abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 april 2009 @ 10:35:31 #126
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67669215
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 10:29 schreef FJD het volgende:
Begin je wel met goede schoenen en een echt beginnersschema?
hmm nee nog niet.... Ik weet dat je het best kunt intervallen, dus dat ben ik gaan doen.. gewoon zo lang rennen als je volhoudt, dan even wandelen en dat zo'n keer of 6 herhaalt. was met een half uur weer thuis aan het water en daarna onder de douche
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_67669414
Er is een topic met een hardloopschema op muziek, wel zo makkelijk Interval is nu de bedoeling omdat je benen de inspanning nog niet aan kunnen. Als je nu enorm veel spierpijn hebt dan zijn goede schoenen wel aan te raden
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_67669530
Ik ben echt blij dat ik goede schoenen heb gekocht Loopt een stuk beter

Ik ben begonnen met Evy (schema met muziek), maar afgehaakt bij les 20 ofzo omdat ik de muziek niet leuk meer vond Toen zelf maar verder opgebouwd. Ik heb een schemaatje van runinfo.nl uitgeprint ter inspiratie, dat ga ik er nu dus bijhouden
  vrijdag 3 april 2009 @ 10:54:25 #129
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67669804
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 10:42 schreef FJD het volgende:
Er is een topic met een hardloopschema op muziek, wel zo makkelijk Interval is nu de bedoeling omdat je benen de inspanning nog niet aan kunnen. Als je nu enorm veel spierpijn hebt dan zijn goede schoenen wel aan te raden
spierpijn valt wel mee. de schoenen zijn hardloopschoenen van nike, maar wel 7 jaar oud. heb er erg veel op gewandeld... ach de muziek is geen slecht idee, alleen is mijn muzieksmaak nogal afwijkend.
weinig spierpijn betekent dat dat ik niet goed genoeg mijn best heb gedaan
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
pi_67670109
Er zijn denk ik twee soorten spierpijn; de goede soort van "ik heb me goed ingespannen" en de slechte soort van "ik heb m'n spieren gesloopt". Dat laatste kun je krijgen door slechte schoenen, ik ben vroegah begonnen op sportgympen, kon de dag erna bijna niet meer lopen

Zolang je maar naar je lichaam luistert en niet te hard van start gaat komt t allemaal goed
  vrijdag 3 april 2009 @ 11:05:53 #131
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67670184
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 11:03 schreef FJD het volgende:
Er zijn denk ik twee soorten spierpijn; de goede soort van "ik heb me goed ingespannen" en de slechte soort van "ik heb m'n spieren gesloopt". Dat laatste kun je krijgen door slechte schoenen, ik ben vroegah begonnen op sportgympen, kon de dag erna bijna niet meer lopen

Zolang je maar naar je lichaam luistert en niet te hard van start gaat komt t allemaal goed
ik heb me goed ingespannen, ik denk dat het die soort is.
en als ik naar mijn lichaam luister, dan loop ik nooit meer
moet me er echt overheenzetten... daarom nogmaals HELDEN zijn jullie
pi_67670342
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 10:23 schreef computergirl het volgende:
bij mij gaat lage ruppijn vaak juist over na het hardlopen......door het stampen wordt de boel weer ene beetje losgemaakt denk ik dan altijd maar
Ok, maar even proberen zo dan ...
pi_67672286
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 10:54 schreef slaveloos het volgende:

[..]

spierpijn valt wel mee. de schoenen zijn hardloopschoenen van nike, maar wel 7 jaar oud. heb er erg veel op gewandeld... ach de muziek is geen slecht idee, alleen is mijn muzieksmaak nogal afwijkend.
weinig spierpijn betekent dat dat ik niet goed genoeg mijn best heb gedaan
niet helemaal juist. Die hardloopschoenen zou ik vervangen, ondanks dat ze weinig te verduren hebben gehad is de demping er na 7jaar 100% uit, gemiddeld kan je schoen zon 1.5-2 jaar laten staan en dan is de demping niet meer goed, ondanks dat je er niet op hebt gelopen, daarom ook altijd oppassen met kopen van schoenen uit oude serie.

Wat betreft de training, interval schiet niet echt op aangezien je nog geen basis hebt. Het beste kun je beginnen met rustige duurtraining. Dus op een tempo waarbij je nog zou kunnen praten met iemand rustig uitbouwen tot 1-1.5 uur lopen. begin bijv met 20min, je kunt halverwege eventueel even 1min wandelen. en dan elke week 5% erbij of iets meer als je je echt goed voelt. Loop minstens 2x in de week, liever 3x en dan niet opeenvolgende dagen.
Na een maand of 1.5 hoef je pas te beginnen met interval toe te voegen als je enige basis hebt gelegd.
Na die duurtrainingen heb je als het goed is geen spierpijn als je goed rekt na afloop, misschien de eerste paar keer omdat je pas net bent begonnen, maar na 3-4x trainen, moet je een duurtraining goed kunnen verteren.
Succes en luister goed naar je lichaam, bij vreemde pijntjes echt oppassen
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
  vrijdag 3 april 2009 @ 12:49:40 #134
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67673700
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:05 schreef superbient het volgende:

[..]

niet helemaal juist. Die hardloopschoenen zou ik vervangen, ondanks dat ze weinig te verduren hebben gehad is de demping er na 7jaar 100% uit, gemiddeld kan je schoen zon 1.5-2 jaar laten staan en dan is de demping niet meer goed, ondanks dat je er niet op hebt gelopen, daarom ook altijd oppassen met kopen van schoenen uit oude serie.

Wat betreft de training, interval schiet niet echt op aangezien je nog geen basis hebt. Het beste kun je beginnen met rustige duurtraining. Dus op een tempo waarbij je nog zou kunnen praten met iemand rustig uitbouwen tot 1-1.5 uur lopen. begin bijv met 20min, je kunt halverwege eventueel even 1min wandelen. en dan elke week 5% erbij of iets meer als je je echt goed voelt. Loop minstens 2x in de week, liever 3x en dan niet opeenvolgende dagen.
Na een maand of 1.5 hoef je pas te beginnen met interval toe te voegen als je enige basis hebt gelegd.
Na die duurtrainingen heb je als het goed is geen spierpijn als je goed rekt na afloop, misschien de eerste paar keer omdat je pas net bent begonnen, maar na 3-4x trainen, moet je een duurtraining goed kunnen verteren.
Succes en luister goed naar je lichaam, bij vreemde pijntjes echt oppassen
dank voor je tips... je schat me ruim te hoog in met je 20 minuten maar ik snap wat je bedoelt. Doel is niet om 1,5 uur te kunnen lopen, want die tijd heb ik vaak domweg niet, maar een half uur in een flink tempo is waar ik naar streef, en dan inderdaad zon 3 keer per week. Als ik eenmaal door die eerste fase heen ben koop ik inderdaad maar eens een paar goede schoenen
pi_67674696
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:49 schreef slaveloos het volgende:

[..]

dank voor je tips... je schat me ruim te hoog in met je 20 minuten maar ik snap wat je bedoelt. Doel is niet om 1,5 uur te kunnen lopen, want die tijd heb ik vaak domweg niet, maar een half uur in een flink tempo is waar ik naar streef, en dan inderdaad zon 3 keer per week. Als ik eenmaal door die eerste fase heen ben koop ik inderdaad maar eens een paar goede schoenen
We zullen zien, heb nog nooit iemand gesproken die als doel had 3x in de week een half uur te lopen en nadat ie dat doel had bereikt zei van, that's it, nu doe ik precies 3x in de week 30min
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:30:47 #136
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67675026
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:20 schreef superbient het volgende:

[..]

We zullen zien, heb nog nooit iemand gesproken die als doel had 3x in de week een half uur te lopen en nadat ie dat doel had bereikt zei van, that's it, nu doe ik precies 3x in de week 30min
hahaha misschien heb je gelijk, maar ik ben bijna 40...
pi_67675783
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:30 schreef slaveloos het volgende:

[..]

Ach leeftijd maakt echt niks uit met hardlopen, als je runnersworld leest of boeken met hardloopverhalen zijn de echte fanatiekelingen allemaal op later leeftijd 30-40+ pas begonnen.

Ik zou zeggen, bouw rustig op, schoenen zijn echt heeeel belangrijk en dus ook de investering waard en geniet er vooral van, de rest komt vanzelf
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:52:53 #138
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_67675845
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:51 schreef superbient het volgende:

[..]

Ach leeftijd maakt echt niks uit met hardlopen, als je runnersworld leest of boeken met hardloopverhalen zijn de echte fanatiekelingen allemaal op later leeftijd 30-40+ pas begonnen.

Ik zou zeggen, bouw rustig op, schoenen zijn echt heeeel belangrijk en dus ook de investering waard en geniet er vooral van, de rest komt vanzelf
dank je wel.. het genieten komt hopelijk nog, voorlopig is het vooral bedoeld om de uitpuilende buik onder controle te brengen en te houden

[ Bericht 0% gewijzigd door slaveloos op 03-04-2009 14:53:16 ]
pi_67677578
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:20 schreef superbient het volgende:

[..]

ik wel hoor....mensen met weinig tijd en zo. Niet iedereen is student/ambtenaar
pi_67678864
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:48 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik wel hoor....mensen met weinig tijd en zo. Niet iedereen is student/ambtenaar
knap van die mensen, want dat moet toch enorm boring zijn om maar gewoon 3x per week exact dezelfde training te doen zonder voor of achteruitgang...
  vrijdag 3 april 2009 @ 17:08:17 #141
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_67681567
Wat een weer! Lekker 12.5 km gelopen langs de rivier Niet mijn beste loop, maar alleen al vanwege het weer was het heerlijk genieten

Mijn chip moet opnieuw gecalibreerd worden op mijn nieuwe schoenen, vandaar dat de afstand niet klopt.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 3 april 2009 @ 17:14:03 #142
77130 star_gazer
pi_67681697
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 08:15 schreef JortK het volgende:

[..]

Ik doe altijd een viaduct oprennen, aangezien daar ook een beetje helling inzit
Viaducttraining Ideaal voor intervallen
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 3 april 2009 @ 17:14:48 #143
77130 star_gazer
pi_67681724
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:30 schreef slaveloos het volgende:

[..]

Mijn vader is bijna 50 en loopt mij eruit. Het is een kwestie van willen en discipline.
-
pi_67682496
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 15:36 schreef superbient het volgende:

[..]

knap van die mensen, want dat moet toch enorm boring zijn om maar gewoon 3x per week exact dezelfde training te doen zonder voor of achteruitgang...
Er zijn echt mensen die het kunnen Ik snap er ook geen reet van

Overigens moet je het wel heel bont maken als je geen 4u per week vrij kunt maken voor een passie. Het is eerder geen tijd vrij willen maken dan geen tijd vrij kunnen maken Zelf kom ik ook altijd tot betere inzichten tijdens het lopen.
pi_67682822
tvp
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:24:10 #146
77130 star_gazer
pi_67683368

Heerlijke looppplaat met mooi weer De andere mix is overigens ook zeer goed te doen:

-
pi_67683449
Vandaag geprobeerd hard te lopen, maar het was echt snikheet en ik had geen water meegenomen (en ook niet gedronken van tevoren), dus na 6 kilometer gooide ik de handdoek al in de ring, en heb ik de resterende 2 kilometer gewandeld met een gortdroge mond.
אין מקום כמו ארץ ישראל
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:29:24 #148
77130 star_gazer
pi_67683488
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:27 schreef Nam_Soldier het volgende:
Vandaag geprobeerd hard te lopen, maar het was echt snikheet en ik had geen water meegenomen (en ook niet gedronken van tevoren), dus na 6 kilometer gooide ik de handdoek al in de ring, en heb ik de resterende 2 kilometer gewandeld met een gortdroge mond.
Met goed weer altijd goed 'indrinken'. Tenminste, dat doe ik. Ik giet me vooraf goed vol met van dat hydraterende spul (die oploskorrels). Verder matig ik mijn tempo, omdat het lopen bij warm weer simpelweg meer energie kost.
-
pi_67683623
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:29 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Met goed weer altijd goed 'indrinken'. Tenminste, dat doe ik. Ik giet me vooraf goed vol met van dat hydraterende spul (die oploskorrels). Verder matig ik mijn tempo, omdat het lopen bij warm weer simpelweg meer energie kost.
Ha, dat heb ik gemerkt ja. Ik loop nog maar een maandje echt regelmatig, dus ben echt nog een groentje en had niet verwacht dat het verschil met lopen in de (relatieve) kou zo groot zou zijn.
אין מקום כמו ארץ ישראל
pi_67683736
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:34 schreef Nam_Soldier het volgende:

[..]

Ha, dat heb ik gemerkt ja. Ik loop nog maar een maandje echt regelmatig, dus ben echt nog een groentje en had niet verwacht dat het verschil met lopen in de (relatieve) kou zo groot zou zijn.
Zelfde probleem hier, ik had van tevoren wel wat gedronken maar niks meegenomen. Bij de 4 km begon ik al op te drogen en bij de 6 km liep ik erbij alsof ik 2 weken in de woestijn ronddwaalde

Maar toch vond ik het vandaag wel goed gaan (ben nog maar een beginner):

Maar als je voor je begint 5 glazen water/sportdrank naar achteren gooit, merk je dat dan niet tijdens het lopen (op een negatieve manier)?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')