Die buizen, kabels zijn er voor om de draagkracht van het dak te verbeteren. En dat geld voor het station komt er wel.quote:Op maandag 30 maart 2009 00:10 schreef sander89 het volgende:
Viel op deze week toen ik in Arnhem was dat er erg veel buizen onder het Ballastloos spoor liggen wat ze aan het aanleggen zijn voor een extra eilandperron in Arnhem.
Zijn beetje erg veel buizen, alleen regenwater afvoer en kabels etc.
[ afbeelding ]
De ruwbouw van de perrontunnel is bijna klaar, alleen er is nog steeds geen geld voor een stationsgebouw.![]()
![]()
Omroep gelderland met filmpje
Is volgens mij inderdaad een geknutseld bord, maar het lijkt wel echt te zijn. Daarmee bedoel ik dan dat een of andere belangengroep daar een soort infobordje heeft geplaatst en dat het dus geen photoshop isquote:Op zondag 29 maart 2009 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ga er over een maandje weleens kijken. Ten eerste deugt de kleur blauw niet, ten tweede is het Mook - Molenhoek en ten derde is de positie van de letters niet in orde. Ten vierde het font.
Nou ik er zo eens naar kijk: Het is gewoon bijelkaar geklunsd uit een Albert Heijn folder
Morgen dus weer normaal treinverkeer.quote:Maandag weer volledig treinverkeer Vleuten – Utrecht Terwijde
Maandag 30 maart vanaf 05.00 uur kunnen de treinen weer normaal rijden tussen Woerden en Utrecht. De reparatie van de 5 kilometer spoor die op 23 maart werd vernield door een ontspoorde goederentrein is dan klaar. Een klus die normaal 3 tot 4 weken duurt is hiermee in één week geklaard.
Reizigers hebben in de afgelopen week veel hinder ondervonden van de herstelwerkzaamheden. Tussen Woerden en Utrecht was beperkt treinverkeer. Op de tussengelegen stations stopten helemaal geen treinen en moesten reizigers gebruik maken van de bussen die waren ingezet. Voor heel veel mensen betekende dit alles dat hun reis langer duurde dan normaal. ProRail heeft daarom alles op alles gezet om de duur van deze overlast te beperken.
Om nu al te melden dat het spoor op maandagochtend weer gebruikt kan worden, moest een aantal onzekerheden worden uitgebannen. Zo viel het tempo waarin de ombouwtrein de dwarsliggers vervangt tegen. Normaal worden 170 dwarsliggers per uur neergelegd. Doordat zoveel dwarsliggers gebroken zijn konden nu slechts 50 stuks per uur worden aangebracht. Een ander probleem was een onherstelbaar beschadigd hogesnelheidswissel waarvan er maar één bestaat in Nederland. Vervanging bleek ondanks volcontinu speurwerk niet mogelijk. Besloten is het wissel voorlopig door recht spoor te vervangen. Dit heeft geen nadelige gevolgen voor het treinverkeer.
Als het werk klaar is zijn op de 5 kilometer spoor zijn zo’n 7000 kapotte dwarsliggers vernieuwd.
Veel kabels die nodig zijn bij de beveiliging waren kapot en zijn dan vervangen.
Ze mogen is opschieten, Arnhem is nu echt een drama om over te stappenquote:Op maandag 30 maart 2009 00:10 schreef sander89 het volgende:
Viel op deze week toen ik in Arnhem was dat er erg veel buizen onder het Ballastloos spoor liggen wat ze aan het aanleggen zijn voor een extra eilandperron in Arnhem.
Zijn beetje erg veel buizen, alleen regenwater afvoer en kabels etc.
[ afbeelding ]
De ruwbouw van de perrontunnel is bijna klaar, alleen er is nog steeds geen geld voor een stationsgebouw.![]()
![]()
Omroep gelderland met filmpje
Ik denk dat het buizen zijn om voorspan kabels door heen te trekken.quote:Op maandag 30 maart 2009 00:10 schreef sander89 het volgende:
Viel op deze week toen ik in Arnhem was dat er erg veel buizen onder het Ballastloos spoor liggen wat ze aan het aanleggen zijn voor een extra eilandperron in Arnhem.
Zijn beetje erg veel buizen, alleen regenwater afvoer en kabels etc.
[ afbeelding ]
Om over te stappen maak ik altijd gebruik van de sonsbeekzijdequote:Op maandag 30 maart 2009 00:58 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ze mogen is opschieten, Arnhem is nu echt een drama om over te stappen
* Erasmo heeft geluk want hij hoeft alleen het perron over te steken
Klopt maar dan moet je maar geluk hebben dat je trein daar staatquote:Op maandag 30 maart 2009 01:40 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Om over te stappen maak ik altijd gebruik van de sonsbeekzijdeDie trappen zijn een stuk beter.
Ik ben er zaterdag nog langs gekomen.quote:Op zondag 29 maart 2009 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ga er over een maandje weleens kijken. Ten eerste deugt de kleur blauw niet, ten tweede is het Mook - Molenhoek en ten derde is de positie van de letters niet in orde. Ten vierde het font.
Nou ik er zo eens naar kijk: Het is gewoon bijelkaar geklunsd uit een Albert Heijn folder
quote:Op maandag 30 maart 2009 00:08 schreef knars het volgende:
Hoe erg op schema liggen de herstelwerkzaamheden bij Vleuten eigenlijk? Over 5 uur moet alles in orde zijn, of hebben ze het uurtje van winter- naar zomertijd niet meegerekend? Kan je zo weer een door vingerverfhobbyisten gedomineerde ochtendspits opleveren.
Kreeg vannacht een smsje van een vriend dat de nachttrein Utrecht - Gouda - Rotterdam ook kopmaakte in Breukelen :-)
Stond zo op Somda (jaja, ik weet het, Somda ja...)quote:
Welkom in de 21ste eeuwquote:Op maandag 30 maart 2009 00:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
Morgen dus weer normaal treinverkeer.Wat is er zo speciaal aan die hogesnelheidswissel? Volgens mij zijn er wel meer wissels die met hoge snelheid genomen kunnen worden in Nederland, tenminste met een kilometer of 80 per uur.
Okee danquote:Ter gelegenheid van de introductie van deze nieuwste generatie hogesnelheidstreinen worden aan treinreizigers vijftienduizend vervoersbewijzen gratis beschikbaar gesteld. Die zijn komende woensdag verkrijgbaar bij de loketten op alle NS-stations.
NS en gratis?quote:Ter gelegenheid van de introductie van deze nieuwste generatie hogesnelheidstreinen worden aan treinreizigers vijftienduizend vervoersbewijzen gratis beschikbaar gesteld. Die zijn komende woensdag verkrijgbaar bij de loketten op alle NS-stations.
quote:Datenaffäre bei der Bahn
Mehdorn wählt Rückzug
Bahnchef Hartmut Mehdorn tritt nach massivem Druck wegen der Datenaffäre des Konzerns zurück. Das habe er dem Vorsitzenden des Aufsichtsrats, Werner Müller, angeboten, sagte der 66-Jährige bei der Bilanzpressekonferenz in Berlin. Er sehe zwar keine eigene Schuld in der Datenaffäre, wolle sich seiner Verantwortung als Konzernchef aber nicht entziehen. Auch wenn er sich nichts vorzuwerfen habe, schadeten die "zerstörerischen Debatten" dem Unternehmen, dem Standort Deutschland und dem ganzen Land. Er betonte, in der Datenaffäre gebe es bislang keinerlei Hinweise auf strafrechtliche Verstöße. "Es handelt sich nicht um einen Datenskandal, sondern um eine Kampagne zur Veränderung der Unternehmenspolitik", warf er seinen Kritikern vor.
Datenaffäre ließ Rückhalt bröckeln
Mehdorn stand seit Freitag massiv unter Druck. An diesem Tag hatten die Bahn-Sonderermittler Gerhart Baum und Herta Däubler-Gmelin sowie die Wirtschaftsprüfungsgesellschaft KPMG ihre Ergebnisse zur Datenaffäre vorgelegt. Danach soll die Bahn jahrelang die E-Mails von 70.000 bis 80.000 Mitarbeitern systematisch gefiltert haben - täglich bis zu 145.000. Am Wochenende musste der Konzern dann noch einräumen, dass er im Herbst 2007 E-Mails mit einem Streikaufruf der Lokführergewerkschaft GDL gestoppt hatte. Danach rückte auch Bundeskanzlerin Angela Merkel von Mehdorn ab. Die Bahngewerkschaften, die SPD und die Opposition hatten schon zuvor seine Ablösung verlangt. Mehdorn geht davon aus, dass der Aufsichtsrat bis zum Sommer einen Nachfolger vorstellen wird.
GDL rechnet mit weiteren Erkenntnissen
Die Lokführergewerkschaft GDL rechnet damit, dass sich der Skandal noch weiter ausdehnt: "So wie die ganze Affäre läuft, ist doch eines klar: Wir sind noch lange nicht auf dem dunklen Boden des Fasses angelangt", sagte GDL-Chef Claus Weselsky der "Berliner Zeitung". Er sei der festen Überzeugung, "dass alles noch viel schlimmer ist als derzeit erkennbar". Weselsky geht davon aus, dass der Bahnchef von den heimlichen E-Mail-Überprüfungen gewusst hat.
Wiederholt hatte Mehdorn geäußert, dass bei der Kontrolle von E-Mails der Konzernmitarbeiter "nicht gegen Gesetze verstoßen" wurde. Weder Betriebs- noch Aufsichtsräte oder Journalisten seien bei der Bahn bespitzelt worden, "auch nicht die Mitarbeiter", sagte Mehdorn am Freitag.
Am Samstag hatte ein Bahnsprecher eingeräumt, dass 2007 eine E-Mail der Lokführergewerkschaft GDL aus dem Mailsystem der Bahn gelöscht worden war. Aufgefallen sei die Mail aber nicht bei E-Mail-Kontrollen, sondern nachdem ein Server der Bahn zusammengebrochen war.
Nou dat werd tijd, als ik het een beetje vluchtig gevolgd heb. Maar goed, drie kraaien wat er nu gebeurt: Nieuwe baas, hard snijden in de kosten, bonden van de leg, vet staken overal. Can't wait.quote:Op maandag 30 maart 2009 13:03 schreef Ofyles2 het volgende:
Ontwikkelingen in de gegevensaffaire bij DB: Hartmut Mehdorn stapt op
[..]
Nog harder in de kosten snijden dan Mehdorn?quote:Op maandag 30 maart 2009 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat werd tijd, als ik het een beetje vluchtig gevolgd heb. Maar goed, drie kraaien wat er nu gebeurt: Nieuwe baas, hard snijden in de kosten, bonden van de leg, vet staken overal. Can't wait.
quote:Op zondag 29 maart 2009 23:19 schreef knars het volgende:
Plan T/V zijn gewoon karakteristieke treinen, fijn om te zien, icoon van / voor de NS. Maar damn, sinds die jaren 90 revisie wil ik echt niet meer in de buurt van een Plan T komen
En DD-AR verering is ook wel een onbegrijpelijk fenomeen. Ik vond ze leuk toen ze nieuw waren. Wauw, een dubbeldekkertrein! Dan kun je onder of boven gaan zitten! Die lol was er echter al snel vanaf toen ik er regelmatiger gebruik van mocht maken...
80quote:Op maandag 30 maart 2009 00:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Morgen dus weer normaal treinverkeer.Wat is er zo speciaal aan die hogesnelheidswissel? Volgens mij zijn er wel meer wissels die met hoge snelheid genomen kunnen worden in Nederland, tenminste met een kilometer of 80 per uur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |