wat weetz ik dan over koopsommen?quote:Op zondag 5 april 2009 21:27 schreef xenobinol het volgende:
Doe maar weer Zoek in 186.654 koopwoningen jeweetz
Gewoon lekker kijken, net als in de Wehkamp , bakkie koffie erbijquote:
Compenseer je toch gewoon met de HRAquote:Op zondag 5 april 2009 21:31 schreef CWH het volgende:
In ieder geval is er bij mij, omgeving Leiden, nog geen daling zichtbaar. Ik verwacht volgend jaar gewoon weer een hogere WOZ waarde te zien, dus mag ik gewoon weer lekker meer belasting betalen.
Sommige mensen hebben het opgegevenquote:Op zondag 5 april 2009 21:30 schreef LXIV het volgende:
Volgens zijn mij er dat een paar duizend minder dan tijdens de open dagen van de NVM.
WOZ-waarde is dan ook gebaseerd op 1 januari van het voorgaande jaar. Die van 2009 dus op 1 januari 2008. Die van 2010 op 1 januari 2009. Dus pas in 2011 kun je een verlaging verwachten.quote:Op zondag 5 april 2009 21:31 schreef CWH het volgende:
Inderdaad, het is heel moeilijk om onafhankelijke cijfers van de huizenprijzen te krijgen. Dat is denk ik mede een reden dat de huizenmarkt schijnbaar zo traag reageerd, het duurt gewoon maaaanden voor de statistieken doorkomen.
In ieder geval is er bij mij, omgeving Leiden, nog geen daling zichtbaar. Ik verwacht volgend jaar gewoon weer een hogere WOZ waarde te zien, dus mag ik gewoon weer lekker meer belasting betalen.
WB moet toch ergens de bonussen voor de ING vandaan halenquote:Op zondag 5 april 2009 21:35 schreef Wombcat het volgende:
WOZ-waarde is dan ook gebaseerd op 1 januari van het voorgaande jaar. Die van 2009 dus op 1 januari 2008. Die van 2010 op 1 januari 2009. Dus pas in 2011 kun je een verlaging verwachten.
o, ik dacht heel even dat je inhoudelijk inging op de post van doc. Sorryquote:Op zondag 5 april 2009 21:32 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Gewoon lekker kijken, net als in de Wehkamp , bakkie koffie erbij
quote:Op zondag 5 april 2009 21:15 schreef LXIV het volgende:
Niet onder de WOZ-waarde, dat weet ik niet. Maar de markt hier is toch wel behoorlijk ingezakt en de huizen die daadwerkelijk verkocht worden hebben -vaak- een korting van een procent of 10.
Veel WOZ-waarden zijn gebaseerd op de gemiddelde verkoopprijs van vergelijkbare woningen in dezelfde gemeente van zo'n anderhalf jaar geleden. Dat betekent dus dat volgens jou dat de woningen 10% onder de verkoopprijs verkocht worden. En behalve je mening dat dat het geval is heb ik daar nog geen met getallen onderbouwde bron van gezien. Ik zou het graag geloven als ik die bron zie. Het Kadester en CBS beschouw ik daarbij als betrouwbare bronnen.quote:Op zondag 5 april 2009 21:24 schreef LXIV het volgende:
10% ten opzichte van de verkoopprijzen van anderhalf jaar terug. Maar soms wel 15 en soms ook helemaal niks. Het is natuurlijk niet net zo'n transparante markt als die van bulkgoederen.
Dat heeft niets met bonussen te maken. Dat is gewoon zo geregeld.quote:Op zondag 5 april 2009 21:39 schreef xenobinol het volgende:
[..]
WB moet toch ergens de bonussen voor de ING vandaan halen
Die stijgt niet vrolijk mee als de WOZ stijgt - netzomin als dat die daalt als de HRA daalt. En mocht de WOZ dalen dat compenseert de gemeente dat door meer per WOZ euro te vragen dus daar verandert weinig aan voor je gemeente belasting: die zal zeker niet dalen.quote:Op zondag 5 april 2009 21:33 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Compenseer je toch gewoon met de HRA
Het aantal verkochtbordjes dat ik in de buurt zie is best groot de laatste tijd eigenlijk ...quote:Op zondag 5 april 2009 21:34 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben het opgegeven![]()
Of zou er toch nog wat verkocht zijn? We zien het binnenkort in de cijfers.
Als er ergens geen mensen meer nodig zijn, dan is het in de ICT wel. Ben zelf ICT'er en zie in de praktijk dat zeker 30% van het personeel redundant is. Die functies kunnen er permanent uit bij de bedrijven. PC's draaien immers veel stabieler dan jaren geleden.quote:Op zondag 5 april 2009 16:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan gaat hij op zoek naar een andere baan? ICT-ers zijn nog steeds hard nodig hoor.
Komt mede doordat je niet ff een huisje gaat kopen bij de lokale supermarkt. Er komt iets meer bij kijken en dat kost tijd.quote:Op zondag 5 april 2009 21:31 schreef CWH het volgende:
Inderdaad, het is heel moeilijk om onafhankelijke cijfers van de huizenprijzen te krijgen. Dat is denk ik mede een reden dat de huizenmarkt schijnbaar zo traag reageerd, het duurt gewoon maaaanden voor de statistieken doorkomen.
Je hebt de ontwikkelingen rond Ordina, Getronics, etc. even gemist?quote:Op zondag 5 april 2009 16:36 schreef Scorpie het volgende:
Dan gaat hij op zoek naar een andere baan? ICT-ers zijn nog steeds hard nodig hoor.
Die Fundateller maakt wel vaker vreemde sprongen in een paar dagen tijd. Zoals eerder rond Kerst er opeens 4000 woningen af waren die er een weekje later weer even snel bij kwamen.quote:Op zondag 5 april 2009 21:34 schreef xenobinol het volgende:
Sommige mensen hebben het opgegeven![]()
Of zou er toch nog wat verkocht zijn? We zien het binnenkort in de cijfers.
Weer dat gore trucje van makelaars. Huis eraf, hetzelfde huis erop. Al dan niet met een andere prijs. Zo "weten" de kopers niet dat het huis al eeuwen te koop staat.quote:Op maandag 6 april 2009 15:52 schreef watchers het volgende:
[..]
Die Fundateller maakt wel vaker vreemde sprongen in een paar dagen tijd. Zoals eerder rond Kerst er opeens 4000 woningen af waren die er een weekje later weer even snel bij kwamen.
Zeer waarschijnlijk inderdaad. Je zou alleen denken dat ze dat wat slimmer zouden aanpakken ipv zo bleeding obvious. Alsof iemand gelooft -ok, er zijn altijd wel een paar te vinden desondanks- dat er opeens in een paar dagen 4000 huizen zijn verkocht uit de blauwe lucht.quote:Op maandag 6 april 2009 15:55 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Weer dat gore trucje van makelaars. Huis eraf, hetzelfde huis erop. Al dan niet met een andere prijs. Zo "weten" de kopers niet dat het huis al eeuwen te koop staat.
Ach, de echte cijfers worden sowieso niet via Funda vergaard, dus de mensen die de beslissingen nemen zullen niet warm of koud worden van dit trucje.quote:Op maandag 6 april 2009 16:05 schreef watchers het volgende:
[..]
Zeer waarschijnlijk inderdaad. Je zou alleen denken dat ze dat wat slimmer zouden aanpakken ipv zo bleeding obvious. Alsof iemand gelooft -ok, er zijn altijd wel een paar te vinden desondanks- dat er opeens in een paar dagen 4000 huizen zijn verkocht uit de blauwe lucht.
Je zou in dat kader -ivm de samenwerking met de LVM- juist verwachten dat die teller dan met tienduizenden tegelijk zou zijn opgehoogd. De LVM heeft tenslotte ook wel een aardig bestand. Dat is dus niet gebeurd.quote:Op maandag 6 april 2009 15:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ik zie de laatste tijd regelmatig niet nvm huizen op funda komen welke al lang te koop staan (of soms zelfs al verkocht zijn). Sterker nog, de laatste weken zijn het vooral deze huizen die erbij komen.
Onzin. De MBO-ICT-ers misschien, de HBO+ opgeleide mensen zijn juist harder nodig dan ooit. Juist omdat bedrijven tegenwoordig automatiseren.quote:Op maandag 6 april 2009 10:20 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Als er ergens geen mensen meer nodig zijn, dan is het in de ICT wel. Ben zelf ICT'er en zie in de praktijk dat zeker 30% van het personeel redundant is. Die functies kunnen er permanent uit bij de bedrijven. PC's draaien immers veel stabieler dan jaren geleden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |