quote:
Op maandag 8 juni 2009 22:57 schreef XXXKarinXXX het volgende:Ik kan me voorstellen dat je er niet meteen een ritme in hebt zitten.
Maar na een week of 2 kan ik toch wel even naar bijv. de winkel zonder dat ik een voedtussenstop moet inlassen?
En het moet ook leuk blijven voor Meike natuurlijk, als we niet even een tripje naar de speeltuin kunnen maken omdat broertje/zusje elk moment kan komen en mams niet in het openbaar wil voeden, hebben we ook wel een probleem denk ik.
Maar goed, misschien zie ik wel teveel beren op de weg.
We beginnen "gewoon" met bv en hopelijk gaat het allemaal goed.
Hebben jullie als bv-mama's ook na de geboorte meteen je kindje een poos op je buik gehad tot hij ging drinken?
Ze zeiden vanavond op die voorlichtingsavond dat dat superbelangrijk was. En dat je er echt voor moet waken dat ze je baby niet gaan weghalen voor allerlei testen en wegen enzo (behalve natuurlijk als het kindje het niet goed doet en er door een arts naar gekeken moet worden)
Een ritme heb ik bij geen van beide kindjes gemerkt (de jongste is uiteraard nog te jong om een ritme te kunnen hebben).
Dat zal er na een tijdje wel gekomen zijn hoor.
Ik heb geen idee hoe veel uur er tussen zat, maar vooral in de avond drinken ze graag kort na elkaar. En dan zit je meestal gezellig thuis op de bank. Echt heel frequent- zoals ik hier soms lees - heb ik nooit gevoed. Meestal kwamen/komen we aan 7-8-9 voedingen per dag, terwijl men in de eerste weken 8-12 voedingen als normaal en aangewezen noemt.
Ik ging ook rustig naar de winkel, maar ik plande het in het begin wel vaak zo dat ze net gegeten had. En dan kan je rustig genieten van je uitstapje.
Ik was ook erg preuts (en ben dat nog, ik trek me nog steeds terug als er bezoek is), maar na een tijdje kon ik wel discreet voeden in het openbaar.
Er vooraf over nadenken is goed, maar je hoeft natuurlijk nu al geen beren op de weg te spotten

Wat betreft het op de buik hebben... dat was hier geen van beide keren zo. In de verloskamer hebben ze een tijd op me gelegen, daarna werden ze gewogen en aangekleed, en daarna mochten we even terug naar de arbeidskamer.
Daar werden ze wel binnen het uur aangelegd (dat is hier zo'n beetje de richtlijn, om binnen die tijd voor de eerste keer aan te leggen) en dat ging gewoon goed.