abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67519712
quote:
Op zondag 29 maart 2009 15:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, je kan van een antike vaas uit de Han dynastie ook een mooie schemerlampvoet laten maken.
Zal ook wel kunnen, maar met schilderijen kan het prima, weet ik uit ervaring.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_67519746
quote:
Op zondag 29 maart 2009 15:39 schreef axis303 het volgende:

[..]

Zodra een instelling zelf niet de broek kan ophouden is er schijnbaar geen bestaansrechts.
Of dansgroepjes waarbij 10 mensen in de zaal zitten.
  zondag 29 maart 2009 @ 15:42:15 #228
82704 Silver_Shark
Silver_shark
pi_67519748
PVV
als ik er lekkere ruk aangeeft. Dan spuit ik zo een volwassen vent van zijn scooter.
-geen browserverneukende links in je sig graag-
pi_67519760
quote:
Op zondag 29 maart 2009 15:32 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja dat lijkt me inderdaad verstandig. Check je PM
Gast wat probeer je nou te bewijzen
Jij zelf en of je eventueel wel of geen studie hebt gedaan, interesseren me geen reet.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_67519773
quote:

[..]

Zodra een instelling zelf niet de broek kan ophouden is er schijnbaar geen bestaansrechts.
Exact
  zondag 29 maart 2009 @ 15:43:41 #231
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_67519789
quote:
Op zondag 29 maart 2009 15:42 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Of dansgroepjes waarbij 10 mensen in de zaal zitten.
Dit is inderdaad een andere categorie kunst/cultuur. Ik had het echt over toonaangevende stukken.
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_67519875
quote:
Op zondag 29 maart 2009 15:43 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Dit is inderdaad een andere categorie kunst/cultuur. Ik had het echt over toonaangevende stukken.
Dat kan ook op een andere manier opgelost worden, privé iniatieven. Genoeg kunstverzamelaars en/of handelaren of andere mensen met goedgevulde portemonees die zoiets ten toon kunnen spreiden.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  zondag 29 maart 2009 @ 15:49:37 #233
224269 Jofol
Wat moet, dat moet...
pi_67519951
quote:

[..]

Er zijn zat instellingen die misschien individueel 'de broek niet kunnen ophouden', maar indirect veel opbrengen.

Een mooi voorbeeld hiervan is het toerisme, veel van die instellingen genereren voor de maatschappij waarschijnlijk meer inkomsten (resaurants, hotels) dan dat ze aan subsidies kosten. Als je subsidies zou stoppen, loop je ook veel indirecte inkomsten mis.
Doe maar joh!
  zondag 29 maart 2009 @ 17:08:15 #234
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_67522100
quote:
Op zondag 29 maart 2009 14:37 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat is gewoon het arrogantste wat ik ooit gehoord heb van politici, want daarmee geven ze alleen maar aan dat ze helemaal niks om onze natie en volk geven en alleen maar politicus zijn geworden, omdat ze te lui waren voor een echte baan.
Ah, net als Wilders, die zijn hele leven nog niks anders gedaan heeft dan politicus <kuch kuch> zijn?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_67522199
Zorgwekkende ontwikkeling.
  zondag 29 maart 2009 @ 17:14:50 #236
66444 Lord_Vetinari
pi_67522346
quote:
Op zondag 29 maart 2009 17:10 schreef Mysterion het volgende:
Zorgwekkende ontwikkeling.
Ja. Maar je doet er niks aan. Zo lang mensen denken met hun onderbuik en niet, zoals ik al eerder zei, bereid zijn verder te kijken dan hun neus lanf\g is, wanneer er bepaalde maatregelen worden genomen, doch afgaan op het commentaar op GS en hetvrijevolk en dergelijke sites, is het vechten tegen de bierkaai. Het zal op de manier van de LPF moeten: Geef ze verantwoordelijkheid, laat ze op hun muil gaan en besteed vervolgens jaren en miljarden euro's om de boel weer recht te breien.
pi_67522418
quote:
Op zondag 29 maart 2009 15:29 schreef KoosVogels het volgende:

Kom dan met oplossingen waar de coalitie niet omheen kan. Ga met hen in debat, toon aan dat hetgeen dat zij doen niet door de beugel kan. Loop niet weg, want dat is een teken van zwakte.
Die coalitie heeft zelf al de grootste moeite om er samen uit te komen en daarom is dat hele debat onzin.
Als van Geel dan ook nog eens zo arrogant doet dan ben je dom als je blijft zitten en ongeloofwaardig naar de kiezers toe.
Wilders deed het enige juiste in mijn ogen.
Audaces fortuna juvat
pi_67522497
quote:

Zodra een instelling zelf niet de broek kan ophouden is er schijnbaar geen bestaansrecht.
Misschien maar dan moet je ook de publieke omroep afschaffen en dus ook het voetbal of de andere sporten die ze uitzenden.
Audaces fortuna juvat
pi_67522537
quote:
Op zondag 29 maart 2009 17:19 schreef Colnago het volgende:

[..]

Misschien maar dan moet je ook de publieke omroep afschaffen en dus ook het voetbal of de andere sporten die ze uitzenden.
Dan doen de commerciëlen wel een bod hoor.
  zondag 29 maart 2009 @ 17:23:10 #240
66444 Lord_Vetinari
pi_67522597
quote:
Op zondag 29 maart 2009 17:19 schreef Colnago het volgende:

[..]

En de voetbalclubs, dus ook die waar de kindjes van al die blije Wildersstemmers elke week naar toe gaan, alle sportclubs, buurthuizen waar Sinterklaasfeesten gegeven worden, Sinterklaasfeesten en - intochten, verzorgingshuizen, verpleeghuizen, ziekenhuizen..

Allemaal zaken waar subsidie naar toe gaat (en nu ben ik er vast nog heel veel vergeten). Allemaal afschaffen. Dan is het inderdaad te hopen dat Wilders ervoor kan zorgen dat we allemaal een heleboel geld terugkrijgen, want God zij je anders genadig als je ziek wordt en moet worden geopereerd en daar gewoon de hoofdprijs voor moet betalen om het ziekenhuis open te houden. Want de ziekenhuizen verhalen het op de verzekeraars, dus alle premies gaan skyhigh.
pi_67522746
quote:
Op zondag 29 maart 2009 17:21 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Dan doen de commerciëlen wel een bod hoor.
Dat kan maar of het dan nog leuk blijft?
Audaces fortuna juvat
pi_67522814
quote:
Op zondag 29 maart 2009 10:35 schreef Iblis het volgende:
Ik vrees voor Wilders dat als het debat (noodgedwongen) inhoudelijker wordt in aanloop naar de verkiezingen, of als hij zijn hand overspeelt met één van zijn publiciteitsstunts, de zetels even snel weg zijn. Zo gewonnen, zo geronnen. Dit zag je ook bij Verdonk. Al met al is zo’n winst behoorlijk fragiel.
Meest realistische scenario.
pi_67522825
quote:
Op zondag 29 maart 2009 17:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En de voetbalclubs, dus ook die waar de kindjes van al die blije Wildersstemmers elke week naar toe gaan, alle sportclubs, buurthuizen waar Sinterklaasfeesten gegeven worden, Sinterklaasfeesten en - intochten, verzorgingshuizen, verpleeghuizen, ziekenhuizen..

Allemaal zaken waar subsidie naar toe gaat (en nu ben ik er vast nog heel veel vergeten). Allemaal afschaffen. Dan is het inderdaad te hopen dat Wilders ervoor kan zorgen dat we allemaal een heleboel geld terugkrijgen, want God zij je anders genadig als je ziek wordt en moet worden geopereerd en daar gewoon de hoofdprijs voor moet betalen om het ziekenhuis open te houden. Want de ziekenhuizen verhalen het op de verzekeraars, dus alle premies gaan skyhigh.
Ik denk dat het helemaal niet zo slecht is als voetbalclubs weer teruggaan naar het amateurniveau.
Dan zijn die belachelijke bedragen verleden tijd en dan is de beleving veel mooier en de betrokkenheid van de buurt ook.

En over die zorg, je wilt toch niet beweren dat dat nu al geen drama is toch?
Audaces fortuna juvat
  zondag 29 maart 2009 @ 17:32:10 #244
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67522867
quote:
Op zondag 29 maart 2009 17:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja. Maar je doet er niks aan. Zo lang mensen denken met hun onderbuik en niet, zoals ik al eerder zei, bereid zijn verder te kijken dan hun neus lanf\g is, wanneer er bepaalde maatregelen worden genomen, doch afgaan op het commentaar op GS en hetvrijevolk en dergelijke sites, is het vechten tegen de bierkaai. Het zal op de manier van de LPF moeten: Geef ze verantwoordelijkheid, laat ze op hun muil gaan en besteed vervolgens jaren en miljarden euro's om de boel weer recht te breien.
Dat klinkt leuk maar het betonrot wat de LPF aanrichtte kaatste nou ook niet bepaald terug op het populisme of rechts. Alles is tegenwoordig de schuld van links.

Gaat Wilders weg, dan krijgen we wel een nieuwe die een poging waagt. Totdat iemand slaagt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 29 maart 2009 @ 17:32:34 #245
66444 Lord_Vetinari
pi_67522883
quote:
Op zondag 29 maart 2009 17:30 schreef Colnago het volgende:

[..]

Ik denk dat het helemaal niet zo slecht is als voetbalclubs weer teruggaan naar het amateurniveau.
Dan zijn die belachelijke bedragen verleden tijd en dan is de beleving veel mooier en de betrokkenheid van de buurt ook.
Nee, alle voetbalclubs. Ook die bij jou om de hoek, waar je kinderen elke week mogen gaan voetballen. Die wordt ook gesubsidieerd door de gemeente. Sluiten die handel. Alle subsidies afschaffen is ook alle subsidies afschaffen. Niet alleen die van je stokpaardjes.
quote:
Kijk naar de VS en je ziet hoe erg het kan worden.
  zondag 29 maart 2009 @ 17:34:05 #246
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_67522944
quote:
Op zondag 29 maart 2009 17:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Allemaal zaken waar subsidie naar toe gaat (en nu ben ik er vast nog heel veel vergeten). Allemaal afschaffen
En als je die lijn doortrekt kun je ook heel veel wetenschappelijk onderzoek en -onderwijs afschaffen, want die hebben immers ook subsidie nodig...

Het zou mij niet verbazen als Wilders inderdaad hierop wil korten.
  zondag 29 maart 2009 @ 17:34:19 #247
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67522950
quote:
Op zondag 29 maart 2009 17:30 schreef Colnago het volgende:
Wacht maar totdat het monster Ab Klink is uitgeraast. Die moet nu 4 miljard per jaar gaan bezuinigen op zijn departement. Klinks oplossing: marktwerking. Wat zal betekenen: voortrekzorg voor de rijken en minder dekking voor jan modaal en de armen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 29 maart 2009 @ 17:40:22 #248
66444 Lord_Vetinari
pi_67523135
quote:
Op zondag 29 maart 2009 14:09 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Inderdaad, de groei van Wilders is vooral te danken aan het (in ieder geval in de ogen van een groot deel van het volk) falen van de gevestigde orde.
En om even mijn stelling te onderbouwen, dat politiek meer is dan luisteren naar wat GS, de Telegraaf of Wilders roepen:
quote:
Belgische parlementsleden kijken met enige jaloezie naar de daadkracht waarmee de Nederlandse regering vorige week een crisisplan heeft afgesproken. Velen verwijten de Belgische regering dat het vooralsnog helemaal niets heeft gedaan tegen het snel stijgende begrotingstekort en de torenhoge staatsschuld.

"Ik denk dat we in de herfst maatregelen moeten gaan nemen voor 2010 of 2011. Er moet zo’n 15 miljard euro gesaneerd worden”, erkende Kamerlid Hendrik Bogaert van regeringspartij CD&V zondag in tv-programma De Zevende Dag (VRT).

Oppositieleider Peter Vanvelthoven (sp.a) vindt dat te laat: "Waarom de herfst? Begin er vandaag aan. Nederland heeft de weg getoond met een akkoord met de sociale partners."
FP
pi_67523178
quote:
Op zondag 29 maart 2009 17:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Nee, alle voetbalclubs. Ook die bij jou om de hoek, waar je kinderen elke week mogen gaan voetballen. Die wordt ook gesubsidieerd door de gemeente. Sluiten die handel. Alle subsidies afschaffen is ook alle subsidies afschaffen. Niet alleen die van je stokpaardjes.

Ach gut, heb je het nu over mijn stokpaardjes?
Wat zijn die stokpaardjes dan wel?
Audaces fortuna juvat
pi_67523208
quote:
Op zondag 29 maart 2009 17:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wacht maar totdat het monster Ab Klink is uitgeraast. Die moet nu 4 miljard per jaar gaan bezuinigen op zijn departement. Klinks oplossing: marktwerking. Wat zal betekenen: voortrekzorg voor de rijken en minder dekking voor jan modaal en de armen.
Inderdaad en waarom zou je dan bang zijn voor Wilders?
Audaces fortuna juvat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')