Waarom vermeld je dit er niet bij:quote:Op woensdag 1 april 2009 12:10 schreef Deadre het volgende:
Grappig is dat Nederland dezelfde wet heeft in het buitenland![]()
![]()
[..]
bron http://www.minbuza.nl/nl/(...)rlander_wordenx.html
Oftewel, Nederlanders die in een ander land gaan wonen, blijvend, verliezen na 10 jaar hun Nederlanderschap, indien zij ook de nationaliteit van dat land hebben. Dit geldt dan uiteraard ook voor hun kinderen, waardoor hun kleinkinderen de Nederlandse nationaliteit al niet meer krijgen.quote:Ik heb naast het Nederlanderschap nog een andere nationaliteit. Verlies ik het Nederlanderschap als ik in het buitenland woon?
De onderstaande informatie is niet van toepassing op personen die alléén het Nederlanderschap bezitten en in het buitenland wonen.
De wijziging van de Rijkswet per 1 april 2003 heeft tot gevolg dat iedere Nederlander met een dubbele nationaliteit het Nederlanderschap kan verliezen door langdurig verblijf buiten het Koninkrijk der Nederlanden of buiten de Europese Unie. Het geboorteland van de Nederlander speelt daarbij geen rol.
Als u naast het Nederlanderschap gedurende tien jaar ten minste één en dezelfde vreemde nationaliteit bezit én tien jaar buiten het Koninkrijk der Nederlanden en buiten de Europese Unie verblijft, verliest u het Nederlanderschap.
Voor Nederlanders die op 1 april 2003 een dubbele nationaliteit bezaten en die op dat moment buiten het Koninkrijk der Nederlanden en buiten de Europese Unie woonden, is de tienjaartermijn gaan lopen op 1 april 2003.
Het verlies van het Nederlanderschap kunt u voorkomen door:
ten minste één jaar hoofdverblijf te hebben in het Koninkrijk der Nederlanden of de Europese Unie, of
tijdig, dus vóór de termijn van tien jaar afloopt op 1 april 2013, een Nederlands paspoort of verklaring omtrent bezit van het Nederlanderschap verstrekt te krijgen. Op de dag dat het paspoort of de verklaring omtrent bezit van het Nederlanderschap is afgegeven, begint een nieuwe termijn van tien jaar te lopen.
Dan liegen ze, want je behoort al je nationaliteiten in te vullen en niet slechts één.quote:Op woensdag 1 april 2009 12:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, maar Marokkanen met een Nederlands paspoort vullen daar in 99% van de gevallen gewoon Nederlands in, logisch he.
Meestal niet nee.quote:Op woensdag 1 april 2009 12:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus als je een Nederlandse vader hebt, ben je geen moslim.
Oh, zeg ik dat? Dat bedoel ik nou met selectief lezen. Ik heb dat niet beweerd.quote:Op woensdag 1 april 2009 12:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus als je een Nederlandse vader hebt, ben je geen moslim.
Dat is onzin natuurlijk, want voor de Nederlandse wet doet de 2e nationaliteit er in beginsel niet toe.quote:Op woensdag 1 april 2009 13:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan liegen ze, want je behoort al je nationaliteiten in te vullen en niet slechts één.
Komt de baas daarachter, dan is dat reden voor ontslag op staande voet.
"Meestal" doet natuurlijk al gelijk afbraak aan de absolute stelling. Bedankt.quote:
Nogmaals, ik heb dat niet gesteld. Leer lezen.quote:Op woensdag 1 april 2009 13:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
"Meestal" doet natuurlijk al gelijk afbraak aan de absolute stelling. Bedankt.
quote:Op woensdag 1 april 2009 13:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan liegen ze, want je behoort al je nationaliteiten in te vullen en niet slechts één.
Vertel dan maar eens duidelijk wat je dan wel stelde.quote:Op woensdag 1 april 2009 13:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Nogmaals, ik heb dat niet gesteld. Leer lezen.
Ik hou altijd een slag om de arm.quote:Op woensdag 1 april 2009 13:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
"Meestal" doet natuurlijk al gelijk afbraak aan de absolute stelling. Bedankt.
quote:Op woensdag 1 april 2009 13:01 schreef Gia het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 1 april 2009 13:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vertel dan maar eens duidelijk wat je dan wel stelde.
Als er in plaats van 'en' 'dus' had gestaan, had je een punt. Nu niet.quote:Op woensdag 1 april 2009 12:48 schreef Gia het volgende:
Niet, want als je geen Marokkaanse nationaliteit hebt EN ook geen moslim bent, .heb je ook geen reden om te vluchten.
Lieve schat, je hebt het woordje "doordat" in je post staan. - Die je hier nu weer weg hebt gelaten.quote:Op woensdag 1 april 2009 13:25 schreef Gia het volgende:
[..]
[..]
Als er in plaats van 'en' 'dus' had gestaan, had je een punt. Nu niet.
http://www.vacature.com/art2193quote:
quote:Laten we aannemen dat je baas ontdekt dat je gelogen hebt. Je wordt ontslagen en begint naar een nieuwe baan te zoeken. Je hebt je lesje geleerd en gezworen dat je nooit meer zal liegen. Je maakt een nieuw c.v..
Ja, dat gaat over essentiële zaken waardoor de werkgever ernstig in zijn belangen geschaad wordt. Een tweede nationaliteit niet opnoemen is dat doorgaans niet.quote:
Totdat je me jurisprudentie ter zake toont, ga ik er vanuit dat je nog nooit een wetboek van binnen hebt gezien.quote:
Okay, die toevoeging was meer bedoeld voor het eerste deel, de nationaliteit.quote:Op woensdag 1 april 2009 13:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Lieve schat, je hebt het woordje "doordat" in je post staan. - Die je hier nu weer weg hebt gelaten.![]()
Solliciteren als chauffeur terwijl je geen rijbewijzen hebt en hierover hebt gelogen, dat is een reden voor ontslag achteraf.quote:
Dag. Ik ga even een paar miljoen rechtzaken doorspitten.quote:Op woensdag 1 april 2009 13:31 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Totdat je me jurisprudentie ter zake toont, ga ik er vanuit dat je nog nooit een wetboek van binnen hebt gezien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |