abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69811566
Leuk die reacties van jullie op het lange voeden
Ik heb ze eigenlijk nog niet gehad geloof ik, alleen maar positieve reacties dat ik nog voed en kolf op het werk
  maandag 8 juni 2009 @ 00:26:16 #202
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_69814067
Mijn ouders vinden het wel een beetje raar dat ik nog voed, maar maken daar verder geen punt van. Je merkt het aan vragen van: maar ze is toch al 1? Mijn reactie: "Ja en? Dan is het ook nog steeds gezond "
Mijn schoonmoeder vindt het heel leuk, zij vertelde vorige week vol trots tegen haar moeder (oma van mijn man dus) dat Marlien nog borstvoeding krijgt .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_69819966
Dat vond ik ook zo leuk, dat je omgeving vaak meegroeit in het lange voeden...
Van mijn vader weet ik bijvoorbeeld goed dat hij voorheen voeden tot 1 jaar + maar raar vond. Maar hij zei vaak met enige trots: "ja, dat is omdat ze nog borstvoeding krijgt" (Of gewoon, een andere manier om te laten merken dat hij het normaal vond dat L nog bij me dronk)
Ook voor onze vrienden is nu lang(er) voeden een pak "normaler" gaan ogen. Echt fijn.
pi_69844707
Leuk om te lezen hoe dat gaat Owlet! Ik zit er ook aan te denken om contactpersoon te gaan worden, maar dan bij de VBN (LLL zit niets in Drenthe zag ik).
quote:
Op maandag 8 juni 2009 22:32 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

nee toen zijn we meteen met de fles begonnen.
Ik ben heel benieuwd hoe dit zal gaan, en hoe ik me erbij voel.
Het punt is dat ik een beetje preuts ingesteld persoon ben, en ik niet weet of ik me er happy bij zal voelen, maar dat zien we dan wel. En ik trek me echt wel terug als er visite is en er gevoed moet worden.
En wat ik me ook afvraag, je voedt op verzoek, maar heb je dan voor de rest nog een leven? Of komt er wel iets van een schema in na verloop van tijd?
Dit hoort misschien meer in het bv topic thuis, sorry voor de offtopic
Even gekopieerd uit het zwangerschap topic.
In het begin is het veel voeden en weinig ritme. De ritme en regelmaat (klinkt altijd vreselijk), komt vanzelf, elke keer weer iets meer. Elke keer zit er meer tijd tussen een voeding. Eerst kan het om het uur zijn, dan om de 2 uur en op een gegeven moment om de 3 uur. Je bent dus wel veel met voeden bezig.
In het begin vond ik het echt wel heel zwaar, maar nu terugkijkend kan ik me die hele zware periode niet eens meer echt voor de geest halen. Ik vond het vooral zwaar dat ik altijd alle voedingen moest doen.
Echt ritme qua drinken hebben wij nog steeds niet echt, op creche dagen kan ze het met een stuk minder voedingen af, waarschijnlijk is het ook een stukje gemak van mijn kant.

Nu is ze bijna een jaar en drinkt ze nog lekker. Als ik terugkijk is het het helemaal waard geweest!
  maandag 8 juni 2009 @ 22:52:36 #205
11682 Moonah
Jolie femme
pi_69845274
Toevallig zag ik net in de gids dat er morgen op België 1 een reportage komt over borstvoeding. Over 'onthaalmoeders', zij geven bv aan kinderen van een ander (P_iglet!).
Programma heet Koppen XL, begint om 21.25u.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_69845493
Ik kan me voorstellen dat je er niet meteen een ritme in hebt zitten.
Maar na een week of 2 kan ik toch wel even naar bijv. de winkel zonder dat ik een voedtussenstop moet inlassen?
En het moet ook leuk blijven voor Meike natuurlijk, als we niet even een tripje naar de speeltuin kunnen maken omdat broertje/zusje elk moment kan komen en mams niet in het openbaar wil voeden, hebben we ook wel een probleem denk ik.
Maar goed, misschien zie ik wel teveel beren op de weg.
We beginnen "gewoon" met bv en hopelijk gaat het allemaal goed.

Hebben jullie als bv-mama's ook na de geboorte meteen je kindje een poos op je buik gehad tot hij ging drinken?
Ze zeiden vanavond op die voorlichtingsavond dat dat superbelangrijk was. En dat je er echt voor moet waken dat ze je baby niet gaan weghalen voor allerlei testen en wegen enzo (behalve natuurlijk als het kindje het niet goed doet en er door een arts naar gekeken moet worden)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_69845866
quote:
Op maandag 8 juni 2009 22:57 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Hebben jullie als bv-mama's ook na de geboorte meteen je kindje een poos op je buik gehad tot hij ging drinken?
Ze zeiden vanavond op die voorlichtingsavond dat dat superbelangrijk was. En dat je er echt voor moet waken dat ze je baby niet gaan weghalen voor allerlei testen en wegen enzo (behalve natuurlijk als het kindje het niet goed doet en er door een arts naar gekeken moet worden)
Fons wel, die dronk meteen en is dat blijven doen.
Elodie had niet echt interesse en haar hebben ze dan maar eerst aangekleed en nagekeken. Zij dronk uiteindelijk maar pas de volgende dag echt goed.
pi_69849375
Het eerste wat Elin deed na de geboorte was aanhappen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik ben nog lang niet klaar met voeden en dat terwijl ik dacht dat het niets voor mij zou zijn
nu al meer dan 5 maanden
pi_69851284
Wat een superlieve foto

L. hapte ook meteen aan, klein als hij was (en heeft toen de eerste 2 maanden 12 uur op een dag gedronken, lang leve de te vroege kindjes )
pi_69852223
De oudste werd meteen na de eerste kennismaking nagekeken een aangekleed. Ik was te hyper om het erg te vinden, ook al had ik me anders voorgenomen
Daarna heb ik haar aangelegd, scheef en raar liggend omdat de verpleging niet wilde helpen maar ik het perse wilde doen.

De jongste kwam na de bevalling op mijn buik en die heb ik pas afgegeven toen ze even had gedronken.

Een bevalling is geen statisch iets dus er kunnen altijd dingen gebeuren waardoor het niet lukt om de baby meteen aan te leggen. En dan gaat de borstvoeding meestal echt wel goed daarna. Het is handig om gebruik te maken van de alertheid van de baby zo na de geboorte. Het is alsof ze dan helemaal ingesteld zijn op leren drinken, een paar uur later zijn ze vaak zo moe.

Wat misschien nog wel belangrijker is (in mijn ogen dan) dan direct na de geboorte drinken is direct na de geboorte bloot huid op huid contact. En dat helpt ook vreselijk goed bij de BV
  dinsdag 9 juni 2009 @ 09:15:56 #211
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_69852262
Jen wilde helemaal niet drinken... En de verpleging holp ook niet echt mee... Huid op huid heeft Jen ook niet gehad.. Maar alles is gelukkig nog goed gekomen.

Kleurdoos, ik vind je foto echt superlief!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_69852291
Het is ook vet gezellig, zo'n klein wondertje op je buik
Wij kwamen er pas ná de placenta (en die kwam een kwartier!!!! na L. ) achter dat hij een jongetje was We waren nog aan het bewonderen en knuffelen (een échte baby! Kijk nou! Teentjes! )
De verloskundige *mompelmompel* placenta ziet er mooi uit, kijk, zo de baby gezeten! Wij Zij: weten jullie eigenlijk al wat het is?
Wij: nee

Zoiets!

Gisteren ben ik zo hard gebeten dat er bloed uit kwam :/ Moet hij niet te vaak doen Hij wilde spelen, niet drinken....
  dinsdag 9 juni 2009 @ 09:19:06 #213
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_69852303
Freecell!!! AUW!!!!
pi_69852351
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 09:19 schreef Ticootje het volgende:
Freecell!!! AUW!!!!
Ja!
Als hij het echt vaak gaat doen wordt het wel einde verhaal ben ik bang!
Al wilde ik wel graag het eerste jaar vol maken
Maar hij dreigt nu ook boventanden te krijgen.
pi_69852423
Auw freecell!

Ik hoop dat hij snel door heeft dat het niet de bedoeling. Vast wel, volgens mij hebben de meeste kinderen dat na een of twee keer afkoppelen bij bijten wel door
  dinsdag 9 juni 2009 @ 10:14:12 #216
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69853539
Noah had ademhalingsproblemen en werd meteen na de geboorte naar een andere ruimte gebracht. Ik had hem amper gezien, en alleen van de achterkant. Pas een dik uur later werd ie even weer bij mij gebracht in couveuse, en kon ik hem niet eens aanraken, laat staan aanleggen. Pas 4 uur na de bevalling kon ik hem langer dan een paar minuten bekijken Nog steeds niet vastgehouden. Pas de volgende ochtend is ie voor het eerst aangelegd. Hij heeft nooit goed willen drinken uit de borst, nog met tepelhoedjes geprobeerd, maar in de tussentijd kreeg ie al sondevoeding én al snel ook flesjes. Al gauw liep mijn productie, met kolven op gang gebracht, enorm terug en ben ik gestopt. Ik moest huilen van ellende als ik hem aan moest leggen, en het was persen met de kolf om er nog genoeg uit te krijgen tot de winkels open gingen om kv te halen.
Ik wou dat ik er toen meeeer van had geweten, dan had het helemaal niet het einde van de bv te hoeven betekenen.

Dat heeft me altijd dwars gezeten, dus toen Hannah is geboren heb ik wel vrij snel na de bevalling gevraagd of ze aangelegd mocht worden. Ze is wel eerst gewogen en ik ben geloof ik ook eerst gehecht. Maar het was wel binnen een uur. De eerste dagen wilde ze niet veel drinken, is ook flink afgevallen en het leek er even op dat ik haar moest gaan bijvoeden met afgekolfde melk. Gelukkig had ze net op tijd het trucje door Sindsdien is het heel wisselend hoe vaak ze drinkt. Soms elk uur, soms 4 uur ertussen. Dat o het uur is gelukkig niet meer zo vaak als in het begin, dus ik vind het goed te doen zo.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_69853842
quote:
Op maandag 8 juni 2009 22:57 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je er niet meteen een ritme in hebt zitten.
Maar na een week of 2 kan ik toch wel even naar bijv. de winkel zonder dat ik een voedtussenstop moet inlassen?
En het moet ook leuk blijven voor Meike natuurlijk, als we niet even een tripje naar de speeltuin kunnen maken omdat broertje/zusje elk moment kan komen en mams niet in het openbaar wil voeden, hebben we ook wel een probleem denk ik.
Maar goed, misschien zie ik wel teveel beren op de weg.
We beginnen "gewoon" met bv en hopelijk gaat het allemaal goed.

Een ritme heb ik bij geen van beide kindjes gemerkt (de jongste is uiteraard nog te jong om een ritme te kunnen hebben).
Dat zal er na een tijdje wel gekomen zijn hoor.
Ik heb geen idee hoe veel uur er tussen zat, maar vooral in de avond drinken ze graag kort na elkaar. En dan zit je meestal gezellig thuis op de bank. Echt heel frequent- zoals ik hier soms lees - heb ik nooit gevoed. Meestal kwamen/komen we aan 7-8-9 voedingen per dag, terwijl men in de eerste weken 8-12 voedingen als normaal en aangewezen noemt.
Ik ging ook rustig naar de winkel, maar ik plande het in het begin wel vaak zo dat ze net gegeten had. En dan kan je rustig genieten van je uitstapje.
Ik was ook erg preuts (en ben dat nog, ik trek me nog steeds terug als er bezoek is), maar na een tijdje kon ik wel discreet voeden in het openbaar.
Er vooraf over nadenken is goed, maar je hoeft natuurlijk nu al geen beren op de weg te spotten

Wat betreft het op de buik hebben... dat was hier geen van beide keren zo. In de verloskamer hebben ze een tijd op me gelegen, daarna werden ze gewogen en aangekleed, en daarna mochten we even terug naar de arbeidskamer.
Daar werden ze wel binnen het uur aangelegd (dat is hier zo'n beetje de richtlijn, om binnen die tijd voor de eerste keer aan te leggen) en dat ging gewoon goed.
pi_69877186
Mooi en fijn om jullie ervaringen te lezen.
Ik ga er alles aan doen om onze baby gelijk te kunnen aanleggen.
(indien mogelijk)
Tis zowiezo even afwachten, mijn placenta kwam de vorige keer niet compleet eruit, dus nu is het afwachten of dat goed gaat. Anders kan ik meteen door voor een curretage, en dan heb je weer een heel ander verhaal.
Maar we gaan er maar vanuit dat alles goed gaat, en dan gaan we gewoon 100% voor bv.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_69877619
Wat leuk om te lezen, Karin! Weet je wat ik nou vooral zo leuk vind? Dat je schrijft
quote:
en dan gaan we gewoon 100% voor bv.
inplaats van het veel gehoorde "ik probeer het wel maar als het niet lukt...". En eigenlijk zit er vaak helemaal geen verschil tussen de intentie maar het komt toch anders over
pi_69913656
Poeh, wat vind ik dit moeilijk zeg... We willen hier zo graag maar het gaat maar moeizaam.

Na de geboorte is Kobus wel aangelegd en ook vrij snel, hij hapte wel aan maar zoog niet door. Omdat hij tijdens de bevalling een verlaagde hartslag had besloten ze dat het goed was om hem wat voeding te geven met mijn pink en een spuitje. Hypo-allergeen. Daarna zijn we naar huis gegaan en hebben het aanleggen nog een keer vergeefs geprobeerd.

Pas de volgende ochtend kwam de kraamverzorgster en ging het als volgt, aanleggen, lukte niet, 10 cc kunstvoeding met het spuitje. Op de derde dag hebben we een kolf gehuurd. Nu geven we gen kunstvoeding meer, bijna en alleen afgekolfde moedermelk, maar wel met het spuitje. Hij wil gewoon niet doorzuigen. Bovendien associeert hij nu een bepaalde houding + pink met voeding ipv de borst. Vannacht om 6.00 heeft hij trouwens wel heel lang aan de borst gezogen, maar vandaag was dat weer helemaal weg.

We moeten de hoeveelheid voedsel omhoog brengen omdat hij anders teveel af valt dus ze hadden het over en flesje.
Maar dat is toch niet slim ivm de verschillende zuigmethodes?

Het zullen ook de kraamtranen wel zijn die beginnen aangezien iedereen om ons heen goede hoop heeft, maar mijn gevoel is nu at het niet gaat lukken en nou moet ik er zo van huilen...

Als iemand nog tips heeft heel graag.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:30:23 #221
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_69913783
Oeke, er zijn heel veel tips te geven, zoals vaak proberen, verschillende houdingen waarin je voedt, na een beetje kolven aanleggen.
Maar de beste tip is misschien professionele hulp inschakelen, als je echt door wil zetten. Bel een vrijwilligster of leidster van LLL, VBN of een lactatiekundige (dat laatste kost vaak wel geld, als je verzekeraar niet vergoedt).
Zij kunnen meedenken of meekijken.
Succes!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:31:46 #222
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_69913840
En wat je zegt, een flesje is heel anders dan aan de borst drinken, dus zolang je met vingervoeden vooruit kunt, zou ik dat doen. Misschien om de twee uur een kleinere hoeveelheid dan om de drie uur een grotere hoeveelheid (ik gok dat de kraamverzorgster dat ritme aanhoudt?)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:32:56 #223
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_69913891
oeke, heb je al een laktatiekundige gebeld?? De meeste verzekeringen vergoeden de consulten. Ik denk dat wij je hier echt niet meer voldoende kunnen helpen. Een laktatiekundige komt bij je langs, kijkt met je mee en maakt samen met jou een plan van aanpak. Goed dat je hulp vraagt! Kijk even op www.nvlborstvoeding.nl voor een lactatiekundige in de buurt. Doen hoor!
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:33:29 #224
62233 Jelief
ikke lief!
pi_69913915
Och Meis, mijn 1e tip is een lactatiekundige bellen- zo snel mogelijk-
En dan las iklaatst van Owlet een goede tip. Het is een beetje de tijd na de geboorte nabootsen, Kobus bloot op jouw blote borsten en hem zelf op zoek laten gaan naar je tepel, net zoals pasgeboren babytjes dat doen. Wellicht dat zijn instinct het dan ineens wel doorheeft. En misschien is donormelk een optie?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:35:40 #225
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_69914018
Is het geen optie om de bijvoeding te kolven? Alles wat je aan kunstvoeding geeft maak je zelf niet aan. Maar nogmaals, ik denk echt dat een laktatiekundige hier beter in kan helpen dan een vrijwilliger. Je kan even bellen met de lll of de vbn, dat is gratis en misschien krijg je nuttige tips.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')