abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68028763
vlees is idd van beest en iedereen die niet begrijpt dat vlees niet meer dan spieren zijn van knuffelbare beestjes, zijn enigsinds onwetend
pi_68028790
Waar ik me altijd nog over verbaas is bont vs. leer.
Een leren jas is ok, een bontjas is not done.

Voor de mensen die het niet weten:
leer is huid zonder haar.
bont is huid met haar.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_68028815
quote:
Op woensdag 15 april 2009 02:09 schreef Jegorex het volgende:

bont is huid met haar.
idd
  woensdag 15 april 2009 @ 02:19:24 #129
84524 Morwen
I got life
pi_68028854
quote:

bont is huid met haar.
Bont wordt vaak verkregen door het doodknuppelen of martelen van een dier. Soms worden ze er nog halflevend van ontdaan. Alles onder het mom dat er geen gaatjes in de vacht mogen komen en vergassen zal wel te arbeidsintensief zijn.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_68028878
goed leer is ook gaatjes vrij etc,, wie zegt met 100% zekerheid dat dei beesten om het leer niet dood geknuppelt worden en die voor de bont niet humaan ( voor zover mogelijk) gekilt zijn
  woensdag 15 april 2009 @ 02:24:32 #131
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_68028895
quote:

bont is huid met haar.
Hm, leer is doorgaans van koeien/varkens ed, bont is meestal van "knuffeldiertjes" zoals nertsen/konijnen.
Bij runder leer is doorgaans de rest van de koe ook nog gebruikt (voor frikandellen ), bij bont gaat de rest van het beestje doorgaans in de recyclebak.

ik kan me wel vinden in de logica dat bont verwerpelijk is omdat je een dier dood voor uitsluitend 1 deel en de rest weg gooit, de "knuffelfactor" zegt me daarin tegen niets, bont van een konijn waarvan de rest in de braadpan beland heb ik geen moeite mee.
pi_68029870
quote:

bont is huid met haar.
Als vegetariër is het wel vreemd om tegen bont te zijn en wél leer te dragen.
Ik ben geen vegetariër en wel tegen bont. Ik gebruik rund en varkensleren producten, maar ik eet dan ook rund en varkensvlees.

Maar ik eet géén nertsenvlees dus draag ik de huid van die beesten ook niet. Als een beest toch sterft om opgegeten te worden kan je beter zoveel mogelijk ervan gebruiken. Een beest alleen doodmaken voor een luxe product vind ik te ver gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Commander_Koen op 15-04-2009 13:52:53 ]
pi_68034473
quote:
Op maandag 30 maart 2009 19:24 schreef PiRANiA het volgende:
En terecht. Ouders moeten niet liegen over vlees tegen hun kinderen.
dat dus

geweldig initiatief van deze dame
Ja doei.
  woensdag 15 april 2009 @ 11:49:56 #134
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_68034959
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:27 schreef Adelante het volgende:
Voor 14- en 15-jarigen vind ik dit niet echt schokkend en een prima onderdeel van een opvoeding. Kinderen van 5 of 6 hoeven nog niet zo direct met flappie te worden geconfronteerd wat mij betreft.
Mijn kinderen (in de categorie 5 of 6) weten dat vlees en vis éérst dieren zijn geweest. Om de scherpe kantjes van de waarheid wat te verzachten gebruiken we (nog wel) een onderscheid tussen 'eetvis' en 'zwemvis'.

En 14- en 15-jarigen zouden DIK boter op hun hoofd hebben als ze hierme zitten: wel schietspelletjes spelen waarbij het bloed van de binnenkant van het scherm druipt maar níet de waarheid achter het keurig verpakte vlees in de supermarkt willen zien...
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_68037240
quote:
Op woensdag 15 april 2009 08:23 schreef Commander_Koen het volgende:

[..]

Als vegetariër is het wel vreemd om tegen bond te zijn en wél leer te dragen.
Ik ben geen vegetariër en wel tegen bond. Ik gebruik rund en varkensleren producten, maar ik eet dan ook rund en varkensvlees.
Ik heb ook wat tegen Bond. De laatste film is ronduit ruk.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_68038461
quote:
Op woensdag 15 april 2009 13:03 schreef Metatron het volgende:

[..]

Ik heb ook wat tegen Bond. De laatste film is ronduit ruk.
Jezus wat stom zelfs 2x
  woensdag 15 april 2009 @ 17:07:25 #137
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_68044693
Mooi dat er een herhaling is! Dan ga ik wel even kijken naar "Les aventures culinaires de Sarah Wiener".
Blijft mooi, dat een Duitse op de Franse TV (Franse versie van Arte) een programma heeft.

Trouwens, ik was een paar maanden geleden in Dolfinarium Harderwijk. Bij het zien van de dolfijnen zei mijn dochtertje: Hmmm! Lekker! Vis!
Omstanders lekker afknappen....

Gewijzigd: Oh ja, vergeten te melden dat mijn dochtertje twee is....
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_68053620
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:01 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Eens! We weten ook allemaal hoe kindertjes geboren worden, maar dat hoef ik ook niet te zien.
Ik ook niet, maar ik wil dan ook geen kinderen. Ik wil wél vlees eten.
pi_68053882
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:56 schreef cleany het volgende:
Ik eet geen konijntjes...alsof dat normaal is dat iedereen dat doet.
Nee, het is inderdaad ondenkbaar om konijn te eten. Koe daarentegen is geen enkel probleem, want koeien zien er niet schattig uit.

Triest.
pi_68054013
quote:
Op woensdag 15 april 2009 08:23 schreef Commander_Koen het volgende:

[..]

Als vegetariër is het wel vreemd om tegen bont te zijn en wél leer te dragen.
Ik ben geen vegetariër en wel tegen bont. Ik gebruik rund en varkensleren producten, maar ik eet dan ook rund en varkensvlees.

Maar ik eet géén nertsenvlees dus draag ik de huid van die beesten ook niet. Als een beest toch sterft om opgegeten te worden kan je beter zoveel mogelijk ervan gebruiken. Een beest alleen doodmaken voor een luxe product vind ik te ver gaan.
Denk je nou werkelijk dat het vlees van die nertsen de prullenbak ingaat? Nee hoor, komt gewoon in hondenvoer e.d. terecht.
pi_68054238
Ah, dus dan mogen de Turken ook weer schaapjes slachten op het balkon?
pi_68054371
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:52 schreef HPoi het volgende:
Ah, dus dan mogen de Turken ook weer schaapjes slachten op het balkon?
Dat doen ze toch wel.

Ik ben niet zo voor slachten door onkundigen. Het lijden moet bij voorkeur wel tot een minimum worden beperkt.
  woensdag 15 april 2009 @ 22:08:29 #143
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_68054755
* Pietverdriet moet ineens aan die prachtige scene in Urga denken waar de herder een schaap dood door een kleine snede te maken, met zijn hand in het schaap te grijpen en de kransslagader dicht te drukken. Schaap is vrijwel direct dood
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_68054808
Is dat een film, 'Urga'?
  woensdag 15 april 2009 @ 22:25:26 #145
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_68055366
quote:
Op woensdag 15 april 2009 22:09 schreef Isegrim het volgende:
Is dat een film, 'Urga'?
Ja
http://www.imdb.com/title/tt0103176/
Hele mooie film trouwens
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_68057607
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:43 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nee, het is inderdaad ondenkbaar om konijn te eten. Koe daarentegen is geen enkel probleem, want koeien zien er niet schattig uit.

Triest.
Daarom vind ik het ook nog steeds raar dat we in west europa geen hond en kat eten. Ik hoef mijn eigen hond niet zo nodig op te eten. Maar over het algemeen zou ik het geen probleem vinden. Al heb ik wel eens gehoord dat het erg droog vlees is.
pi_68059230
quote:
Op woensdag 15 april 2009 23:26 schreef Fixers het volgende:

[..]

Daarom vind ik het ook nog steeds raar dat we in west europa geen hond en kat eten. Ik hoef mijn eigen hond niet zo nodig op te eten. Maar over het algemeen zou ik het geen probleem vinden. Al heb ik wel eens gehoord dat het erg droog vlees is.
Eens.

Dat we het niet eten dat snap ik best. Ik zou het ook niet willen eten persoonlijk. Maar andere culturen veroordelen omdat zij wel katten/honden eten vind ik echt belachelijk en een teken van grote domheid.
Life is too short not to have fun
  Redactie Games donderdag 16 april 2009 @ 00:48:32 #148
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_68059393
Konijn..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_68060733
quote:
Op woensdag 15 april 2009 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja
http://www.imdb.com/title/tt0103176/
Hele mooie film trouwens
Mongolië. Ik droom ervan om daar ooit nog eens een paar maanden te paard rond te trekken.
  donderdag 16 april 2009 @ 09:07:00 #150
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68061750
quote:
Op woensdag 15 april 2009 23:26 schreef Fixers het volgende:

[..]
Al heb ik wel eens gehoord dat het erg droog vlees is.
Marineren?

We hebben gewoon te weinig honger gehad op dit continent om over de drempel te stappen van 'huisdieren opeten'. Ik eet ook geen konijn, omdat wij ze als huisdier hebben. En het is mischien onlogisch en hypocriet, maar ik kan dat dan dus niet eten. Aangezien ik in zo'n luxe land en tijd leef dat ik me dat kan veroorloven, doe ik dat ook. Maar als jij sterft van de honger op het platteland van China (en dat hebben ze regelmatig gedaan, de laatset paar duizend jaar), en er loopt een Lassie voorbij...Steak ah la Blaf!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')