abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67615228
quote:
Op woensdag 1 april 2009 15:45 schreef star_gazer het volgende:
  • Mijn vriendin is sinds kort begonnen met hardlopen en heeft tijdens het lopen al na een meter of 300 altijd enorme pijn in d'r kuit. Ze loopt nu zo'n 2 a 3km onafgebroken. Ze loopt het uit, maar heeft al wel snel last van d'r kuit. Zouden die speciale hoge kuitsokken (deze dus) helpen daartegen? Zo ja, iemand tips wat betreft merk/model?
  • Dan zal ik mijn antwoord ook maar herhalen Spierversterkende oefeningen voor de kuit doen, 3x per dag mee beginnen - gestrekte en gebogen knie - op een traptrede.
    pi_67616166
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 15:45 schreef star_gazer het volgende:
    Sorry voor de repost, maar door de gekte rond de DTD is mijn post een beetje ondergesneeuwd geraakt

Drie vraagjes

• Aangezien het warmer wordt en ik nogal zweet, wordt het misschien tijd om te gaan leren lopen met een flessengordel. Kan iemand met ervaring mij een bepaald merk / model aanraden?

• vriend van huisgenoot werkt in hardloopwinkel en raadde huisgenoot af om flessengordel te kopen omdat het heel vervelend loopt. Je kunt beter nog een half klein flesje meenemen in je hand en halverwege weggooien dan heb je er ook niet zoveel last van...
    "Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
      woensdag 1 april 2009 @ 16:26:13 #78
    77130 star_gazer
    Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
    pi_67616570
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 16:15 schreef superbient het volgende:

[..]

vriend van huisgenoot werkt in hardloopwinkel en raadde huisgenoot af om flessengordel te kopen omdat het heel vervelend loopt. Je kunt beter nog een half klein flesje meenemen in je hand en halverwege weggooien dan heb je er ook niet zoveel last van...
    Tijdens een loop kan dat, omdat er dan opgeruimd wordt. Maar gewoon buiten zou ik dat dus nooit doen, omdat ik het simpelweg asociaal vind om zomaar plastic flesjes weg te pleuren.
    "End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
    -
    [b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
    Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
    pi_67616879
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 16:26 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Tijdens een loop kan dat, omdat er dan opgeruimd wordt. Maar gewoon buiten zou ik dat dus nooit doen, omdat ik het simpelweg asociaal vind om zomaar plastic flesjes weg te pleuren.
    LOL, waar loop je, je komt nooit niet een prullenbak tegen?
    "Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
    pi_67618639
    Vandaag weer eens m'n kleine rondje (6,5 km) gelopen. Hoop nu echt van m'n enkelklachten af te zijn. Ik dacht al een paar keer eerder dat de pijn weg was, maar dat bleek dan toch niet zo te zijn. Al met al vier maanden mee zitten kloten. Dat is imo veel te lang voor een lichte verzwikking. Het blijft lastig om bij een blessure een goed evenwicht te vinden tussen rust, lichte belasting, en echt sporten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Loohcs op 01-04-2009 17:32:36 ]
    - I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
    pi_67619105
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 16:26 schreef star_gazer het volgende:
    Hij heeft het over weggooien, dat is nog iets anders als op straat gooien Verder deel ik wel je punt. Onderweg is overal wel iets van een afvalbak te vinden. In parken de normale bakken of gewoon even stiekem bij iemand in de zwarte bak.

Ik heb wel zo'n gordel maar ik twijfel of ik mezelf wel of niet af moet leren dat ik veel kleine beetjes drink tijdens het lopen. Betekent nml. dat ik altijd drinken bij me moet hebben ook tijdens een wedstrijd omdat de afstand tussen de drinkposten te groot is.

Naja eerst maar weer eens kunnen hardlopen. Op dit moment is t kraakbeen in m'n knie wat geïrriteerd volgens de fysio en die verbood me om ook maar iets te doen wat pijnlijk is omdat t dan tot een hele vervelende blessure uit zal draaien. Pfffffffff ik wil lopen
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_67620398
    Wat is er zo speciaal aan de Dam tot Dam loop dat er nu al zoveel inschrijvingen zijn terwijl het pas in september is (en 's avonds is)? >_>

Ik heb vandaag even een route gelopen van ong. 10-11km om te kijken of m'n voeten het vol konden houden (met zaalvoetbal 1,5 week geleden een lekkere verwonding opgelopen) en meteen een betere tijd gelopen, ik was binnen 45 minuten weer terug. Hopelijk kan ik ook zo'n tijd zondag in Druten halen, wil het toch binnen 45 minuten gedaan hebben, hoe minder hoe beter
    pi_67620620
    Het is de grootste hardloopwedstrijd van Nederland. Lopen in een stad als Amsterdam is cool. Het is een leuke afstand: te lang voor de datdoeikweleven-lopers, kort genoeg om niet te hoeven afzien. Het is een leuk parcours. Door de naam heb je meer animo van collega's/vrienden om mee te doen.

Het is trouwens gewoon overdag op zondag. Die zaterdagavondloop is extra, wegens het jubileumjaar. Wij (ons groepje) lopen gewoon de zondagwedstrijd.
    pi_67623679
    Eensch met knnth
    De Dam tot Damloop komt ieder jaar door de buurt waar ik woon en heb het dus vaak gezien, alleen nog nooit meegedaan. Dit jaar de by night, leek ons leuk omdat het eenmalig is. Ik hoop volgend jaar de gewone te kunnen lopen. Volgens mij zijn ze allebei super! Ik heb er in ieder geval heel veel zin in. De sfeer rondom de loop is echt geweldig
      woensdag 1 april 2009 @ 23:32:25 #85
    77130 star_gazer
    Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
    pi_67631884
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 16:33 schreef superbient het volgende:

[..]

LOL, waar loop je, je komt nooit niet een prullenbak tegen?
    Als je net als ik dwars door de onbewoonde polder loopt, kan dat wel eens lastig zijn ja Kom er vandaag achter dat ik sinds ik ben begonnen met lopen al 8 kg ben afgevallen
    "End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
    -
    [b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
    Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
      woensdag 1 april 2009 @ 23:34:01 #86
    137929 beertenderrr
    Wup Holland Wup
    pi_67631953
    * beertenderrr doet ook mee aan dam tot dam by night

Streeftijd 1:05:00 of ik dat ga halen, geen idee kans is klein, maar heb iig iets om voor te trainen deze zomer. Trouwens, ik denk dat ik nog wel 10 kilo kwijt kan raken aan overbodig lichaamsgewicht (nee ik ga geen botten eruit halen ) hoeveel zou dit schelen in km/h?
    A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
    If it don't matter to you, it don't matter to me
    pi_67632227
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 23:34 schreef beertenderrr het volgende:
    * beertenderrr doet ook mee aan dam tot dam by night

Streeftijd 1:05:00 of ik dat ga halen, geen idee kans is klein, maar heb iig iets om voor te trainen deze zomer. Trouwens, ik denk dat ik nog wel 10 kilo kwijt kan raken aan overbodig lichaamsgewicht (nee ik ga geen botten eruit halen ) hoeveel zou dit schelen in km/h?
    ligt eraan. 10kilo spier minder en je loopt 5km/h langzamer, 10kilo vet minder en je loopt 1-2km/h sneller.

Je moet t wel geleidelijk doen natuurlijk. Als je 3-4x in de week traint en normaal eet dan bouw je een tekort op van +/- 4000 calorieen. In 1kg vet zitten 9000 calorieen dus dan zou je met goed uitgebalanceerde voeding 4-500 gram vet kwijt kunnen raken. Dit is in het ideale geval en is niet zo makkelijk te bereiken, maar reken maar uit voor jezelf. Ik zou een milder doel stellen, bijv 2-3 kilo en dan via +/-1kilo per maand, dit is goed haalbaar met trainen icm met gezonde voeding.
    pi_67640985
    quote:
    De volgende onderdelen zijn volgeboekt
    Op 2 april 2009, 11.00 uur is het maximum aantal deelnemers bereikt op de volgende onderdelen:
    a. 10 Engelse Mijl trimloop (zondag)
    b. 10 Engelse Mijl wedstrijd (zondag)
    pi_67641064
    Bij mij ging het heel makkelijk; stoppen met vette troep en snacks, alleen nog maar volkoren producten eten en dan 3x in de week hardlopen. Ben in vier maanden tijd iets van 15kg kwijt geraakt
    pi_67642239
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 11:57 schreef FJD het volgende:
    Bij mij ging het heel makkelijk; stoppen met vette troep en snacks, alleen nog maar volkoren producten eten en dan 3x in de week hardlopen. Ben in vier maanden tijd iets van 15kg kwijt geraakt
    Knap maar dat is dan niet alleen vet, want 15kg = 135000 calorieen is een tekort van 1000 calorieen per dag voor 4 maanden en dat is echt huge
    pi_67642315
    Ik ben ook vrij makkelijk overtollige kilo's kwijtgeraakt.. Tien kilo in 3 maanden. Alleen eetpatroon aanpassen (geen bunkerbuien, geen 3 borden avondeten en 2 boterhammen minder tussen de middag (van 6 naar 4)) en gaan sporten bij de sportschool. Ben daar gaan hardlopen (Evy) naast de gewone cardio en deels krachttraining en op deze manier ongeveer 18 kilo kwijtgeraakt in 5 á 6 maanden. Ik at genoeg per dag, 1500 - 2000 kCal.

Ik ga nu wat minder hard sinds ik begonnen ben met hardlopen, maar dat maakt niet uit Ik wil er nog twee kilo afhebben, maar dat komt nog wel
    pi_67642320
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 12:41 schreef superbient het volgende:
    Knap maar dat is dan niet alleen vet, want 15kg = 135000 calorieen is een tekort van 1000 calorieen per dag voor 4 maanden en dat is echt huge
    Het was geen crash dieet oid. Daar doe ik niet aan omdat ik niet geloof dat je een lichaam in opbouw moet limiteren. Ik eet als ik honger heb maar ik eet alleen goede dingen. Ik weet niet wat het anders zou moeten zijn? Geen spier iig, ik had de twee jaar daarvoor geen vin verroerd

Hoe dan ook het werkte en met fietsen vorig jaar had het nog harder gegaan alleen omdat ik al normaal op gewicht was ben ik toen veel meer gaan eten maar wederom alleen goede dingen (anderhalf keer zoveel aardappelen, complete ontbijtkoek per week enz. ). Mooi om te zien tot wat je lichaam in staat is
    pi_67643783
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 23:41 schreef superbient het volgende:

[..]

ligt eraan. 10kilo spier minder en je loopt 5km/h langzamer, 10kilo vet minder en je loopt 1-2km/h sneller.

Je moet t wel geleidelijk doen natuurlijk. Als je 3-4x in de week traint en normaal eet dan bouw je een tekort op van +/- 4000 calorieen.
    nou........is afhankelijk van hoevele je weegt en hoelang je loopt.
    Volgens mijn Polar verbruik ik met een uur hardlopen maar zo'n 350 kcal, dat is helemaal niet zoveel.
    Ik ben ook nauwelijks afgevallen sinds ik langere afstanden hardloop.
    pi_67643904
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 13:39 schreef computergirl het volgende:

[..]

nou........is afhankelijk van hoevele je weegt en hoelang je loopt.
    Volgens mijn Polar verbruik ik met een uur hardlopen maar zo'n 350 kcal, dat is helemaal niet zoveel.
    Ik ben ook nauwelijks afgevallen sinds ik langere afstanden hardloop.
    Dat is ook niet veel

Als ik op de sportschool op de loopband 20 minuten loop dan verbrand ik al bijna 200 kCal
    pi_67644009
    Die metingen zijn ook waardeloos.
    pi_67644021
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 13:42 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Dat is ook niet veel

Als ik op de sportschool op de loopband 20 minuten loop dan verbrand ik al bijna 200 kCal
    Volgens mij kloppen die dingen op de sportschool niet........verbruik aan kcal is altijd afhankelijk van je gewicht, het kost veel meer energie als een kerel van 85 kilo 10 km/u loopt dan wanneer een vrouw van 57 kilo het zelfde tempo loopt
    pi_67644128
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 13:46 schreef computergirl het volgende:

[..]

Volgens mij kloppen die dingen op de sportschool niet........verbruik aan kcal is altijd afhankelijk van je gewicht, het kost veel meer energie als een kerel van 85 kilo 10 km/u loopt dan wanneer een vrouw van 57 kilo het zelfde tempo loopt
    True, maar deze loopband vraagt ook je gewicht voordat je begint met lopen.. Hij houdt dus wel rekening met gewicht, maar hoe nauwkeurig het ding is weet ik niet.

Maar ik bedoelde eigenlijk meer dat die 350 in een heel uur me ook erg onlogisch lijkt dan
    pi_67644263
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 13:49 schreef Daph_ het volgende:

Maar ik bedoelde eigenlijk meer dat die 350 in een heel uur me ook erg onlogisch lijkt dan
    Volgens mij klopt het wel aardig, op runner's world website komt de berekening ook ongeveer in die regio.....wel jammer dat een uur hardlopen nauwelijks een mars-reep 'calorie winst' oplevert
    pi_67644392
    Lies, Damn Lies and Calorie Counters

Tuesday, June 13, 2006; Page HE03

Based on the volume of fan mail we get (and we read every letter that isn't ticking), many of you wonder about veracity of the calorie-counting functions on cardio exercise machines. Your suspicion is well-founded.

Treadmills, ellipticals, stationary cycles and similar units display two types of performance metrics, says Jim Zahniser, public relations manager of Precor, an equipment maker. The displays of heart rate, speed and distance are "straightforward and fairly accurate," Zahniser says. But the calorie counter is crafted to reflect the burn of an average exerciser, not you in particular, and thus it could be off by a bit, he says.

Caloric expenditure is mostly a function of distance covered and body weight, plus a variety of other factors, though there is some disagreement, as there often is in the exercise physiology field, about what those factors are (heart rate? sex? hair color?) and how much they matter. The machine can account for body weight and distance but not all other factors, so it uses averages.

For all their shortcomings, the machines' calculations are based on sound science, says Conrad Earnest, chief exercise physiologist at the Cooper Institute in Dallas.

"It is possible to calculate energy expenditure . . . with reasonable accuracy," he said, using just body weight and treadmill running distance. "It will never be 100 percent accurate. But the equations . . . have been validated."

Cardio machine maker Life Fitness does its own testing to set its equipment. "Subjects use the exercise equipment at various exertion levels, while their metabolic responses such as oxygen consumption and carbon dioxide output are recorded [and] converted to caloric output," explains Juliette Daly, Life Fitness staff biomechanics engineer. "We test a large subject pool at several exercise settings" to yield readouts more reflective of the general population.

Yet she too concedes that these more ambitious measures do not account for individual differences.

That doesn't make the readouts worthless. Say you hit the treadmill for 30 minutes today and, according to the machine, use 400 calories. You might really have burned 323 or 491. But if you work out on the same machine on Thursday, you can see whether you're meeting, beating or falling short of your prior performance.

Now, for the frequently asked question about calorie counts on elliptical machines, which are invariably higher than those for similarly long sessions on treadmills: Should you ellipticize to burn more calories?

Perhaps, particularly if the machine also has moving handles that engage the arms and shoulders, says William J. Kraemer, a kinesiology professor at the Human Performance Laboratory at the University of Connecticut in Storrs.

Caloric burn "depends on how much muscle mass is engaged," he says. "So if you are using your arms or a greater range of motion [per stride], you could burn more." Given similar duration and heart rates for the two workouts, however, the elliptical-vs.-treadmill difference is likely to be small.

Yes, ignoring calorie counts seems downright un-American and, sure, we often advise you to expend more calories than you consume if you want to lose weight. This, of course, requires some sort of estimate of calorie expenditure. So use the rough numbers on the machines. But remember, your body is an unerring tabulator of caloric balance. Feed it more calories than it burns, and it gets bigger. Use more than it takes in, it gets smaller. In the end, that's the calculation that matters.

bron: http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/conte...6061201066.html
    pi_67644463
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 13:54 schreef computergirl het volgende:

[..]

Volgens mij klopt het wel aardig, op runner's world website komt de berekening ook ongeveer in die regio.....wel jammer dat een uur hardlopen nauwelijks een mars-reep 'calorie winst' oplevert
    Dan ben je zeker (erg) licht? Als ik namelijk voor mezelf op runinfo.nl/energieverbruik.htm een afstand intyp met mijn gewicht erbij zit ik wel nog vrij hoog qua kCal. Maargoed ik weeg dan ook 72 kg
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')