Ik begrijp niet wat je bedoeld.quote:Op zondag 29 maart 2009 19:18 schreef Zith het volgende:
[..]
Vraag jij je nooit af waarom Nederland ervoor heeft gekozen een rechtsstaat te zijn en die ouderwetse straffen en perspectief of mensenrechten heeft afgeschaft? Of denk je dat men vroeger zonder criminaliteit leefde?
Het lijkt mij niet dat de conducteur of het stel in die bus vastgezet worden voor mishandeling toch?quote:Op zondag 29 maart 2009 19:20 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Je snapt het punt wat ik probeer te maken echt niet he? Jij hebt het 'gewoon' over iemand die een ander mishandeld. Als ik iemand mishandel die mij aanvalt dan mishandel ik die persoon toch? Jij wil minimumstraffen dus dan zou ik de minimumstraf moeten krijgen voor mishandeling.
Ik zeg dat dat niet klopt, omdat je naar de omstandigheden moet kijken. In het systeem dat jij wil hebben gebeurt dat dus niet. Ongeacht van wat de reden is of wat er aan vooraf is gegaan, als jij iemand mishandeld krijg je minimaal een bepaalde straf. Ik vind dat krom.
Waarom kan dat niet?quote:Dat kan niet en dat gebeurt niet, en dat weet jij ook.
Waar baseer jij deze gedachte op?quote:Op maandag 30 maart 2009 00:19 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Die lui zullen zelf ook wel niet zulke lieverdjes zijn geweest
Jackie Chan in disguisequote:Op zondag 29 maart 2009 14:31 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Heb het al een paar keer meegemaakt, en ik sprong er wel tussen. Ook tegen een meerderheid.
Dat is erg dapper van je, maar weinig mensen zullen dat doen. Liep het telkens goed af?quote:Op zondag 29 maart 2009 14:31 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Heb het al een paar keer meegemaakt, en ik sprong er wel tussen. Ook tegen een meerderheid.
Ben jij nu zo simpel of te trots.. je ziet toch ook wel dat het op deze manier in Nederland ook niet gaat. Waarom werkt het bijvoorbeeld wel in Singapore (hard straffen) maar zou dat niet in Nederland werken.quote:Op maandag 30 maart 2009 00:13 schreef Fortune_Cookie het volgende:
colnago ben je nu zo simpel van geest of gewoon te trots om terug te komen op ondoordachte uitspraken?
Besef je dat je een prijs betaalt voor de extreme verharding die jij voorstaat?
Begrijp je uberhaupt wat een rechtsstaat is en waarom zoiets bestaat?
Begrijp je echt niet dat je per geval zult moeten kijken naar wat zich heeft afgespeeld voor je kunt bepalen wie welke schuld draagt en in hoeverre straf nodig is en in welke mate?
Laat je toch niet zo voor de gek houden door simpele zielen die weigeren na te denken bij wat ze zeggen.
Dus omdat ik een andere mening heb ben ik te trots of een simpele ziel?quote:Op maandag 30 maart 2009 00:13 schreef Fortune_Cookie het volgende:
colnago ben je nu zo simpel van geest of gewoon te trots om terug te komen op ondoordachte uitspraken?
Besef je dat je een prijs betaalt voor de extreme verharding die jij voorstaat?
Begrijp je uberhaupt wat een rechtsstaat is en waarom zoiets bestaat?
Begrijp je echt niet dat je per geval zult moeten kijken naar wat zich heeft afgespeeld voor je kunt bepalen wie welke schuld draagt en in hoeverre straf nodig is en in welke mate?
Laat je toch niet zo voor de gek houden door simpele zielen die weigeren na te denken bij wat ze zeggen.
Iemand die mij of mijn gezin iets probeert aan te doen, zal ik trachten uit te schakelen. Prioriteit is het gevaar afwenden en de tegenstander buiten gevecht stellen. Als dat met een klap lukt, zal ik niet verder op iemand gaan springen of daarna nog de tanden uit zijn mond schoppen.quote:Op zondag 29 maart 2009 19:36 schreef Colnago het volgende:
Als die verdediging doorslaat in zware mishandeling dan is het geen verdediging meer.
ongeacht de omstandigheden, je blijft gewoon van een ander af.
Zoals zo vaak bij mensen die dit roepen: zoek maar een voorbeeld - er wordt niemand veroordeeld op zelfverdediging zolang er maar niet overbodig geweld wordt gebruikt (tanden eruitslaan nadat hij al overmeesterd is ofzo).quote:Op maandag 30 maart 2009 16:08 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Maar het probleem is dat het geitenwollensokkengilde wat justitie heet, 'paal en perk wil stellen' aan eigenrichting. Zo kan het voorkomen dat mensen die zich of een ander verdedigen, zelf er voor moeten gaan boeten.
Ik zeg ook niet dat er niet aangepakt hoeft te worden.. Alleen iemand levenslang stigmatiseren als hij eens een misdrijf heeft gepleegd werkt gegarandeerd averechts..quote:Op zondag 29 maart 2009 19:12 schreef Colnago het volgende:
[..]
Nu keert die onderklasse met grote regelmaat wel terug in de maatschappij en de gevolgen kunnen we dagelijks zien.
Volgens mij heeft betreffende user het hoofdzakelijk over het 'extreme verharding' als in verval van de rechtstaat. Hiermee bedoelt hij dus het niet meer voor elk specifiek geval gaan kijken naar de exacte toedracht en daar de strafmaat op baseren maar werken met minimum straffen. Deze discussie staat volgens mij los van het wel of niet zwaar straffen wanneer de situatie daar om vraagt.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:54 schreef niet_links het volgende:
[..]
Ben jij nu zo simpel of te trots.. je ziet toch ook wel dat het op deze manier in Nederland ook niet gaat. Waarom werkt het bijvoorbeeld wel in Singapore (hard straffen) maar zou dat niet in Nederland werken.
Als je een goed opsporingsapparaat combineerd met hard staffen werkt dat zeer goed. Nu sporen ze ze wel op maar kunnen ze ze amper straffen. Een vriend van mij werkt bij de politie in Nederland en verteld me de onvrede over het niet kunnen optreden.
Kortom vertel mij eens waarom alles zou verharden, ikzelf denk dat er een paar mensen verharden maar de rest het opgeeft zeker als de pakkans erg hoog is want dan loont het niet.
Precies.. Zware straffen sluit je niet uit als er geen verplichte minimumstraf is hoor..quote:Op maandag 30 maart 2009 21:42 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Volgens mij heeft betreffende user het hoofdzakelijk over het 'extreme verharding' als in verval van de rechtstaat. Hiermee bedoelt hij dus het voor elk specifiek geval kijken naar de exacte toedracht en daar de strafmaat op baseren ipv werken met minimum straffen. Deze discussie staat volgens mij los van het wel of niet zwaar straffen wanneer de situatie daar om vraagt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |