iddquote:Op woensdag 15 april 2009 02:09 schreef Jegorex het volgende:
Waar ik me altijd nog over verbaas is bont vs. leer.
Een leren jas is ok, een bontjas is not done.
Voor de mensen die het niet weten:
leer is huid zonder haar.
bont is huid met haar.
Bont wordt vaak verkregen door het doodknuppelen of martelen van een dier. Soms worden ze er nog halflevend van ontdaan.quote:Op woensdag 15 april 2009 02:09 schreef Jegorex het volgende:
bont is huid met haar.
Hm, leer is doorgaans van koeien/varkens ed, bont is meestal van "knuffeldiertjes" zoals nertsen/konijnen.quote:Op woensdag 15 april 2009 02:09 schreef Jegorex het volgende:
bont is huid met haar.
Als vegetariër is het wel vreemd om tegen bont te zijn en wél leer te dragen.quote:Op woensdag 15 april 2009 02:09 schreef Jegorex het volgende:
bont is huid met haar.
dat dusquote:Op maandag 30 maart 2009 19:24 schreef PiRANiA het volgende:
En terecht. Ouders moeten niet liegen over vlees tegen hun kinderen.
Mijn kinderen (in de categorie 5 of 6) weten dat vlees en vis éérst dieren zijn geweest. Om de scherpe kantjes van de waarheid wat te verzachten gebruiken we (nog wel) een onderscheid tussen 'eetvis' en 'zwemvis'.quote:Op maandag 30 maart 2009 20:27 schreef Adelante het volgende:
Voor 14- en 15-jarigen vind ik dit niet echt schokkend en een prima onderdeel van een opvoeding. Kinderen van 5 of 6 hoeven nog niet zo direct met flappie te worden geconfronteerd wat mij betreft.
Ik heb ook wat tegen Bond. De laatste film is ronduit ruk.quote:Op woensdag 15 april 2009 08:23 schreef Commander_Koen het volgende:
[..]
Als vegetariër is het wel vreemd om tegen bond te zijn en wél leer te dragen.
Ik ben geen vegetariër en wel tegen bond. Ik gebruik rund en varkensleren producten, maar ik eet dan ook rund en varkensvlees.
Jezus wat stom zelfs 2xquote:Op woensdag 15 april 2009 13:03 schreef Metatron het volgende:
[..]
Ik heb ook wat tegen Bond. De laatste film is ronduit ruk.
Ik ook niet, maar ik wil dan ook geen kinderen. Ik wil wél vlees eten.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:01 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Eens! We weten ook allemaal hoe kindertjes geboren worden, maar dat hoef ik ook niet te zien.
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:56 schreef cleany het volgende:
Ik eet geen konijntjes...alsof dat normaal is dat iedereen dat doet.
Denk je nou werkelijk dat het vlees van die nertsen de prullenbak ingaat? Nee hoor, komt gewoon in hondenvoer e.d. terecht.quote:Op woensdag 15 april 2009 08:23 schreef Commander_Koen het volgende:
[..]
Als vegetariër is het wel vreemd om tegen bont te zijn en wél leer te dragen.
Ik ben geen vegetariër en wel tegen bont. Ik gebruik rund en varkensleren producten, maar ik eet dan ook rund en varkensvlees.
Maar ik eet géén nertsenvlees dus draag ik de huid van die beesten ook niet. Als een beest toch sterft om opgegeten te worden kan je beter zoveel mogelijk ervan gebruiken. Een beest alleen doodmaken voor een luxe product vind ik te ver gaan.
Dat doen ze toch wel.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:52 schreef HPoi het volgende:
Ah, dus dan mogen de Turken ook weer schaapjes slachten op het balkon?
Daarom vind ik het ook nog steeds raar dat we in west europa geen hond en kat eten. Ik hoef mijn eigen hond niet zo nodig op te eten. Maar over het algemeen zou ik het geen probleem vinden. Al heb ik wel eens gehoord dat het erg droog vlees is.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:43 schreef Isegrim het volgende:
[..]Nee, het is inderdaad ondenkbaar om konijn te eten.
Koe daarentegen is geen enkel probleem, want koeien zien er niet schattig uit.
Triest.
Eens.quote:Op woensdag 15 april 2009 23:26 schreef Fixers het volgende:
[..]
Daarom vind ik het ook nog steeds raar dat we in west europa geen hond en kat eten. Ik hoef mijn eigen hond niet zo nodig op te eten. Maar over het algemeen zou ik het geen probleem vinden. Al heb ik wel eens gehoord dat het erg droog vlees is.
Mongolië.quote:Op woensdag 15 april 2009 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja
http://www.imdb.com/title/tt0103176/
Hele mooie film trouwens
Marineren?quote:Op woensdag 15 april 2009 23:26 schreef Fixers het volgende:
[..]
Al heb ik wel eens gehoord dat het erg droog vlees is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |