderen met een autistische aandoening absoluut niet zwaarder weegt dan een veel grotere hoeveelheid kinderen en volwassenen die aan allerlei enge ziektes overlijdt. Grote kans dat de kinderen die die aandoening hebben gekregen anders wel de ziekte zelf hadden gekregen waarvoor ze nu dus ingeënt zijn.

Wel vind ik dat er zeer kritisch gekeken moet worden naar de hulpstoffen die in die vaccinatie zitten.
pi_67712616
Dat ben ik met je eens, maar gelukkig zijn de bekende probleemgevallen, oa het welbekende kwik (wat eigenlijk thimerosal = een kwikverbinding is) bijvoorbeeld nooit onderdeel geweest van een vaccin in het rijksprogramma in Nederland. (iets waar Dhr. Lambiekje constant over heen leest) En 1 v/d redenen waarom autisme meer lijkt voor te komen is het feit dat ze sinds een aantal jaar een paar andere syndromen, oa asperger en pdd-nos er ook onder laten vallen..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_67712667
Precies, ook dat. En daarbij dacht men vroeger veel vaker: "Het is gewoon een erg rustig kind" en verwijst men tegenwoordig de kids veel eerder naar een psych voor een onderzoek.
pi_67713915
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 21:02 schreef fruityloop het volgende:
Dat ben ik met je eens, maar gelukkig zijn de bekende probleemgevallen, oa het welbekende kwik (wat eigenlijk thimerosal = een kwikverbinding is) bijvoorbeeld nooit onderdeel geweest van een vaccin in het rijksprogramma in Nederland. (iets waar Dhr. Lambiekje constant over heen leest) En 1 v/d redenen waarom autisme meer lijkt voor te komen is het feit dat ze sinds een aantal jaar een paar andere syndromen, oa asperger en pdd-nos er ook onder laten vallen..
Klopt idd, men noemt dit nu autisme-spectrum-stoornissen, of simpelweg ASS. Het komt niet meer voor, het wordt gewoon meer gediagnosticeerd. Ditzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor ADHD en dyslexie. Waar men 30 jaar geleden gewoon riep 'het kind is erg druk/rustig/dom (want kan niet leren lezen)' wordt nu iets verder gekeken en de oorzaak achterhaald.
pi_67714378
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 21:49 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Klopt idd, men noemt dit nu autisme-spectrum-stoornissen, of simpelweg ASS. Het komt niet meer voor, het wordt gewoon meer gediagnosticeerd. Ditzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor ADHD en dyslexie. Waar men 30 jaar geleden gewoon riep 'het kind is erg druk/rustig/dom (want kan niet leren lezen)' wordt nu iets verder gekeken en de oorzaak achterhaald.
Niet dat het mij wat uitmaakt, maar ik dacht dat jij een believer was?
pi_67714556
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 22:07 schreef ToT het volgende:

[..]

Niet dat het mij wat uitmaakt, maar ik dacht dat jij een believer was?
Huh ? Nee joh ! Tenminste, niet als jij met believer iemand bedoelt die in dezelfde onzin gelooft als Lambiekje . Ik ben voor vaccinatie en ben ervan overtuigd dat AIDS bestaat .

Ik was alleen eigenlijk opgehouden hier te reageren omdat Lambiekje nooit normaal inhoudelijk reageert. Nu zijn er echter weer wat andere mensen waarmee ik het wel interessant vind om hierover van gedachten te wisselen .
pi_67714579
Overigens studeer ik Pedagogische Wetenschappen - het zou dan een beetje raar zijn als ik geloofde dat autisme e.d. te verhelpen was met een dieet .
pi_67714868
Whehehe okee dan! Ow ik meende me te herinneren dat je nogal positief over Lambiekje's visies was, maar blijkbaar haal ik jou door de war met iemand anders.

Ik moet wel zeggen dat Biekje me wel wat aan het denken heeft gezet hoor; ik heb nu wel mijn vraagtekens bij de keuzes van ladingen en ladingen ouders in mijn omgeving om hun dochters die vaccinatie te laten halen; het is echt te kort getest!
pi_67715056
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 22:24 schreef ToT het volgende:
Whehehe okee dan! Ow ik meende me te herinneren dat je nogal positief over Lambiekje's visies was, maar blijkbaar haal ik jou door de war met iemand anders.

Ik moet wel zeggen dat Biekje me wel wat aan het denken heeft gezet hoor; ik heb nu wel mijn vraagtekens bij de keuzes van ladingen en ladingen ouders in mijn omgeving om hun dochters die vaccinatie te laten halen; het is echt te kort getest!
Ik vind het ook prima hoor, dat mensen daar goed over nadenken en zich uitgebreid laten informeren. Maar dat deze vaccinatie nog niet uitgebreid getest is, wil niet zeggen dat alle andere vaccinaties dan ook maar bedoeld zijn om de wereldbevolking uit te roeien .
pi_67715144
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 22:31 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Ik vind het ook prima hoor, dat mensen daar goed over nadenken en zich uitgebreid laten informeren. Maar dat deze vaccinatie nog niet uitgebreid getest is, wil niet zeggen dat alle andere vaccinaties dan ook maar bedoeld zijn om de wereldbevolking uit te roeien .
True, true.

Kijk, stel dat de NWO een echte droom van de Vrijmetselaars is en zij een grote invloed hebben op hoe dingen in de wereld gebeuren, dan NOG is er ongelooflijk veel controle op veel dingen, zoals medicijnen e.d.
"Ze" kunnen onmogelijk iedereen in "hun" macht hebben.
pi_67718430
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 22:13 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Huh ? Nee joh ! Tenminste, niet als jij met believer iemand bedoelt die in dezelfde onzin gelooft als Lambiekje . Ik ben voor vaccinatie en ben ervan overtuigd dat AIDS bestaat .

...
??? Beweer je soms dat AIDS veroorzaakt is door vaccinaties ?
pi_67721039
quote:
Op zondag 5 april 2009 00:42 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

??? Beweer je soms dat AIDS veroorzaakt is door vaccinaties ?
Volgens mij haakte ze gewoon in op meerdere stellingen van Lambiekje en wilde ze aantonen dat ze zich niet helemaal kan vinden in zijn stellingen!
pi_67721243
quote:
Op zondag 5 april 2009 09:36 schreef ToT het volgende:

[..]

Volgens mij haakte ze gewoon in op meerdere stellingen van Lambiekje en wilde ze aantonen dat ze zich niet helemaal kan vinden in zijn stellingen!
Haha, ja.

Ik weet heel goed dat AIDS veroorzaakt wordt door het HIV-virus hoor .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')