Maar voorlopig nog niet in zichtquote:Op dinsdag 7 april 2009 19:54 schreef henkway het volgende:
de markt zoekt een bodem, en die is er wel
Het zat er idd al een tijdje aan te komen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:57 schreef Doc het volgende:
[..]
\
Verbaast me niet. Het zijn overigens niet de 10% die hier genoemd waren!
deze crisis gaat voorlopig ff niet over, denk dat nietquote:Op dinsdag 7 april 2009 22:39 schreef capricia het volgende:
Als het in dit tempo blijft gaan, dan is de crisis al lang weer voorbij voordat we op de -50% zitten...
Zeg ik dat dan?quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:40 schreef henkway het volgende:
[..]
deze crisis gaat voorlopig ff niet over, denk dat niet
6% per prijsverlaging.quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:07 schreef Scorpie het volgende:
6% is nog bij lange na niet de 20% - 50% waar iedereen het over heeft. Ik wacht de cijfers over een half jaar wel af
Dit jaar komen we uit op min 20%, dus over 3,5 jaar zitten we op min 50% als de trend zich doorzetquote:Op dinsdag 7 april 2009 22:39 schreef capricia het volgende:
Als het in dit tempo blijft gaan, dan is de crisis al lang weer voorbij voordat we op de -50% zitten...
Het is ook niet ondenkbeeldig dat de huizenprijzen door blijven dalen nadat de economie weer op gang is gekomen. De structurele problemen binnen de huizenmarkt blijven bestaan, er zijn jarenlang verkeerde huizen gebouwd, en door de vergrijzing en de massale opruiming onder babyboomers komen er steeds meer huizen vrij.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:39 schreef capricia het volgende:
In sommige regio's op de Veluwe zitten jonge stelletjes in hokjes van 20m2quote:Op woensdag 8 april 2009 10:26 schreef henkway het volgende:
Half jong Nederland blijft op kamers wonen met drie personen en de overheid maar 50 m2 appartementen bouwen van 1000 euro per maand
Idd veelal leven jonge stellen in caravans of omgebouwde schuurtjes bij de boerderij. Als ik rondfiets in de omgeving Barneveld zie ik dat veel.quote:Op woensdag 8 april 2009 10:32 schreef xenobinol het volgende:
[..]
In sommige regio's op de Veluwe zitten jonge stelletjes in hokjes van 20m2
1000 euro voor 50 m2???quote:Op woensdag 8 april 2009 10:26 schreef henkway het volgende:
Half jong Nederland blijft op kamers wonen met drie personen en de overheid maar 50 m2 appartementen bouwen van 1000 euro per maand
Tot 4144 euro. Maar het blijft een goeie deal. Zie http://postbus51.nl/nl/ho(...)n-kamer-verhuur.htmlquote:Ik heb zelf ook en jong stel op de zolderverdieping en ik denk dat ouderen dit in de toekomst gaan ontdekken om het lege huis en de portemonnee te vullen.
En het is nog belastingvrij ook voor particulieren tot 4500 euro per jaar
De gemeente zou moeten zorgen dat er voldoende woonruimte beschikbaar komt voor zijn ingezetenen. Uiteraard doen ze dat niet, want al die politici zijn corrupt as hell, hebben belang bij hoge huizenprijzen. Gelukkig gaat de huizenmarkt naar de klote, mooie tijden breken aanquote:Op woensdag 8 april 2009 10:41 schreef digitaLL het volgende:
Idd veelal leven jonge stellen in caravans of omgebouwde schuurtjes bij de boerderij. Als ik rondfiets in de omgeving Barneveld zie ik dat veel.
Het mag wel niet maar als het niet al te veel opvalt (shabby look) hoor je de gemeente er niet over.
Toch is dat bouwen van appartementen niet verkeerd. Want je merkt dat heel veel babyboomers hun doorzonwoningen verkopen om een (luxe) appartement nabij allerlei voorzieningen te betrekken. Die vraag is er dus wel zeker. Ik zie dat ook bij de ouders van mijn vrienden (60-70 jaar). Die kunnen of willen het huis en de tuin niet meer onderhouden, zijn nog maar met zijn tweeen of alleen en willen veilig in een appartement. Bovendien zijn appartementen wel een goede manier om ruimte te besparen.quote:Op woensdag 8 april 2009 10:26 schreef henkway het volgende:
Daarom moeten de woningbouwverenigingen die woningen verkopen aan de huurders moet je opletten wat een wijk dan opknapt.quote:Op woensdag 8 april 2009 12:09 schreef Lemmeb het volgende:
Ik liep gisteravond door zo'n jaren '70 wijk in een gemeente aan de rand van de Randstad. Wat een verpaupering zeg! Compleet afgebladderde kozijnen, ingezakte schuurtjes, afgefikte of afgestorven platsoentjes, ik werd er helemaal bedroefd van. Zeker gezien het feit dat ik zelf ook in zo'n wijk ben opgegroeid en er destijds met veel plezier woonde.
Dit ging al om koopwoningen.quote:Op woensdag 8 april 2009 12:42 schreef henkway het volgende:
[..]
Daarom moeten de woningbouwverenigingen die woningen verkopen aan de huurders moet je opletten wat een wijk dan opknapt.
De woningbouwcorporaties moeten gewoon de boel gaan renoveren. Daar zijn ze bij mij in de regio al 3 jaar mee bezig. Aanleiding was dat ze anders te veel geld moesten bijdragen aan de prachtwijken in de randstad. Nu begint alles er weer als nieuw uit te zien, maar het blijven dezelfde mensen die in die woningen zittenquote:Op woensdag 8 april 2009 12:42 schreef henkway het volgende:
Daarom moeten de woningbouwverenigingen die woningen verkopen aan de huurders moet je opletten wat een wijk dan opknapt.
En de corporaties moeten de opbrengst in de staatskas storten ipv schepen en resorts te kopen
Precies, een koopwoning word is voor steeds meer mensen onbetaalbaar. Met dank aan de stimuleringsmaatregel die HRA heetquote:Op woensdag 8 april 2009 12:50 schreef Lemmeb het volgende:
Dit ging al om koopwoningen.
Een groot deel van de middenklasse heeft gewoon geen geld meer om hun eigen huis fatsoenlijk bij te houden.
De Kadastercijfers zijn dan ook niet bepaald actueel: gaan over de periode een maand of 3 geleden.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:57 schreef Doc het volgende:
\
Verbaast me niet. Het zijn overigens niet de 10% die hier genoemd waren!
In dit tempo is daar een jaar of drie voor nodig. Dat is ongeveer gelijk aan dezelfde ontwikkelingen in de jaren 80. Of de crisis dan allang voorbij is, is maar zeer de vraag.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:39 schreef capricia het volgende:
Het aantal kamers/verdiepingen in de verhuur is inmiddels met 40% gestegen in een jaar.quote:Op woensdag 8 april 2009 10:26 schreef henkway het volgende:
Ik heb zelf ook en jong stel op de zolderverdieping en ik denk dat ouderen dit in de toekomst gaan ontdekken om het lege huis en de portemonnee te vullen.
En het is nog belastingvrij ook voor particulieren tot 4500 euro per jaar
Je bedoelt dat er meer aanbod komt als gevolg van de crisis, is goed mogelijk lijkt mij. Mensen gaan op zoek naar geld. Ik ga maar eens een huurverlaging bedingen bij mijn huisbaasquote:Op woensdag 8 april 2009 14:39 schreef watchers het volgende:
Het aantal kamers/verdiepingen in de verhuur is inmiddels met 40% gestegen in een jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |