Volkischen beobachter.quote:
Ik zal er 1 punt uithalen,quote:Op zondag 29 maart 2009 10:46 schreef Klopkoek het volgende:
Goed om te lezen hoe de Tweede Kamerverkiezingen in het rampjaar 1933 verliepen:
Ik zie zowaar parallelen![]()
Wat een treffende overeenkomsten weer met de situatie van nu'Gezonde volksinvloed', haat tegen alle wat links is, nationalisme, tegen de democratie.... Treffend.
Alweer treffende overeenkomsten.
De jaren '30 herleven weer.
Wilders=Hitler en Balkenende=Von Papen
Let maar op.
Aldus sprak Klopkoek
Een soort Volkskrant dus?quote:
Dat lijkt me sterk.quote:Nekschot had er zo voor kunnen schrijven.
Waar een wil is, is een weg. Er is niets dat Wilders' plannen fundamenteel onmogelijk zou kunnen maken en de andere coalitiepartijen zullen ook water bij de wijn moeten doen.quote:Op zondag 29 maart 2009 10:54 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Hoe zie jij Geert zijn plannen tot werkelijkheid brengen.Hij zal altijd een coalitie moeten vormen (laten we eens serieus trachten te converseren).
Stel je voor als die nog langer gaat duren.quote:Op zondag 29 maart 2009 11:01 schreef Colnago het volgende:
[..]
Ik zal er 1 punt uithalen,
De economische en politieke crisis leidde tot een gepolariseerd en versplinterd parlement.
Daar gaat het dus al mis met je vergelijkingen omdat Wilders al een tijdje in opkomst is en de crisis is nog geen half jaar oud.
Dat gevoel van 'een potje ervan maken' speelde toen ook zoals je kunt lezen.quote:Het gaat er dus om dat de huidige machthebbers een potje maken van het land en daar komen mensen tegen in opstand.
Jawohl, herr Kommandantquote:Maar ik neem aan dat jij het allemaal wel goed vindt gaan en dat we lekker door moeten gaan met de graaicultuur en de privatisering en het uitbuiten van burgers en werknemers?
Behalve kleine details als de Grondwet en internationale verdragen.quote:Op zondag 29 maart 2009 11:02 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Waar een wil is, is een weg. Er is niets dat Wilders' plannen fundamenteel onmogelijk zou kunnen maken
Sturm und Drangquote:Op zondag 29 maart 2009 11:02 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Waar een wil is, is een weg. Er is niets dat Wilders' plannen fundamenteel onmogelijk zou kunnen maken en de andere coalitiepartijen zullen ook water bij de wijn moeten doen.
Behalve het feit dat Geertje overal voor wegloopt en geen verantwoordelijkheden wil nemen. Dat vergeet Geertje nog wel eens: als politicus moet je verantwoording dragen, publiek debatteren en *shock* WERKEN ipv in de krant janken hoe gemeen de wereld is en vervolgens niks doen. Eigenlijk is Geertje net een Marokkaan: veel klagen, veel geld vangen, niks doen.quote:Op zondag 29 maart 2009 11:02 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Waar een wil is, is een weg. Er is niets dat Wilders' plannen fundamenteel onmogelijk zou kunnen maken en de andere coalitiepartijen zullen ook water bij de wijn moeten doen.
Is het zo moeilijk om antwoordf te geven op de vraag als het je niet uitkomt?quote:Op zondag 29 maart 2009 11:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Stel je voor als die nog langer gaat duren.
Bedoel je daarmee te zeggen dat niemand kritiek mag hebben op de huidige regering?quote:Dat gevoel van 'een potje ervan maken' speelde toen ook zoals je kunt lezen.
Ach gut, ga je nu die kant op?quote:Jawohl, herr Kommandant
Wilders doet het goed en zal het goed blijven doen verwacht ikquote:Op zondag 29 maart 2009 10:35 schreef Iblis het volgende:
Ik vrees voor Wilders dat als het debat (noodgedwongen) inhoudelijker wordt in aanloop naar de verkiezingen, of als hij zijn hand overspeelt met één van zijn publiciteitsstunts, de zetels even snel weg zijn. Zo gewonnen, zo geronnen. Dit zag je ook bij Verdonk. Al met al is zo’n winst behoorlijk fragiel.
De Grondwet is veranderlijk en kan desnoods genegeerd worden. En internationale verdragen zijn in deze tijden geen zak meer waard.quote:Op zondag 29 maart 2009 11:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Behalve kleine details als de Grondwet en internationale verdragen.
Precies.quote:Op zondag 29 maart 2009 11:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Behalve kleine details als de Grondwet en internationale verdragen.
Dat zal toch vrij lastig worden denk ikquote:"Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven"
Sorry maar ik kan alleen maar constateren dat je helemaal geen kijk hebt op de hedendaagse politische toestand..VERDONK dankte haar afgang aan haar publiek "gerommel en geruzie "over invloed,onkundige medewerkers en geld...Maar Wilders met zijn PVV heeft een ijzere discipline en is (zie ook Wiegel)een excelent politicus..HIJ weet wat en hoe..gelukkig!quote:Op zondag 29 maart 2009 10:35 schreef Iblis het volgende:
Ik vrees voor Wilders dat als het debat (noodgedwongen) inhoudelijker wordt in aanloop naar de verkiezingen, of als hij zijn hand overspeelt met één van zijn publiciteitsstunts, de zetels even snel weg zijn. Zo gewonnen, zo geronnen. Dit zag je ook bij Verdonk. Al met al is zo’n winst behoorlijk fragiel.
kun jij een een coalitie bedenken die met Wilders een regering durven te vormen? Ik kan maar een partij bedenken die het zou "aandurven"en dat is de flexibele barbapappapartij CDA (die kameleons doen alles om het centrum van de macht te blijven). Maar zelfs dan zal het niet lukken, WIlders is niet meer gewoon om compormissen te sluiten (Zie ook de "partij"structuur). Dus Wilders zal eeuwig tot de oppositie blijven behoren en vooral door zich zelf. Eigenlijk houdt hij hiermee vooral zijn kiezers hiermee voor de gek wat op een bepaalde manier tragisch is.quote:Op zondag 29 maart 2009 11:02 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Heb je het nu over Ella Vogelaar? Ik zou namelijk zweren van wel...quote:Op zondag 29 maart 2009 11:08 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Behalve het feit dat Geertje overal voor wegloopt en geen verantwoordelijkheden wil nemen. Dat vergeet Geertje nog wel eens: als politicus moet je verantwoording dragen, publiek debatteren en *shock* WERKEN ipv in de krant janken hoe gemeen de wereld is en vervolgens niks doen. Eigenlijk is Geertje net een Marokkaan: veel klagen, veel geld vangen, niks doen.
En dit soort reacties geeft maar weer eens aan dat de linksen zichzelf beter achten dan andersdenkenden. Dat soort reacties zie je keer op keer in dit soort discussies.quote:Op zondag 29 maart 2009 11:01 schreef ethiraseth het volgende:
Dit soort topics zijn heerlijk om weer eens te weten te komen welke mensen je totaal niet serieus hoeft te nemen hier op fok.
Dit heeft niks met links/rechts te maken, maar met puur populisme dat ik verafschuw. Dat jij te stompzinnig bent om iets verder te denken dan "die linksen zijn weer tegen me boehoehoe WIlders bescherm mequote:Op zondag 29 maart 2009 11:12 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En dit soort reacties geeft maar weer eens aan dat de linksen zichzelf beter achten dan andersdenkenden. Dat soort reacties zie je keer op keer in dit soort discussies.
En dat is nou precies hetzelfde als waar 'jullie' de rechtsen van betichten.
God, wat een domheid. Adviesje: Paar collegetjes Staatsrecht. Overigens ook voor Wilders geen overbodige luxe. Voor iemand die al zo lang in het parlement zit (over aan het pluche vastplakken gesproken, he jongens?) heeft hij maar verrot weinig inzich in de werking van onze democratie.quote:Op zondag 29 maart 2009 11:11 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
De Grondwet is veranderlijk en kan desnoods genegeerd worden. En internationale verdragen zijn in deze tijden geen zak meer waard.
Maar wat de Grondwet betreft zie ik sowieso geen problemen. Niets wat Wilders voorstelt zou ook maar enigszins in strijd met de Grondwet kunnen zijn.
En dan nog beweren dat Wilders-aanhangers geen overeenkomsten vertonen met nazi's. De bovenstaande tekst kan letterlijk zijn uitgesproken door Goebbels of Goering. Die hebben namelijk vergelijkbare uitspraken gedaan.quote:Ja, ik weet het wel, linksen zien allerlei onoverkomelijke problemen. Maar in de praktijk zal men heel makkelijk in staat blijken om om al die zogenaamde "problemen" heen te manoeuvreren. Uiteindelijk draait het namelijk niet om de letterlijke tekst van de wet zelf, maar om de interpretatie van die letterlijke tekst.
Ik vind je een politisch ONTOEREIKEND poster..quote:Op zondag 29 maart 2009 11:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Stel je voor als die nog langer gaat duren.
[..]
Dat gevoel van 'een potje ervan maken' speelde toen ook zoals je kunt lezen.
[..]
Jawohl, herr Kommandant
Dit is toch al het geval?quote:Op zondag 29 maart 2009 11:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik hoop dat Wilders een regering gaat vormen. Ik ben erg benieuwd hoe al die fanaten, die nu hosanna roepen, beginnen te krijsen als door belastingverlaging het begrotingstekort sky-high gaat, de infrastructuur, politie en zorg niet meer betaald kunnen worden, benzineprijzen sky-high gaan omdat oliemaatschappijen hun winsten zien verdwijnen, er een leegloop aan gekwalificeerde mensen ontstaat, democratie een lachertje wordt.
Je gaat er nu wel vanuit dat die regering een tijd aanblijft. Dat lijikt mij onmogelijk aangezien zijn huidige medewerkers zelfs het LPF-peil nog niet halen.quote:Op zondag 29 maart 2009 11:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik hoop dat Wilders een regering gaat vormen. Ik ben erg benieuwd hoe al die fanaten, die nu hosanna roepen, beginnen te krijsen als door belastingverlaging het begrotingstekort sky-high gaat, de infrastructuur, politie en zorg niet meer betaald kunnen worden, benzineprijzen sky-high gaan omdat oliemaatschappijen hun winsten zien verdwijnen, er een leegloop aan gekwalificeerde mensen ontstaat, democratie een lachertje wordt en de gesloten bestelbusjes hun buren komen ophalen omdat ze zich kritisch over Wilders hebben uitgelaten.
Misschien een goed idee om eens Animal Farm te lezen, jongens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |